Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

سلسلة خطة مصر وتاثيرها وتقليعات النظام العالمي الجديد

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

ما هكذا تكون النصيحة يا أخي...
    ادعي لهم الله يهديهم و بين ما هي الاخطاءالتي ارتكبها اللاعبين.. و لكن لا تخرج مصر عن دينها ف((من كفر اخاه فقد كفر))
    و لكي لا تقول عني انني ((امسح جوخ)) فلتعلم إنني أول عدو ((لرئيس مصر و حكومته)) ولكنني في حياتي لم اخطىء في حق(( الشعب المصري)) لأنهم أخوتي بعهد الله
    لتحميل درس نمذجة الأناناس ,,,
    لتحميل كتاب تعليم برنامجBricks'n'Tiles لصناعة الإكساء
    لتحميل برنامجBricks'n'Tiles
    http://rappelz.gamepower7.com/registeruser?ref=211058

يا سيد زي بز
      يا درش باشا
      حرام عليك الكلام دا عشان ما ازعلش منك انت حبيبي
      سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

Mobile Number
      inside Egypt
      0101053488
      Inside
      Saudi Arabia
      0541996753

المشاركة الأصلية بواسطة hx6 مشاهدة المشاركة
        ما هكذا تكون النصيحة يا أخي...
        ادعي لهم الله يهديهم و بين ما هي الاخطاءالتي ارتكبها اللاعبين.. و لكن لا تخرج مصر عن دينها ف((من كفر اخاه فقد كفر))
        و لكي لا تقول عني انني ((امسح جوخ)) فلتعلم إنني أول عدو ((لرئيس مصر و حكومته)) ولكنني في حياتي لم اخطىء في حق(( الشعب المصري)) لأنهم أخوتي بعهد الله
        شايف كلام يا صاحب حملة في كرة مصر و مصريين؟؟؟
        شايف
        يا ريت تتقي الله يوما دة لو بقي عندك ذرة من الايمان
        ايميلي لمن يريد التواصل:
        shkofopo@yahoo.com

I LOVE UNITY3D AND PHP AND CRACK AND BOOK EN

انطلق نحو افاق واسعة من لا نهاية

ثم مجوبتش لية على السوال اخىy.mohamed ؟؟؟!!!!!!!!
          ههههههههههههه
          انت لو خدت بالك السوال ده مينفعش يجاوب عليه مصرى او جزائرى عشان محدش بيحكم على نفسه
          و لو خدت بالك الجواب على السوال ده لوحده ممكن يثير فتنه

------------------------------
          لا تتخيل انا عذرك قد ايه عشان كنت اعرف واحد بيفكر زيك فربنا يهديك

انا بدور على اسباب ضياع امة مش مصريين بس والدليل ان محدش فهم معنى سالى الاخير
          هو البحث عن اسباب ضياع امه يكمن فى مصر؟ السر مستخبى تحت الهرم ؟؟
          اصل كل مواضيعك عن مصر ازاى بقى بتدور على اسباب ضياع الامه ؟؟؟

و موضوعك اصلا مفهوش حاجه تتناقش هتلى حاجه واحده للنقاش و مستعد اناقشك فيها(غير الشتايم و محاوله تبين مصر بلد نص كم)

نصيحتى تروح لصحابك على اليوتيوب و تعملك كام فيديو شتيمه فى مصر مع الفيديوهات الى هناك و تحاوول تعمل فتنه جديده عشان فتنه مصر و الجزائر بقت قديمه شويه
          http://heilschwingung.at/188e0

