Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

اين اجد زرار Zmapper داخل ZBrush 3.5

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• اين اجد زرار Zmapper داخل ZBrush 3.5

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة يا شباب الزي بروش

ممكن حد يقولي اين اجد الزرار الخاص بامر ال Zmapper في النسخة 3.5

وعندي سؤال تاني

وهو عندما اقوم بوضع كيبو ولكن زي ما انتم عارفين الكيبو في الاول بيكون من الصعب النحت علية ولك لان مبيكنش جميع الاوجة متساوية يعني لازم نعمل عملية make unified skine علشان الاوجة تكون متساوية واقدر انحت علية من غير اي مشاكل الهمم العملية بتنج ولكن المشكلة بعد لما باعمل العملية دي واجي انزل الكيوب باتفاجا ان الكيوب في بعض المناطق مبيكنش كامل مثل اللي في الصورة القادمة

ارجو ان اجد الحل عندكم لاني لسة في بداية احدى الاسطوانات ومتواقف علشان الكيبو مش كامل
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

1-مافيش مشكله بس حضرتك جعلت قيمه الــResolution 8 ..... والـSmooth 0 اثناء اول Cube وحصل ثبات للأعادات وكأنها افتراضيه وعند جلب Cube اخر بعد make unified skine تظهر الأعداد الأفتراضي كما في صورتك
    2-الـ Zmapper لا يوجد
    البدائل
    https://support.pixologic.com/index....id=39&nav=0,13
    بالتوفيق
    بسم الله الرحمن الرحيم
    { وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا}
    صدق الله العظيم

مشكور جدا اخي ايهاب على الرد ولكني في اول سؤال انا مبتكلمش على الاعدادات انا عارف ان الاعدادت هتكون ثابتة بعد كدة ولكن انا باتكلم ازاي اقدر اخالي الكيوب كامل ميكنش في مناطق متقطعة مثل اللي في الصورة فوق ( اقصد انه يشبة عملية الاكسترد لبعض المناطق )

ارجو ان تكون فهمت قصدي

وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

حاضر ... بص بأه لو كانت Resolution 8 والـ Smooth 0 مش هيديك نتيجه تانيه غير كده اذا كنت عايز Face بنفس العدد .... بدايه التساوي في عدد الـ Face بيبدأ من Resolution 16 والـ Smooth 0 ذي ما هو طبعا
        بخصوص الطبقات يمكن قصدك زي الصوره ده بترفع قيمه Resolution للوصول للنتيجه ده والثبات علي Smooth 0

كده قربت افهمك ولا لسه
        بسم الله الرحمن الرحيم
        { وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا}
        صدق الله العظيم

مشكور عزيزي ehabgadsh انت كدة جبتلي المفيد

انا كدة فهمت النقطة دي ماشية ازاي مشكور جدا اخي العزيز على المساعدة

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

يعمل...
          X