Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ارجوجكم يا اعضاء يا ادمينز انا محتاج مسعدتكم فى اسرع وقت..

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ارجوجكم يا اعضاء يا ادمينز انا محتاج مسعدتكم فى اسرع وقت..

ارجوكم يا جماعه استفسار مهم جدا بالنسبالى وياريت تفيدونى فى اسرع وقت عشان انا فعلا فى مشكله كبيره والوقت ضيق بالنسبالى جدا
    هوا استفسار عن كورسات الجرافيك و الملتيمديا و المايا
    انا عاوز فى اسرع وقت ابتدى الكورسات دى لان وقتى ضيق جدا جدا اتا عاوز استفسر عن شويه حاجات كده انا كونت هبتدى اخد الكورسات دى فى مركز yat وتقريبا كونت خلاص فعلا هبتدى بس فى ناس حذرونى على النت و اصحاب ليا ان مركز yat فى كورسات الجرافبك و المايا الملتيمديا عامه وحشه جده فى yat ومستوها اقل بكتير اوى من الى اى حد يتوقعه بس قلولى فى ميزه وحده بس انك هتتميز بعد كده لما تيجى تشتغل بسبب الشهاده الى هتخدها من yat عن اى حد هيشتغل معاك و عرفت كمان انى مستوى الاستاذه الى بيدرسو انى هما اكدميين مش محترفين بمعنى انى هيديلك معلومات سطحيه جدا عن الكورسات دى و هتطلع من الكورس ولا كانك خد حاجه...

انا عاوز اعرف الكلام ده صح ولا غلط و تنصحونى بايه ...... يا جماعه الحقيقه انا وقتى مذنوق اوى و ياريت لو فى اى حد من الاعضاء يعرف اى معلومات عن الموضوع ده يقولى .... عشان انا معتمد على المجال ده فى شغلى بعد كده وتقريبا هوا ده المجال الى انا فعلا عاوز اشتغل فيه ودة الى انا تقريبا بانى عليه مستقبلى كله......

فى ناس نصحونى قالولى :
    1- انى معتمدش على yat فى الكورسات دى خالص لانى مش هستفاد بيها الا عشان الشهاده فى الشغل بعد كده
    2- انى مقدميش طريق غير كده و نصحونى انى الافضل ليا انى ابتدى مجرد بديات انى اخد الكورسات فى yat عشان الشهاده دى هتميزنى فى الشغل وبعد كده
    3- انى بعد ما اخد الكورسات دى من yat اشوف حد محترف فى مجال الجرافيك و المايا يعلمنى بمستوى محترف او اى مركز يعلمنى فيه استاذ محترف او بمعنى اصح واحد فاهم صح مش حافظ وخلاص ذى اساتذه yat ...

يا ريت يا جماعه تنصحونى بايه .... و ممكن اشتغل فى المجال ده لو عملت النصايح الى الناس قلتهالى ولا لا .... ارجوجكم انا محتاج رد بسرعه

كلام فاضي صدقني

أنا في يات بس مش باخد كورس جرافيك، باخد حاجة تانية بس الأساتذة اللي هناك بقعد معاهم وبكلمهم مستواهم عالي وكويس، وبعدين ما فيش مركز هيسقيك البرنامج يعني
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

مش قصدى كده طبعا و انا مش بعيب فى yat انا كنت فعلا من اشد المعجبين بالمركز عشان رحتو كذا مره وفعلا عجبنى بس فى ناس كتير على النت و اصحاب ليا قالولى الكلام ده فاحبيت اتاكد مش اكتر ....

واكيد يعنى مفيش حد فى الدنيا هيسقيق الكورسات الاحتراف هيجى بالتدريج ومع التعامل مع التصميمات كتير بس انا عاوز بعد ما اخد الكورسات اكون عارف كل المعلومات عن الكورسات دى بعد كده فى مجال الشغل هيبقى انا واجتهادى

المشاركة الأصلية بواسطة amirfawzi مشاهدة المشاركة
        مش قصدى كده طبعا و انا مش بعيب فى yat انا كنت فعلا من اشد المعجبين بالمركز عشان رحتو كذا مره وفعلا عجبنى بس فى ناس كتير على النت و اصحاب ليا قالولى الكلام ده فاحبيت اتاكد مش اكتر ....

واكيد يعنى مفيش حد فى الدنيا هيسقيق الكورسات الاحتراف هيجى بالتدريج ومع التعامل مع التصميمات كتير بس انا عاوز بعد ما اخد الكورسات اكون عارف كل المعلومات عن الكورسات دى بعد كده فى مجال الشغل هيبقى انا واجتهادى
        من ناحية كل المعلومات فدي صعبة أساساً حد يديهالك لازم لازم هتلقّط معلومة من هنا ومعلومة من هنا، نصيحة منّي كمّل أفضل لك، أنا الكورس اللي باخده هناك كورس محاسبة على الكمبيوتر قعدوا كتير يقولوا لي دا مركز فاشل ومش عارف إيه لو كنت سمعت كلامهم ما كنتش كمّلت وعلى فكرة رغم إن أغلب الكلام اللي باخده أنا عارفه، بس المهم أنا متأكد إن الناس دي مش بتغشّني ولا بتضحك عليّ وبعدين جرّب ما فيش حد بيتعلم ببلاش يعني
        (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

انا رأيي من رأي mmnoor

عن نفسي مش بقول رأيي في حاجة غير لما اجربها او اشوفها

مش باخد برأي حد ... واحد صحبي ناس كتير قالوله لا على يات .. وراح وشاف وخد كورس الديزاين وشغال ناو وذي الفل

فيه ناس بتتكلم وخلاص ولا جربت ولا شافت بتقول على السمع اللي سمعته

انا من يومين كنت في الدقي في مركز يات ... انا شغال ويب ديزاين وجرافيك وكله تمام

بس هاخد الكورس علشان الشهادة ليس الا ..

الصراحه انا روحت مركز اسمه new horizon

لو تعرفه الصراحه اجمد من يات مليون مرة بس غالي قوي وطالعين فيها قوي

وتخيل لما كلمت الـ sales

وبقوله ان يات ارخص وكدا قالي يات مش بيدي CS4

روحت يات لقيتهم بيدوا CS4

يعني الناس بتتكلم وخلاص يا صحبي ... يات حلو وموضوع الاحتراف صح مفيش كورس هيخليك محترف

انت بتنفسك اللي هتخلي نفسك محترف ومش تعتمد على حد .. اعتمد على نفسك

لان فيه حاجة بسيطة ( المعلومة اللي بتعرفها من نفسك استحاله تنساها .. لكن اللي بتاخدها من شخص ممكن تنساها )

ربنا يوفقك ولو روحت يات انا هناك باخد كورس هبدأ 31 / 8 .. بالتوفيق يا جميل

ماشاء الله الجو كله حكم

بارك الله فيكم

وصحيح هذا الشي

( المعلومة اللي بتعرفها من نفسك استحاله تنساها .. لكن اللي بتاخدها من شخص ممكن تنساها )
            اللَّهُمَّ إنِّي أعُوذُ بِكَ أنْ أُشْرِكَ بِكَ وأنَا أعْلَمُ، وأسْتَغْفِرُكَ لِـمَا لا أعْلَمُ

ربي اغفر لى ولوالدى وللمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

السلام عليكم
              أخى انا اخدت كورسات في يات وفي اماكن تانيه كتير وشفت اسطوانات تعليمه برضو كتير من الاخر الخبره بتاخدها من الشغل وليس من الدراسه الاكاديميه ودا شيء معروف الدراسه بتحطك على الطريق والمفروض ان انت تكمل ولا فيش اي حد مهما كان هيديلك كل شيء في البرنامج خصوصا برامج ال ثري دي لانها من الاخر وببساطه كل جزئيه فيها محتاجه دراسه منفصله ومتعمقه
              ونصيحه من اخ لو انت من الناس ال بتعتمد ان حد يديها المعلومه على طبق من فضه فانصحك بالابتعاد عن هذا المجال ومتضيعش وقتك فيه لكن لو انت بقى عند صبر ومثابره ومستعد تتعب فعلا فتوكل على الله وان شاء الله ربنا هيوفقك

