Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

عاوز مسعدتكم يا جماعه عشان انا دوخت على الاخر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• عاوز مسعدتكم يا جماعه عشان انا دوخت على الاخر

انا عاوز مساعدتكم

انا عاوز ادخل مجال تصميم الالعاب و برمجتها وعلم نفسى بنفسى و الى انا عارف على حد علمى انى مجال تصميم الالعاب ده مفهوش كورسات و الحقيقه انا مبتدى فى المجال ده يعنى ببتدى مش هقولكوا من الصفر من تحت الصفر كل الى طلبو من المحترفين فى المنابر فى تصميم و برمجه الالعاب انى عاوز ابتدى فى المجال ده ابتدى اذاى بمعنى انى عاوزكو تحطونى على اول الطريق بس عشان اوصل وابقى مصمم العاب انا كنت دورت على كتب فى تصميم و البرمجه و دخلت على الموضوع المثبت بتاع الكتب بس الحقيقه حاولت بس موصلتش لحاجه .... انا مش عارف دلوقتى ابتدى منين فى مجال تصميم و برمجه الالعاب و المجال واسع وكبير .

ارجو الاهتمام يا جماعه لانى فعلا تعبت و حاولت اتعلم بس انا مش عارف ايه الاسسيات الى انا المفروض اتعلمها فى بدايه دخولى فى المجال ده عشان اقدر اتعمق فيه بعد كده.

يا ريت تمدونى باسسيات تصميم و برمجه الالعاب و الماده العلميه سواء كتب , فديوهات عشان اقدر اتاسس صح فى المجال

ضيفني اخي الايميل في التوقيع

عسي الله ان يوفقنا جميعا....
    Egypt

I Love Direct-X

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
    اللهم صلي وسلم و بارك علي سيدنا محمد

مرحباً أخي انا حابب بس أحكيلك إنه في فرق بين البرمجة و التصميم إذا كنت بدك برمجة هذا المكان الصحيح , أما إذا كنت بدك تصميم شوف برنامج ثري دي أفضل , بالنسبة للبرمجة إذا حابب تبدأ في برمجة الألعاب أفضل لغة هي C++ لازم تحترفها و تحترف التعامل مع الكلاسات و بعدين لازم تدخل في برمجة برامج مع الواجهة الرسومية وتفهم المجال هذا بعدين لازم تختار واحده من مكتبات API للتعامل مع الهاردوير و في ثنتين و هم DirectX و OpenGL .... ولعلمك إذا بدك تبرمجة لعبة منيحة لازم تتعلم شوي في الرياضايات و فيزياء الألعاب ((( هذه مرحلة متقدمة )))

و أي إسفسار أنا و الشباب جاهزين

<<Nobody>> سابقاً

شكرا اخوانى على الاهتمام

بس لو انا عاوز اجمع بين الاتنين برمجه و تصميم ...... بمعنى انى اعرف اصمم لعبه من الالف الى الياء بما يخص برمجه وتصميم

انا التصميم سهل بالنسبالى مش حاجه جديده عليا بس المشكله فى البرمجه ابتدى اتعلمها اذاى اتعلم الاول ++c و بعد كده......

اخى General1 انا عملتلك Add على الميل

إنته كمان لا تأخذ الـc++ فقط شوف لغات أخرى مثل الجافا

<<Nobody>> سابقاً

يعمل...
            X