Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

دعاء رجال الأعمال !!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة
    يعني إيه بتحك في الصدر دي ؟؟ .. وهي حكة الصدر ولا مؤاخذة بناخدها مقياس للرفض والقبول ؟!
    يا ريت الرد يبقي اكثر احتراما يا ريس......انا مقلتلكش كلمه فيها تقليل او عدم احترام
    ردي علي تساؤلك التهكمي ...اهو وياريت ما يقلبش لجدل سخيف مالوش طائل.....عايز تاخد بيه خد
    مش عايز غيرك حا ياخد بيه ....وحا يستفيد

وعن النواس بن سمعان -رضي الله عنه- قال: سألت رسول الله -صلى الله عليه وسلم- عن البر والإثم، فقال: البر حسن الخلق، والإثم ما حاك في صدرك وكرهت أن يطلع عليه الناس أخرجه مسلم . نعم حديث النواس بن سمعان -رضي الله عنه-: "البر حسن الخلق، والإثم ما حاك في النفس -أو في نفسك- وكرهت أن يطلع عليه الناس" حديث وابصة بن معبد عند أحمد والدارمي: البر حسن الخلق في لفظ: جئت تسأل عن البر والإثم، البر حسن الخلق، أو فقال: البر ما اطمأنت إليه النفس واطمأن إليه القلب، والإثم ما حاك في النفس وتردد في الصدر، وإن أفتاك الناس وأفتوك .
    وفي حديث، هو حديث جيد، وفي حديث أبي ثعلبة الخشني وكذلك لا بأس به، عند أحمد -رحمه الله- أنه قال: البر ما سكنت إليه النفس، واطمأن إليه القلب، والإثم ما لم تسكن إليه النفس ولم يطمئن إليه القلب وفي حديث أبي أمامة أيضا عند أحمد أنه سأله لما سأله عن الإثم، قال: إذا حاك شيء في صدرك فدعه .
    مدخلك الي مايا موضوعي القديم
    The Power Of Maya موضوعي الجديد

Mohamed Ragheb محمد راغب

ريت الرد يبقي اكثر احتراما يا ريس......انا مقلتلكش كلمه فيها تقليل او عدم احترام
      ردي علي تساؤلك التهكمي ...اهو وياريت ما يقلبش لجدل سخيف مالوش طائل.....عايز تاخد بيه خد
      مش عايز غيرك حا ياخد بيه ....وحا يستفيد
      معلش يا باشا ممكن أعرف إيه اللي في سؤالي بالظبط مش محترم ؟؟
      يعني إيه بتحك في الصدر دي ؟؟ .. وهي حكة الصدر ولا مؤاخذة بناخدها مقياس للرفض والقبول ؟!
      ثانيا .. بالنسبة للأحاديث .. الأحاديث واضحة أنها تحثك على تصرفك في أمورك وليس ما تأمر وتنصح به الناس .. إبتعد عن ما يحاك في صدرك .. هناك فرق بين أن أفضل رأي في مسألة خلافية .. وبين أن أدعوا الناس للرأي الذي أخترته في هذه المسألة الخلافية .. في الأولى هذا شأنك فأنت تختار لنفسك .. في الثانية لا
      www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

هل الشيخ عبدالله كامل يسخر من الصلاة أم من فعل المصلي هنا !!

http://www.youtube.com/watch?v=Z58Aplho6tY

وبعدين هي الشيوخ دول كلهم بيضحكوا على إيه .. أستغفر الله .. بيضحكوا على شيء حصل في أقدس العبادات .. الصلاة !!

follow me

حصل خير يا جماعة كده الموضوع هيقلب بمشاكل

بس يا فلاشاةى بجد حاول تبقى اهدى من كده وكمان محدش دخل الموضوع الا لما اعترض عليه وده اكيد لازم يلفت نظرك انك تفكر شوية على الاقل

