Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

British Council Cairo

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

لا انت هتقدم دلوقتي وهيحطوك على الويتينج لغاية ما العدد يكمل

المشاركة الأصلية بواسطة أبو عبدالعزيز مشاهدة المشاركة
      لكن اخي ما تقييمك لمستوى التدريس في المجلس الثقافي البريطاني وممكن تعطينا معلومات اكثر عنهم هل يهتمو بالمحادثة اكثر من القواعد وغيرها من المعلومات
      يتم تدريس اللغة الانجليزية بشكل علمي و طبعا يركزون على المحادثة و القواعد لأننا هنا بصدد معادلة شهادة الباكالوريا المغربية يعني شهادة تعليمية تخول لك الالتحاق بجامعة ساندرلاند الانجليزية. و طبعا قبل الالتحاق يجب المرور عبر اختبارات تقييم المستوى. و لا يقبل بالبدأ من نقطة الصفر.

حلو البريتيش كاونسل ليا صحاب راحوه وعجبهم ,
        انا بالنسبالي دلؤت مع New Horizon , شركة انترناشونال , بس جامدة اخر حاجة
        بس ف مدينة نصر ف هتكون بعيدة عليك
        بس عموما الي اعرفه ان اي مكان بيدرس بيهتم بشكل طبيعي بالكونفيرزيشن
        عشان مبيكنش فيه اي كلمة عربي ف السيشن الي بتحضره
        بس اول مرة اعرف انك ف فيصل , كنت بعدي انا هناك بقالي فترة كدا كل يوم لحد ما اتسحلت
        .

MR. Kok Limited Edition

المشاركة الأصلية بواسطة kareem50 مشاهدة المشاركة
          حلو البريتيش كاونسل ليا صحاب راحوه وعجبهم ,
          انا بالنسبالي دلؤت مع new horizon , شركة انترناشونال , بس جامدة اخر حاجة
          بس ف مدينة نصر ف هتكون بعيدة عليك
          بس عموما الي اعرفه ان اي مكان بيدرس بيهتم بشكل طبيعي بالكونفيرزيشن
          عشان مبيكنش فيه اي كلمة عربي ف السيشن الي بتحضره
          بس اول مرة اعرف انك ف فيصل , كنت بعدي انا هناك بقالي فترة كدا كل يوم لحد ما اتسحلت
          و الأسعار عامله أيه يا عم كريم ؟
          و مافيش حاجه عدله فى الشرقيه ؟
          و أيه أخبار دورات القوات المسلحة إللى فى القاهرة ؟

و شكرا على الموضوع يا عم شادى ^_^

ف الزقازيق فيه حتت حلوة , مش وحشيين للدرجة يعني
            عندك حاجات معتمدة زي الجامعة الامريكية دي رخيصة ب 350 تقريبا الليفيل
            وعندك مركز اسمه تارجيت عند مؤمن , بيدي معتمد من الاميدايست ده عشرة علي عشرة بس تقريبا ب 700 او 800
            ولو عايز حاجة متكنش اوفيشيال , بس بتاخد شهادة رسمية بردو من سلانج مان , ده الراجل صاحب السنتر بتاعو ظريف وطريقتو زي الاجانب بالظبط
            عموما عشان تعرف تقيم المكان الي بتدرس فيه , طريقة التدريس اولا و اخيرا و وسيبك من دروس الانجليزي بتاعت ثانوية عامة , الي يجبلك كلمات تحفظها والعبط ده
            عندنا ف نيو هورايزن " بيدرس لينا بنت " بتتفاعل معانا بشكل غريب , والجروب كله بيكون شغال زي الفل وكأننا صحاب
            وطبعا كل كلامنا انجليزي وعادي ومش مهم لو بتغلط او حتي مبتعرفش تتكلم
            وكل درس فيه فوكابلري , وكل فوكابلري متعرفش معناها بتشرحها بالانجليزي , والموضوع بيكون سلس جدا
            لو انت حسيت ان فيه حد من الانستركتورز عنيف او حتي وشه مش بشوش , انصحك تغيره ف لحظة
            انا ف الخدمة
            .

MR. Kok Limited Edition

على فكرة Axiom مركز عالمي و ليه فروع في مدينة نصر و ناس بتشكر فيه جدا
              There’s a myth that time is money. In fact, time is more precious than money. It’s a nonrenewable resource. Once you’ve spent it, and if you’ve spent it badly, it’s gone forever.
              Neil Fiore

kantalk
                دا موقع فيه جروبات محادثه يتفقوا على موعد للنقاش العام اكثر من رائع للمتفرغ
                السلام عليكم أهل الديار الموحشة .. والمحال المقفرة .. أنتم لنا سلف ونحن لكم تبع .. وإنا إن شاء الله عما قريب بكم لا حقون .. يا أهل القبور .. أما الأزواج فقد نكحت .. وأما الديار فقد سكنت .. وأما الأموال فقد وزعت .. هذا خبر ما عندنا فما خبر ما عندكم ؟ مالي أراكم لا تجيبون ؟ أما لو أنهم تكلموا لقالوا وجدنا أن خير الزاد التقوى
                علي ابن ابي طالب

بارك الله فيك يا شادي المنطقة اسمها كفر عبده ؟
                  و المنطقه دي من المناطق الراقية في الاسكندرية ومعظمها فلل وطبعا هناك فلل عليها حراسات اكيد حد واصل ساكن فيها
                  ومدارس لغات بس منطقة هادية وجميله

بس فيه اماكن بتدي دورات بس اميركان مش بيرتش ورخيصة تقريبا دي بتبقي منح واي حد بيقدم فيها
                  الموقع المعتمد للسينما فوردي في الشرق الاوسط
                  http://arab4d.net

درس عمل مودلينج لبرج القاهرة ببرنامج سينما فور دي

يعمل...
                  X