Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

(Mohammad.O) الفصل 1 التمرين 4

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

اخيرا عدلت كل الذي طلب مني بالنسبة للبولينج وانتيهت من تحريك كرة التنس

يعني الكرتين جاهزييين ومستنيين نقدكم الرائع ^_^

هذا هو الفيديو

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1255223646.mov[/mov]

غراف البولينج :

غراف التينس :

صوره من نافذة العمل للمسارات :

أي ملاحظات ؟

على فكرة حركة كرة التنس صعبه والحمدلله بعد اول تجربة لها اكتشفت 16 خطأ طبعا كل مره كنت اكتشف خطأ يعني 16 تعديل ههه ويمكن اكتر شوي , عملت هذا الشيئ عملا بنصيحتكم الرائع ان لا اتسرع وفعلا ما تسرعت ووضعته فورا لانكم كنتو رح تتعبو من كتابة الملاحظات هههههه الله يصبركم علي

واكثر شيئ اهتميت فيه هو ان تكون الحركه مقنعه ولو حتى كان فيها مبالغة كرتونية

وعلى فكرة الصورة الجديده حلوة ؟ بقصد الصوره الرمزيه ! اذا مو حلوه بغيرها ^_^

تحياتي
    اخوكم محمد

المشاركة الأصلية بواسطة eslamafify مشاهدة المشاركة
        حااااضر يا استاذ اسلام سوف احاول ان افهم الملاحظه , شكرا لك على المتابعه

تحياتي
        اخوكم محمد

طيب شوف اليست هكذا صحيحه اكثر ؟؟

هذا رأيي فقط بإنتظار رأيكم لان زاوية الصطدام مائلة تكون زاوية الارتداد مائلة ايضا

Up UP

هذا هو التعديل
              [mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1255277334.mov[/mov]

ما رأيك ؟
              هل يوجد ملاحظات ؟؟

تحياتي
              اخوكم محمد

بإنتظاركم

Up Up

ما النتيجة ؟

المشاركة الأصلية بواسطة eslamafify مشاهدة المشاركة
                  انا رائى غيركوا انتوا الاثنين ههههههه
                  اولا انا بقيت مقتنع اننا مينفع نلف الصوره و نقول لو معدوله هتبقى كده فنعملها كده عشان الجاذبيه ليها تاثير مع الزاويه
                  ف انا رائى انها هتطلع لى فوق قريب من الكوره بتاعه التحدى كده هتطلع فوق بعض كده تخبط خبطه كمان فى الكوره و بعد كده هتتجه فى زاويه تعتمد على مكان استطامها فى المره التانيه

فالموضوع فيه اراء فاعمل يا محمد الى يريحك مع انى شايف انى صح ههههههههههه

---------------------
                  انا نفسى اشوف التباطئ الى فى الاول اكتر من كده حته صغيره ده رائى

نقد عصام بتاع البولينج صحيح بس يمشى على كوره البولينج بس انت عملتها فى التنس كمان بص فى الصوره بتاعه التراجيكتورى الى انت حطيتها

انا لاحظت ان انت عامل تقريبا كل قفزه للكره الخفيفه وقتها فى الطلوع و النزول رقم فردى عشان مش هينفع يتقسم على الطلوع و النزول
                  عشان طلوع و نزول اى حاجه من مكان لنفس الكان بياخد نفس الوقت فى الطلوع و نفس الوقت فى النزول
                  انت تقريبا مقلل النزول عن الطلوع فريم

خلى كوره البولينج تتحرك حركه صغيرهههههههههههههههه لما كوره التنس تخبط فيها زى حكات التنس لما تقف عندك فى الاخر كده مثلا فقط لاضافه الحياه

و حاول تبالغ بنسبه صغيره لسبيسينج قفزات الكرات بنسبه صغيره جرب لو حلوه سبها لو وحشه خلاص انا بقولك جرب و سيب الى يعجبك

تطبيق جميل بالتوفيق
                  http://heilschwingung.at/188e0

المشاركة الأصلية بواسطة Y.mohamed مشاهدة المشاركة
                    انا رائى غيركوا انتوا الاثنين ههههههه
                    اولا انا بقيت مقتنع اننا مينفع نلف الصوره و نقول لو معدوله هتبقى كده فنعملها كده عشان الجاذبيه ليها تاثير مع الزاويه
                    ف انا رائى انها هتطلع لى فوق قريب من الكوره بتاعه التحدى كده هتطلع فوق بعض كده تخبط خبطه كمان فى الكوره و بعد كده هتتجه فى زاويه تعتمد على مكان استطامها فى المره التانيه

فالموضوع فيه اراء فاعمل يا محمد الى يريحك مع انى شايف انى صح ههههههههههه

---------------------
                    انا نفسى اشوف التباطئ الى فى الاول اكتر من كده حته صغيره ده رائى

نقد عصام بتاع البولينج صحيح بس يمشى على كوره البولينج بس انت عملتها فى التنس كمان بص فى الصوره بتاعه التراجيكتورى الى انت حطيتها

انا لاحظت ان انت عامل تقريبا كل قفزه للكره الخفيفه وقتها فى الطلوع و النزول رقم فردى عشان مش هينفع يتقسم على الطلوع و النزول
                    عشان طلوع و نزول اى حاجه من مكان لنفس الكان بياخد نفس الوقت فى الطلوع و نفس الوقت فى النزول
                    انت تقريبا مقلل النزول عن الطلوع فريم

خلى كوره البولينج تتحرك حركه صغيرهههههههههههههههه لما كوره التنس تخبط فيها زى حكات التنس لما تقف عندك فى الاخر كده مثلا فقط لاضافه الحياه

و حاول تبالغ بنسبه صغيره لسبيسينج قفزات الكرات بنسبه صغيره جرب لو حلوه سبها لو وحشه خلاص انا بقولك جرب و سيب الى يعجبك

تطبيق جميل بالتوفيق

اوكي اخي انا عدلت كل شيئ مطلوب ورجعت للفكرة السابقه بالنسبة لإرتداد الكرة لاني بصراحه لم افتنع بفكرتك ولا فكرة اسلام واعتقد ان هذه هي الواقعيه اكثر شيء , والموضوع فيه خلاف

التمرين بعد التعديلات
                    [mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1255308965.mov[/mov]

بإنتظار الملاحظات او النتيجة

تحياتي
                    اخوكم محمد
                    التعديل الأخير تم بواسطة Awira; 17 / 10 / 2009, 04:02 AM.

تطبيق جميل

ليك الباس منى بس استنى حد ياكد عليها
                      http://heilschwingung.at/188e0

المشاركة الأصلية بواسطة Y.mohamed مشاهدة المشاركة

شكراااا اخير ياسر

والحمدلله انني نجحت فيه اخيرا

والان سوف اتفرغ للتحدي

بالتوفيق
                        اخوكم محمد

الله ينور يا محمد
                          عايزين نشوف الابداع في التحدي & التطبيق الخامس
                          يا حي ياقيوم برحمتك استغيث