صفحة 1 من 3 123 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 50

موضوع: إقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتراااااااااح

ردود: 50 | زيارات: 3853
  1. #1

    إقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتراااااااااح

    بسم الله الرحمن الرحيم
    إخواني وأخواتي طلبة وطالبات المدرسة
    سلام من الله عليكم جميعا
    بالطبع لا يخفى على الجميع ماآال إليه حال المدرسة من كسل وركوود
    مما أثار لدينا جميعا التساؤلات بشأن مصير هذا الصرح العظيم الذي قام به أساتذتنا الأفاضل أستاذ فيصل
    واستاذ طارق وأستاذ يوسف واستاذ أبو بدر
    وبالطبع قام بعض الطلبة والطالبات بعدة محاولات لإحياء المدرسة ولكن كانت دون جدوى والسبب الرئيسي في ذلك من وجهة

    نظري هو غياب الصناع لهذا الصرح الكبير
    لذلك يجب علينا جميعا ان نتكاتف و نقف مع انفسنا وقفة وضوح هل سيستمر كل منا بمفرده وتضيع المدرسة مع هذا الغياب من الجميع
    أم نتكاتف لتمر المدرسة بسلام من هذه المحنة التي تمر بنا جميعا
    فكرت في فكرة اود طرحها وأريد رأي من أراد الإدلاء برأيه هنا هل يريد المساهمة في الحل أم يكتفي بالمشاهدة من بعيد
    فكرت كثيرا وجدت أنه لو كان لدينا منهج كامل لبقية فصول المدرسة لكان طلبة الفصل الثالث لديهم هدف قوي يساعدهم على التواجد

    والعطاء في المدرسة مثل السابق
    وأيضا لضمان إستمرارية المدرسة بشكل ناجح ودائم وعدم تأثرها بغياب أحدنا
    ولكي يتحقق هذان الهدفان
    لابد من تعاون الجميع في أمر هام وهو
    توفير مناهج بقية الفصول ولتحقيق ذلك فكرت في الآتي :-

    1- تخصيص 3طلاب متطوعين من المدرسة أو من أعضاء المنابر لتحصيل تطبيقات الفصل الثالث والرابع لمدرسة أنيميشن

    منتور مثلا أو غيرها
    2- تخصيص 2 أو 3 من الأعضاء لترجمة هذه التطبيقات
    3-تخصيص 2 من الطلبة والأعضاء لإعادة الصياغة
    4-إسناد مسئولية النقد والمتابعة لبقية الطلاب الغير موكلين بالمهام السابقة لنقد أعمال الطلبة
    5- أرجو من كل طالب وطالبة قراءة الموضوع والمقترحات والرد على الموضوع وابداء رأيه وتحديد المهمة التي تناسبه ليشارك
    فيها
    6- مطلوب من الاخ اسلام عفيفي فتح موضوع يقسم فيه الطلبة على اساس المهمات التي سيشاركون فيها بناءا على طلباتهم
    7-تحديد مدة زمنية يبدا عندها العمل في التصنيف
    8- تحديد مدة زمنية أخرى لبدء عملية تحصيل التطبيقات
    9- تحديد مدة زمنية أخرى للترجمة وهكذا
    أرجو أن نعي جيدا ان بناء وإستمرار مثل هذه المدرسة لهو عمل قومي وكل من سيشارك في إنقاذه سيقدم مساعدة لا تقدر بثمن لنا

    جميعا
    الله وحده يعلم لماذا ابتعد الاساتذه وهل نفضوا أيديهم منا أم إبتعادهم خارج عن إرادتهم
    على كل الأحوال إستمرار هذه المدرسة يعني الكثير لنا ولهم
    على الاقل سنقول لهم أننا لن نخذل كل ما بذلوه في بناء هذه المدرسة
    لن نخذل عطاءهم وسنكمله لآخر المطاف حتى تصبح المدرسة كيان كامل متكامل لا يتاثر بوجود أحد أو غيابه
    وسوف تستمر مسيرة تقديم العلم لوجه الله كما أرادها مؤسسوا المدرسة كما كان يقول أستاذ طارق دائما
    وأخيرا أرجو من الإدارة أن تسمح لنا بهذا الإجراء حتى يتبين لنا الأمر هل سيعود المشرفين ليأخذوا أماكنهم أم لا وإلى أن يأتينا الرد سنستمر في هذه الخطوات التي أرجو من الله أن يوافقوني عليها ولا يتأخروا في التنفيذ



