Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

سؤال عن كيفية عمل ايديت علي تيمبليت مونستر !!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• سؤال عن كيفية عمل ايديت علي تيمبليت مونستر !!

السلام عليكم
    اكيد كلنا عارفين تيمبليت مونستر والحاجات االي بتنزلها
    سؤالي انا عايز اعمل ايديت علي حاجة فيها ازاي ؟؟
    انا كل الي عايزو اخد صورة الباكجراوند , واعمل ايديت علي التكست
    ده ملف ممكن حد ينزله ويقولي ؟
    http://linkstofile.com/?2232968
    .

MR. Kok Limited Edition

عليك وعلى كبيرهم الذي علمهم السحر : فلاشاوي
    السلام عليكم أهل الديار الموحشة .. والمحال المقفرة .. أنتم لنا سلف ونحن لكم تبع .. وإنا إن شاء الله عما قريب بكم لا حقون .. يا أهل القبور .. أما الأزواج فقد نكحت .. وأما الديار فقد سكنت .. وأما الأموال فقد وزعت .. هذا خبر ما عندنا فما خبر ما عندكم ؟ مالي أراكم لا تجيبون ؟ أما لو أنهم تكلموا لقالوا وجدنا أن خير الزاد التقوى
    علي ابن ابي طالب

هذه المسألة يحلها لك واحد فلاشاااااااااااااااوي ....

لو معاك لينك لنفس التمبليت على موقع يكون افضل ..

لو ممعاكش هتاخد شوية وقت ..

هوا فين فلاشاوي طيب !!
          نادر : انا افتكر الموضوع اسهل من كدا بس انا للأسف الي ناسي ازاي اتعامل مع الفلاش !!
          انا بس عايز اغير كلمة بيزنيس كو مثلا مش اكتر !
          .

MR. Kok Limited Edition

مبدئيا لحل الموضوع ده كرر ورايا الدعاء التالي : لعنة الله على تيمبلات مونستر !

ثانيا : عشان تغير كلمة بيزنس كو .. أو أي تيكست .. متحاولش تبحث عنه على التايم لاين وتغير فيه لأن أصلا الدنيا بايظة - بتعمد منهم - على التايم لاين .. الحل إنك تغير من الــ library ..

اي حاجة عاوز تغيرها .. أبحث عنها في المكتبة وأضغط عليها دبل كليك عشان تفتحها للتعديل لوحدها وغيرها من هناك

لتغيير كلمة Business

- إفتح الـ Library .. ( إختصار : كنترول + L )
            - هتلاقي مجموعة فولدرز .. غفتح الفلولدر اللي إسمه Graphics
            - هتلاقي داخله سيمبولز كتيير .. حاجات بتبدأ بـ shap وحاجات بتبدأ بــ text
            - السيمبول اللي إسمه text 11 هو كلمة بيزنس .. إضغط عليه دبل كيلك وغيره لأي شيء أنت عاوز
            - بس .

أنا مفهمتش أنت تقصد إيه بقولك " أخد صورة الباكجراوند " .. يعني عاوز تحذفها ولا تغيرها ولا تنسخها لمكان تاني ؟!

اللي أنا شايفه في الملف ده .. إن الخلفية مجرد لون متحدد من بانل properties في الفلاش ... تقدر تغيره من هناك .. من قائمة window وبعدين إختار properties

بس لو فرضنا أن الخلفية كانت صورة .. تقدر تغيرها زي التكست من الــ Library
            www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

في حاجة عامة عن ملفات تيمبلات مونستر أتمنى الجميع يعرفها ..

ملفات العمل التي يعطونها لك عند شرائك للتيمبلات - أو عند تحميلك لها من عالنت من موقع قرصنة - ليست هي الملفات الأصلية للمشروع !!

هم يقومون بإستخدام برنامج decompiler يقوم بتحويل ملف الــ swf الناتج إلى ملف Fla .. وهذا البرنامج وكاي برنامج . .يخرج ملف غير منظم بطريقة بشرية على الإطلاق .. فستلاحظ أسماء مثل shap 312 أو text 102 فهل تظن أن من صمم التيمبلات كان يسمي أجزاء العمل بهذه الأسماء !! .. لا طبعا .. هذه هي ناتج عملية الـ decompiling .. بحيث يخرج ملف التعديل فيه مأساة في حد ذاتها !!

ما الذي يجعلهم يفعلون هذا ؟

هم يريدون العميل الذي ظن نفسه ذكيا وقام بالتوفير بشراءه لموقع كامل مقابل 60 دولار فقط .. أن يكتشف مأساة أنه غير قادر على تعديل التيمبلات .. فيلجأ إليهم فيخبروه بموقعهم التالي
              http://www.templatetuning.com/

حيث يقومون فيه بالتعديل على التيمبلات مقابل 300 دولار على الاقل !! .. اي أن سعر التيمبلات 360 دولار وهي تباع لأكثر من عميل !

( حدث هذا معي شخصيا .. حيث كان هناك عميل أعجبته أحد هذه التيمبلات فقمنا بشراءها .. وعندما حدثت الموقع عن أن الملف عبارة عن سلة مهملات .. أخبروني بأنهم قادرون على التعديل بنفسهم مقابل ذلك المبلغ ! وأشاروا لي بالموقع أعلاه )

طبعا عندما يريد العميل التعديل فمن يقوم بالتعديل هو المصمم الأصلي للتيمبلات الذي لديه ملفات المشروع الأصلية والتي يسهل التعديل عليها جدا ..

فقط أنظر لصورة التايم لاين من التيمبلات التي يريد كريم التعديل عليها

هل هذا فعل بشر ؟! .. أنظر لأسماء الطبقات .. هل هناك من سيسمي الطبقات بهذا الشكل .. أنظر لأاسماء السيمبولز في المكتبة .. هل هناك من سيسمي السيمبولز بهذا الشكل .. هذا يجعل من المستحيل عليه أن يتعرف عليها .. هذا ناتج برنامج يحاول إعادة الملف .. بالظبط كأن يحاول أحدهم إستنتاج طبقات الفوتوشوب من صورة واحدة jpeg ماذا تتوقع أن تكون النتيجة !
              www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

الموضوع طلع صعب اخر حاجة
                انا كل الي كنت عايزو اني عايز الباكجراوند دي لوحدها استخدمها ف بريسينتيشن
                يعني اكتب مكان بيزنيس كو اسم البريزينتيشن و لو يكن marketing fundamentals
                واعمل برنت سكرين بئة او اسيف الصورة jpg
                هيا دي الفكرة
                .

MR. Kok Limited Edition

وايضا خربو السوق على المصممين
                  السلام عليكم أهل الديار الموحشة .. والمحال المقفرة .. أنتم لنا سلف ونحن لكم تبع .. وإنا إن شاء الله عما قريب بكم لا حقون .. يا أهل القبور .. أما الأزواج فقد نكحت .. وأما الديار فقد سكنت .. وأما الأموال فقد وزعت .. هذا خبر ما عندنا فما خبر ما عندكم ؟ مالي أراكم لا تجيبون ؟ أما لو أنهم تكلموا لقالوا وجدنا أن خير الزاد التقوى
                  علي ابن ابي طالب

يعمل...
                  X