Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مسرحيةٌ نعيشها حتى البكاء!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مسرحيةٌ نعيشها حتى البكاء!

نعم إنها أسوأ مسرحية فى تاريخ الإنسانية ..

أنــــا ملبوس ... أنا مربوط .. أنا معمول ليا عمــل .. أنا مسحور ..
    بنت الجيران عامل ليا عمل عشان أتجوزها ..
    عمى عامل ليا عمل عشان أتجوز بنته ..
    صاحبى رمى ليا العمل فى الآكل .. عشان أفشل ..

نعم إنه السحر و الشياطين فى أمة المساكين ...
    أمة ضحت من جهلها الأممو

كرهت علماء الجهل و الظلام .. و حسبنا الله و نعم الوكيل
    أكره الكتاب الروائى المتخصص فى روايات الرعب التى تفوقت على دكتور أحمد خالد توفيق .. الكتاب الذى سجل أروع ما يقال فى الخيال و الرعب .. قد يبنى من كل صفحة منه مسلسل أمريكى من مسلسلات الرعب ..
    كتاب الصارم البتار .. لوحيد عبد السلام بالى ..

كتاب جميل .. و حسبنا الله و نعم الوكيل

مسرحية نعيشها حتى البكاء

http://www.maganin.com/queries/queriesview.asp?key=3933

http://www.maganin.com/queries/queriesview.asp?key=3994

http://www.maganin.com/queries/searc...=++%C8%CD%CB++

http://www.maganin.com/queries/queriesview.asp?key=175

المشكلة مشكلة اللي بيقرأ الكتب دي، ويلزقها في الكاتب في الآخر، الملبوس له علامات يفهمها المتخصص بس، مش هيلة بيلة ونقعد في الآخر ننتقد ونقول علماء الظّلام والكلام الأهبل ده، دي مشكلة اللي بيخش في علم مش علمه، ويخش صنعة مش بتاعته
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

بن يس

بارك الله فيك اخي

بعد اذنك ممكن استخدم صورتك الرمزية ... فقد اعجبتني ؟

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
        المشكلة مشكلة اللي بيقرأ الكتب دي، ويلزقها في الكاتب في الآخر، الملبوس له علامات يفهمها المتخصص بس، مش هيلة بيلة ونقعد في الآخر ننتقد ونقول علماء الظّلام والكلام الأهبل ده، دي مشكلة اللي بيخش في علم مش علمه، ويخش صنعة مش بتاعته
        هل قرأت الكتاب ؟؟
        هل قرأت الطرق العشرة فى تحضير الجن ؟؟
        لماذا يضع تلك الطرق ؟؟ التى لا أصل لها و لا فصل فى الشريعة .. ؟
        هل كى يصف الساحر يجب أن يشرح كيفية عمل الساحر و أكتفى فقط بإنه عندما يقول ..يتمتم الساحر بكلمات و يكتب (طلسم) ...
        ما الفائدة أصلا من ذكر تلك الطرق التى أخذت نصف الكتاب ؟؟

و من هؤلاء المتخلفون الذين قالوا بإن الجن قد يصيب الإنسان بالشلل و القلب و آلام الظهر .. ؟؟
        لدى كتاب عظيم فى هذا الموضوع ..
        قصص رهيبة ..
        مشلولة منذ خمس سنوات .. ذهبت لأطباء مصر .. ثم فى النهاية .. ألهمت بإنها يجب أن تذهب لشيخ .. للتعالج من ماذا ؟؟
        مش الشلل الذى أصاب ساقيها ..
        فيقرأ عليها الشيخ ..
        ثم ينطق الجن الذى عليها .. الله أكبر
        ما أسمك ؟
        أسمى رأفت -- ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه جنى إسمه رأفت :d
        عايز أيه رأفت ؟
        بحبها و مش عايزها تتجوز ..
        طب بلاش تأذيها يا رأفت .. أحسن ما أذيك يا رأفت
        مش طالع
        لا هتطلع

ثم يقرأ شيخنا الهمام بعض الآيات .. ثم يقل له أخرج من فمها مع الزفير و قل السلام عليكم

ثم فجأة قامت الفتاة المشلولة .. ثم ذهبت فتوضأت و صلت و الحمد لله

و خلصت الرواية الجميلة ...

