Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لماذا تحرمون عيد الحب ؟!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

موضوع حلو
    انا عموما مش بهتم بالفالنتين لاكثر من سبب
    1- ان عندى انا و زوجتى عيد حب خاص بينا لما انا قولت لها انى بحبها و عايز ارتبط بيها
    2- توفير للفلوس مش معقول هجيب هديه فى 14 فبراير و يوم عيد جوازنا و عيد حبنا و عيد ميلادها و عيد ميلادى دا كدا انا و هى هنفلس فاختصرت انا و هى كل ده اننا لغينا 14 فبراير و يوم جوازنا هو نفس يوم الاعتراف بحبى لها :d بدل 5 هدايا بقت 3 بس

كملاحظة شاهدت مقابلة على التلفاز مع راهب مسيحي وهو يقول ان عيد الحب لا اساس له من الصحة وهو وثني ولكن هناك من حرفوا قصته وجعلوها هكذا فهذا من كلام مسيحيين فما بالنا نحن
    ____
    اظن ان الموضوع كله لتجديد الحب فقط لا غير او للاحتفال بالحب دا على اساس مثلا انهم طول السنه بيدوا بعض بالجذمه و فى اليوم ده يودوا بعض بالدباديب :d الموضوع فى نظرى احتياج لتجديد او الاحتفال بحاجه جميله و خلاص هو فى النهايه ناتج عن احساس بالنقص
    و على فكره اكتر البنات الل بتلبس احمر فى اليوم ده اللى مش بتحب اصلا يعنى تمنى للحب او حلم بان فى شخص مهتم بيهم مش فى دماغهم ان ده عيد وثنى و لا مسيحى

بس سيبك انت من عيد الحب و قصص الحب الفاشله بتاعته روميو و جوليت و قيص و ليلى و عنتر و عبله و الناس العجيبه دى احنا عندنا فى الاسلام اعظم قصه حب فى التاريخ حب الرسول صلى الله عليه و سلم للسيده خديجه
    بسم الله الرحمن الرحيم
    (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
    صدق الله العظيم
    اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

الحب والموالاة في الله والكره والبغض في الله

يعمل...
      X