Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بعد قرار التغير من ماكس لمايا .. ورشة عمل headset من ديجتال توترز

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• بعد قرار التغير من ماكس لمايا .. ورشة عمل headset من ديجتال توترز

بسم الله الرحمن الرحيم

أخواني الكرام دي أول مره أشتغل على المايا لأني لسه بادىء فيه بقالي إسبوعين . وقولت أعمل ورشة عمل لأني محتاج كتير من المساعدة . أنا عارف ماكس والحمد لله بس قررت أحول لمايا علشان أنا شغال على الماك ومينفعش أشتغل ماكس على الماك إلا بطريقة إن أنزل ويندوز للماك ودي بهدله . المهم من غير ما أطول عليكم . أخواني محترفي المايا ساعدوني وأنا هاحاول بأقصى ما في طاقتي وربنا يعينا

الورشة هي تطبيق ديفيدي من ديجتال توتورز هيطبق محاكاة سماعة بلوتوث لموبايل بشكل إحترافي

والحمد لله طبقت أول 9 دروس وهما بساط ووصلت لكده

http://www.alamuae.com/up/uplong/Picture 17185716777496154.png

خليكوا معايا المشوار طويل . وأي حد ممكن بس يخطر على باله إن ممكن يقول حاجة يقول فوراً
    اللهم أتنا في الدنيا حسنة وفي الأخرة حسنة وقنا عذاب النا

www.ahmedelbadry.com

الصور أهيه أول واحدة الشكل النهائي اللي المفروض أعمله والتانيه هيه المرحلة اللي وصلتلها

www.ahmedelbadry.com

مع أول مشكلة

ليه لما بعمل بقفل ال curves بتاع الـ nurbs بيطلع مكسر من الحواف وبالتالي لما بعمل ليه blend filte علشان ألحمهم في بعض بيصادفني مشكلة حتي لو ظبط الـتسيلات بتاع الأوبجيكت .وزي مأنتوا هتشوفوا في الصوره التكسير بتاع الحواف ...

ياريت تقلولي أحلها إزاي علشان أعرف أكمل

www.ahmedelbadry.com

والله اخي لااعرف الحل لمشكلتك.
        لكن تطبيقك للدروس رائع ,موفق.

Animation
        اعمل لدنياك كأنك تعيش ابدا واعمل لآخرتك كأنك تموت غداً
        اذا طعنت من الخلف .. اعلم انك في المقدمه

---------

الحمد لله حليت المشكلة

الحمد لله لقيت حل للمشكلة بتاعتي وهيه إنك تعمل ( inser isoparm ) للمنطقة اللي فيها المنحنى مش معدول وده علشان تخلي الكيرف بتاعك يمشى بسلاسة

www.ahmedelbadry.com

أخر اللي وصلت ليه

الحمد لله خلصت المودلينج ودول صور من اللي وصلت ليه وإن شاء الله بكره بالليل أبعت ليكم الـ headset خلصانه ومع الماتيريال والرندر

www.ahmedelbadry.com

موفق اخي تطبيق جميل
              سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم
              Alias Wavefront MAYA

بعض مشاكل هتخليني أأجل الميعاد التسليم

معلش يا جماعة كان المفروض إني أسلم التطبيق النهاردة كامل .. بس قابلتني مشاكل كتير في الرنردر وأنا بصراحة لسه مبتديء في المايا ولا أعرف أي حاجة في المتيريال ولا الرندر فهاضطر إني أذاكر علشان أقدر أحل المشاكل أو على الأقل أحاول أوصل للهدف بدون أي مشاكل .

فإن شاء الله ميعادي معاكم أخر الإسبوع يوم الخميس 10 / 9 / 2009

وبالمرة إن شاء الله هاكون بدأت في تطبيق الورشة التانية وهيكون في تحدي كبير ليا . وربنا يعين

www.ahmedelbadry.com

رغم أعتراضى على سبب تحويلك للمايا وأراه سبب تافه بالنسبه للقرار المصيرى خصوصا أن عمرك على ما أعتقد 25 يعنى مش صغير لكن بحيك على مجهودك والشغل الى أنت عامله اتمنى لك التوفيق فى مستقبلك وأتمنى من الأخوه فى قسم المايا مساعدتك ...

شكراً يا أخي fan4lucas على دخولك الموضوع وتعليقك وتشجعيك مع إنه واضح فيه لهجه حادة شوية .. بس لو حضرتك إشتغلت بالماكس وبالمايا هتعرف الفرق . لأنه فرق كبير ومش بسيط . ولو حضرتك شغال على جهاز MAC هتعرف الفرق . ومش بس كده ده كمان في تكنيك الشغل وجودة الشغل كمان . وبالنسبة لسني أنا عارف إني مش صغير بس الموضوع مش بالسن يا أخي الفاضل اللي يفرق المستوى والمهارة .. و إن شاء الله شوفني يوم 15 \ 12 من السنة دي وشوف إن شاء الله مستوايا ... والأيام بيننا . وبرده أرجع وأقولها . المايا أقوى بمراااااااحل والفارق الكبير يرجع لمهارات الشخص مش البرنامج والبرنامج ما هو إلا وسيلة

www.ahmedelbadry.com

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
                      وفقك الله عمل جميل اضبط بقى الإضاءة والماتريال
                      وخطوتك لنقلك للمايا خطوة جريئة
                      انا عملت الموديل ده من دروس المايا ولكن طبقته على الماكس
                      وبالنسبة لقولك إن المايا أقوى، فعلاً المايا برنامج قوي وفيه الأقوى، لكني أعمل على الماكس لأنه يعتبر بمثابة البرنامج الشعبي وكثرة الطلب والعمل عليه أكثر من المايا، لكن لكلامك على الماك فمعك حق المايا أكيد أنسب
                      وسنك ده كويس جدًا لتجتهد وماضيعش منك مش سنة بل شهر واحد على الفاضي
                      وربنا يوفقك إلى كل ما يحبه ويرضاه

تطبيق ممتاز أخي الكريم
                        Maya
                        Photoshop

أولا أحييك على العزيمة والاصرار ده وربنا يوفقك ويفتح عليك

انا متابعك من الباداية فين التطورات انا عاوز انبهااار

شد حيل يابطل

انا مستنيك ١٥ - ١٢
                          من دام كسله خاب امله

قال رسول الله صلى الله عليه و سلم ((لا تزولا قدما عبد يوم القيامة حتى يسأل عن أربع عن عمره فيما أفناه وعن ماله من أين اكتسبه وفيما أنفقه وعن شبابه فيما أبلاه وعن علمه ماذا عمل به "

مشكلة وإن شاء الله عن قريب هاخلص التطبيق

بسم الله الرحمن الرحيم
                            معلش يا جماعة على التأخير بس والله علشان رمضان وكمان ضغط الشغل . أنتوا عارفين موسم إعلانات :d
                            المهم أنا متبهدل في الرنيدر ونويت أذاكر منتال راي بجد علشان بيحصل مشاكل كتير وفي مشكلة مش عارف دي بتحصل ليه . زي مأنتوا شايفين المودل والحمدلله مظبوط بس لما أعمل رندر بلاقي الفتحات الصغير الموجودة فيه منها بيختفي بس لما بعمل رندر من قريب بلاقيها موجودة . ليه بقه مش عارف . ؟ ؟ ؟

www.ahmedelbadry.com

يعمل...
                            X