Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كارت الشاشة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كارت الشاشة

عاوزة أعرف فايدة كارد الشاشة في الرندر وفايدة الرامات وال بروسيسور
    ايه الحاجات اللي بتخلي الرندر سريع والحاجات اللي بتخلي الفيو بورت سريع وشكرا

دا رابط لموضوع موجود هنا في المنابر يمكن يفيدك

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=154141
    سيد الإستغفار
    اللهم أنت ربي, لاإله الا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت, أعوذ بك من شر ما صنعت, أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فأغفر لي فأنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
    اللهم فرج هم المسلمين
    اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
    [CENTER]

أنا أعرف إنو الرامات والمعالج هم القطع الأهم في تسريع الرندر وبالأخص المعالج
      تحياتي
      أحمد نبيل

أصغر حبة بندورة بالعالم من تصويري

سبحان الله وبحمده
      سبحان الله العظيم

ألف شكر
        شكرا

وانت بتستخدم البرنامج لو كان الكارت قشطة جامد وحلو كده تلقي البرنامج معاكي حركتة سريعة يعني وانت بتظبط الدنيا تلاقي الدنيا واضحة وسريعة وميعملش ايريرو والجهاز ميسخنش وتلاقي الحياه بيس لو كارت شاشة اي كلام تحس ان الشغل بتاعك السجمنتس ضايعة منه وسودة وشكلها كل شويه بتروح وتيجي اما عن الالعاب فالموضوع طبعا معروف لانو بيحالج الفريمات بتعتها وبالتالي بتحتاج انو يكون في كارت الشاشة نفسه بروسوسيور ومومري عالي جدا وشكرا والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .......

أنا بذكر معلوماتي عن كارت لشاة بالنسبة للمايا
            فيما أعلم ان داخل الميايا عندما تكون في الفيوبورت بتستفيد كثير من كارت الشاشة كيف ذلك ز
            تحمل الجهاز للعدد كبير من الولغون دون بطأ الحركة
            إظهار الظلال من نوعية دبت ماب شادو
            نقوة العمل العمل و عدم وجود التكسرات السوداء
            أما الإستفادة في الرندر فأهم استفادة فيه فهو بما يتعلق باهارد وير رندر هذا النوع من محركات الرندر يستعمل لعمل رندي للجزيئات البارتكل بحيث يظهر النتائج بشكل جيد أفضل من محركات الرندر العادية مثلا منتال راي
            أما الرندر العادي بمحركات البحث العادية بحسب قول المتخصصين ان البرنامج يستفيد فقط من جود اللوحة الم و البروسيسور و حجم الرامات

يعمل...
            X