Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

(Mohammad.O) الفصل 1 التمرين 9

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

هي آخر التطورات

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257093829.mov[/mov]

طبعا لسا ما حركت الديل ^_^ وهو اكيد رح يرجع ديله وما رح يتركه lol , ما بيقدر يعيش بدونه

وعلى فكرة هذا الكائين لا يشبه اي حيوان , يعني لا فار ولا سنجاب ولا قطة ميوووو اكتر شي بيشبه العصفور ^_^ لانه عنده القدره على الطيران مثله looool

على فكرة بالغب بالسكواش والسترتش اصبح اجمل وخصوصا لما يصطدمو ببعض في البداية صار روعة

ادعوللللي

بعد ما انفصلو بو و ديل قررو ان يرجعوا لبعض وينسوا الي راح ويفتحو صفحة جديد

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257097221.mov[/mov]

وصلت الديل مع بو والان بحرك الذيل , اصعععععب مرحله يا سااااتر

تمام والله تطورات جميله
        هههههههههه ولا تخف فى مرحله الذيل باذن الله تطلع ممتازه
        بالتوفيق
        We GoT ReadY ThiS MontH..We Hv ReadY To FunZ
        JusT NeeD
        GuiteR FoR DancE ..La MalaguenA Is OnE. LetS ShooT GunZ
        AnD NoW We RuN ..We ReadY To DonE . We Make U DesperadO It's AnS... It's UR ChancE

JusT Press KeY . AnD NoW Go PlaY .

═════
        ═════

المشاركة الأصلية بواسطة rrr1077 مشاهدة المشاركة
          تمام والله تطورات جميله
          هههههههههه ولا تخف فى مرحله الذيل باذن الله تطلع ممتازه
          بالتوفيق
          تسلم اخي

---------------------------------

سؤال :

هل يجب ان احرك الجزء الاول من الذيل في كل الحركه يعني من البداية الى النهاية ثم ابدأ بالجزء الثاني ؟؟!
          ولا ممكن ابدأ بتحرك فريم فريم كل الاجزاء بنفس الوقت !!!!

رجاءا اريد الطريقة الافضل والتي هي اخف اخطاءا

بما انه ما حد جاوب قررت انا اكتشف احسن طريقه

وهذه اوووول مرحله فقط اول الذيل يعني اما باقي الذيل ما حركته لسا

ولكن اريد رأيكم قبل الاكمال اخاف يكون فيه خطأ

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257109323.mov[/mov]

والان سوف اكمل

وهذا الجزء الثاني من الديل , باقي 3 اجزاء

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257110389.mov[/mov]

وعلى فكرة هذه الطريقة رائعة

الجزء الثالث من الديل , باقيلي الجزئين الاخيرين من الذيل , وسوف اعملهم بنفس الوقت مع بعض لانهم تقريبا جزء واحد

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257112711.mov[/mov]

ادعولي

وفعلا لاحظت بعض الوفرلابين حتى من قبل ما انتهي , وهو واضح جدا في بداية الحركه لما يكون ثابت بعدين صعب يظهر الا بالتدقيق بسبب سرعة بو ديل في القفز ^_^

بس الان حلمي اعرف شو رح يصير فيه بعد ما يوقع !! يمكن يموت هههههه ويمكن يبقى حي يرزق بس يتكسر ويروح على المشفى ^_^ ويمكن يكون في شيئ تحت قريب يوقع عليه

هههههه يتبع في الحلقة القادمة loooool

اخيرا انتهيت من جميع الاجزاء

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257116122.mov[/mov]

وبصراحه الان حتى ظهر الوفرلابين بشكل واضح في اول تطبيق لم يكن ظاهر او شبه معدوم ^_^ ولولا نقدكم الممتاز كنت واجهة هذه المشكله طوال عملي بالانميشن ^_^

بإنتظار النتيجة

يا رب يكون التمرين ممتاز وأخد البااااس
                  وعلى فكرة الان بعمل الرندر لنفس التمرين ولكن مع الموشن بلر حتى يظهر اجمل

بستنى النتيجة بفاااارغ الصبر

النتيجة النهائية
                    مع الموشن بلر :

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257117381.mov[/mov]

بدون الموشن بلر :

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/77961/1257116122.mov[/mov]

بإنتظار النتيجة

Up Up
                      Up Up

طيب يعني فيه مشكله ؟؟؟ حد يقول

انا شهدى اليوم ومبارح ولم الاحظ مشاكل واعتقد ان الاوفرلابين ظاهر

اتمنى هذا

اقدر اقولك ان معضم الى شاف التمرين مردش اصلا وانا اقولهم وشفته من بدرى

عارف ليه؟

لانك متسرع جدا والناس زهقت من كده ومع الوقت مش هتلاقى حد عنده نفس يرد عليك اصلا

وتانى حاجة انك دايما بتحكم انت على شغلك ومش منتظر حكم الناس ودى اغرب حاجة انا شفتها الصراحة

و تالت حاجة بقى ان مع الصفتين الى فوق دول فتقريبا التمرين كله نقد فالواحد بيوفر ويقفل الصفحة احسن

يا ريت تكون فهمتنى عشان انا شايف الناس اتكلمت معاك كتير فى الكلام ده وانت كانك مش بتشوفه خاصة ياسر قرف نفسه كل شوية يقولك نفس الكلمتبن دول بس باختلاف الالفاظ

انا شخصيا مش هقولهملك تانى

ربنا يوفقك

المشاركة الأصلية بواسطة eslamafify مشاهدة المشاركة
                            اقدر اقولك ان معضم الى شاف التمرين مردش اصلا وانا اقولهم وشفته من بدرى

عارف ليه؟

لانك متسرع جدا والناس زهقت من كده ومع الوقت مش هتلاقى حد عنده نفس يرد عليك اصلا

وتانى حاجة انك دايما بتحكم انت على شغلك ومش منتظر حكم الناس ودى اغرب حاجة انا شفتها الصراحة

و تالت حاجة بقى ان مع الصفتين الى فوق دول فتقريبا التمرين كله نقد فالواحد بيوفر ويقفل الصفحة احسن

يا ريت تكون فهمتنى عشان انا شايف الناس اتكلمت معاك كتير فى الكلام ده وانت كانك مش بتشوفه خاصة ياسر قرف نفسه كل شوية يقولك نفس الكلمتبن دول بس باختلاف الالفاظ

انا شخصيا مش هقولهملك تانى

ربنا يوفقك
                            اها انا احب ان اعطي رأيي بتمريني , وانا لا اجد فيه أي مشكله سوا مشكله واحده ولحد الان لا اعرف اذا كانت بالفعل مشكله أم لا وهي حركة الذيل السريعة لما لما بتنتقل بين وضعية السقوط للصعود مثلا في الفريمات 79 - 80 -81

وكوني اعطي رأيي بعملي لا يعني انني لا انتظر رأيكم ونقدكم ؟؟!!!!!!!!!!!!!!
                            وحتى ممكن تشوف بعد تعليقي على التمرين كلمة (((((( بإنتظاركم )))))) حتى تتأكد انني بإنتظار انتقادكم بفاااارغ الصبر ولولا نقدكم كان مستوى اعمالي بالانميشين فاشل جدا بصرااااحه

أما الباقي فأعتقد انه صحيح

وبعدين فين التسرع بعملي ؟؟ اني ببدا بالعمل الاخر خلال إنجازي لتمرين الحالي ؟؟ اعتقد انك تقصد هذا , وانا لا افعل هذا سوا في وقت انتظار نقدكم وليس على حساب التمرين الحالي

ممكن افهم شو هو التسرع الي بعمله الان ؟؟؟؟؟ انا قبل ما ارفع التمرين شفته اكثر من 20 مره واكثر حتى وكل ما اكتشف خطأ احاول اعدله , وبعض الاخطاء مثل الخطأ الي ذكرته من شوي لم اعرف ما هو الحل له

والان انا متأكد وأكرر انني الاحظ وجود الاوفرلابين في التمرين , هذا هو فهمي له ومن خلال فهمي له فهو موجود بوضوح ايضا , لست اجامل نفسي فأنا اكره ان يجاملني احد او ان اجامل احد حتى نفسي

وكلام ياسر وام محمد وانتم كلكم حاولت الالتزام فيه

وياسر قالي مرتين بسسسسسسسسسسس على الوفرلابين ما فهمت كيف قرف نفسه !!!!!!!!!
                            وفعلا في المرتين كان ليس ظاهر اصلا

واتمنى ان ترى مواضيعك ومواضيعكم جميعا وتشوفو الملاحظات كم مره تكررت

شكرا على طريقة الحديث الطيفة جدا !

وما زلت بإنتظار احد يقولي ما هو الخطأ وفي أي فريم بالضبط

واذا كان غير مرغوب بي معكم فأنتم احرار ويمكنني الانسحاب مع اني اكره ذلك لاني وجدت فيكم الاصدقاء الرائعين الودودين المحبين لعمل الخير مثلك و ياسر وشادي وام محمد و عصام وماستر ورانيا والاساتذة الكرام وباقي الطلاب الرااااائعين بكل معنى الكلمة الذين ساعدوكم وساعدو

مبدئيا كده لازم تفهم ان الى بيقولك حاجة بيبقى بيقولهالك لمصلحتك مش فاضى او انا عشان ادخل المنتدى اخنق على الناس بس

وبالنسبة لياسر انا اقصد انه قالك كتير على موضوع التسرع مليش دعوة خالص بالاوفرلابينج

وكمان موضوع رايك اعتقد ان الافضل انك متقولوش وده لمصلحتك عشان متحجمش دماغ الى هينقدك

ولو شايف نفسك مرغوب او مرغوب دى حاجة بتاعتك انت متخصنيش بس الى يخصنى ان المنتدى ده مش بتاعى عشان احدد انا عايز مين ومش عايز مين فمليش دخل بالموضوع ده اصلا

بالنسبة للتسرع

الصح ان كل حاجة تاخد وقتها كويس

لازم الاول تجيب مراجع وبعدين ترسها فريم فريم عشا تعرف الى انت بتشوفه ده وعنيك مقتنعة بي ظهر بالشكل ده ازاى

وبعدين تسجل ملاحظاتك سواء على ورقة او برموز تفهمها او حتى فى مخك ده يرجعلك انت وقدراتك

وبعدين تعمل تخصيط وتحدد فيه التايمينج والاسبيسينج والاوفرلاب الخ

وبعدين تعمل تقسيم اولى على الاستيبد مود كل وضع رئيسى فى فريم

وبعد كده تحدد التايمينج (اللا انت مفرود مخططه فى تخطيتط)

وبعدين تعمل بريك داون وبعدين تعمل ان بتوين وبعدين تبدا تنعم على الكيرفات

المراحل دى لو تعرضها هتختصر على نفسك الوقت وتستفاد وتفيد غيرك

انت بتعمل كده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فى حاجة كمان بقى هقولهالك تانى مرة واخر مرة لانى قولتهالك قبل كده

كون ان اى حد ينقدك تقوله روح شوف تمرينك (يا ريت متقوليش انا مقلتش كده لان ده معنى كلامك دلوقتى وده برده الى انت قولته قبل كده)

لان الى بينقدك دلوقتى ناس بقالها حوالى سنة بتتعلم وعرفت حاجات تانية وبنقولك الى نفسنا كنا نعمله ونلتزم بيه من المشرفين بس هما دلعونا شوية

فانا لو حنقدك ان تمرينك يطلع زى تمارينا ابقى انا منافق لان الى بينقد بينقد على حسب فهمه مش تاريخه

لو شفت التحدى الى اتعمل هتفهم قصدى

هتلاقى ان كمعظم الطلبة الى دخلوا وكانوا مع المدرسة من الاول كان مستواهم شبه متقارب

بس مش هتلاقى المستوى ده قريب للتمرين الرابع من الفصل الاول فى فرق شاسع رغم اننا برده الى عملنا التمارين دى

بس مع الوقت والتكرار الواحد بيعرف حاجات تانية

وبما ان طريقة الكلام انت قولت عليها محترمة اوى زيادة عن اللزوم كده فانا هعافيك منا واريحك خالص

وكمان للعلم انا اصلا مش عاجبنى نفسى وبعيد تانى وبنصحك عشان متقابلش نفس المشكلة

بس هنقول ايه ربنا يوفقك عموما

سلام

المشاركة الأصلية بواسطة eslamafify مشاهدة المشاركة
                                مبدئيا كده لازم تفهم ان الى بيقولك حاجة بيبقى بيقولهالك لمصلحتك مش فاضى او انا عشان ادخل المنتدى اخنق على الناس بس

وبالنسبة لياسر انا اقصد انه قالك كتير على موضوع التسرع مليش دعوة خالص بالاوفرلابينج

وكمان موضوع رايك اعتقد ان الافضل انك متقولوش وده لمصلحتك عشان متحجمش دماغ الى هينقدك

.......... الى اخر المشاركه

طيب مشكور على مساعدتك , وبالنسبة لـ

مبدئيا كده لازم تفهم ان الى بيقولك حاجة بيبقى بيقولهالك لمصلحتك
                                اقدر لك هذا الخدمة الرائعة والله يجزيك الخير عليها

لازم الاول تجيب مراجع وبعدين ترسها فريم فريم عشا تعرف الى انت بتشوفه ده وعنيك مقتنعة بي ظهر بالشكل ده ازاى

انا حملت المراجع من اليوتيوب ومشيتها فريم فريم قبل ما اخطط ودققت عليها

وبعدين تسجل ملاحظاتك سواء على ورقة او برموز تفهمها او حتى فى مخك ده يرجعلك انت وقدراتك

اها سجلتها , وحتى تتأكد انني لاحظت ان السنجاب في الواقع لما يمشي فهو لا يحرك ذيله بل مستويا يجعله على الارض في اغلب الحالات , ولكن في تمريننا هذا فهو لا يمشي بل يقفز , ولاحظت ملاحظة اخرى عن السناجب هي انها ترفع ذيلها لما تأكل وتجعله ملامس لجسدها بشكل حرف s

وبعدين تعمل تخصيط وتحدد فيه التايمينج والاسبيسينج والاوفرلاب الخ

انا في كل تمرين كنت اخطط سواء للسبيننج او الاوفرلاب او شكل الشخصية او الكرة .. المهم , لكن بالنسبة للتايمن هذه اول مره يطلب مني من اول ما اشتركت بالدورة حتى الان
                                واذا كان فعلا مطلوب حاضر سوف اعمله في التمرين القادم , حقك علي

وبعدين تعمل تقسيم اولى على الاستيبد مود كل وضع رئيسى فى فريم

انا اعمل هذا الشيئ ولكن لا اعرضه , لم اعرف انه علي عرض الخطوات بهذه التفاصيل

وبعد كده تحدد التايمينج (اللا انت مفرود مخططه فى تخطيتط)

انا اعمل هذه الخطوة اكيد , والتايم يظهر بالتمرين

وبعدين تعمل بريك داون وبعدين تعمل ان بتوين وبعدين تبدا تنعم على الكيرفات

ايضا اعمل هذه الخطوة ولا اعرضها

المراحل دى لو تعرضها هتختصر على نفسك الوقت وتستفاد وتفيد غيرك

الان عرفت انه يجب علي عرضها , وسوف افعل ذلك ابتداء من التمرين القادم

ولو شايف نفسك مرغوب او مرغوب دى حاجة بتاعتك انت متخصنيش بس الى يخصنى ان المنتدى ده مش بتاعى عشان احدد انا عايز مين ومش عايز مين فمليش دخل بالموضوع ده اصلا

انت وكل عضو يهمني رأيكم , فلا احب ان اكون ثقيل دم على احد او ان اكون مصدر ازعاج لاحد

كون ان اى حد ينقدك تقوله روح شوف تمرينك (يا ريت متقوليش انا مقلتش كده لان ده معنى كلامك دلوقتى وده برده الى انت قولته قبل كده)

لا انا لا اقول ان تشوف ان تمرينك سيئ او شيئ آخر , انا قصدت ان الملاحظة في تمارينكم جميعا تكررت عشرات المرات , ولولا انها تكررت فلن تكونو بهذا المستوى الممتاز
                                فما المانع من تكرار الملاحظة ؟؟؟؟؟!!!!! يمكن ان يكون لم يفهم المبدء جيدا وتبقى معه المشكله حتى يأتي احد وياسعده في فهم المبدئ

لان الى بينقدك دلوقتى ناس بقالها حوالى سنة بتتعلم وعرفت حاجات تانية وبنقولك الى نفسنا كنا نعمله ونلتزم بيه من المشرفين بس هما دلعونا شوية

ما شاء الله عليكم , لا اعتقد انهم دلعوكم فكانو ايضا شديدين جدا وهذا لمصلحتكم ولمصلحتي انا ايضا , وانا اطلب منكم الشدة , ولكن ارجوا لما حد يرى الخطأ يتكرر يقولي في اي فريم وفريم وليس بس يدخل ويقول فيه خطأ في الاوفرلابين بدون ما يحدد اماكن الاخطاء , ويوسف وفيصل كانو لما يذكرو الخطأ يحددو مكانه بالتفصييييل
                                أنت ممكن ان تكتشف الخطأ بسهولة لانك تمرنت عليه كثيرا خلال سنة تقريبا , اما انا فتعلمت هذا المبدئ من اسبوعين فقطط ؟؟؟!!

فانا لو حنقدك ان تمرينك يطلع زى تمارينا ابقى انا منافق لان الى بينقد بينقد على حسب فهمه مش تاريخه

معاكم حق في النقد الشديد ولكن اكرر انه يجب ان تحددو مكان الخطأ حتى لا اعجز عن اكتشافه لاني ما زلت ادرس المبدء

وبما ان طريقة الكلام انت قولت عليها محترمة اوى زيادة عن اللزوم كده فانا هعافيك منا واريحك خالص

اسف لطريقة كلامي ولكن كنت منفعل جدا لاني عجزت عن اكتشاف الاخطاء ولسا بتقولولي انه فيه اخطاء طيب فييييييييييييييييين ارجوكم قولوليييييي

وبالعكس انا اريد ان تبقى تتابع تماريني وتنتقد التمارين بأشد الانتقاد حتى يصبح مستواي افضل

وكمان للعلم انا اصلا مش عاجبنى
                                نفسى وبعيد تانى وبنصحك عشان متقابلش نفس المشكلة

لم افهم ؟؟!

بس هنقول ايه ربنا يوفقك عموما

تسلم , ربنا يوفقنا جميعا لفعل الخير

سامحوني اطلت في المشاركة , واكيد انه ليس ولن يكون هناك خلاف بيننا ولكن هناك اختلاف بسيط في الاراء او سوء فهم يمكن مني ويمكن من اسلام ويمكن من نحنا التنين

اشكرك مره اخرى وبإنتظار ملاحظتك وملاحظة الاخوة عن الخطأ واين مكان الخطأ وفي اي فريم بالضبط

يعمل...
                                X