لا حول ولا قوة الا بالله
            يا نااااااااااااااااس بردو حودتوا على نقطة تانية انا مش بشتم مصر انا بقول نظام عالمي جديد وتاثير مصر على اللى حوليها انتو لية بتسيبوا السوال وتحولوا المسالة الى مسالة شخصية بينى وبين شعب مصر
            طب اعيد تانى
            دى من اهم اساليب النظام العالمي الجديد خططوا لمصر صح عشان يمحوا العقيدة بشي من اللا وعي العقدي ... فاهمين كلمة النظام العالمي الجديد .... واية حكايتة واية الدور اللى بيتلعب فى مصر ... ؟؟؟ ولية مصر وهل فى دول تانية ومصر مؤثرة ام لا هوا دا المهم مش مهم انا وحش ولا كويس انا بحاول الفت انتباهكم على هوجة جماعية مخدانة فى دوامة من غير منحس اننا فى ازمة مع الله والهوجة دى مبنيا على اساس غير عقدي اكيد وفتنوا بيها الكثير .... لية عشان يهيئوا الارض للدجال ومصر والدول العربية من خططهم ... والدجال مش حيخرج فى عصر من الرخاء وحب الشعوب لبعضيها لا لازم يكون فى فساد وخراب عقدي اكثر من الفئة الصالحة ....
            ومصر حطوها فى خطة التاثير اللى وضعها النظام العالمي الجديد ودبي بالاخص ... وغيرهم مع تفاوت الدرجات وتفاوت التاثير

يا اخوان اطن انا بذكر عقيدة كلكم عارفين عقيدة يعنى اية ..... مش بقول مصر فيها وفى الزمان يا ناس اعدلوا شوية

على فكرة اخي Y.mohamed والله يعلم انى ممنوع احط اى رد على النظام العالمى وتاثيرة على اليوتيوب كل مبحط تعليق بينحذف بس بذكر فية النظام العالمي الجديد .... اظن كده ابتديتوا تفهموني

اخي كاتب الموضوع جزاك الله خيرا ولكن....
                ليس الحل ان نوقف عجلة المجتمع ولكن الحل ان نصلح جميع الجوانب ونضعها في اطارها الديني الصحيح فتنتظم وتصبح مثمرة بداية من اقل الاشياء التي يعتبرها البعض تافهة وهى ليست كذلك إلي اعظم الاشياء وما نراه في منتخب مصر هو بحق شئ جيد لان قطاع كبير من الشباب يتخذ من لاعبي الكرة قدوة فعندما يرى ان لاعب الكرة الملتزم الخلوق هو المتفوق فسوف يسعى هو ايضا ان يكون كذلك (انت تعرف ان معظم الشباب يتمنى يكون لاعب كرة) وهو في الاخير شئ جميل ان نرى لاعبي الكرة متدينين واعتقد ان هذا افضل بكثير وعلى الاقل اخف ضررا من ان نراهم فاسدين وغير اخلاقيين.
                إذا الإيمان ضاع فلا أمان ... ولا دنيا لمن لم يحي دينا

المشاركة الأصلية بواسطة anas talat مشاهدة المشاركة
                  اخي كاتب الموضوع جزاك الله خيرا ولكن....
                  ليس الحل ان نوقف عجلة المجتمع ولكن الحل ان نصلح جميع الجوانب ونضعها في اطارها الديني الصحيح فتنتظم وتصبح مثمرة بداية من اقل الاشياء التي يعتبرها البعض تافهة وهى ليست كذلك إلي اعظم الاشياء وما نراه في منتخب مصر هو بحق شئ جيد لان قطاع كبير من الشباب يتخذ من لاعبي الكرة قدوة فعندما يرى ان لاعب الكرة الملتزم الخلوق هو المتفوق فسوف يسعى هو ايضا ان يكون كذلك (انت تعرف ان معظم الشباب يتمنى يكون لاعب كرة) وهو في الاخير شئ جميل ان نرى لاعبي الكرة متدينين واعتقد ان هذا افضل بكثير وعلى الاقل اخف ضررا من ان نراهم فاسدين وغير اخلاقيين.