  2. #2
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    تاريخ التسجيل
    Oct 2005
    ردود
    2,274
    كلام جميل جدا رغم انه صعب

    مبدئيا انا معاكى قلبا وقالبا

    بس بصى

    كون ان الطلبة تعمل المجهود ده ده موضوع انا فقدت فيه الامل من زمان حتى الموضوع الى كنت فاتحه اتخنقت منه ونفضتله بعد اما ارسلت لكل واحد رسالة خاصة باسمه لقيت ردود عجيبة

    كل واحد بيثبت وجوده فقط وقليل جدا من تجاوب وشارك فى الموضوع كانه لو هيكتب كلمتين هيخسر كتير من وقت الوزارة

    وفى ناس نفضت اصلا ومردتش

    يبقى كده صعب اوى اوى الى انتى بتقوليه ده

    بسسسسسسسسسسسسسسسس

    مش مستحيل

    انا عندى حل ممكن يغير كتير بس حل قاصى وممكن ميعجبش ناس كتير بس معنديش غيره ومش شايف حاجة ممكن تنفع غير كده من وجهة نظرى

    احنا هنا كلنا طلبة وكلنا محتاجين نستفيد

    بس فى ناس للاسف بتستفيد بس من بعيد وفيهم الى مبيقلش كلمة شكر حتى

    وكده ععمرنا مهنعمل حاجة

    فالحل الى عندى كالاتى

    احنا مش هنبعت رسايل لحد لاننا كلنا عارفين ان مفيش ولا طالب من المدرسة مش بيتابع المواضيع

    الى عايز يشارك يشارك والى مش ععايز هو حر

    بس ده العادى بتاع كل مرة وبالتالى اخرة موضوعك ده انه يعدله كام يوم وتسمعى كام رد يخلوكى يجيلك يأس

    وفى الاخر مع بقيت الصفحات هيندسر

    فعشان كده لازم يبقى فى تغيير

    انا موافق على الفكرة او بمعنى اصح انا مع اى فكرة ترجعنا تانى مش مهم ايه او من مين

    بس بشرط

    الى هيشارك على عينا وراسنا والى مش هيبقى ليه دور ولا نعرفه

    لو هتمشوها كده انا معاكم لكن غير كده معتقدش ان فى حد هيتحرك اصلا وانا معنديش استعداد دمى يتحرق اكتر من كده

    صدقينى يا ام محمد انا كنت ناوى ابطل كلام فى الموضوع ده اصلا

    والصراحة انا مبلومش المشرفين فى اى شيئ من حقهم انهم ميدخلوش المدرسى اصلا

    رغم انى عرفت ان الاستاذ فيصل عنده مشاكل فى النت والموضوع خارج عن ارادته

    عموما حتى وهو موجود كان بينفخ فى اربة مخرومة للاسف

    فانا شايف زى ما قولتلك كده

    الى يشارك انا معاه والى هيفضل مستخبى ورا الكيبورد ولا هفتحله موضوع ولا هعتبره موجود

    لو كده يا ام محمد انا معاكى فى الى تطلبيه

    ويا ريت الناس تعزرنى على حده كلامى

  3. #3

    بسطوا كل حاجه عشان تبقى كل حاجه سهله
    استاذ فيصل انا سالت الاخ newideas عليه قالى انه بخير و عنده مشاكل فى النت زى ما اسلام قال

    بالنسبه للفصل الثالث فمشكلته سهله
    1- تخصيص 3طلاب متطوعين من المدرسة أو من أعضاء المنابر لتحصيل تطبيقات الفصل الثالث والرابع لمدرسة أنيميشن
    منتور مثلا أو غيرها
    2- تخصيص 2 أو 3 من الأعضاء لترجمة هذه التطبيقات
    انا ممكن اعمل المهمتين دول عشان بقالى فتره متابع بلوجات طلبه انيميشن منتور و عارف التطبيقات الى جيه و اتذكر ان فيصل اكلم عن التطبيقات بتاعه الفصل الثالث قبل كده
    ممكن اجهزهم بكره لو عايزين
    المشكله فى النقد فى الفصل الثالث عشان مفيش حد فينا مستواه يتعدى الفصل التانى فى المعلومات فمفيش نقد منهجى او صح فعشان كده محتاجين لتطبيقات الفصل الثالث استاذ فيصل

    بالنسبه للمتاخرين يفضل يبداو تطبيقاتهم و النقد هيشتغل ان شاء الله و ابدا انت يا اسلام (و انت يا ياسر ))
    لو كل واحد بدا بنسبه100% هتمشى ناس بتقول مفيش نقد و هما اصلا مش بينقدوا حد عايزين نقد ليه :@
    و واحد تانى يقول المدرسه نايمه و هو مش بيعمل تطبيقاته او مش بيكتب ردود اصلا (انا مثلا ) ههههههه
    الحل الوحيد ان كل واحد يبدا بنفسه مش يستنى التانييين

    و عندى فكره رخمه شويه ان كل طلبه يعملوا اتفاق انهم يعملوا رد واحد على الاقل فى اليوم فى المدرسه حتى لو رد مش مهم زى شكرا او يدخل يسلم و يمشى حتى او كلمه تشجيع للشغالين ده هيخلى فى تفاعل على الاقل

  4. #4
    مثال على الرد فى اليوم
    ازيك يا اسلام ههههههههههه

  5. #5
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    تاريخ التسجيل
    Oct 2005
    ردود
    2,274
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة y.mohamed معاينة الرد
    مثال على الرد فى اليوم
    ازيك يا اسلام ههههههههههه
    ربنا يهديك يا ابنى

    قول امييييييييييييييييييييين


  6. #6
    امييييييييييييييييييييييييييين

  7. #7
    يا إسلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام مش عايزين عصبية الله يهديك خلينا نعمل اللي علينا الأول وبعدين نتكلم على غيرنا
    عايزين المشرفين وصبرهم علينا يكونوا قدوة لينا ونحاول نعمل زيهم على قدر المستطاع
    بهدوء إن شاء الله هانعمل كل اللي احنا محتاجينه

    ياسر

    اقتباس:

    انا ممكن اعمل المهمتين دول عشان بقالى فتره متابع بلوجات طلبه انيميشن منتور و عارف التطبيقات الى جيه و اتذكر ان فيصل اكلم عن التطبيقات بتاعه الفصل الثالث قبل كده
    ممكن اجهزهم بكره لو عايزين

    أرجووووووووووووك نفذ
    لكن لازم ده يتم بالتعاون مع عضو آخر عشان مانتقلش عليك لوحدك

    وبعدين موضوع النقد ده ياجماعة هايتظبط لو مشينا نظام النقط على كل تطبيق يعني عشان تاخد الباس لازم تاخد درجة معينة في التطبيق ونسبة معينة في نقد الزملاء لا تقل عن نقد واحد في اليوم مثلا يمثل له بنقطة يعني سي انا أخدت 9من10 في التطبيق يكون لازم اخد 7من 10في النقد على اعتبار ان مدة التطبيق 7 أيام ولو النسبة دي ماتحققتش يبقا مافيش باس
    ودي اعتقد نعمل استفتاء بين الزملاء نخليها في إيد مين
    وتكون مسئولية موكلة إليه
    أما نقد الفصل التالت بالتحديد ففعلا هي مشكلة لكن الى عودة استاذ فيصل يمكننا الإستعانة مثلا بأستاذ يوسف وعمل دعوة له للمساعدة في النقد وإن شاء الله مش هايتأخر لإن العدد لايتعدى اصابع اليد وممكن نحاول نستعين باحد المحركين المشهورين أيضا وده موضوع علاقات عامة ههههه يعني اللي يقدر يساعد فيه مايتأخرش

    ياريت نبص على الإضافات دي ونقول رأينا فيها

  8. #8
    تطبيقات الفصل الثالث

    التطبيق الاول

    التطبيق الاول عباره عن مشهد صامت لارسال فكره بسيطه و التطبيق عن تغير شعور و عاطفه الشخصيه
    و يجب ان يظهر هذا التغير فى المشاعر على الشخصيه و حركتها و ان يصل شعور الشخصيه الى المشاهد
    بكل بساطه

    المطلوب فى التطبيق
    عمل مشهد بسيط عن تغير فى المشاعر لشخصيه من شعور لشعور اخر مثلا من شخص حزين لشخص فرح

    خطوات يفضل العمل عليه للوصول لافضل نتيجه
    - التفكير فى العديد من الافكار و كتابتها و اختيار الافضل فيها
    -تصوير الفكره المختاره او البحث عن مراجع لها و تمثيله
    -عمل تخطيط للتطبيق
    -مرحله البلوكيمج من اهم الخطوات و يفضل وضعها للنقد قبل عمليه السموثنج
    -مرحله السموثنج

    ----------
    امثله

    مثال للتخطيط




    مثال للبلوكينج

    http://www.justsomeanimator.com/webs...r_blocking.mov

    مثال للفينال

    http://www.justsomeanimator.com/webs...tter_final.mov
    أخر تعديل بواسطة Y.mohamed في 25 / 10 / 2009 الساعة 02:26 PM

  9. #9
    التطبيق التانى

    التطبيق التانى يعتبر مراجعه على التطبيق الاول لاكن فى هتتعامل مع الشخصيه الكامله و فيه هنجيب صوت لمشهد
    و نعمل التطبيق عليه مثلا نجيب مشهد من اى فيلم و تخلى الحركه بجسمها و تكون الحركه متناسقه مع الكلام و فيه يتم الاعتناء بحركه العين و بكل شئ فى الجسم معدا الفم او تحريكه حركه بسيطه (حركه الفم هتبقى فى التطبيق الجاى )

    المطلوب فى التطبيق
    عمل مشهد بصوت و يسمح لكل طالب باختيار المشهد الذى يريد التحريك عليه و يفضل يكون لشخصيه وحيده
    و يتم تحريك الشخصيه مع الصوت و تحريك كل اجساء الجسم و يجب ان يكون تمثيل الشخصيه جيد و مناصب لكلام المشهد

    خطوات يفضل العمل عليه للوصول لافضل نتيجه
    - التفكير فى العديد من الافكار و كتابتها و اختيار الافضل فيها
    -تصوير الفكره المختاره او البحث عن مراجع لها و تمثيله
    -عمل تخطيط للتطبيق
    -مرحله البلوكيمج من اهم الخطوات و يفضل وضعها للنقد قبل عمليه السموثنج
    -مرحله السموثنج

    امثله

    مثال للتخطيط





    مثال للبلوكينج

    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...-blocking.html

    مثال للفينل

    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...-finished.html

  10. #10
    التطبيق الثالث

    التطبيق الثالث هو بدايه الفصل الرابع فى انيميشن حيث يبدوا التركيز اكتر على ال lip sync (حركه الفم)
    فى التطبيق الاول يبدا الطلبه بتحريك حركه الفم على الكلام بعد اخذ دروس حركه الفم كامله
    و يتم التطبيق على التطبيق الثانى فى الفصل الثالث

    المطلوب فى التطبيق

    يتم تحريك المشهد على تطبيق المشهد الثانى (التطبيق منفصل عن الى قبله لاهميه حركه الفم و التركيز عليها )


    امثله

    امثله التخطيط




    مثال للفينال

    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...lishfinal.html

    -----------------
    الجزء التانى من التطبيق

    المطلوب
    البحث عن صور لاوجه معبره و تنفيذها على الكركتر (بوزس للوجه)

    امثله






  11. #11
    ممتــــــــــــــــــــــــــــــاز
    لو كملنا باقي التطبيقات تكون خطوة جيدة لضمان ثبات المنهج للطلبة
    بس عايزين ندرس كل تطبيق بشكل منفصل ونشوف المراجع المناسبة فيه والقواعد المطلوب تحقيقها
    تقصد التمرين الثاني عن التغير الإنفعالي يعني تأكيد لنفس التطبيق الأول مع إضافة حركة للوجه وصوت
    طبعا مش هانجهز مشهد ونسجل صوت ولا إيه عايزه اعرف هما بيشتغلوا ازاي في التطبيق ده
    آه فهمت يعني بيجيبوا مشهد من فيلم ويحركوا على اساسه
    ياريت لو عندك مصدر نجيب منه باقي التمارين يكون ممتاز

  12. #12
    التطبيق الرابع

    التطبيق هو تانى تطبيق فى الفصل الرابع و الاخير
    التطبيق عن مشهد لشخصيتين بينهم حوار و تفاعل و الصوت ايضا ممكن الحصول عليه من اى فيلم او تسجيله

