موضوع: ليه ALex Alvarez عمل كده؟؟؟؟؟!!

ردود: 6 | زيارات: 531
  1. #1

    ليه ALex Alvarez عمل كده؟؟؟؟؟!!

    في مجموعة Alex Alvarez الشهيرة الخاصة بال skin shader طبق أليكس خامة ال fast_s_s وطبق خامات ال
    subdermal و Epidermal ولكنه جاء عند جزئية ال Spacular وال reflection
    ذهب إلي إتجاه آخر بإستخدام multilayer وقام بدمج ال f_s_s مع
    blinn لإستعماله ك spacular ووضع خريطة ال spec في ال spec color الخاصة بالblinn
    وفعل مثل ذلك لعمل ال Reflection بمساعدة Ramp و Sampler info

    فلماذا لم يستعمل ال primary&Scoundary spac والموجودة في ال Fast skin shader
    وكذلك لم يستعمل ال reflection الموجود بها أيضا بها تحكم أكثر

    مع ملاحظة إنني جربت طريقة أليكس وطريقة إستخدام ال spec وال reflec الموجودين في ال fast_skin_s
    وكانت نتيجة الطريقة الثانية أكثر واقعية بل وأكثر تحكما
    .......إذن لماذا فعل أليكس ذلك؟؟؟؟؟ من يعرف فليخبرني


  2. #2
    عضو متميز
    تاريخ التسجيل
    Jul 2002
    ردود
    9,832
    يا أخي, ممكن نعرف عن أي dvd تتكلم. شكرا.
    The Unknown Person

  3. #3
    إسمه Skin Shading with mentalray

  4. #4
    ربما لم تكن موجودة بالبرنامج انذاك

  5. #5
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة bouziane.d معاينة الرد
    ربما لم تكن موجودة بالبرنامج انذاك


    الراجل شغال على الأسكين شيدر بتاعنا اللي موجود دلوقتي وقفل ال spacular وال reflaction فيه وعمل زي ما ذكرت

    عايز أعرف إيه الفايدة من كده مع إن نتيجة spe&Reflec اللي في ال s_s أحسن

  6. #6
    ???! ارفع..................

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل