صفحة 1 من 5 12345 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 91

موضوع: القبطان عزوز يحتل صداره مسلسلات الكرتون فالوطن العربي

ردود: 91 | زيارات: 6624

القبطان عزوز يحتل صداره مسلسلات الكرتون فالوطن العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

تم تقيم موقع( في الفن ) لترتيب مسلسلات رمضان من حيث نسبه المشاهده وجودته وقد احتل المركز ال 11 حتي الان. فهو المسلسل الكرتوني الوحيد الذي اختير من قبل المشاهدين كاحسن مسلسل كرتون واعلي نسبه مشاهده وهذا هوه اللينك

http://www.filfan.com/AllPickSeries.asp

مبروك عليكم اخى

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة y.mohamed معاينة الرد
    مبروك عليكم اخى
    الله يبارك فيك يا معلم . الوحد مضعش تعبو وتعب الناس الي اتفحتت فيه عالفاضي

عضو
    صور رمزية ماريان
    المنطقة
    مصر EGYPT
    ردود
    77
    الف مبروك
    هو حضرتك من جروب العمل ؟؟؟؟
    MAXFORUMS
    لا تقـل : الله و أكبـــر قـل : الله أكبـــر
    لا تكتب : إنشـاء الله أكتب : إن شاء الله

Congratulation Bro

عضو فعال
    صور رمزية Mantana
    المنطقة
    تونس
    ردود
    262
    آسف ممكن احتل الصدارة في مصر لكن ليس في العالم العربي لأن هنالك مسلسل تونسي يدعى 2050

ويمكن مشاهدة الحلقات من الموقع الرسمي:
    http://<div style="text-align: cente...2050.com</div>
    -*- المستحيل صعب و الصعب ليس مستحيل!!! -*-
    --------------------------------------------------------
    لا إله إلا الله محمد رسول الله

طالب / مدرسة الأنيميشن
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,061
    Mantana اخي الرابط لا يعمل لو سمحت الرابط الصحيح لو امكن

ازيك يا حسام
    مبروك يا معلم

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة ماريان معاينة الرد
    الف مبروك
    هو حضرتك من جروب العمل ؟؟؟؟
    اولا شكرا علي ردك وانا كنت واحد من الناس الي اشتغلو فالبروجيتك دا

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة the hell معاينة الرد
    congratulation bro

شكرا ليك جدا

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة shady sobhy معاينة الرد
    mantana اخي الرابط لا يعمل لو سمحت الرابط الصحيح لو امكن

ازيك يا حسام
    مبروك يا معلم
    الله يبارك فيك يا جميل

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة mantana معاينة الرد
    آسف ممكن احتل الصدارة في مصر لكن ليس في العالم العربي لأن هنالك مسلسل تونسي يدعى 2050

ويمكن مشاهدة الحلقات من الموقع الرسمي:
    www.tunis2050.com

اولا شكرا ليك علي الرد ثانيا انا من المعجبين بالمسلسل دا كتحريك لانهم مستخدمين بونز فيه والاسترتش والاسكواتش
    والرندر فيه جيد جدا وانا واحد من الفان بتوعو عالفيسبوك
    بس زي ما انا قلت قبل كده من ناحيه المشاهده الجماهيريه . انا عندي ناس اعرفها من المغرب وتونس بتتفرج عالقبطان عزوز . ومعجبين بيه جدا بس لو جيت العكس لو فرجت المسلسل للوطن العربي محدش هيفم حاجه من المسلسل . لان المشكله فسرعه كلامهم وثانيا بسبب اللهجه التونسيه والي داخل فيها جزء كبير من اللغه الفرنسيه . فالموضوع بيتقاس كده انت عامل مسلسل حلو بس للتونسيين بس والمغربه والجزائرين لانهم همه الي يقدرو يفهمو اللكنه دي . لكن المسلسل المصر اي حد فالوطن العربي يفهمو . انا والله ما بيعب فاللغه التونسيه بس انا بقلك الي انا حسيتو .
    هوه مسلسل قوي جدا بس انا مبقدرش افهم همه بيقولو ايه.
    شكرا ليك مره تنيه علي الرد

