Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة فى max 2009 ارجو الافادة وجزاكم اللة خير الجزاء

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكلة فى max 2009 ارجو الافادة وجزاكم اللة خير الجزاء

من بداية اصدار max 2009 يوجد مشكلة فى ال view بمعنى
    وانا شغال فى view ال plan لما ابداء اعمل select على اي عنصر او كتلة فى القطة يتقلب الview من الplan الى ال perspective ارجو من اخوانى فى الموقع لا يبخلو علية بالرد ويقول المشكلة دة حلها اية

أول مرة أعرف إنه في فيو إسمها بلان !!!

<<Nobody>> سابقاً

اخي انت تقصد الـ top view انا ايضا كنت اعاني من نفس المشكلة فعندما اعمل maximize لاحد الفيوبورت وارجع اجد ان واحد من الفيوبورتس قد تغير الى perspective لكني لاحظت ان هذه المشكلة مرتبطة بالتصميم الذي اعمل عليه فعندما افتح اي عمل اخر لاتظهر هذه المشكلة قد انتهت الان والحمدلله فانا قد قمت بأعادة تثبيت البرنامج ليس بسبب تلك المشكلة لكن اليك بعض الاختصارات التي قد تفيدك اضغط T داخل الفيوبورت لل top view واضغط L لل left view واضغط p لل perspective و c للكاميرا وشكراً
      سيد الإستغفار
      اللهم أنت ربي, لاإله الا أنت خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت, أعوذ بك من شر ما صنعت, أبوء لك بنعمتك علي وأبوء بذنبي فأغفر لي فأنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
      اللهم فرج هم المسلمين
      اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
      [CENTER]

اخى العزيز اشكرك على الاهتمتام والرد ولكن انا مش قصدى لما اعمل maximize لاحد الفيوبورت وارجع اجد ان واحد من الفيوبورتس قد تغير الى perspective الموضوع دة انا عرفة وبيحصل لما تختار view مش موجود عندك بمعنى لما تبقى مقسم ال views الى مثلن .left . top . perspective.camera ماينفعش نختارمثلنfront .ولو اخترناها هيدينا perspective.لكن انا فى مشكلتى انى ما بخترش اى فيو دة وانا شغال عادى وبعلم على اى عنصر بيقلب لوحدة الى الperspective.اظن كدة وضحت مع العلم ان هذة المشكلة مجودة من بداية max 2009

هل هي في ملف معين ؟ ام كل الملفات ؟
          لو ملف معين الحل بسيط وهو ان تستورد ملف العمل في ملف جديد وشكرا
          لو في كل الملفات سطب الماكس من اول وجديد وريح دماغك

جرب برده من قائمة custimize ترجع بالماكس مثلا لشكل تاني لون اسود لون ابيض
            غير اي حاجة بحيث الدنيا ترجع افتراضي وجرب

ايوه حبيبى المشكله دى كانت بتحصل معايا واتحلت لوحدها بس مش عارف ازاى المهم حاول تغير اسلوب العرض عندك من direct x3d لمثلا opengel وبعدين ترجعه تانى حاول تستورد الملف فوى ملف جديد رجع الاعدادات للافتراضى
              بصراحه هى اتحلت عندى لانى غيرت جهاز الكمبيوتر هههههههههههههه

يعمل...
              X