Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

القادمون او the arrivals

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• القادمون او the arrivals

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيف الحال اخواني
    اول امبارح اخدت من واحد صاحبي مجوعة فيديوهات لسلسه اسمها THE ARRIVALS او القادمون
    السلسله دي بتتكلم عن (التاسيس للمسيح الدجال )
    بصراحه انا قلت الموضوع عادي يعني اكيد هشوف المعلومات اللي كلنا عارفنها بس صاحبي وهو بيشرحلي الموضوع
    بدا يقول كلام بصراحه ماكنتش قادر اقتنع بيه وده السبب اللي خلاني اخد الفيديوهات دي
    الغريب اني لما اتفرجت على الفيديوز دي اقتنعت بكل كلمه فيهم
    الشباب اللي عاملين الفيديوز فعلا ناس مقنعة لاقصى درجه مع اني صعب على جدا اني اهتم بالكلام ده

المهم عشان ماطولش عليكوا
    ادعوكم انك تشوفوا الفيديوز دي ونتناقش فيها مع بعض

هما خمسين فيديو موجودين على اليوتيوب كل فيديو حوالي عشر دقايق

وده لينك للمقدمة

http://www.youtube.com/watch?v=K82x1wpNyys&feature=fvw

ياريت تتفرجو عليهم وانا منتظر اسمع رايكو

ملحوظه هامه (الفيديو فيه موسيقى و صور لنساء )

حلواني

لن أعطيك رأيي لأنه سيدخلني في جدالات عقيمة.. لكن أطلب منك أن تشاهد هذه السلسلة بتفكير وعقل متفتح..
    يعني لا تثق بما يقال و يعرض ثقة عمياء..
    وبالتوفيق
    Culture is your operating system

مش من طبيعتي اني اصدق اي حاجه اسمعها او اشوفها وخصوصا في المجال الديني بس انت مش معايا ان طريقتهم قويه جدا في الاقناع وخصوصا لو المتلقي اجنبي بما انها رساله في الاصل مش موجهة لي او ليك

وكمان يا اخي انا عايز اسمع رايك ولو رايك او راي الاخوه مابهمنيش ماكنتش فتحت الموضوع اصلا
      قول اللي انت عايزه يا باشا خلينا نتناقش ومش هجادلك ماتقلقش من الموضوع ده خالص

تحياتي يا قمر

حلواني

هما طريقتهم مقنعة فعلاً، بس المشكلة إن كل حد يطلع فيديو طريقته بتكون مقنعة والواحد احتار يصدق مين

تحياتي للباشا المبدع
        (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

الصور و الموسيقى و الإثارة الجياشة تؤثر على المتلقي و تجعله يتوهم أن الأشرطة حقيقية
          و أنا لاأصدق ما جاء فيها إلا في بعض الأمور
          و أعتقد صاحب الأشرطة و الله أ‘لم شيعي له ثقافة غربية
          وقد أخذ كما من المعلومات هو و أصدقائه معلومات جاهزة خاصة حول موضوع illuminati و أشهر شخص تحدث عن الأمر في أمريكا هو alex johns نسيت كيف تكتب
          و هناك أشخاص آخرين كثر في العالم يكثرون من هذه الأشرطة

بعضها حقيقي فعلا لكن الكثير منها غير حقيقي و غير مترابط و هناك حشو...
          و هناك شخصان قاما بأشرطة مثل التي في الموضوع أحدهم على ما أتذكر يسمي نفسه نورويجا ,orwega ...

أنا شخصيا مؤمن بوجد مؤامرات و منظمات شيطانية و رموز...
          لكن ربطها بالمسيخ الدجال ليس لها دليل و هي مبالغ فيها
          كما أن قضية أن المعابد اليهودية و النصرانية و الإسلامية تنتج طاقة إيجابية أمر ليس له دليل لا علمي و لا عقلي و لا ديني و لا أي شيء...

لتحليل الفيديوهات و تبيان الصحيح من الخطأ تحتاج وقت طويل و أبحاث تدو لأكثر من سنة!
          -------

وقد كنت وضعت موضوعا حول التنويريون و المؤامرة العالمية لكن حذفه مشرفوا هذا الموقع منذ أشهر...
          و أ،ا لا أتفق مع صاحب الأشرطة لأنه خلط كل شيء!
          الحمد لله

بالفعل طريقته مقنعة جداً وهو عارض كذا دليل علي اللي بيقوله وانا مقتنع ان الصدف لا تتكرر
            بس دي اجتهادات يعني فيه الغلط والصح
            543212345
            خالد ماهر
            ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
            My Animations

اول مرة اشوف ليك موضوع ف اطراف الحديث هنا يا مادي
              ليه كدا بس
              .

