موضوع: كلنا نجرب ونشوف وين احنا بين مصممين 3d

ردود: 16 | زيارات: 1276
  1. #1
    عضو متميز
    صور رمزية walid_man
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    ليبيا
    ردود
    1,257

    كلنا نجرب ونشوف وين احنا بين مصممين 3d

    كيف حالكم اخوني المبدعين والهاوين والمحترفين والمبتدين وان واحد منهم عندي تصميم ان حطيته في منبر الماكس وهنزل علي المايا والسينما
    دخلت موقع لخامات والصور 3d ليقت تصممم في غاية الابداع والروعة جتني فكرة ممكن الواحد يتحدة نفسة ويحاول يوصل لشي قريب

    واستخدام البرنامج الي يعجبك ماكس سينما مايا


    كل واحد يجرب ويطلع المارد الي وسطة متاكد في كتير منكم مبدعين ومحترفين ومصممين علي التقدم والابداع

    كلنا نجرب ونشوف وين احنا بين مصممين
    3d


  2. #2
    عضو متميز
    صور رمزية sofiane.hd
    تاريخ التسجيل
    Dec 2008
    المنطقة
    الجزائر
    ردود
    1,237
    تصميم رائع

    هل أنت صممت المدينة

    بالتوفيق
    It would be great if you will take a look for my works
    www.vimeo.com/sofianehd
    www.behance.net/sofianehd

  3. #3
    عضو متميز
    صور رمزية طارق العقاد
    تاريخ التسجيل
    May 2009
    المنطقة
    سوريــــا الحـبـيـبـة
    ردود
    1,420
    شكلك بتهزر أنت متأكد أنه تصميم بال 3 دي
    أنا أعتقد أنه رسم يدوي + فوتوشوب
    لأنه صعب شوي لألألأ صعب كتير كتير
    عموماً أنا معاك في فكرتك وحنحاول
    وربنا معانا
    وبارك الله فيك على الموضوع
    كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان في الميزان حبيبتان إلى الرحمــــن سبحان الله وبحمده -- سبحان الله العظيم

    Tarek Akkad


  4. #4
    عضو متميز
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    ردود
    2,311
    أنا بترك غيري يشارك لأني ماراح أفضى لهيك عمل وتاني شي بحب أنوه عليه هيك عمل بدو غير الخبرة والاحترافية
    بدو جهاز يلبي طموحاتك ولو كان الجهاز ضعيف من الأفضل لا يتعب حاله من الأول
    موفقين

  5. #5
    عضو متميز
    صور رمزية walid_man
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    ليبيا
    ردود
    1,257
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة tarek128 معاينة الرد
    شكلك بتهزر أنت متأكد أنه تصميم بال 3 دي
    أنا أعتقد أنه رسم يدوي + فوتوشوب
    لأنه صعب شوي لألألأ صعب كتير كتير
    عموماً أنا معاك في فكرتك وحنحاول
    وربنا معانا
    وبارك الله فيك على الموضوع
    هو شغل 3d ان حطيتة في منبر الماكس والشباب عملو شغل زية وهدي الوصلة وشوف


    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=163342

    ان حطيت الوصلة حتي تعم الفايدة علي الكل لان فيها شرح للتصميم وكيف ينعمل علي الماكس
    بس ممكن نعملو هلي السينما ان عن نفسي هشتغل بس ما اعرف وين هوصل والكل يجرب
    التجربة في حد داتها مكسب انك تكسرا لخوف وانك ما تقدر


    اخوك walid_man

  6. #6
    عضو نشيط
    صور رمزية mastimos
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المنطقة
    حي شعبي في منزل اهل لسقوط
    العمر
    33
    ردود
    598
    salam..
    mosa3ada basita ..












    The buildings were from the Dystopia collection.

    It took a few hours to piece it together and then put the illumination blocks in place etc.

    If only there were a baking feature in VRay, I could pull off some really nice fly overs. As it stands, animating it would be a costly process.

    Material you can download here

    --- سبحان الله وبحمده ----


    ---------------------------------------------


    HP HDX 18 Netbook PC
    Core 2 Quad CPU Q9000 2.0 GHz (4CPU)
    4000 MG RAM
    NVDIA Geforce 9600 GT - 2000 MG
    Windows XP



    ---------------------------------------------------------
    Maroc Annonces
    Actualités Marocaine et Internatiinal
    al akhbar
    Prix au Maroc

  7. #7
    عضو نشيط
    صور رمزية mastimos
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المنطقة
    حي شعبي في منزل اهل لسقوط
    العمر
    33
    ردود
    598


    In the image below you can see the inner section that will need to be illuminated with the lighting technique.


    I also have a separate glass layer that will be utilizied later on.

    I begin with a base material, that will serve as a general feel for the illuminated rooms



    After adding a few layers of Cel Noise with different blend modes. This will create enough of a random feel for work with.



    You may want to spend the time making sure your cel noise is evenly distributed between floors. But it`s necessary for the effect to work.



    Now i duplicate the original diffuse layer and copy it to Luminosity channel (Disable/Uncheck the Diffuse channel). I also then change parameters and scaling of the original Cel noise functions, as you don`t want the random noise to match the original material.



    Experiment here with your layering and render some tests until you`re happy with your material. I`ve added a few layers of color to break up the intensity.



    To test on a building, create a VrayBlendMaterial, add the lighting coat as a top layer and the base diffuse layer underneath.




    I`m happy enough with initial test, i may multiply the light intensity from 1 to 4.



    I now switch my focus over there glass material which will break up the intensity of illumination.

    I created a glass material, with some diffuse from original cel noise function. The refraction layer has no special consideration, besides the IOR being 1.06




    Before adding the glass to the building, my preferred method is to create a 2side Material using an image of your choosing for the translucency texture. Apply this to your glass using cubic mapping, Increase the scale for effect.




    You can also experiment with a random "closed blinds" look, by adding one of your cel layers to the Glossy channel in the glass material.

    I would suggest if you do this, to keep the mix strength low, to avoid lengthy render times.



    The final result is ok, having started from scratch again. There is many ways in which this can go.

    From drastically wrong, to pretty realistic, Judge for yourself.



    --- سبحان الله وبحمده ----


    ---------------------------------------------


    HP HDX 18 Netbook PC
    Core 2 Quad CPU Q9000 2.0 GHz (4CPU)
    4000 MG RAM
    NVDIA Geforce 9600 GT - 2000 MG
    Windows XP



    ---------------------------------------------------------
    Maroc Annonces
    Actualités Marocaine et Internatiinal
    al akhbar
    Prix au Maroc

  8. #8
    عضو متميز
    صور رمزية walid_man
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    ليبيا
    ردود
    1,257
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة mastimos معاينة الرد


    In the image below you can see the inner section that will need to be illuminated with the lighting technique.


    I also have a separate glass layer that will be utilizied later on.

    I begin with a base material, that will serve as a general feel for the illuminated rooms



    After adding a few layers of Cel Noise with different blend modes. This will create enough of a random feel for work with.



    You may want to spend the time making sure your cel noise is evenly distributed between floors. But it`s necessary for the effect to work.



    Now i duplicate the original diffuse layer and copy it to Luminosity channel (Disable/Uncheck the Diffuse channel). I also then change parameters and scaling of the original Cel noise functions, as you don`t want the random noise to match the original material.



    Experiment here with your layering and render some tests until you`re happy with your material. I`ve added a few layers of color to break up the intensity.



    To test on a building, create a VrayBlendMaterial, add the lighting coat as a top layer and the base diffuse layer underneath.




    I`m happy enough with initial test, i may multiply the light intensity from 1 to 4.



    I now switch my focus over there glass material which will break up the intensity of illumination.

    I created a glass material, with some diffuse from original cel noise function. The refraction layer has no special consideration, besides the IOR being 1.06




    Before adding the glass to the building, my preferred method is to create a 2side Material using an image of your choosing for the translucency texture. Apply this to your glass using cubic mapping, Increase the scale for effect.




    You can also experiment with a random "closed blinds" look, by adding one of your cel layers to the Glossy channel in the glass material.

    I would suggest if you do this, to keep the mix strength low, to avoid lengthy render times.



    The final result is ok, having started from scratch again. There is many ways in which this can go.

    From drastically wrong, to pretty realistic, Judge for yourself.



    مشاء الله شغلك حلو ومحترف يعني عندنا في السينما محترفين مش الماكس بس والله شي يفرح القلب شباب مبدعين

    الله يوفقك
    يعني لينا مكان بين مصممين 3d

    تسلم اخوي mastimos

    وتحياتي ليك يا فنان اخوك walid_man

  9. #9
    عضو متميز
    صور رمزية walid_man
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    ليبيا
    ردود
    1,257
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة walid_man معاينة الرد
    مشاء الله شغلك حلو ومحترف يعني عندنا في السينما محترفين مش الماكس بس والله شي يفرح القلب شباب مبدعين
    بنسبة للاضاءة استعملت خامات من الفيري او انة كلة بسينما ياريت توضح طريق اعمل الخامات اكتر انتظر منك الرد

    الله يوفقك
    يعني لينا مكان بين مصممين 3d

    تسلم اخوي mastimos

    وتحياتي ليك يا فنان اخوك walid_man
    ...........................................................

  10. #10
    عضو نشيط
    صور رمزية mastimos
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المنطقة
    حي شعبي في منزل اهل لسقوط
    العمر
    33
    ردود
    598
    chokran laka akhi lkarim..
    lakin atasmim laysi lii.. howa ma2khoud min vrayc4d.com

    chokran..

    --- سبحان الله وبحمده ----


    ---------------------------------------------


    HP HDX 18 Netbook PC
    Core 2 Quad CPU Q9000 2.0 GHz (4CPU)
    4000 MG RAM
    NVDIA Geforce 9600 GT - 2000 MG
    Windows XP



    ---------------------------------------------------------
    Maroc Annonces
    Actualités Marocaine et Internatiinal
    al akhbar
    Prix au Maroc

  11. #11
    مرحبا يا أخي ..
    الفكرة رائعة .. ووكما قال شادي تحتاج لجهاز قوي .. ولكن لا مانع من محاولة عمل جزء من الصورة أو بعض عناصرها ..
    على كل .. الأخوة في الماكس وضعوا صورة لدرس أجنبي وليس تصميم لأحدهم ..
    وبالتوفيق
    .. اللهم يا مقلب القلوب ثبت قلبي على دينك ..

    :: الله أكبر .. الله أكبر .. الله أكبر .. لا آله إلا الله .. الله أكبر .. الله أكبر.. ولله الحمد ::

  12. #12
    عضو متميز
    صور رمزية walid_man
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    ليبيا
    ردود
    1,257
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة ابوصالح1 معاينة الرد
    مرحبا يا أخي ..
    الفكرة رائعة .. ووكما قال شادي تحتاج لجهاز قوي .. ولكن لا مانع من محاولة عمل جزء من الصورة أو بعض عناصرها ..
    على كل .. الأخوة في الماكس وضعوا صورة لدرس أجنبي وليس تصميم لأحدهم ..



    وبالتوفيق

    مشكور يا ابو صالح علي مشاركتك في الموضوع معنا
    صح زي ما قولت هو درس اجنبي طيب ايش رايك نعملو جزء من الصورة اتمناء انت الاول تبدا معنا ومتاكد الباقي هيتسجع ويتقدم ويعملو شغل

    اكيد مش صعب علي شباب السينما وشباب المنابر ان متاكد ان قاعد بجرب علي السينما وياريت نفسك معنا

  13. #13
    عضو فعال
    صور رمزية xfx
    تاريخ التسجيل
    Dec 2009
    المنطقة
    islam
    ردود
    196
    موضوع حلو ما شاء الله
    سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

    Mobile Number
    inside Egypt
    0101053488
    Inside
    Saudi Arabia
    0541996753



  14. #14
    عضو متميز
    صور رمزية walid_man
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    ليبيا
    ردود
    1,257
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة xfx معاينة الرد
    موضوع حلو ما شاء الله

    الموضوع عجبك كويس
    بس ياريت تشتغل معنا وخليك قريب ونشوف وين نوصل ان وانت وابو صالح وكتير شباب هيشاركونا في هنا المنبر


  15. #15
    عضو نشيط
    صور رمزية rockgunner
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    المنطقة
    سلطنة عمان
    العمر
    27
    ردود
    359
    جميل ..............
    !_!


    Y. H. O . T. F
    Yousef Heart Of The Fire

    ::Smiles World::
    (تم تأجيل الورشة حتى إشعار أخر)


  16. #16
    عضو نشيط
    صور رمزية chaouchaou
    تاريخ التسجيل
    Feb 2009
    المنطقة
    CaSaNeGrA-WhItE-AnD-BlAcK
    العمر
    23
    ردود
    459
    بالتوفيييييييييييييييييييييق
    الحمد لله على نعمة الإسلام
    الصحراء للأبد مغربية
    ASSAHARA FOR EVER MAGHRIBIYA

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل