Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ممكن سؤال محيرني..........؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ممكن سؤال محيرني..........؟

من فضلكم انا كان عندي سؤال محيرني جدا ...............

هل ينفع اني اشتغل في شركات كبري مع العلم اني مستوايا مش قوي يعني متوسط وطبعا انا ما اعرفش مستوايا هو وصل لغاية فين بالظبط بس هل ينفع يعني واذا كان مستوايا مينفعش اتعلم فين او اشتغل فين بالثردي ماكس عند متخصصين يرتقوا بمستوايا ويسقلو من مهاراتي ولا افضل اعلم نفسي بنفسي بدون ما اعرف النقطة بتعتي وصلت لغاية فين لبحر الثري دي ماكس وجزاكم الله كل الخير وشكرا ................

ارجو الافادة منكم..........
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شركات كبري مثلا نقول فضائيات
    انت لازم تكون محترق في النمدجة بشكل كبير

وتاني شي حكاية ان تتقن التحريك للموديل بطريقة احترافية كبيرة

وانك مثلا تكون معاك برامج اخري زي افتر افكيت لشركة ادوبي

هيا مجموع شروط تانية بس في العادة هم يحتاجو دايما ناس محترفة ومبدعة

اشتغل علي نفسك كتير واتمرن اكتر وهيكون ليك مكان اكيد

لكل مجتهد نصيب

شكرا جدا صديقي وانت افدتني كثير جدا بس للاسف انا مش هقدر احس بتطور زي ما يكون عندي مثلا يعني مثلا استاذ بروفيشنال يقولي لا انت مثلا اتحسنت في النقطة كذا وكذا .......لا انت محتاج تتعلم في النقطة كذا وكذا فهمني انك تمشي لوحدك وتصل دا شيئ في حد ذاته انا شايفة بالنسبة الي يعني صعب ومش صعب وبس لان الصعب ممكن اتعبلوا لا ممكن يخليني اتعب كتيييييييييير علي شيئ ممكن ميكنش هو دا الطريق الصحيح .......

المشاركة الأصلية بواسطة zul2010 مشاهدة المشاركة
        شكرا جدا صديقي وانت افدتني كثير جدا بس للاسف انا مش هقدر احس بتطور زي ما يكون عندي مثلا يعني مثلا استاذ بروفيشنال يقولي لا انت مثلا اتحسنت في النقطة كذا وكذا .......لا انت محتاج تتعلم في النقطة كذا وكذا فهمني انك تمشي لوحدك وتصل دا شيئ في حد ذاته انا شايفة بالنسبة الي يعني صعب ومش صعب وبس لان الصعب ممكن اتعبلوا لا ممكن يخليني اتعب كتيييييييييير علي شيئ ممكن ميكنش هو دا الطريق الصحيح .......

كيف تشتغل علي نفسك شوف لو انت عندك امكانية تاخد دورات تاخد وتجتهد تاخد دورات في البرامج التصميمية

تجمع مكتبة ليك من مراجع تعليمية من النت من كتب من سي دي من كل شي يفيدك كمرجع ماتعتمد علي شي واحد
        يعني صحيحة اعضاء المنابر ما تقصر بس لو اخدت دورة هدا دعم ليك

ويجعل ليك قاعدة قوية

كم ليك بتشتغل علي الماكس

وما تستعجل علي البرنامج كل ما عليك انك تجتهد وتسهر وتتعلم توصل الي شغل يرضيك ويرضي غيرك اكثر

انا بقالي شهر بشتغل بالماكس .........

zul2010 انا عاوز اسالك سؤال ماعندو علاقة بسؤالك انت سوداني
            سيد الإستغفار
            اللهم أنت ربي, لاإله الا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت, أعوذ بك من شر ما صنعت, أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فأغفر لي فأنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
            اللهم فرج هم المسلمين
            اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
            [CENTER]

لا ............انا مصري

سؤالك يا zul2010 فعلاً أنا أيضاً أحتاج لإجابته من المحترفين في الماكس

فأنا أيضاً أقوم بتعليم نفسي ولا أعرف عند أي نقطة يمكنني أن أقول أنني يمكن أن أبحث عن عمل بالماكس

فأنا مثلاً عندما بدأت تعلم مبادئ الماكس أعتقدت أنني يمكنني أن أعمل في أي مكان ولكنني عندما تعمقت في الماكس

وجدت أن المثل الذي قاله أحد أعضاء المنابر ينطبق علي جداً

ألا وهو

كلما زاد علمي - زاد علمي بجهلي

نسيت أقول لك

تحيا مصر يا عم

معلومة لو انت من سكان القاهرة وتبحث عن مكان - معتمد - لدورات الماكس

هناك مركز yat معتمد وقيمة الكورس فيه 1900 جنيه

وهناك المركز الثقافي الروسي وقيمة الكورس فيه 1000 جنيه

وكلاهما يعطي شهادة حضور معتمدة من أوتو ديسك في حالة واحدة فقط وهي حضور كل المحاضرات
                مواقع ومنتديات الجرافيك المفضلة

المنابر
                http://www.maxforums.net/index.php

موقع دروس ماكس تعليمية للمبتدئين
                http://maxtutrs.blogspot.com/

يعطو شهادة ليست معتدمة من اتوديسك ولكنها بالتعاون مع اتوديسك لان الشهادة المعتدمة من اتوديسك لابد من دفع 36 الف جنيه او اكثر حتي تستطيع دخول هناك ولا يوجد في مصر كلها فرع اخر لشركة اتوديسك هنا .......شكرا صديقي علي مرورك

أنا ذكرت أنهم يعطوا شهادة حضور وليست شهادة تدريب من اوتو ديسك
                    مواقع ومنتديات الجرافيك المفضلة

المنابر
                    http://www.maxforums.net/index.php

موقع دروس ماكس تعليمية للمبتدئين
                    http://maxtutrs.blogspot.com/

متزعلش مني كلامك يدلي بالمفهوم دا انا اسف صديقي

انا بشكرك كتير وانا سالتك انت سوداني ولا لا لأني معجب بالنيك نيم بتاعك زول ماكس اصل زول كلمة سودانية زي ما انت عارف على العموم ربنا يوفقك وللأمام دائما وانا شفت اعمالك وكلها جميلة وعجبتني جدا
                        سيد الإستغفار
                        اللهم أنت ربي, لاإله الا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت, أعوذ بك من شر ما صنعت, أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فأغفر لي فأنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
                        اللهم فرج هم المسلمين
                        اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
                        [CENTER]

شكرا جزيلا لك يا Be7amed ولكن في الحقيقة الاسم له معني في ويندوز اكس بي 95 لو كنت استعملته لوجدت كلمة ZUL واحتمال تلاقيها في بعض الويندوزات الجديدة ..........

يعمل...
                          X