    المطلوب فى التطبيق

    المطلوب هو عمل مشهد لشخصيتين بصوت و اظهار التفاعل بينهم و التمثيل (مع العلم ان من الممكن التعامل اكتر من كاميرا فى التطبيق و هنا يجب استعمال ما تعلمناه فى ال staging من اخونا فيصل )

    خطوات يفضل العمل عليه للوصول لافضل نتيجه
    - التفكير فى العديد من الافكار و كتابتها و اختيار الافضل فيها
    -تصوير الفكره المختاره او البحث عن مراجع لها و تمثيله
    -عمل تخطيط للتطبيق
    -مرحله البلوكيمج من اهم الخطوات و يفضل وضعها للنقد قبل عمليه السموثنج
    -مرحله السموثنج

    امثله

    مثال التخطيط



    مثال لاختيار زوايا الكاميرات



    مثال اكثر من رائع للمرجع

    موجود فى الرابط ده
    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...2/class-4.html

    مثال للبلوكينج

    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...lass-4_23.html

    مثال للبلوكينج و البريك دونس
    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...ss-4_2776.html

    مثال الفينال

    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/...ss-4_7898.html

  13. #13
    اسف جدا لو اختصرت فى الكلام هيا ديه التطبيقات الى فى الفصل الثالث و الرابع فى انيميشن منتور
    الفصل الخامس و السادس عن الفيلم القصير

    لو لحظتوا التطبيقات قليله جدا بالنسبه لفصلين

    بس انيميشن منتور لاهميه التطبيقات مقسمين كل تطبيق على كذا اسبوع

    معرفش لو استاذ فيصل هيمشى على المنهج ده او ممكن يزود عن انيميشن منتور زى الفصل الاول
    عموما دى تطبيقات انيميشن منتور للفصل الثالث و الرابع

    بالتوفيق

  14. #14
    شكرا ياسر مجهود كبير
    وننتظر من الجميع المشاركة

  15. #15
    ممتــــــــــــــــــــــــــــــاز
    لو كملنا باقي التطبيقات تكون خطوة جيدة لضمان ثبات المنهج للطلبة
    بس عايزين ندرس كل تطبيق بشكل منفصل ونشوف المراجع المناسبة فيه والقواعد المطلوب تحقيقها
    تقصد التمرين الثاني عن التغير الإنفعالي يعني تأكيد لنفس التطبيق الأول مع إضافة حركة للوجه وصوت
    طبعا مش هانجهز مشهد ونسجل صوت ولا إيه عايزه اعرف هما بيشتغلوا ازاي في التطبيق ده
    آه فهمت يعني بيجيبوا مشهد من فيلم ويحركوا على اساسه
    ياريت لو عندك مصدر نجيب منه باقي التمارين يكون ممتاز
    التمرين التانى مش عن التغير الانفعالى بس هو عن التمثيل عموما و عن تمثيل المشهد الى الطالب يختارو وتوافق الحركات مع الكلام و يكون التمثيل معبر عن الكلام

    قليل اوى منهم بيسجلوا اصوات بس الافضل اختيار مشهد من فيلم او مسلسل

    المصادر هيا بلوجات طلبه انيميشن منتور و هتلاقى كتير على جوجل و كل طاتلب فى البلوج بتاعه حاطط لينكات بلوجات الى كانوا معاه فى الفصل
    امثله
    http://aresdevo.blogspot.com/
    http://ambrody.blogspot.com/
    http://3dsketchbook-am.blogspot.com/

    بس عايزين ندرس كل تطبيق بشكل منفصل ونشوف المراجع المناسبة فيه والقواعد المطلوب تحقيقها
    كل تطبيق مطلوب منك تنفزى فيه حاجه معينه بس و كل تطبيق بيعمل فكره من عندو و مرجع من عندو للفكره فمفيش مراجع معينه لكل تطبيق

  16. #16
    3D Animator
    صور رمزية Awira
    تاريخ التسجيل
    Feb 2009
    المنطقة
    Turkey, Istanbul
    ردود
    2,112

    Talking

    اخيرااااااا موضوع الامل

    انا جاهز لأي طلب بتطلبوه مني , بخدمكم بعيوني والله انتو بتستاهلو



    بس الان كيف ابدأ ؟ هل انتظر التقسيم الي رح يعمله اسلام ؟ ام ابحث عن معلومات وأترجم أم ماذا