الف مبروك يا حس وعقبال العمل القادم

عضو نشيط
    صور رمزية ayoubsoft
    المنطقة
    Maroc
    ردود
    987
    ألف مبروووك

ضياء الدين
    صور رمزية diaaking
    المنطقة
    مصر
    ردود
    3,679
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة hapymoon معاينة الرد
    اولا شكرا علي ردك وانا كنت واحد من الناس الي اشتغلو فالبروجيتك دا

شكرا ليك جدا

الله يبارك فيك يا جميل

اولا شكرا ليك علي الرد ثانيا انا من المعجبين بالمسلسل دا كتحريك لانهم مستخدمين بونز فيه والاسترتش والاسكواتش
    والرندر فيه جيد جدا وانا واحد من الفان بتوعو عالفيسبوك
    بس زي ما انا قلت قبل كده من ناحيه المشاهده الجماهيريه . انا عندي ناس اعرفها من المغرب وتونس بتتفرج عالقبطان عزوز . ومعجبين بيه جدا بس لو جيت العكس لو فرجت المسلسل للوطن العربي محدش هيفم حاجه من المسلسل . لان المشكله فسرعه كلامهم وثانيا بسبب اللهجه التونسيه والي داخل فيها جزء كبير من اللغه الفرنسيه . فالموضوع بيتقاس كده انت عامل مسلسل حلو بس للتونسيين بس والمغربه والجزائرين لانهم همه الي يقدرو يفهمو اللكنه دي . لكن المسلسل المصر اي حد فالوطن العربي يفهمو . انا والله ما بيعب فاللغه التونسيه بس انا بقلك الي انا حسيتو .
    هوه مسلسل قوي جدا بس انا مبقدرش افهم همه بيقولو ايه.
    شكرا ليك مره تنيه علي الرد
    اااااااااااااااالف مليون مبروك علي استخدامك الاقتباس المتعدد ... بجد فرحتلك من كل قلبي ...
    الحياة ألم يخفيه أمل
    أمل يحققه عمل
    وعمل ينهيه أجل
    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

مبروك اخي الكريم
    .
    C. 4d سابقاً

عضو متميز
    صور رمزية فلاشــــــــــاوي
    المنطقة
    مـــــصــــــر
    ردود
    3,802
    المسلسل التونسي مستواه رائع فعلا .. أتمنى أن يكون فريق العمل تونسي ... حتى الموقع جميل جدا ..

بالنسبة لعزوز ... لا تعليق عندي صراحة .. هذا المسلسل عبارة عن مجموعة إيفيهات لسامح حسين .. قصص الحلقات نفسها أسخف من السخافة .. المسلسل كله يعتمد على أفيهات لفظية فقط ..

أما بالنسبة لمستوى الجرافيك .. فلا تعليق صراحة .. قمة في العك !!

تكستشر وريندر أقل من مستوى الألعاب البسيطة ..!

البيئة .. لا يوجد بيئة تقريبا .. مجرد مركب في وسط البحر مع صورة ثابتة كخلفية

الشخصيات ... ههههههه .. المسلسل كله 4 شخصيات فقط .. لا مودلينج ولا ستايل !

التحريك .. لا يوجد ووك سايكل واحدة صحيحة .. وكل التحريك عبارة عن حركات عشوائية للذراعين .. والأيموشنز الخاصة بالوجه قليلة فلا يوجد تناسق بين الكلام وحركات الوجه .. غير في الأساسيات .. ضحك .. غضب .. حزن .. وهكذا

الشخصيات وهي واقفة على سور المركب تنزلق لتبدو وكأنه واقفه في الهواء والشخصيات تبدو وكأنها معزولة عن الخلفية .. يمكنك من حلقات مثل " تيتانيك" و"الفك المغتري" أن تستخرج عشرات الأخطاء تراها عين الطفل ..

ومن الواضح أنهم رغم مستوى التحريك السيء هذا إلا أنهم لم يقوموا سوى بتحريك ثلاث حلقات ثم بدأوا بإستخدام الأرشيف بكثرة مستفزة .. حركات اليد لعزوز تتكرر بشكل مستفذ ..

عزوز حقق نسبة مشاهدة عالية بسبب الأفيهات اللفظية .. بالظبط كما حققت الغاز المفتش كرومبو ذات المستوى الحقير شعبية ونجاح لمجرد أستخدامه لألفاظ مثل "حمبوزه لاوي بوزه " و "شوشو سيليكون " .. !!

أنتاج التو دي في مصر منذ 8 سنوات كانت ذات مستوى أفضل مما يقدم حاليا من تو دي وثري دي .. لكن للأسف الموضوع تحول لمجموعة من الصنايعية مهمتهم اصدار أكبر عدد من الدقائق بسبب كثرة القنوات الفضائية التي تبحث عن أي شيء لتعرضه على شاشاتها بغض النظر عن المستوى ..

لا أصدق ان هذه القنوات تشتري الدقيقة بهذا المستوى بمبلغ يتراوح من 7 إلى 10 الاف جنيه ... منتج هذه المسلسلات يحصل على مبلغ من 2 مليونلــ 3 مليون في الموسم الواحد بالرغم من انه لم يكلفه كأنتاج نصف مليون حتى .. وياريتهم طالما بيكسبوا يبدأوا يحسنوا المستوى بالفلوس اللي كسبوها .. لكن لا .. بدل ما ينتج مسلسل واحد سيء .. بينتج مسلسلين سيئين .. وكلها فلوس .. ورزق الهبل على القنوات الفضائية اللي عايزة تملى دقايق والسلام ..

مستوى الجرافيك في المسلسل لا يدعو للفخر على الإطلاق .. بل بالعكس الأفضل لمن يعملون فيه أن يعترفوا بأنهم لا يعملون سوى من أجل الوظيفة ولانه غير متاح غير ذلك

ضياء الدين
    صور رمزية diaaking
    المنطقة
    مصر
    ردود
    3,679
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة فلاشــــــــــاوي معاينة الرد
    المسلسل التونسي مستواه رائع فعلا .. أتمنى أن يكون فريق العمل تونسي ... حتى الموقع جميل جدا ..

بالنسبة لعزوز ... لا تعليق عندي صراحة .. هذا المسلسل عبارة عن مجموعة إيفيهات لسامح حسين .. قصص الحلقات نفسها أسخف من السخافة .. المسلسل كله يعتمد على أفيهات لفظية فقط ..

أما بالنسبة لمستوى الجرافيك .. فلا تعليق صراحة .. قمة في العك !!

تكستشر وريندر أقل من مستوى الألعاب البسيطة ..!

البيئة .. لا يوجد بيئة تقريبا .. مجرد مركب في وسط البحر مع صورة ثابتة كخلفية

الشخصيات ... ههههههه .. المسلسل كله 4 شخصيات فقط .. لا مودلينج ولا ستايل !

التحريك .. لا يوجد ووك سايكل واحدة صحيحة .. وكل التحريك عبارة عن حركات عشوائية للذراعين .. والأيموشنز الخاصة بالوجه قليلة فلا يوجد تناسق بين الكلام وحركات الوجه .. غير في الأساسيات .. ضحك .. غضب .. حزن .. وهكذا

الشخصيات وهي واقفة على سور المركب تنزلق لتبدو وكأنه واقفه في الهواء والشخصيات تبدو وكأنها معزولة عن الخلفية .. يمكنك من حلقات مثل " تيتانيك" و"الفك المغتري" أن تستخرج عشرات الأخطاء تراها عين الطفل ..

ومن الواضح أنهم رغم مستوى التحريك السيء هذا إلا أنهم لم يقوموا سوى بتحريك ثلاث حلقات ثم بدأوا بإستخدام الأرشيف بكثرة مستفزة .. حركات اليد لعزوز تتكرر بشكل مستفذ ..

عزوز حقق نسبة مشاهدة عالية بسبب الأفيهات اللفظية .. بالظبط كما حققت الغاز المفتش كرومبو ذات المستوى الحقير شعبية ونجاح لمجرد أستخدامه لألفاظ مثل "حمبوزه لاوي بوزه " و "شوشو سيليكون " .. !!

أنتاج التو دي في مصر منذ 8 سنوات كانت ذات مستوى أفضل مما يقدم حاليا من تو دي وثري دي .. لكن للأسف الموضوع تحول لمجموعة من الصنايعية مهمتهم اصدار أكبر عدد من الدقائق بسبب كثرة القنوات الفضائية التي تبحث عن أي شيء لتعرضه على شاشاتها بغض النظر عن المستوى ..

