Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

القبطان عزوز يحتل صداره مسلسلات الكرتون فالوطن العربي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• القبطان عزوز يحتل صداره مسلسلات الكرتون فالوطن العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

تم تقيم موقع( في الفن ) لترتيب مسلسلات رمضان من حيث نسبه المشاهده وجودته وقد احتل المركز ال 11 حتي الان. فهو المسلسل الكرتوني الوحيد الذي اختير من قبل المشاهدين كاحسن مسلسل كرتون واعلي نسبه مشاهده وهذا هوه اللينك

http://www.filfan.com/AllPickSeries.asp

مبروك عليكم اخى
    http://heilschwingung.at/188e0

المشاركة الأصلية بواسطة y.mohamed مشاهدة المشاركة
      مبروك عليكم اخى
      الله يبارك فيك يا معلم . الوحد مضعش تعبو وتعب الناس الي اتفحتت فيه عالفاضي

الف مبروك
        هو حضرتك من جروب العمل ؟؟؟؟
        MAXFORUMS
        لا تقـل : الله و أكبـــر قـل : الله أكبـــر
        لا تكتب : إنشـاء الله أكتب : إن شاء الله

Congratulation Bro

آسف ممكن احتل الصدارة في مصر لكن ليس في العالم العربي لأن هنالك مسلسل تونسي يدعى 2050

ويمكن مشاهدة الحلقات من الموقع الرسمي:
            www.tunis2050.com
            -*- المستحيل صعب و الصعب ليس مستحيل!!! -*-
            --------------------------------------------------------
            لا إله إلا الله محمد رسول الله

Mantana اخي الرابط لا يعمل لو سمحت الرابط الصحيح لو امكن

ازيك يا حسام
              مبروك يا معلم

المشاركة الأصلية بواسطة ماريان مشاهدة المشاركة
                الف مبروك
                هو حضرتك من جروب العمل ؟؟؟؟
                اولا شكرا علي ردك وانا كنت واحد من الناس الي اشتغلو فالبروجيتك دا

المشاركة الأصلية بواسطة the hell مشاهدة المشاركة
                congratulation bro

شكرا ليك جدا

المشاركة الأصلية بواسطة shady sobhy مشاهدة المشاركة
                mantana اخي الرابط لا يعمل لو سمحت الرابط الصحيح لو امكن

ازيك يا حسام
                مبروك يا معلم
                الله يبارك فيك يا جميل

المشاركة الأصلية بواسطة mantana مشاهدة المشاركة
                آسف ممكن احتل الصدارة في مصر لكن ليس في العالم العربي لأن هنالك مسلسل تونسي يدعى 2050

ويمكن مشاهدة الحلقات من الموقع الرسمي:
                www.tunis2050.com

اولا شكرا ليك علي الرد ثانيا انا من المعجبين بالمسلسل دا كتحريك لانهم مستخدمين بونز فيه والاسترتش والاسكواتش
                والرندر فيه جيد جدا وانا واحد من الفان بتوعو عالفيسبوك
                بس زي ما انا قلت قبل كده من ناحيه المشاهده الجماهيريه . انا عندي ناس اعرفها من المغرب وتونس بتتفرج عالقبطان عزوز . ومعجبين بيه جدا بس لو جيت العكس لو فرجت المسلسل للوطن العربي محدش هيفم حاجه من المسلسل . لان المشكله فسرعه كلامهم وثانيا بسبب اللهجه التونسيه والي داخل فيها جزء كبير من اللغه الفرنسيه . فالموضوع بيتقاس كده انت عامل مسلسل حلو بس للتونسيين بس والمغربه والجزائرين لانهم همه الي يقدرو يفهمو اللكنه دي . لكن المسلسل المصر اي حد فالوطن العربي يفهمو . انا والله ما بيعب فاللغه التونسيه بس انا بقلك الي انا حسيتو .
                هوه مسلسل قوي جدا بس انا مبقدرش افهم همه بيقولو ايه.
                شكرا ليك مره تنيه علي الرد

الف مبروك يا حس وعقبال العمل القادم

ألف مبروووك

المشاركة الأصلية بواسطة hapymoon مشاهدة المشاركة
                      اولا شكرا علي ردك وانا كنت واحد من الناس الي اشتغلو فالبروجيتك دا