أدينى عقلك

شيخ كان يقول لى إن الجن عندما يتلبس بالإنسان يستطيع أن يفعل أى شئ بالإنسان .. فهو لو ضغط على عرق معين فى الجسم يصيب الإنسان الملبوس بالشلل .. أو يمكنه أن يعطل عروق معينة داخل المخ .. واااااااااااااااااااااااااااااااااااو

خرافات ظلامية ..

الحق أننا نحمد الله الذى لم يجعل للجن على الإنس من سلطان إلا مـــــــــــــــــا كــــــــان من وسوسة .
        فقط وسوسة .. لا يوجد له أى تأثير إلا الوسوسة .. و الذن على الوادن أمر من السحر
        تخيل عندما يسلط على الإنسان سحر فتتسلط عليه الشياطين و توسوس له بكل أمر فاسد و تقنعه بكل شر .. قد تنسيه نفسه و أهله .. فإن لم يكن تقيا تمكنت منه .. و هذا هو المس الشيطانى ..
        مش زى ما الناس بتهبل و تقول كلام تخريف كله ..

المشاركة الأصلية بواسطة الشحومي مشاهدة المشاركة
          بن يس

بارك الله فيك اخي

بعد اذنك ممكن استخدم صورتك الرمزية ... فقد اعجبتني ؟
          تفضل بالتاكيد ^_^

هى من تصميم يوسف التلبانى

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=167527

المشاركة الأصلية بواسطة إبن يس مشاهدة المشاركة
            هل قرأت الكتاب ؟؟
            هل قرأت الطرق العشرة فى تحضير الجن ؟؟
            لماذا يضع تلك الطرق ؟؟ التى لا أصل لها و لا فصل فى الشريعة .. ؟
            هل كى يصف الساحر يجب أن يشرح كيفية عمل الساحر و أكتفى فقط بإنه عندما يقول ..يتمتم الساحر بكلمات و يكتب (طلسم) ...
            ما الفائدة أصلا من ذكر تلك الطرق التى أخذت نصف الكتاب ؟؟

و من هؤلاء المتخلفون الذين قالوا بإن الجن قد يصيب الإنسان بالشلل و القلب و آلام الظهر .. ؟؟
            لدى كتاب عظيم فى هذا الموضوع ..
            قصص رهيبة ..
            مشلولة منذ خمس سنوات .. ذهبت لأطباء مصر .. ثم فى النهاية .. ألهمت بإنها يجب أن تذهب لشيخ .. للتعالج من ماذا ؟؟
            مش الشلل الذى أصاب ساقيها ..
            فيقرأ عليها الشيخ ..
            ثم ينطق الجن الذى عليها .. الله أكبر
            ما أسمك ؟
            أسمى رأفت -- ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه جنى إسمه رأفت :d
            عايز أيه رأفت ؟
            بحبها و مش عايزها تتجوز ..
            طب بلاش تأذيها يا رأفت .. أحسن ما أذيك يا رأفت
            مش طالع
            لا هتطلع

ثم يقرأ شيخنا الهمام بعض الآيات .. ثم يقل له أخرج من فمها مع الزفير و قل السلام عليكم

ثم فجأة قامت الفتاة المشلولة .. ثم ذهبت فتوضأت و صلت و الحمد لله

و خلصت الرواية الجميلة ...

أدينى عقلك

شيخ كان يقول لى إن الجن عندما يتلبس بالإنسان يستطيع أن يفعل أى شئ بالإنسان .. فهو لو ضغط على عرق معين فى الجسم يصيب الإنسان الملبوس بالشلل .. أو يمكنه أن يعطل عروق معينة داخل المخ .. واااااااااااااااااااااااااااااااااااو

خرافات ظلامية ..

