Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشروع عمل ((((2)))

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشروع عمل ((((2)))

السلام عليكم
    الأخوة الأعزاء
    احب ان اشاركم واحدة من أعمالي التي انتهيت منها النموذج بيمثل ديناصور مائي من خيال المؤلف وكمرحلة نهائية ساقوم بتشريح النموذج على ZBrush و ساقوم بعرضه ان شاء الله مرة اخرى وهذا لتوضيح عملية التطورالعملي و انا برحب و بشكر وبشجع كل الاخوة الاعزاء الذين سيتفضلون باعطائي ارائهم القيمه

مرجع العمل بالمرفق
    الملفات المرفقة
    التعديل الأخير تم بواسطة ehabgadsh; 11 / 11 / 2009, 12:25 PM. سبب آخر: اضافه مرفقات
    بسم الله الرحمن الرحيم
    { وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا}
    صدق الله العظيم

تصميم ذو تفاصيل متقنه الله يعطيك العافيه ولكن احسه يحتاج الا اعادة دراسه لان الجسم جسم ديناصور عادي والزعانف فقط المتغيره احسه يحتاج اكثر انسيابية ليكون ذو حركة سلسة داخل الماء بالتوفيق

السلام عليكم
      الفن هو خيال مثلا( الدينصورالمائي) الذي عرضته هو من رؤية المؤلف.التجسيد و العمل عليه كان موفقا ويبين براعتك في نقل

المجسم بادق التفاصيل.

داخل رواق الفنانة ليندا Linda Hall Library معارض لصور دينصورات مائية ممكن القاء نظرة لاكساب عملك درجة الاتقان. هذا هو الرابط
      http://www.search4dinosaurs.com/linda_hall.html

حياك الله ,محاولاتك فعلا انجازات , مزيدا من العمل ونتمنى لك الوصول الى مرحلة الاتقان
      التعديل الأخير تم بواسطة balkiss34; 08 / 11 / 2009, 11:17 AM.

moaiad شكرا جزيلا لك وسعيد برأيك جدا .... بخصوص الأنسابيه موجوده فعلا دون تغير بالمجسم لكن الوضع القائم غير الوضع النائم عشان كده انا عملت مشهد حركه 2D والتسلسل من الأسفل علي اليمين صعودا لأعلي أظن كده خد وضعه الطبيعي بدون تغير
        balkiss34 الف شكر ليكي وعلي متابعتك لمواضيعي انا ممنون جدا علي مساهمتك لي في المساعد لتحسين عملي وانا أطلعت علي الموقع ومفيد جدا وبحاول أجمع أفكار التشريح لأنها الأصعب شكرا جزيلا
        بسم الله الرحمن الرحيم
        { وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا}
        صدق الله العظيم

Really, you are an artist.

Keep up your hard work

Balkiss الف شكر ليكي ربنا يحفظك
            البدايه
            بسم الله الرحمن الرحيم
            صدق الله العظيم

النصف الخلفي
              بسم الله الرحمن الرحيم
              صدق الله العظيم

خير ياجماعه مالكم بحط في تطورات اعمالي ومافيش اي رأي ؟!!!! اللهم اجعله خير ..... الي شايف مشاكل يقول ..الي شايف اخطاء يتكلم !! ... انا بطور نفسي معاكم .. شغلي كله من الصفر .. الي عايز يعرف يسأل ليه خجلان !!! ليه انتم متجنبين بعض !!! عشان توصل لازم تتواصل وتشارك وتتكلم صدقوني ...... القسم شبه معدوم من الأعمال وأن وجدت فهي قله حط اي موديل عايزين نوصل لكلمه اسمها مقارنه بينا وبين الغرب نوصل لكلمه بس لأننا منتقارنش بصراحه عايزين نبعد شويه عن اسلوب الكركتراات واطلق لخيالك العنان مش مشكله نصمم رسمه من الغير هو موهوب بمجاله وانت موهوب بمجالك وكلاً منكم متساوي ... اصحوا من النوم بأه فين المنافسين فين روح الحماس فين ؟؟!!
                بسم الله الرحمن الرحيم
                صدق الله العظيم

رائع جدا
                  انا عندي
                  طلب
                  بدنا شوية صور من النمذجة الاولية للاستفادة اي قبل ما ترسله علؤ zbrush
                  و كمان شو الادوات يلي استخدمتها في تفصيل الرجل

ماشاء الله شغلك جميل جدا واللههو ممكن بس مافيش ردود علشان مش كل الناس بتتدخل القسم حاول تنقلوا فى ورش عمل او سيبه هنا حتى ينشط القسم كمل ياباشا شغلك رائع واحنا متابعيين معاك....
                    سؤال رخم ممكن اعرف انت منين كلمنا عن نفسكبالتوفيق.

"اللهم انى اعوذ بك من الهم والحزن واعوذ بك من العجز والكسل واعوذ بك من الجبن والبخل واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال"

--------------------------

أهلا بيك عمار يشرفني مرورك
                      اتفضل اخي صوره للــ wireframe من داخل maya
                      وفي صوره كمان فوق خلفي وأمامي

بخصوص الأدوات ده اهمها + الــAlphas

كامل تفاصيل المجسم اجتهاد شخصي وتجميع ودراسه عضلات
                      اي اسئله تانيه انا حاضر دايما
                      التعديل الأخير تم بواسطة ehabgadsh; 15 / 07 / 2010, 05:27 AM.
                      بسم الله الرحمن الرحيم
                      صدق الله العظيم

اخي انا بجد معجب بالعمل انت ابهرتنى كتير
                        ربنا يكرمك يا رب ويزيدك من فضله
                        3D Prof

الف شكر علي مرورك عشماوي اسمك صح اتمني ميكنش غلط .... الحقيقه انا مش عايز انقل اعمالي لقسم الورش لأني عارف ان ورشه يعني دراسه وتعليم مش مجرد اني اضع اعمالي في مرحله التطور معرفش رأي علي صواب ولا خطأ بس ده أعتقادي انا جربت مره في منتدي أخر وشعرت اني لسه مأمتلكتش موهبه الشرح وأعتذرت للناس ... الناس محتاجه تتعلم عشان كده متواجدين دايما في قسم الورشه مش هستغل كثرتهم في عرض اعمالي وانا بفضل أكون محترم التخصص الي الموقع فتحه ليه اطور نفسي فيه استفيد من خبراتكم وهكذا ...
                          وليه رخامه ابدا بدا ده شيء يسعدني اسمي ايهاب من مصر الحلوه القاهره 29 سنه دراسه فنون تطبقيه
                          بسم الله الرحمن الرحيم
                          صدق الله العظيم

ربنا يبارك فيك اخي الكريم محمود اتمني يكون اسمك والله كلامك كتير اسعدني وشكرا جزيلا علي مرورك ربنا يوفقك
                            بسم الله الرحمن الرحيم
                            صدق الله العظيم

ما شاء الله اخ ايهاب شغلك حلو كتير
                              شو رايك تشرح الجسم مثل جلد السمك اللي هو حراشف يعني ..بتصور راح يكون احلى

يعمل...
                              X