Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

موضوع مهم جدا بالنسبالي ( منتظر رأي كل الاعضاء )

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• موضوع مهم جدا بالنسبالي ( منتظر رأي كل الاعضاء )

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اولا سلامي لكل اعضاء قسم المايا والاقسام المجاورة

نيجي بقى للموضوع المهم

دلوقتي يا شباب انا بيتعرض عليا كتير اني ادرس لاشخاص بمقابل مادي وطبعا كنت بارفض لية ؟ ..... لان لو وافقت كنت حاسس اني هاتنازل عن احد المبادئ اللي ماشي عليها وهو لازم احترف قسم معين علشان اقدر ادي معلومة صحيحة علشان ارضي ضميري قدام ربنا ( ان الله يحب اذا عمل احدكم عملا ان يتقنه )
    ولاني كنت حاسس اني دائما ان لسة بدري علشان احترف حتى ولو جزء او قسم واحد من البرنامج

المهم انا روحت مراكز تدريب ولقيت ان الناس اللي بتدرب اقل بكثير من مستوى المتوسط وليس مستوى الاحتراف وكمان في بعض الاساسيات ميعرفوهاش والله بتكلم بجد من غير نفاق لاني وقتها اتصدمت فعلا

يعني من الاخر مدربين نص كم

ومن ساعتها وانا بدا تفكيري يتغير يعني سعات ببقى عايز اوافق على العروض اللي جايالي

ومن كتر التفكير انا مش عارف اعمل اية يعني اوافق على احد العروض والا مستوايا ضعيف في البرنامج ولسة بدري عليا ولو وافقت هاكون بضحك على الناس والا اية
    والله انا ما عارف اعمل اية

هلى مستوايا حاليا يؤهلني اني ادرب اشخاص

وارجو الرد دون مجاملة يعني عاوز رد صريح علشان اقدر اقرر اعمل اية لاني متحير جدا

منتظركم ضروري

على فكرة انا كنت هادرس مودلنج فقط
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

اولا وقبل كل شيئ وافق ودرس المايا ...

اكيد بيكون منهج مخطط له وبتكون مستعد بشكل جيد له .

ما يمنع انك تدرس اشياء تعرفها .... و تدرس اشياء لاتعرفها للان ..

تحياتي استاذ donjwan88

...

اهم شيئ الامانه وانت ماشاء الله امين وكريم جدا

سلامة عيونك من الشاشه

توكل على الله و باشر في التعليم بما تعلمه للاسباب التالية..
      1- التعليم يفيد المعلم ايضا .يزيد خبرته و يثبت المعلومات في ذهنه و يلفت انتباهه الى اشياء كان غافلا عنها...
      2- التعليم حافز لك لتتعلم اشياء اخرة اصعب في التصميم و ستجد ذهنك قد تنظم و اصبح صافيا و ستجد ان افكارك اصبحت مترابطة,,
      اخي الكريم انا من سنتين قدمت الثانوية العامة,, و بنفس الوقت درست العربي و الفرنسي لفتى بالصف السادس..
      فالنتيجة ان معلوماتي الشخصية تركزت بذهني و حصلت على علامات عالية في هاتين المادتين في امتحان الثانوية العامة...
      فكانت فائدة تدريس هذا الولد لي اكبر من فائدتها له...
      لتحميل درس نمذجة الأناناس ,,,
      لتحميل كتاب تعليم برنامجBricks'n'Tiles لصناعة الإكساء
      لتحميل برنامجBricks'n'Tiles
      http://rappelz.gamepower7.com/registeruser?ref=211058

اذا انت ما بدك تدرس.........ميــــــــــــــن بدو يدرس؟؟؟
        انا رأي انه انت ممتاز بالمودلنج....توكل على الله.....
        بس مش تصير تدرس وتنس المنابر وتبطل تدخل عليه

صراحة عزيزي محمد
          انا بحب اعمل لنفسي و بس
          بس ما بحب اعلم يعني اتعلم و بس ههه
          مهما ذالك فكرة الاستاذ جميلة
          و ربنا يوفقك فيهااا

2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

على فكرة المركز الثقافى الروسى عايز ناس تدرس مايا
            انهى اماكن اللى شوفت ناس فيها بيدرسوا مايا ومستواهم اقل من المتوسط ؟
            اما بالنسبة لموضوعك فا اعتقد إن لسه بدرى شوية وياريت تتقل على الرز عشان يستوى

مشكور لكم جميعا يا شباب على الاهتمام والرد

عزيزي toxic15987 بلاش ذكر اسماء ولكن المراكز دي موجودة في المنصورة والقاهرة حتى الان وطبعا في اماكن فيها محترفين ولكن مثل ما قلت انا اتصدمت لما لقيت بعض الامكان الناس اللي فيها ضعاف جدا وغير كدة اللي بيكون في الاماكن دي بيدرس البرنامج كامل ازاي معرفش هو كدة مدرب واحد هيدربك على البرنامج ككل هههههههه حاجة تخنق صح

وبالنسبالي والله انا سعات كتيرة قوي بقول لنفسي كدة استنى شويا ولكن فعلا لما شفت الناس دي قلت لنفسي انا غبي لاني قاعد من غير شغل حتى الان ومستني لما اطور نفسي اكتر

على العموم انا عرضت الموضوع هنا علشان اخد رأي الناس كلها واقرر هاعمل اية

وان شاء الله اقدر اخد قرار مظبوط

ومنتظر باقي الشباب

وعلى فكرة يا شباب انا مش هازعل خالص من اي حد لو قال رأية بصراحة بس اهم حاجة مثل ما قلت الصراحة علشان اقدر اخد قرار مظبوط

منتظركم

وربنا يوفقنا جميعا

وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

المشاركة الأصلية بواسطة والدفيصل مشاهدة المشاركة
                اولا وقبل كل شيئ وافق ودرس المايا ...

اكيد بيكون منهج مخطط له وبتكون مستعد بشكل جيد له .

ما يمنع انك تدرس اشياء تعرفها .... و تدرس اشياء لاتعرفها للان ..

تحياتي استاذ donjwan88

...

اهم شيئ الامانه وانت ماشاء الله امين وكريم جدا
                مشكور جدا استاذ والد فيصل على مرورك واهتمامك بالرد بس على فكرة انا مكنتش ناوي امشي على منهج مخطط له ودة كنت مقررة مع نفسي بمعنى اصح هاقول المنهج المتفق علية ولكن هاضيف علية الكثير من المعلومات الخارجية علشان اكون راضي عن العمل مش اكتر

المشاركة الأصلية بواسطة hx6 مشاهدة المشاركة
                توكل على الله و باشر في التعليم بما تعلمه للاسباب التالية..
                1- التعليم يفيد المعلم ايضا .يزيد خبرته و يثبت المعلومات في ذهنه و يلفت انتباهه الى اشياء كان غافلا عنها...
                2- التعليم حافز لك لتتعلم اشياء اخرة اصعب في التصميم و ستجد ذهنك قد تنظم و اصبح صافيا و ستجد ان افكارك اصبحت مترابطة,,
                اخي الكريم انا من سنتين قدمت الثانوية العامة,, و بنفس الوقت درست العربي و الفرنسي لفتى بالصف السادس..
                فالنتيجة ان معلوماتي الشخصية تركزت بذهني و حصلت على علامات عالية في هاتين المادتين في امتحان الثانوية العامة...
                فكانت فائدة تدريس هذا الولد لي اكبر من فائدتها له...
                مشكور عزيزي hx6 على مرورك الطيب وان شاء الله اسمع بنصحتك

المشاركة الأصلية بواسطة salsbeel مشاهدة المشاركة
                اذا انت ما بدك تدرس.........ميــــــــــــــن بدو يدرس؟؟؟
                انا رأي انه انت ممتاز بالمودلنج....توكل على الله.....
                بس مش تصير تدرس وتنس المنابر وتبطل تدخل عليه
                مشكور جدا يا سلسبيل على مرورك الطيب

ههههههه بس لسة بدري عليه في احتراف المودلنج

المشاركة الأصلية بواسطة wasssim مشاهدة المشاركة
                صراحة عزيزي محمد
                انا بحب اعمل لنفسي و بس
                بس ما بحب اعلم يعني اتعلم و بس ههه
                مهما ذالك فكرة الاستاذ جميلة
                و ربنا يوفقك فيهااا
                مكور جدا عزيزي wasssim على مرورك بس خالي بابك لازم زي ما بتتعلم تعلم وحتى لو بدون مقابل علشان متكنش ممن يكتمون العلم والا اية

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

اخى dongwan88 توكل على الله وابدا بتدريس البرنامج ولكن اولا تذكر الاشياء الاتية
                  1-الا تدرس شيئا يغضب الله عزل وجل او اى شيئ حرام
                  2-ان تخبر الشخص الذى ستقوم بتدريبه بامكانياتك فى البرنامج وما هى الاشياء التى تستطيع عملها وما هى الاشياء التى تعجز عنها
                  3-اطلعه على بعض اعمالك
                  وفى النهاية اذا لم تستطع اتخاذ القرار الصحيح قم باداء صلاة الاستخارة
                  قال الامام الشافعى :