انا دلوقتى عايز اتريق على فساد رجال ااعمال ماشى مفيش مشاكل

بس مرفعش ايدى لربنا واساله بستهزاء عن تصميم حمام السباحة مربع ولا مدور وينتهى الحال بحركة ايده الى عايز يوصف بيها تصميم معين وكانه بيوصف جسم واحدة

شوفه تانى يا فلاشوى واهدى اكتر من كده

بص يا سيدي اللي انا بتكلم فيه انه يهرج زي ما هو عايز بس ميكونش الكلام لربنا مينفعش
              زي ما بقولك الراجل ده لو اتعرض عليه انه يعمل دور يهرج فيه على الرئيس باسمه قدام الريس مش هيقدر يمثل ولا يجرؤ اصلا وهتلاقيه عمال يتهته في الكلام لانه عارف هو واقف قدام مين ولو عمل كده يعتذر للرئيس بعد ما يخلص المشهد حتى ولو كان الرئيس موافق

معلش بالنسبة للفيديو اللي انت حطيته برضه بيقول حاجة بتحصل مش بيخترع الراجل

قول عليا غبي مابفهمش براحتك
                مش هرد تاني ياعم خلاص

اخي فلا شاوي مثل ماقال اخي
                  ان به استهزاء بالدعاء
                  وايضا به غناء
                  قد يبيع الإنسان شيئا قد شراه.. ولاكن لايبيع قلبا قد هواه...!

وينتهى الحال بحركة ايده الى عايز يوصف بيها تصميم معين وكانه بيوصف جسم واحدة
                    هههههههههههههههههه .. لا حول ولا قوة إلا بالله

follow me

شادي .. أنت مصر أنه بيكلم ربنا .. براحتك

follow me

صدقنى يا فلاشاوى انت شخص موهوم وبتحاول تتصيد الكلام ربنا يهديك وانا اصلا غلطان انى رديت عليك مش هتحصل تانى
                        عيش مع نفسك بقى وخليك مصدق اوهامك دى

شكرا يا إسلام ..

لكن أنا فعلا مش عارف ومش فاهم أزاي أي حد ممكن يتخيل العلامة اللي رسمها الراجل على الهوا شكل واحدة ست ..!!

ده أشهر شكل لحمام السباحة بعد المربع

أنا مضطر أحط الفيديو تاني عشان اللي بيقرا الموضوع من غير ما يكون شاف الفيديو يحكم بنفسه

http://www.youtube.com/watch?v=SWKq9jFjTNM

كونك أنت شفتها وظنيت فيها كده .. دي مشكلة في حد ذاتها !!

وإذا كنت شفت حركة زي دي بانها وصف لجسم واحدة .. فكونك أنك تشوف أن الفيديو بيسخر من الدعاء نفسه ده شيء طبيعي جدا .. طالما بتشوف الأمور من هذا المنظور !

follow me

قرأت الردود و بعدها شاهدت الفيديو
                            حاول عقلي ربط بين ردود أعضاء و فيديو
                            و حصل overHeating في دماغي و جالي شلل رباعي و أقول حسبي الله و نعم وكيل !!
                            أنا كنت فاكر أني شفت كل عجب و لكن أطراف الحديث دايما يفائجني .

في نهاية فيديو مضحك و لا أرى فيه أي سخرية
                            و تشكر يا فلاشاوي .
                            There’s a myth that time is money. In fact, time is more precious than money. It’s a nonrenewable resource. Once you’ve spent it, and if you’ve spent it badly, it’s gone forever.
                            Neil Fiore

هههه يافلاشاوي فيه ناس شافت الفيديو ده علي انه بيتريق علي ربنا عشان كده معجبهاش ..

وفي ناس تانية علي الاقل قرأت جملة (دعاء رجال الاعمال ) اسفل الفيديو وعرفوا انها مسرحيا برضه وكانت سهل عليهم انهم يفهموا انها تريقة علي رجال الاعمال بس

يا جماعة ما حد ياخد باله منى شوية ... انا شايف يا على (فلاشاوى)
                                ان الموضوع فاشل من اساسه و خانك التوفيق فيه عشان انقلب تريقة و جدل.

يعمل...
                                X