Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

وزير النقل يقدم استقالته ومبارك يقبلها

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• وزير النقل يقدم استقالته ومبارك يقبلها

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    صراحة انا مش مصدق بس الخبر موجود في مصرواي
    مش الغريب انه يقدم استقالته لان فعلها قبله وزراء في مصر
    ولكن الغريب ان مبارك يقبلها

مصراوي - خاص - تقدم الوزير محمد لطفي منصور باستقالته الثلاثاء بعد ثلاثة ايام من حادث تصادم قطاري العياط الذي اسفر عن مقتل واصابة العشرات.
    وقبل الرئيس حسني مبارك استقالة منصور، على ان يتم تكليف مسئول جديد بتولي الوزارة.
    ونقلت وكالة أنباء الشرق الأوسط من مصدر مسئول برئاسة الجمهورية أن منصور أعرب في الاستقالة عن تحمله مسئولية حادث تصادم قطارى العياط الذى أدى إلى مصرع 18 شخصا وإصابة 36 شخصا.

وكان الدكتور زكريا عزمي قد وجه اتهاما صريحا للحكومة ومجلس الشعب وحملها المسئولية الكاملة عن كارثة قطاري العياط وذلك في مواجهة قوية مع وزراء النقل والشئون القانونية والصحة والتنمية المحلية خلال الاجتماع.
    وانتقد عزمي بشدة إعلانات السكة الحديد في شهر رمضان الماضي عن التطوير المزعوم خاصة أنها وصفت أفراد الشعب بأنهم "لصوص" ويسرقون محتويات القطارات.
    وحيا عزمي د.مفيد شهاب لشجاعته في الاعتراف بالمسئولية السياسية للحكومة عن الحادث.
    وحاول محمد لطفي منصور وزير النقل اطلاق المبررات متهما العنصر البشري بالتسبب في الحادث وأكد احالة 34 مسئولا بالسكة الحديد للتحقيق.
    ولكن د. مفيد شهاب سارع معترفا بالمسئولية التضامنية للحكومة عن الحادث وأكد ان الجميع مقصرون.

المصدر ( مصراوي )

إيه ده، ده في مصر الكلام ده ؟؟

كبش الفداء كان المرة دي وزير
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

فعلا الناس في مصراوي مش مصدقه برضه
      عمرو اديب من كام يوم كان بيقول لازم يكون فيه حاجة زي كده
      محمد منصور مش هيضره اي حاجة لانه رجل اعمال ناجح وايضا ليه حاجات في السكة الحديد كويسة بس زي ما انت قولت
      كبش فداء

كبش الفداء كان المرة دي وزير
        هههههههه
        تصدق بالله
        انا كنت داخل اكتب كده برضه
        بس شهادة حق
        الحكومه عارفه تنيم الناس صح
        بلاد الكوارث
        حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
        لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
        وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
        وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

بس كان ممكن طريقة تاني يا ياسر وكمان الماتش بتاع الجزائر قرب وقضية مروة الشربيني وحاجات تاني ياعني
          بس المرة ديه صح

على راي المثل

من اجلك انت

المشاركة الأصلية بواسطة y@sser مشاهدة المشاركة
            الحكومه عارفه تنيم الناس صح
            ههههههههههههههههههه ..

احلى حاجه فى بلدى هى كيفيه اداره الازمات الصراحه عن طريق تلبيس العمه للشعب
              كبش الفدائى المره دى تقيل تقيل يعنى هيغنى عن لحمه عيد الاضحى
              لو لحمه عيد الاضحى حصل حاجه فى ثمنها اعرفوا ان الاستقاله هى السبب

بس عموما اى مشكله فى مصر فى رائ مش بتكون خطء حكومه فقط بيكون خطاء ثقافه شعب اكبر و دا انيل
              يعنى ايه سواق قطر يوقف القطر و يعنى ايه عامل التحويله يمشى قبل معاد انتهاء خدمه ب 50 دقيقه لو بثانيه مش تتحرك من مكانك و يعنى ايه الناس اصحاب الجاموسه الماسوف على شبابها يوقفوا القطر لو دا صحيح
              انا شوفت الموضوع فديوهات من القاهره اليوم و الحياه كنت حاسس انى بسمع كلام عن ازمه فى كل شئ حتى فى الناس
              عمرو اديب من كام يوم كان بيقول لازم يكون فيه حاجة زي كده
              فى واحد من الضحايا عنده 4 سنوات ابوه رفع على نظيف قضيه و عمل محضر فى القسم ضد نظيف و عمرو بيكلم للراجل محامين كبار عشان يطوعوا لو تم سحب الثقه من رئيس الوزراء و اتقدم للمحاكمه هتكون دى اللى جامده عن حق

بس بجد انا اول ما سمعت ان الطفل سنه 4 سنوات فضلت فاتح بقى و مش عارف اقول حاجه كله اللى كان على لسان لا حول الله ان لله و انا اليه لا راجعون
              مين يعوض اهله عنه دا 4 سنوات مش متصور احساس اب اول مره يروح يدفن حد عزيز عليه يكون اصغر اولاده

لكن عموما هقول اشهر جمل عمرو اديب عن رد فعل الناس مع مرور الوقت على اى مصيبه" يااااااااه قطر و ناس ماتت لازم الحكومه يدفعوا الثمن ...... (بعدها بكام يوم ) الا هو ماتش مصر و الجزائر هنعمل فيه ايه"
              بسم الله الرحمن الرحيم
              (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
              صدق الله العظيم
              اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

دي خطوة للطريق الصحيح
                لما كل وزير يعرف ان لما يحصل مصيبة من تحت راس الفساد والاهمال هيتشال كل واحد هيظبط وزارته والبلد هينصلح حالها
                امال اسمها مسؤول ليه ؟

أستقالة مش كفاية لازم تعويضات

Edit :- يا نهار ليلة بيضة هو حسن رجع
                  هو مش تخطف مننا و راح أتجوز أيه الى رجعه بدري كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                  There’s a myth that time is money. In fact, time is more precious than money. It’s a nonrenewable resource. Once you’ve spent it, and if you’ve spent it badly, it’s gone forever.
                  Neil Fiore

لازم يغاير شعار شركته ... منصور اوتو .. انت في يد ...... كلمات متقاطعه

انا كنت متوقع ان حاجه زي دي ممكن تحصل .. خصوصا بعد حادثه قطار العياط اللي راح فيها عشرات الضحايا .. حسبي الله ونعم الوكيل

على رأي ياسر .. الحكومه عارفه تنيم الناس .. وللأسف مصر هتفضل على النظام ده كتير ..

حسن : مبروك شهر العسل يا عسل ..

طبعا لازم وزير الحزب لازم يقصر مع الشعب في هذا الوقت بالذات لهدف اسمى لا يخفى على احد
                      السلام عليكم أهل الديار الموحشة .. والمحال المقفرة .. أنتم لنا سلف ونحن لكم تبع .. وإنا إن شاء الله عما قريب بكم لا حقون .. يا أهل القبور .. أما الأزواج فقد نكحت .. وأما الديار فقد سكنت .. وأما الأموال فقد وزعت .. هذا خبر ما عندنا فما خبر ما عندكم ؟ مالي أراكم لا تجيبون ؟ أما لو أنهم تكلموا لقالوا وجدنا أن خير الزاد التقوى
                      علي ابن ابي طالب

المشاركة الأصلية بواسطة WALEEDSS مشاهدة المشاركة
                        طبعا لازم وزير الحزب لازم يقصر مع الشعب في هذا الوقت بالذات لهدف اسمى لا يخفى على احد

81 عااااااااااااام

edit :- يا نهار ليلة بيضة هو حسن رجع
                          محدش يفكرنى بقه منها لله الشركه قطعت لى اجازه شهر العسل منهم لله
                          اتا كنت فى شهر العسل لا بسمع عن قطرت اتحطمت و لا خوادث و لا نكد مش كنت افضل قافل النت احسن
                          بسم الله الرحمن الرحيم
                          (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
                          صدق الله العظيم
                          اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

يعمل...
                          X