يخاطبني السفيه بكل قبح***** فاكره ان اكون له مجيبا
                  يزيد سفاهة فازيد حلما ***** كعود زاده الاحراق طيبا
                  ---------------------------------------------------------
                  اذا لم اجد خلا تقيا فوحدتى ***** ألذ و أشهى من غوى أعاشره
                  وأجلس وحدي للعبادة آمنا ***** أقر لعيني من جليس احاذره

لا داعى للشكر انا حبيت اوضح حاجة كنت قلتها انا قصدى بأن المركز الثقافى عايز ناس تدرس مايا مش قصدى انهم عايزين طلاب للدراسة لأ خالص انا قصدى انهم محتاجين مدرسين يدرسوا مايا يعنى يقوموا بتدريس المايا

توكل على الله وانا اول المشتركين معك
                      لا تجعل الله اهون الناظرين إليك

حتاعد تطور فى نفسك لاخر لحظه لك فى المجال ان شاء الله
                        ..لكن لو حد جالك قالك خد القرش دوه...ترفض ليه؟طالما قرش حلال
                        الغلط ان لو انت مستواك مثلا 8 من عشرة
                        و الى عاوز ياخد معاك الكورس فاكر انه هيبقى 10 على 10 عند الانتهاء من الكورس...
                        و بالتالى الى بيحكم سمعه او تقنيه اى شخص فى المجال هى اعماله
                        للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                        http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                        https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                        https://www.facebook.com/MCC4P

توكل علي الله يا دانجوان
                          لا إله إلا الله محمد رسول الله

نعم قم بالتدريس , و سوف تلاحظ انك سوف تطور من مهاراتك اثناء قيامك بالتدريس و سوف تتعلم طرق و تقنيات جديدة
                            good luck
                            " لا إله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين "

السلام عليكم استاذ دنجوان انت تعرف من ايميلى او اسم الدخول من انا..
                              اقولها بصراحة باحساس انا احسة بداخلى
                              اولا تدريبك للمايايفيد باشياء كثيره :
                              1- الاول ودة الاهم ان تدريبك لشخص مبتدا مثلى مثلا يعطى لة الفرصة فى البداية والعمل على البرنامج والبتالى يطور من نفسة
                              لكن انا عندى حاجات واشياء منزلها من النت ولكن حاجة واحدة بتوقف معايا بتخلينى اسيب كل حاجة واترك البرنامج ومع حبى للمجال برجع تانى وهكذا غير كدة
                              2- غير كدة ان كل انسان لازم يبدا واذا كانت شايف مستوالك متوسط فدة بمثابة مستوى ممتاز لشخص مبيتدا
                              3- الاساس فى الدورة التحفيز وان يكون عليك مراقب انا عندى تدريبات وغيرها لكن مفيش انجاز او تقدم لانة مفيش واحد بيسالك انت عملت كدة اويقيس مستوالك ودة اللى يفرق الدورة عن حاجات كتير..
                              4- ودة الاهم بردة ان الموقع دة اللى جمعنا موقع محترم جدا ولله الحمد بالاضافة الى طريق الجرافيك وكل الناس الموجودة فية بالاعضاء بالمشاركين اهل ثقة واحترام
                              يعنى لما واحد يفكر يتعامل مع الموقع دة بيكون عارف ومتاكد ان هيلاقى ناس تخاف ربنا وتحاول تدل الناس على الخير
                              لذلك انت افضل من ناس كتير بتنظر للجانب المادى قبل ماتنظر الى الاستفادة من الدورة
                              توكل على الله وفى النهاية انا الىى ارسلت لك الرسالة الخاصة بخصوص التدريب وهى على المستوى الشخصى
                              وبامانة لو كل محترف مايا اتفق انه يدرب او يشرح اسطوانة من الاسطوانات الاجنبية بلغتنا ده هيبقى جميل جدا حتى لو بمبلغ مادى بس كمية المعلومات اللى هنستفاد منها اكبر بكتير جدا من اى مستوى تعليمى ومتفكرش انك بتخدع الناس انك بتدرب حاجة مدربة بالعكس العديد من الناس بيعرفوا يطبقوا الاسطوانة ولكن بالنسبة للغة مش عرفين المعلومات اللى بتتقال اثناء الشرح يعنى زى ماهو ماشى انت بتمشى ومش هتقدم اى جديد عن الاسطوانة الابعد فترة من التعب
                              اتمنى الا اكون اطلت عليك اخى الكريم .... واذا كان مستواك متوسط فى ناس نفسها توصل للمستوى وبتحلم بية لانة فى حاجات كتير بتوقف علية وانا اولهم
                              غير كدة ان
                              مستواك على حسب كلام الاخوة الافاضل عنك ممتاز لانى مشفتش اخر اعمالك
                              محمد

يعمل...
                              X