بالنسبه لان يات مش بتدرس سي اس 4 فدا غير صحيح لانها درسته قبل نيو هورايزون كمان وال انت يمكن متعرفوش ان نيو هورايزون كلمت الطلبه ال كانو في يات في منحه الوزاره عشان يشتغلوا انستركتورز يعنى لو هما عارفين مستواهم ضعيف مش هيكلموا الطلبه ال كانو عندهم عشان يشتغلو معاهم محاضرين

تقبل تحياتى

قشطه اوى يا 7oooooda انا اساسا كنت هاخد الكورسات فى فرع YAT الى فى الدقى الى فى ميدان الساحه قشطه شكلنا كده هنبتدى مع بعض و ده هيبقى شرف ليا انا هخد كورسات الجرافيكس الاةل ة بعد كده هنزل على الملتيمديا و بعد كده الويب دزاين .... عشان باخد كورسات Music فا مش هقدر اخد كورسين مع بعض

ادينى لقيت حد يبقى معايا اهوا ( : D:

ميرسى جدا يا احلى اعضاء على مسعدتكم ليا انا بجد مش عارف اقولوكو ايه و بجد مش عارف اشكوركو اذاى انتو بجد طمنتونى انا دلوقتى اقدر ابتدى فى yat وانا مطمن

المشاركة الأصلية بواسطة baiumie مشاهدة المشاركة
                  ونصيحه من اخ لو انت من الناس ال بتعتمد ان حد يديها المعلومه على طبق من فضه فانصحك بالابتعاد عن هذا المجال ومتضيعش وقتك فيه لكن لو انت بقى عند صبر ومثابره ومستعد تتعب فعلا فتوكل على الله وان شاء الله ربنا هيوفقك
                  بالعكس انا من ضمن الناس الى بحب ادور و اجرب عشان استفيد واعرف احسن حاجه واكون عارف ايه الصح و ايه الى المفروض يتعمل انا اصلا كونت بعلم الفوتشوب و الالستريتور و الثرى دى نفسى بنفسى نجحت فى انى اتعلم الفوتوشوب و الستريتور بس الكلام ده كان تقريبا من تلت سنين من سعتها وانا مش بصمم اى حاجه لغايه لما نسيت و فشلت فشل مفيش بعد كده فى الثرى دى ماكس وده الى خلانى عاوز اتعلم الثرى دى ماكس عشان هوا يعتبر البرنامج الاول فى مجال graphics و البرنامج ده كان فعلا عملى مشكله .... تقبل تحياتى و ميرسى ليك

انتو بتتكلوا لوحدكم وفي مثل يقول اللي بيتكلم لوحده يموت لوحده
                    بس ممكن أعرف yat دي فين؟؟؟ وفي أي بلد بالضبط ؟؟؟ وكم رسومها؟؟ شاكر لأول واحد يرد

بص يا سيدى
                      مركز yat دى فى مصر و منتشره جدا فى جميع انحا الجمهوريه و تقريبا فى كل المحافظات هى اساسا فى الاصل كانت عباره عن تلت اشياء : شركه yat للبرمجه و شركه yat للدعايه و الاعلان و مراكز yat للتعليم عشان كده هتلقيها معروفه اوى فى مصر وشهادتها تقدر تشتغل بيها فى مصر كويس و معترف بيها فى جميع الشركات الى بتتعامل فى مجال الجرافيك و كمان المحطات الفضائيه داخل مصر يعنى تقدر تشتغل بيها داخل مصر كويس جدا ..... اما بقى بالنسبه للاسعار
                      كورس الجرافيك هناك كان 1350 الى 1500 تقريبا و نفس السعر كورس الملتيمديا و بالنسبه للدزين ويب بردو نفس السعر ......... هى موجود من المركز دا فروع كتير بس انا عن نفسى احسن فرع بالنسبالى هو فرع الدقى ... تقبل تحياتى

ياري يا جماعة الناس الى خدو كورس ويب ديزاين فى يات يقولو هل استفادو بجد ولا شهادة وبس

يعمل...
                        X