MR. Kok Limited Edition

جاري تحميل المجموعة ومن ثم التعليق إن شاء الله

ولمن أراد هنا

http://www.rapidshare.com/users/CEG2E
                سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

اهلا عمنا حلواني
                  كنا اتكلمنا على الموضوع ده هنا قبل كده انا وبعض الاخوة وانا شفت كذا حلقة هو بيتكلم عن الماسونية اسلوبه حلو جدا من التشويق والامتاع رغم قلة الماتريل اللي عنده

الموضوع حلو ومشوق لكن معلومات كله مخلوطه واستدلات تافهة كل اما يشوف شكل هرمي يقول اهو .. ماسونية اهو ...
                  يعني انت لو استخدمت الشكل الهندسي الاولي "المثلث" في اي لوجو او موشن جرافيك هتبقى ماسوني ؟
                  اي مهندس معماري استخدم الشكل المثلثي او الهرمي في تصميم مبانيه يبقى ماسوني ؟
                  الفراعنة بقوا ماسونين ؟

لكن برده للماسونية اوجه اخرى لو بصينا عليها من جهة اخرى فعلا في قرائن بتقول ان الماسونية وجه مخفي لليهودية وهي فعلا موجوده ولها اجنده واهداف وهي اللي مسيطرة على مقدرات العالم الان بتخطيط منذ قرون
                  من امتى الماسونية اتعملت ممكن تقول في العصور الوسطى الاوربيه وممكن تقول انه نتج عنها مارتن لوثر والفكر البروتستانتي اللي حول المسيحية من عدوة لليهودية الى صديق واب حنون لليهود بمذهبه وكتاباته وبالتالي اليهود حكموا وتحكموا بإستعباد المسيحيين بفكر ديني مخطط له ..ده طبعا لو قلنا انها موجودة فعلا ونظرية المؤمراة فعلا شغالة
                  لكن من ايام الفراعنة والاغريق والمسلات وشعوب المايا دي واسعة قوي دينيا وثقافيا ومنطقيا !

أن شخصيا لن أقول رأيي و ندخل في قضية شعارات الماسونية
                    لأن موضوعي حذف حوله...
                    و فيديوهات اليوتوب و غيرها مليئة بالخزعبلات...
                    و لكن بعضها صحيح
                    الحمد لله

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخواني الاعزاء
                      اولا احيي فيكم الاسلوب المهذب في النقاش واحيي فيكم اكثر عدم تصديقكم لكل ما يقال

اجمل ما في هذه السلسله هي الدعوة للعقل
                      يجب علينا ان نفكر كثيرا قبل ان نبدا بالحكم على الاشياء
                      عندنا في مصر لي اصدقاء كثيرين من داخل مجال الاعلام وكل مره اتحدث اليهم فيها .. اصدم من كمية الكذب التي تعرض على الشاشات بداية من اعلانات اتصل عشان تكسب الى القضايا الكبرى
                      بالفعل اشعر اني اعيش كذبة كبيرة

مش عارف ليه طلبت معايا فصحي بس قشطه
                      المهم انا سعيد اني بتناقش معاكم يا شباب
                      يا ريت كل واحد يعبر عن رايه سواء اقتنع بالسلسله او لا
                      بدون عصبيه عشان كله يركز ... مش عايزين توتر في القاعده

المشكلة الناس اللي بتتكلم في موضوع الماسونيه في قرائن كتير اوي بتؤيدها ..قرائن مش دلائل
                        لكن برده في ناس فاكراهم عبارة عن عبدة للشيطان منتظرين الشيطان !
                        ازاي يكونوا يهود يسيرون للسيطرة على العالم بإرادتنا جميعا وفي نفس الوقت عبدة شيطان ؟
                        في كتبة كتير في الموضوع خصوصا الاجانب بيتكلموا من منظور ديني مسيحي فتلاقي الامور مختلطة شوية

برده في ناس عجيبة برده مؤمنه ان كل حاجة مؤامرة من اول الصعود للقمر الى اي وسيلة اعلام
                        في قرائن ممكن تقول ان في مؤامرة لكن مفيش دلائل فعلية وممكن موضوع الماسونية ده كله يكون فرقعة اعلامية زي غيرها

حد عنده حلقات يسري فودة عن الماسونية
                          http://www.aljazeera.net/NR/exeres/C...A4057CACF5.htm

لا يوجد وقت لمشاهدة جميع الفديوهات .

لاكن المضمون خيالي ..

لا يوجد سر كبير ....دائما الاسرار صغيره وتكون بين اثنان فقط ...

هههههههه ..

اخراج رائع ....

سلامة عيونك من الشاشه

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة
                              حد عنده حلقات يسري فودة عن الماسونية
                              http://www.aljazeera.net/NR/exeres/C...A4057CACF5.htm
                              موجودة على اليوتيوب على ما أعتقد، وفي أحد الأعضاء حطها قبل كده، اسمه Rakiz
                              (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

يعمل...
                              X