Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة في خاصية extrude و face للموديلنغ في الماكس الاصدار التاسع

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة donjwan88 مشاهدة المشاركة
    اخي العزيز وسيم انا فهمتك كويس جدا علشان كدة انا قلتلك تاكد من الرزيليوشن بتاع الشاشة وحاول تحدث كارت الشاشة اللي عندك

لان المشكلة دي كانت حصلت معايا من فترة وكان العيب في كارت الشاشة
    الحمد لله انك فهمنتي
    هل بامكانك ان تبحث لي عن شرح لطريقة تحديث كارت
    للانني جد مبتدئ في الحاسوب يعني في تعلم للاساسيات نظام الويندوز قفزت الى برامج التصميم و الانتاج مباشرة بدون تعلم الاموور المهمة

2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

اوك اخي وسيم ولكن الاول لازم اعرف نوع وموديل كارت الشاشة بتاعك علشان نقدر ندور علية
      سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
      وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

و الله كثييير متاسف اخي دوجان و انا حاسس انا بتعبك معاي و الله اسف جداا و يربنا يجزاك كل خير و اتمنى لك النجاح

2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

ولا تعب ولا حاجة اخي وسيم بالمناسبة النقاط الي لونا احمر على برتقالي اللي انت بتتكلم عنها مبتأثرش خالص في التصميم وكأنك بتعلم عادي جدا على الفيس يعني متقلقش منها قوي

وبالنسبة للتحديث بتاع الكارت بتاعك فاتفضل يمكنك ان تجدة في هذا الرابط

http://www.soft32.com/download_175009.html

ولكن خالي بالك لازم تحذف تعريف الكارت الاولاني تماما مع ان الادبيت قديم جدا ومش عارف هيحل الشمكلة والا لا بس هو دة اخر ابديت لقية في موع الشركة

وكاريت الشاشة بتاعك نوعة والموديل بتاعه : Intel(R) 82865G Graphics Controller

يمكنك البحث بنفسك في موقع الشركة وهتلاقي اخر تحديث نفسة اللي انا حطيتة في الرابط

وربنا يوفقك اخي العزيز
          سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
          وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

يعمل...
          X