    اتمنى ان تقبلوني معكم ولو كنت لسا في الفصل الاول التمرين السابع لكن رح احاول الحقكم

    وعندي فكرة هي عمل شات جماعي لكل الطلاب على الـ Skype او اي برنامج محادثة جماعية آخر
    حتى يكون التنظيم اسرع

    ولازم كل واحد يُنتقد في تمرينه ينقد الي قبل , يعني مثلا مثلا ام محمد تم نقدها في الفصل الثالث لازم هي كمان تنقد اعمال الطلاب في الفصول الي قبلها ( الاول + الثاني ) وعلى هذا الحال , وكل واحد بيستفيد لازم يفيد

    بإنتظاركم

    تحياتي
    اخوكم محمد

  17. #17
    3D Animator
    صور رمزية Awira
    تاريخ التسجيل
    Feb 2009
    المنطقة
    Turkey, Istanbul
    ردود
    2,112
    وعندي ايضا فكرة اخرى وهي تعيين مشرفين للقسم من الادارة ووظيفتهم ليست النقد , بل وظيفتهم تنسيق المواضيع ونقل المواضيع الموضوع في القسم الخطأ الي قسمها الصحيح وحذف المواضيع الغير مفيدة ووووو الخ

    هذا شيئ مهم جدا جدا جدا

    وممكن تراسلوا الادارة في قسم الشكاوي والاقتراحات وخلوهم يشوفو حالة القسم وهم يقررو

  18. #18
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    المنطقة
    مصر
    ردود
    391
    شكراً أم محمد على فتح الموضوع وعلى الإقتراحات الرائعة التى طرحتيها، لعلها فعلاً كانت مشكلة كبيرة غياب التطبيقات الخاصة بالفصل الثالث، وعليه فأنا أشكرك جداً يا ياسر على مجهودك فى جلب التطبيقات، رغم علمى بظروف دراستك والثانوية العامة.
    فى النهاية أحب أوضح إن طلاب المدرسة نفسهم يكملوها وإلا كانوا إنسحبوا من فترة زى ما عمل بعض الأخوة، ولكن يمكن المشكلة فى الوقت وفى غياب الحافز فى بعض الأحيان.
    أتمنى يكون الموضوع ده نواة لعودة النشاط للمدرسة، وزى ما وعدت ياسر إن شاء الله أرجع قريب أكمل التمرينات وأتعاون معاكم فى تحضير التطبيقات.
    شكراً ليكوا بجد مرة تانية، لولا حسكوا فى المدرسة كانت إتلغت من الإدارة أصلاً.

  19. #19
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Master.S
    تاريخ التسجيل
    May 2008
    ردود
    1,599
    وعليكم السلام >> لو تكلمنا في الصح > سنجد انه بامكاننا اكمال باقي الدروس فقط بقيل من الاصرار والتعب
    كل شيء موجود >> بما ان الاخ محمد احظر تطبيقات الفصل التالت فبامكاننا احضار نقد هدا الفصل
    لكن مشكلتنا هي أننا من بداية المدرسة واحنا نقوم بمحاكات اعمال طلبة انميشن منتور واغلبنا بيطبق فريم بفريم
    ولا يستعن باساسيات الانميشسن التي تعلمناها الي في القليل من الاشياء >> وحتي لو انتهينا فصول المدرسة كلها
    ستكون اعمالنا لازالت محتاجة للتصحيح >> أظن أن أفضل طريقة لحل هدا المشكل هو اعادة التطبيقات من الفصل الأول مع التركيز تم التركيز علي اسيات الانميشن ولاداعي لان نحاكي اعمال طلبة انميشن منتور >> وبادن الله سترون ان الاعمال اصبحت بمستوي انميشن منتور >> بالتوفيق للجميع
    اللهم صلي علي سيدنا محمد وعلي آله وصحبه أجمعين
    *ان اريد الا الاصلاح ما استطعت وما توفيقي الا بالله عليه توكلت واليه انيب *
    سبحان الله وبحمد الله أكبر
    يوسف الهدلي

  20. #20
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    تاريخ التسجيل
    Oct 2005
    ردود
    2,274
    انا بالفعل بعيدها من الاول

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل