Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ازاي الاقي عمل في مجال 3d (يامحترفين...يا مجربين تعالوا ادونا خبراتكوا)

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ازاي الاقي عمل في مجال 3d (يامحترفين...يا مجربين تعالوا ادونا خبراتكوا)

السلام عليكم

مشكله شايف انها بتواجه كتير من محبي التمصيم وراغبي العمل في المجال ده وانا واحد منهم وهي ازاي نلاقي شغل بعد عناء وتعب التعلم
    يعني مثلا انا واحد اتعملت برنامج 3ds max من خلال الانترنت والتوتوريال العربيه والاجنبيه علي امل اني الاقي شغل في المجال ده اللي بحبه
    ولما حسيت اني وصلت لمرحله كويسه في التعلم ممكن نقول متوسطه (بشوف زيها كتير في شغل السوق وسعات اقل) بدأت افكر اني ادور علي شغل لكن معرفتش ازاي ممكن اوصل لشغل وبدأت افكر في اسئله كتيره اتمني من كل واحد ليه خبره يجبوني عليها

اولا ازاي اقدر احدد مستواي؟وازاي اعرف اني وصلت لمستوي يؤهلني للعمل في السوق؟
    ثانيا هل التوتوريال كافيه انها تخليني محترف وكافيه انها تخليني الأقي فرصه عمل ولا لازم يكون في خبره سوق؟
    (لان معظم الشركات اللي بتطلب مصمين فاعلانات الجرايد بتشترط خبره)
    ثالثا هل وانا بقدم اعمالي لشركه او شخص ما اقدم فيها الاعمال اللي عملها من دروس ولا ده ممكن يقلل مني فرصي؟
    رابعا طب ازاي ممكن احصل علي خبره من غير ما اشتغل هل الحل اني اتضرب في شركه من غير فلوس ولا ايه الحل؟
    وحتي لو قبلت اني اتضرب(بيبقي عندنا فمصر بتشتغل عادي زيك زي اللي معاك ويمكن اكتر بس من غير فلوس)هل ممكن الاقي بسهوله فرصه للتدريب؟وازاي الاقي الفرصه ديه هل اللف علي الشركات اطلب منهم اني اتضرب عندهم؟

أفيدونا افادكم الله

اولا ازاي اقدر احدد مستواي؟وازاي اعرف اني وصلت لمستوي يؤهلني للعمل في السوق؟
    اعرض اعمالك هنا في المنابر وخذ بآراء الاخوة المبدعين

وبعدين يا اخي مش مرة وحدة المصمم يصبح مشهور
    بالتدرج
    مثلا افتح لك موقع اعلاني
    اعرض اعمالك هنا وهنا

وان شا الله موفق ..

كل عام وانت بخير
    تحياتي
    Don't Worry MAN
    ^^

كلامك صحيح يا أرقم
      اما كيف تجد عمل ...؟؟
      عليك بصنع عدت تصاميم لعدت منتجات .. او عدت افلام قصيرة .......طبعا لموقعك الاعلاني
      و تعرف علي الشركات التي تحتاج لمصمين وهولاء قد تتعرف عليهم من خلال اصدقائك المصمين او من اعلانتهم
      .
      . خذ انتاجاتك (( نسخ )) وقدم نفسك لهم سوي عبر ايميلهم او ( مقالبة عمل رسمية))

الميزة في عملنا لا نحتاج لواسطة لنعم ولا لشهادة بل لعمل متقن
      ان تتقن عملك هي وحدها رسالة

حعطيك تتجربة اخي الاكبر وهو غير محترف بس جيد جدا اخبرني ان رجل مهم في احدي الصحف طلب من ان يعمل عنده بسعر جيد (((( يعني الشغل جالوا لحد عندوا )))) بس هو رفض

الحقيقة كيف عرف هذا الرجل تصاميم اخي لا اعرف هذا ((((يدل علي انهم ايضا يبحثون عنا كما نبحث عنهم ))))9

عايز شغل ناجح = اعمل شوريال ناجح
          .

MR. Kok Limited Edition

أرقم
            تهراقا
            kareem50
            جزاكم الله كل خير

بس في سؤال محدش جوبني عليه
            هل وانا بعمل شوريل او بقدم اعمالي لشركه ما اقدم الاعمال اللي منفذها من دوس ولا اقدم بس اعمالي الخاصه؟

المشاركة الأصلية بواسطة virtex مشاهدة المشاركة
              أرقم
              تهراقا
              kareem50
              جزاكم الله كل خير

بس في سؤال محدش جوبني عليه
              هل وانا بعمل شوريل او بقدم اعمالي لشركه ما اقدم الاعمال اللي منفذها من دوس ولا اقدم بس اعمالي الخاصه؟

اعتقد من اعمالك الخاصة

يعمل...
              X