جميل هوا دا التأثير اللى بتكلم علية اخي اننا فعلا اخذناهم قدوة ودا من اهداف النظام العالمي الجديد
                  سوال
                  هل مبالغ الكرة اللى بتدفع للاعب تعتبر كسب حلال ام مشكوك فيها ؟؟
                  ثانيا هل لبس الكرة رأوه العلماء من العورة ام لا ؟؟؟
                  هل مايربط بالكرة الان يحبة الله من اغانى ولغو ورقص ومايغضب الله من مشاهد تعصب يحبة الله ؟؟
                  هل اللاعيبة دول ملتزمين كما قلت ؟؟ واية اللى يثبت ؟ هل مجرد سجده ؟ طب لية ميكونو بيسجدوا للكميرا عشان بس تبقى تيمة للفريق او تبقى بركة ؟؟ هل مشاهد البنات المتبرجات فى الاستاد دا يحبة الله ؟ هل الله قال لنا شاهدوا كل هذا ؟؟
                  هل النزاعات التى اصبحت سيمة للكرة وكره الشعوب لبعض واجيال جديدة خارجة تكره بعضها البعض بسبب كرة مثلا هل دا يحية الله ؟
                  هل الكرة اصبحت فتنة فى كل شي ؟ طب ما المفيد الان منها ؟؟
                  الم يدخل فيها المال والشهرة وهم من مفسدات العقائد ؟؟؟ الم ترى مشاهد الكبر من خلال القدوات الجديدة التى وضعهوها ...؟
                  هنالك اكتر من الف سوال فى دماغي
                  الاهم
                  الكرة الان مباحة كما كانت ام باطل ؟؟؟
                  لان لو فكرنا شوية اى المفيد منها ؟؟؟ النشاط والحيوية ورياضة الجسم دحنا مبنجريش مع اللاعيبة حتى ؟؟
                  بالعكس كل اللى بناخدو فرجة على ما حرم الله و لهو دا حتى اليومين دول الحريم بتتفرج عليها بتشوف افخاذ واجسامهم العضلية ( والمرأه كالقدر بتغلى وتتقلب) وحيوية اللاعيبة واشكالهم وساعات تكشف عوراتهم والناس الرجالة دلوقتى بتقول عادى خليهم يتفرجو دي رياضة ....
                  ثم انهم يدخلو الله فى كلامهم الاهى دا مصيبة اكبر ...
                  دايما اخوانى النظام العالمي الجديد بيحاول يحطك فى الفتنة وانت حاول تطلع
                  يعنى يحطلك الوردة على كوم زبالة او يضربلك الصح بالخطاء عشان يلبس عليك الباطل ودا تلبيس ابليس وهما جنودة.... المسالة مش مسالة مصر المسالة اكبر من كده بكتيييييييييير احنا بنضيع واحنا مش حاسين

انت اخي العزيز اخطات بتخصيص مصر
                    الشباب اخذتهم العزة
                    يجب كنت تتكلم عن كرة القدم و خطط حكماء صهيون بتستطيح اهتمامات الشباب المسلم ككل و جعله عبدا نعم عبدا
                    للكرة
                    فليس باقي الدول العربية بافضل حالا من مصر
                    كرة القدم و باقي الرياضات هي خطة محكمة لجعل الشعب سطحي اكثر
                    ملاحظة:انا ارى انه يجب ان يفخر اهل مصر بكلام الاخ لانه يعتبرها قدة للعرب و يريد لها الخير و لكن اسلوبه كان قاسيا قليلا

اخي الحبيب
                      لقد ذكرت بأن هناك الكثير من السلبيات والمحرمات المتعلقة بلعبة كرة القدم والتي منها وجود فتيات متبرجات في المدرجات ووجود العصبية ووجود عدم عدالة في موضوع توزيع الاموال ووجود اغاني بعد المباريات وسؤالي أخي الا توجد كل هذه المظاهر واكثر منها في الشارع الذي نسير فيه كل يوم، وهل الحل هو تحريم المشي في الشارع ام تقويم هذا الاعوجاج والصبر عليه لحين ان يتم الخلاص من تلك السلبيات.