الحق أننا نحمد الله الذى لم يجعل للجن على الإنس من سلطان إلا مـــــــــــــــــا كــــــــان من وسوسة .
            فقط وسوسة .. لا يوجد له أى تأثير إلا الوسوسة .. و الذن على الوادن أمر من السحر
            تخيل عندما يسلط على الإنسان سحر فتتسلط عليه الشياطين و توسوس له بكل أمر فاسد و تقنعه بكل شر .. قد تنسيه نفسه و أهله .. فإن لم يكن تقيا تمكنت منه .. و هذا هو المس الشيطانى ..
            مش زى ما الناس بتهبل و تقول كلام تخريف كله ..
            بالنسبة لتحضير الجن مش عارف بصراحة إنت بتتكلم عن أي كتاب، أما بالنسبة لأفعال الجن أنا سمعت عنها من أكتر من معالج وأكتر من ، إنت بقى ما بتعاملش النّاس دي وقاعد تحكم عليهم من برجك العاجي فدي مشكلتك الخاصة، حاجة كمان عايز تعرف معلومات إسأل معالج بالقرآن بيفهم أنا شفت حالة قدّامي تخلّي الشّعر يشيب، لو كنت شفتها ما كنتش كتبت حرف من اللي انت قلته ده، فمتتكلّمش في حاجة انت ما بتفهمش فيها، بالنسبة لقراءة الآيات يقوم الجن يخرج، ده أكبر دليل إنك ما تعرفش حاجة عن الموضوع، في حاجات بتتعمل قبل جلسة المعالجة وأثناء جلسة المعالجة، وإجراءات وقائية بعد جلسة المعالجة، مش لازم الشّيخ (ده لو صح إن هوّا اللي كاتب الكتاب سمعت إنّه منسوب ليه وهوا ما يعرفش عنّه حاجة) الشيخ يكتب كلّ حاجة عنّه هوّا مش بيكتب مذكّراته

http://www.muslm.net/vb/showthread.php?t=281750

وبعد البحث إقرأ الرابط
            (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

بص ..

انا شوفت بعينى قس بيخرج جن من واحد ...

وفيه مئات الافلام الاجنبيه مبنية على الموضوع ده .. الجن والشياطين يقدروا يمسوا الانسان ويتحكموا فيه ..

اخرهم فيلم كونستانتين ..

ماعتقدش ابداااا انهم اخدوا قصص الفيلم دى من الاسلام ولا من القصص اللى انت بتقول عليها خرافيه ..

الامر ده مثبوت عندهم ..

الشاهد .. مش عندنا احنا بس الموضوع ده ..

الموضوع حقيقي فعلا مش تفاهات وتخاريف شيوخ وخرافات ظلاميه زى مابتقول ..
              بيـــــــــــسٌ
              ☺☺

أختلفوا العلماء !
                سبحان الله و بحمده . سبحان الله العظيم

ممكن تأخذ من العلماء الربانيين

لأن ما كل عالم بعالم

وتتحق بصحة وجود الجن وانهم فعلا بيضروا الأنسان

وكانت الأذكار والمحافظة عليها سبب من الأسباب بالحماية منهم

وأهمها قول بسم الله الرحمن الرحيم , لأنهم هم يشوفونا ونحن لا

وما صحيح أن كل أنسان يقع في أبتلاء يقول أنه في جني أو معيون أو مسحور

بل هناك أبتلاءات الله سبحانه وتعالى يبتلي بها العباد ممكن تخفيف لذنوب

وتعظيم للأجر وأمتحان لهم

أسف على الأطالة

وشكرا
                  اللَّهُمَّ إنِّي أعُوذُ بِكَ أنْ أُشْرِكَ بِكَ وأنَا أعْلَمُ، وأسْتَغْفِرُكَ لِـمَا لا أعْلَمُ

ربي اغفر لى ولوالدى وللمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

يعمل...
                  X