موضوع: طلب tutorials

ردود: 5 | زيارات: 555

طلب tutorials

السلام عليكم
    دي أول مشاركه ليا في المنتدي وأكيد أن شاء الله مش الأخيره لأن الموقع مفيد وجميل جدا ما شاء الله ربنا يباركلكوا

أنا مبتدئه في عالم الجرافكس و بعمل تصاميم بال photoshop بس نفسي أويييي أتعلم ال multimedia وبرامج adobe premiere pro cs4 و after effects فسألت على كورسات تعليميه بس كانت غاليه أوي عليه
    فدورت على tutorials عالنت و صراحه أستفدت بس كان نفسي في دروس تكون يعني lesson 1 , lesson 2
    يعني تبدأ بتعريف الأدوات وصولا لتعلم كيفية عمل خدع بأستخدام البرامج دي بس عالنت ملقتش حاجه منظمه يعني أنا عايزه أتعلم كأي شئ بنتعلمه من الأسهل للأصعب
    نفسي في cd فيه كل ال tutorials مترتبه
    نفسي أتعلم أعمل lens flare متحركه و chroma وأحط video شغال جوه برواز صوره كده وتأثيرات كتيره بشوفها فالتترات والأعلانات
    يا رييييييييت لو حد يقدر يساعدني في الموضوع ده بجد أكون شاكره جداااااااا
    سؤال تاني معلش : هو فيه أستوديوهات ممكن الواحد يعمل فيها ال chroma دي ؟ لأني حاولت كتير أعملها فالبيت بس مفيش أي حاجه ظبطت .أنا بشتغل في برنامج خاص باللغات في جامعة القاهره وكنا عايزين نعمل زي video دعايه للبرنامج ونعمل ال chroma دي فهل في أستوديوهات مثلا ممكن تعملنا كده , لو حد عنده فكره يعني يقوللي وجزاكم الله كل خير
    أنا أسفه طولت عليكوا بس أنا متأكده أن شاء الله أنكوا هتساعدوني
    منتظره منكوا الردود أن شاء الله
    سلام عليكم

عضو نشيط
    صور رمزية ابو علي12
    المنطقة
    KSA
    ردود
    699
    الطريقة الوحيدة للتعلم

هي التطبيق ..

يعني تشوف شرح وتطبق مثله مع اضافات من عندك لكي تتعلم

http://www.videocopilot.net/

جرب هذا الموقع راح يفيدك

جزاك الله كللللللل خير يا أستاذ أبو علي

هدخل عالموقع اللي حضرتك كتبتهولي وأن شاء الله أستفيد منه

أنا بس كان نفسي أوي في cd أعمله download ويبقى عندي عشان لو نسيت أي حاجه أو خطوات أرجعله

عضو نشيط
    صور رمزية houdhxp
    المنطقة
    قاهرة الهكسوس و الصليبين والمغول والفرنسيين و الأنجليز وإسرائيل
    ردود
    766
    أخي الكريم إن شاء الله تلاقي مبتغاك هنا
    http://www.idealdesigner.net/vb/forumdisplay.php?f=15
    " اذا ابتليت فثق بالله ولا تجزع وإذا عفيت فاشكر الله ولا تقطع وإذا وقف بك أمر فلا تيأس ولا تطمع وفوض أمرك إلى الله فنعم المرجع وفي جوف الليل لربك فاركع ومن عظمته وخشيته ادمع وعن طاعته لا ترجع واعلم ان آنين التائبين عند ربك عظيم فإذا فعلت فقد فزت بخير الدارين أجمع "
    ((كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان حبيبتان للرحمن " سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم " )), و لذكر الله أكبر لو كانوا يعلمون .

جزاك الله كللللللل خير يا أستاذ houdh أخيرا لقيت دروس منظمه ربنا يكرمك يااااااااا رب

يا ريت كمان لو في دروس منظمه كده برضه ل adobe premiere pro cs4

معلش بتعبكوا معايا ربنا يجزيكوا عني كل خير يا رب

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل