Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

أوتوكاد لا يقرأ المخطط العربي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• أوتوكاد لا يقرأ المخطط العربي

السلام عليكم ...

هل يوجد طريقة لقراءة المخطط العربي ؟

الموقع مو مجاني !!!!

أخى اريد التوضيح فى شىء حسب خبرتى البسيطة فى الاوتوكاد هل أن الملف يفتح ولكن الخطوط العربية لا تظهر او تظهر عبارة عن رموز لو ان هذه هى المشكلة يجب عليك معرفة نوع الخط المستخدم فى الكتابة وتحميله أو لو لم تجده انا املك 3000 نوع خط عربى للاوتوكاد

نعم بيفتح بس مخربش ...
        طب ال 3000 خط كم حجمهم ^^" !
        وكيف ممكن أحصل عليهم ؟

hanycad

كل ماعليك فعلة ان يكون عندك على الهارد فونتات عربى نزلهامن اى موقع وبعد كدة خذها copy الى المكان اللى انت مسطب فية cad مثل الc مثلا خش على autodesk وبعد كدة autocad بالاصدار بتاعك هتلاقى فولدر اسمة font حطهم past وبعد كدة شغل cad بس كل دة وانت مش مشغل الcad طبعا فى الاول وبعد ما تشغل cad هيكتب عربى ان شاء اللى والله يوفقنا فيما يحبة ويرضاة

أخى الكريم سوف اقوم برفع الخطوط وموافاتك بالروابط

أخى الكريم حجم الخطوط هو 300ميجابايت وعددهم 3428 خط هل من الممكن لك معرفة نوع الخط المستخدم وموافاتى به وسوف اقوم بارساله فورا ؟

لو عندكم رابط لهذي الخطوط لاتبخلو علينا
                نجار جيد بيده مطرقة سيئة أفضل بكثير من نجار سيء معه أفضل مطرقة في العالم
                [-(جميع الحقوق ملطوشة)-]

أخى محترف ماكس ارجو توضيح كيفية رفع الروابط وانا سأقوم بها من أجل احسن منتدى ولكنى لا أعرف كيف

جميع الخطوط مشغولة

هذه أجمل باقة خطوط لأوتوكاد فقط عربية لأحلى منتدى عربي عالمي
                    http://www.sendspace.com/file/hclot4

ارجو ان يعجبكم

-----------------------------------------------------------------------
                    ((لا أله الأ الله محمد رسول الله ))

جزاكم الله خيراً ...

ahmedonlin
                      الله يجزيك الخير ..

مشكورين على الخطوط

أحمد بإمكانك ذلك عن طريق الرابيد شير بعد التسجيل فيه
                        www.rapidshare.com
                        حمل عليه الخطوط لكن اذا كان النت عندك ضعيف انس الموضوع لكن اذا كان صاروخ فالربيد شير احسلك
                        نجار جيد بيده مطرقة سيئة أفضل بكثير من نجار سيء معه أفضل مطرقة في العالم
                        [-(جميع الحقوق ملطوشة)-]

اخوانى جارى الآن رفع الخطوط على الرابيد شير وبعد ضغط الملف اصبح مساحته تقريبا 135 ميجا وجزاكم الله جميعاً خيرا وكل عام وانت بخير

hanycad

اخى الخطوط موجودة على موقع www.myegy.com هتلاقيها فى البرامج بس بصراحة انا مش عارف فى الصفحة رقم كام لانى محملها من 3شهور دور انت فى كل صفحة لغاية ما تلاقى اسمهم 1200font arbbic وحملهم على الهارد عندك ولان حجمهم كبير انا ماخذتش الفونتات كلهم طبعا انا اخذت شوية منهم بتاع 3 ميجا كدة عشان التجربة فقط وحطهم ذى ماشرحت من قبل وبعد ما تكتب فى الcad بالعربى قلب فى الفونتات وانت عامل slect على الكلمة لغاية ما يقراء عربى ان شاء الله ملحوظة انا نفزت الموضوع دة على cad2008 انا معرفش فى اى اصدار تانى هيقراء عربى ولا لاء بس على مااعتقد على اى اصدار يقرء ان شاء الله والله يوفقنا فيما يحبة ويرضاة اخوكم هانى محسن

يعمل...
                            X