شكرا ليك جدا

الله يبارك فيك يا جميل

اولا شكرا ليك علي الرد ثانيا انا من المعجبين بالمسلسل دا كتحريك لانهم مستخدمين بونز فيه والاسترتش والاسكواتش
                      والرندر فيه جيد جدا وانا واحد من الفان بتوعو عالفيسبوك
                      بس زي ما انا قلت قبل كده من ناحيه المشاهده الجماهيريه . انا عندي ناس اعرفها من المغرب وتونس بتتفرج عالقبطان عزوز . ومعجبين بيه جدا بس لو جيت العكس لو فرجت المسلسل للوطن العربي محدش هيفم حاجه من المسلسل . لان المشكله فسرعه كلامهم وثانيا بسبب اللهجه التونسيه والي داخل فيها جزء كبير من اللغه الفرنسيه . فالموضوع بيتقاس كده انت عامل مسلسل حلو بس للتونسيين بس والمغربه والجزائرين لانهم همه الي يقدرو يفهمو اللكنه دي . لكن المسلسل المصر اي حد فالوطن العربي يفهمو . انا والله ما بيعب فاللغه التونسيه بس انا بقلك الي انا حسيتو .
                      هوه مسلسل قوي جدا بس انا مبقدرش افهم همه بيقولو ايه.
                      شكرا ليك مره تنيه علي الرد
                      اااااااااااااااالف مليون مبروك علي استخدامك الاقتباس المتعدد ... بجد فرحتلك من كل قلبي ...
                      الحياة ألم يخفيه أمل
                      أمل يحققه عمل
                      وعمل ينهيه أجل
                      ثم يجزى كل امرئ بما فعل

www.tunis2050.com

مبروك اخي الكريم
                          .
                          C. 4d سابقاً

المسلسل التونسي مستواه رائع فعلا .. أتمنى أن يكون فريق العمل تونسي ... حتى الموقع جميل جدا ..

بالنسبة لعزوز ... لا تعليق عندي صراحة .. هذا المسلسل عبارة عن مجموعة إيفيهات لسامح حسين .. قصص الحلقات نفسها أسخف من السخافة .. المسلسل كله يعتمد على أفيهات لفظية فقط ..

أما بالنسبة لمستوى الجرافيك .. فلا تعليق صراحة .. قمة في العك !!

تكستشر وريندر أقل من مستوى الألعاب البسيطة ..!

البيئة .. لا يوجد بيئة تقريبا .. مجرد مركب في وسط البحر مع صورة ثابتة كخلفية

الشخصيات ... ههههههه .. المسلسل كله 4 شخصيات فقط .. لا مودلينج ولا ستايل !

التحريك .. لا يوجد ووك سايكل واحدة صحيحة .. وكل التحريك عبارة عن حركات عشوائية للذراعين .. والأيموشنز الخاصة بالوجه قليلة فلا يوجد تناسق بين الكلام وحركات الوجه .. غير في الأساسيات .. ضحك .. غضب .. حزن .. وهكذا

الشخصيات وهي واقفة على سور المركب تنزلق لتبدو وكأنه واقفه في الهواء والشخصيات تبدو وكأنها معزولة عن الخلفية .. يمكنك من حلقات مثل " تيتانيك" و"الفك المغتري" أن تستخرج عشرات الأخطاء تراها عين الطفل ..

ومن الواضح أنهم رغم مستوى التحريك السيء هذا إلا أنهم لم يقوموا سوى بتحريك ثلاث حلقات ثم بدأوا بإستخدام الأرشيف بكثرة مستفزة .. حركات اليد لعزوز تتكرر بشكل مستفذ ..

عزوز حقق نسبة مشاهدة عالية بسبب الأفيهات اللفظية .. بالظبط كما حققت الغاز المفتش كرومبو ذات المستوى الحقير شعبية ونجاح لمجرد أستخدامه لألفاظ مثل "حمبوزه لاوي بوزه " و "شوشو سيليكون " .. !!

أنتاج التو دي في مصر منذ 8 سنوات كانت ذات مستوى أفضل مما يقدم حاليا من تو دي وثري دي .. لكن للأسف الموضوع تحول لمجموعة من الصنايعية مهمتهم اصدار أكبر عدد من الدقائق بسبب كثرة القنوات الفضائية التي تبحث عن أي شيء لتعرضه على شاشاتها بغض النظر عن المستوى ..

لا أصدق ان هذه القنوات تشتري الدقيقة بهذا المستوى بمبلغ يتراوح من 7 إلى 10 الاف جنيه ... منتج هذه المسلسلات يحصل على مبلغ من 2 مليونلــ 3 مليون في الموسم الواحد بالرغم من انه لم يكلفه كأنتاج نصف مليون حتى .. وياريتهم طالما بيكسبوا يبدأوا يحسنوا المستوى بالفلوس اللي كسبوها .. لكن لا .. بدل ما ينتج مسلسل واحد سيء .. بينتج مسلسلين سيئين .. وكلها فلوس .. ورزق الهبل على القنوات الفضائية اللي عايزة تملى دقايق والسلام ..

مستوى الجرافيك في المسلسل لا يدعو للفخر على الإطلاق .. بل بالعكس الأفضل لمن يعملون فيه أن يعترفوا بأنهم لا يعملون سوى من أجل الوظيفة ولانه غير متاح غير ذلك
                            www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة
                              المسلسل التونسي مستواه رائع فعلا .. أتمنى أن يكون فريق العمل تونسي ... حتى الموقع جميل جدا ..

بالنسبة لعزوز ... لا تعليق عندي صراحة .. هذا المسلسل عبارة عن مجموعة إيفيهات لسامح حسين .. قصص الحلقات نفسها أسخف من السخافة .. المسلسل كله يعتمد على أفيهات لفظية فقط ..

أما بالنسبة لمستوى الجرافيك .. فلا تعليق صراحة .. قمة في العك !!

تكستشر وريندر أقل من مستوى الألعاب البسيطة ..!

البيئة .. لا يوجد بيئة تقريبا .. مجرد مركب في وسط البحر مع صورة ثابتة كخلفية

الشخصيات ... ههههههه .. المسلسل كله 4 شخصيات فقط .. لا مودلينج ولا ستايل !

التحريك .. لا يوجد ووك سايكل واحدة صحيحة .. وكل التحريك عبارة عن حركات عشوائية للذراعين .. والأيموشنز الخاصة بالوجه قليلة فلا يوجد تناسق بين الكلام وحركات الوجه .. غير في الأساسيات .. ضحك .. غضب .. حزن .. وهكذا

الشخصيات وهي واقفة على سور المركب تنزلق لتبدو وكأنه واقفه في الهواء والشخصيات تبدو وكأنها معزولة عن الخلفية .. يمكنك من حلقات مثل " تيتانيك" و"الفك المغتري" أن تستخرج عشرات الأخطاء تراها عين الطفل ..

ومن الواضح أنهم رغم مستوى التحريك السيء هذا إلا أنهم لم يقوموا سوى بتحريك ثلاث حلقات ثم بدأوا بإستخدام الأرشيف بكثرة مستفزة .. حركات اليد لعزوز تتكرر بشكل مستفذ ..

عزوز حقق نسبة مشاهدة عالية بسبب الأفيهات اللفظية .. بالظبط كما حققت الغاز المفتش كرومبو ذات المستوى الحقير شعبية ونجاح لمجرد أستخدامه لألفاظ مثل "حمبوزه لاوي بوزه " و "شوشو سيليكون " .. !!

أنتاج التو دي في مصر منذ 8 سنوات كانت ذات مستوى أفضل مما يقدم حاليا من تو دي وثري دي .. لكن للأسف الموضوع تحول لمجموعة من الصنايعية مهمتهم اصدار أكبر عدد من الدقائق بسبب كثرة القنوات الفضائية التي تبحث عن أي شيء لتعرضه على شاشاتها بغض النظر عن المستوى ..

لا أصدق ان هذه القنوات تشتري الدقيقة بهذا المستوى بمبلغ يتراوح من 7 إلى 10 الاف جنيه ... منتج هذه المسلسلات يحصل على مبلغ من 2 مليونلــ 3 مليون في الموسم الواحد بالرغم من انه لم يكلفه كأنتاج نصف مليون حتى .. وياريتهم طالما بيكسبوا يبدأوا يحسنوا المستوى بالفلوس اللي كسبوها .. لكن لا .. بدل ما ينتج مسلسل واحد سيء .. بينتج مسلسلين سيئين .. وكلها فلوس .. ورزق الهبل على القنوات الفضائية اللي عايزة تملى دقايق والسلام ..

مستوى الجرافيك في المسلسل لا يدعو للفخر على الإطلاق .. بل بالعكس الأفضل لمن يعملون فيه أن يعترفوا بأنهم لا يعملون سوى من أجل الوظيفة ولانه غير متاح غير ذلك
                              متتعبش نفسك اوي يا حبي ... والله حولنا نوضحله انه كويس مع اني مقدرتش اتفرج علي حلقه كمله لان الاسلوب الوش علي بلان ده اسلوب فاشل ... بس نقول انه كويس ... هو مقتنع انه حاجه فوق الخيال .. محصلتش عربيا ولا اجنبينا ولا هتحصل ...
                              الحياة ألم يخفيه أمل
                              أمل يحققه عمل
                              وعمل ينهيه أجل
                              ثم يجزى كل امرئ بما فعل

يعمل...
                              X