اردت ايا التعليق على بعض النقاط موضوع عورة اللاعبين ورد في صحيح الامام البخاري حديثين احداها يفيد بان السرة والركبة ليست بعورة ولكن ما بينهما عورة وقد قالا الامام البخاري ان هذا الحديث اقوى ولكن الآخر احوط وايضا هناك رأي فقهي بان عورة الرجل هى فقط القبل والدبر.
                      اما بخصوص المال والشهرة وانها من مفسدات الدين فقد قال النبي صلى الله عليه وسلم نعم المال الصالح للرجل الصالح والكثير جدا من الصالحين كانوا مشهورين (للعلم انا لا اطبق هذا الكلام حرفيا على اللاعبين ولكني فقط اتحدث عن هذه النقاط كمسلمات لانك تطرحها كمسلمات)
                      اما موضوع هل هولاء اللاعبين ملتزمين حقا فهذا لا انا ولا انت نستطيع الحكم عليه لانه شئ في القلوب وما نراه انها مظهريا ملتزمون ويصلون ومنهم من يحفظ القرآن وكان مدربهم قد قال منذ ايام ان اساس اختيار اللاعب هو الاخلاق والتدين وتمت مهاجمته من قبل الكثيرين.

اخيرا اود ان اقول انني اتفق معك مئة بالمائة فيما يتعلق بوجود محرمات وسلبيات ولكني اختلف معك في ان الوسيلة الانجح في تقويم تلك السلبيات هى العلاج وليس المنع لان المنع لن يجدي ولن يستجيب له احد وشأن الكرة شأن كل السلبيات التي نعيشها في حياتنا تحتاج ان تعالج بتأني وصبر ووقت لا ان يتم منعها وتحريمها بالمطلق والا فالنتيجة ستكون عكسية.

اخوانى عمار خالد anas talat
                        كدة بجد حوار هادف وانا فعلا فرحان بالنقاش دا .....
                        ممتاز جدا اللى قلتوا
                        بس اخوتى فى نقاط غابت عنكم ...
                        اولا اخى عمار نعم خطط الماسونين والصهاينة وعبدة ابليس هدفها تسطيح اهتمامات الشباب المسلم بالاخص ودا نصف ما اقصد ولكن هناك نصف اخر هو ان لخططهم دى اماكن يبداؤا بها لاسباب معينة ( قصدت بيها مصر ودلوقتى دبي )
                        الاماكن دي يجعلونها بؤر تلقى وتصديق وفتون اى يجعلوها جوهرة تبهر عين الناظر اليها ماديا حتى يصبح اللهف عليها مريق للعاب .... يعنى مصر مثلا مؤثرة على الشعوب العربية اللى حوليها بحجات كتير كفاية اذكر ان الفئة العظمى فى المملكة هنا من الشباب بيقولوا انهم بيحسوا فى مصر جنة وبيحبوا مصر لانها مفيهاش كلاكيع وعقد ( ودي هدف من اهدافهم ان يجعلوا الشاب يقتنع ان ينحط وسط فتن ويقول حرية اعمل كده ولا معمملش براحتى قدامى الصح والغلط وانا اختار ) ودا غلط ونتوا عارفين مفيش بنى ادم يقدر يقاوم فتن بقدرتة ثم الصحابة استعاذو من وجودهم فى عصور الفتن دى بلذات ... المهم انهم انبهروا بنفتاح ابلاد وتأثرو واصبح التأثير دا متعلق بيها لدرجة يحبوا اللى يبحوا الشعب اعلاميا اى ما يذاع على الميديا ويكرهو ما يكرهون ومن الصور دى المشكلة بتاعت المباراة الاخيرة بين مصر والجزاير والله فى المباراة الاولى الشباب السعودي كلة طلع بالسيارات يهيص ومعاه اعلام مصر وقفل بعض الشوارع لما اسال اى حد عن الجزائر يقول ان الجزايرين دول ..... ويسب ويلعن ادى شعب كرة شعب بلا سبب واصبحت تفرقة والله اعلم بباقى الخليج وانا متاكد انو بنفس الوضع كل الناس كرهت الجزاير الا دول المغرب العربى ودا هدف من اهداف الخطة
                        مثلا فى مسابقات برامج الاغانى ( ستار اكاديمى وامثالة ) اصبحت شعب يصوت لخاصتة ومشاكل بين شعوب على شاب فاسق ودا مثال اخر بيقنا زى مقلت نجرى ورا سطحيات بس للتاثير يجب من قدوة وللدول قدوات مصر ودلوقتى فى دبي وححكى ازاى بعد شوية ...

سوال خارج الموضوع
                          هل انت مصرى ؟
                          ثانيا هل عمرك زرت مصر قبل كده ؟
                          ---------------
                          بس كده هجيلك تانى بعدين
                          http://heilschwingung.at/188e0

كلامك مظبوط فعلا فيه خطط ماسونية لتفريق الشعوب العربية والاسلامية وكما اتفق معك في العديد من النقاط لكن اسمح لي أخي ان اختلف معك في نقطة الانفتاح
                            أنا ضد الانفتاح بدون ضابط ينقيه ويأتي بالجيد ويبعد الغير جيد ولكني في الوقت ذاته ضد العلاج بالمنع التام مثل ما يحدث في المملكة (الكبت يولد الانفجار) وضد ان تصبح تعاليم بعض القبائل دين يجرم كل من ينقده او يتعاطى معه بالتحليل وهى فعلا مشكله يواجهها الكثير من المصلحين في المملكة (وهم كثيرون جدا واصحاب افكار قيمة).
                            الاسلام دين منفتح ويستطيع بما يمتلكه من مقومات الحضارة ان يتلقى حضارات الغير فينتقي منها ما يناسبه ويبعد ما لا يناسبه بل يضيف اليه ويعدله بالشكل الذي يجعله مقبولا لدى الآخرين (الاسلام اكبر من ان يقف مكتوف الأيدي أمام اي حضارة بل يفوقها بما لديه من اساسيات حضارية ويجذب الناس له ولكن هذا يحتاج لبلاد وشعوب تحمل هذا الدين وتقيم حضارته كما حدث من قبل)

إيه دخل الخطط الماسونية بالشتيمة وقلة الأدب والكلام الفاضي اللي هوا كاتبه وبعدين اللي عايز يصلّح بيعمل مش بيشتم في شعب كامل ؟؟

إنتوا نسيتوا المواضيع اللي قبل كده، ولا هي مصر بس اللي واقفة في زوره ؟؟؟
                              اللي يفسّق شعب كامل وموافق على الكلام ده يبقى إنسان سافل يستاهل الواحد يرد عليه، اللي مبقوق بقى من مصر وعايز يطلع فشّه وغلّه، مش هنا الكلام ده

وبعدين لما هوا قلبه على الأمة أوي كده، هي مصر اللي وقفت في زورك ؟؟

واللي كل اللي عايز يعمل فيها قومي ووطني يشتم في مصر؟؟

ما سمعناش نص شتيمتك وتشنيعك ده على بلد تاني ؟؟
                              (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
                                إيه دخل الخطط الماسونية بالشتيمة وقلة الأدب والكلام الفاضي اللي هوا كاتبه وبعدين اللي عايز يصلّح بيعمل مش بيشتم في شعب كامل ؟؟

إنتوا نسيتوا المواضيع اللي قبل كده، ولا هي مصر بس اللي واقفة في زوره ؟؟؟
                                اللي يفسّق شعب كامل وموافق على الكلام ده يبقى إنسان سافل يستاهل الواحد يرد عليه، اللي مبقوق بقى من مصر وعايز يطلع فشّه وغلّه، مش هنا الكلام ده

وبعدين لما هوا قلبه على الأمة أوي كده، هي مصر اللي وقفت في زورك ؟؟

واللي كل اللي عايز يعمل فيها قومي ووطني يشتم في مصر؟؟

ما سمعناش نص شتيمتك وتشنيعك ده على بلد تاني ؟؟

نفخت قلبنا بهالكلام"سب شعب كامل و ما بعرف شو"
                                مين سب شعب انت لا تقراء
                                حافظ كلمتين و بتكررهن بكل امواضيع

يعمل...
                                X