لا أصدق ان هذه القنوات تشتري الدقيقة بهذا المستوى بمبلغ يتراوح من 7 إلى 10 الاف جنيه ... منتج هذه المسلسلات يحصل على مبلغ من 2 مليونلــ 3 مليون في الموسم الواحد بالرغم من انه لم يكلفه كأنتاج نصف مليون حتى .. وياريتهم طالما بيكسبوا يبدأوا يحسنوا المستوى بالفلوس اللي كسبوها .. لكن لا .. بدل ما ينتج مسلسل واحد سيء .. بينتج مسلسلين سيئين .. وكلها فلوس .. ورزق الهبل على القنوات الفضائية اللي عايزة تملى دقايق والسلام ..

مستوى الجرافيك في المسلسل لا يدعو للفخر على الإطلاق .. بل بالعكس الأفضل لمن يعملون فيه أن يعترفوا بأنهم لا يعملون سوى من أجل الوظيفة ولانه غير متاح غير ذلك
    متتعبش نفسك اوي يا حبي ... والله حولنا نوضحله انه كويس مع اني مقدرتش اتفرج علي حلقه كمله لان الاسلوب الوش علي بلان ده اسلوب فاشل ... بس نقول انه كويس ... هو مقتنع انه حاجه فوق الخيال .. محصلتش عربيا ولا اجنبينا ولا هتحصل ...
    الحياة ألم يخفيه أمل
    أمل يحققه عمل
    وعمل ينهيه أجل
    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

عضو متميز
    صور رمزية y@sser
    المنطقة
    جوانتانامو مصر
    ردود
    10,884
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة diaaking معاينة الرد
    متتعبش نفسك اوي يا حبي ... والله حولنا نوضحله انه كويس مع اني مقدرتش اتفرج علي حلقه كمله لان الاسلوب الوش علي بلان ده اسلوب فاشل ... بس نقول انه كويس ... هو مقتنع انه حاجه فوق الخيال .. محصلتش عربيا ولا اجنبينا ولا هتحصل ...
    فيه نقطه ياجماعه لازم وضعها في الحسبان
    الطريقة المعمول بيها المسلسل لا تعتبر ثري دي
    دا فن اخر اقرب لطريقة خيال الظل ومستخدمه فعلا في قنوات اجنبيه
    ويجب نقدها علي هذا الاساس ومع اعمال من نفس النوع
    فلا يصح مقارنة الكارتون باثري دي علي سبيل المثال لانهم فنين مختلفين ولكل منهم تقنياته
    بلاد الكوارث
    حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
    لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
    وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
    وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

Registered User
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,129
    ده مش مسلسل ثرى دى

بس مستواه تعبان .. سامح حسن هو إللى سانده
    للآسف الناس المنتجين بتعتمد على كده .. حاجه تشيل حاجه فجابواناس تكاليفها رخيصة و يوفره ..

ضياء الدين
    صور رمزية diaaking
    المنطقة
    مصر
    ردود
    3,679
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة إبن يس معاينة الرد
    ده مش مسلسل ثرى دى

بس مستواه تعبان .. سامح حسن هو إللى سانده
    للآسف الناس المنتجين بتعتمد على كده .. حاجه تشيل حاجه فجابواناس تكاليفها رخيصة و يوفره ..
    سامح حسين هو صاحب الشركه
    الحياة ألم يخفيه أمل
    أمل يحققه عمل
    وعمل ينهيه أجل
    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

عضو فعال
    صور رمزية Mantana
    المنطقة
    تونس
    ردود
    262
    معك حق فالمسلسل صعب الفهم بالنسبة لغير التونسيين!!!
    -*- المستحيل صعب و الصعب ليس مستحيل!!! -*-
    --------------------------------------------------------
    لا إله إلا الله محمد رسول الله

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة diaaking معاينة الرد
    اااااااااااااااالف مليون مبروك علي استخدامك الاقتباس المتعدد ... بجد فرحتلك من كل قلبي ...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ماشي يا عم . والله اول مره استخدمها بس اشطه . الله يبارك فيك .هههههههههه

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل