Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

واو هنا تكتشف كيف يتعامل معك المحترفون sam loya vdcopilot

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة benaissadz مشاهدة المشاركة

نحن نتكلم عن التكبر الذي يسبح في العالم العربي او محترفين العالم العربي رغم اننا لم نشاهد بعد اي شيئ منهم
    هذه نتيجة طبيعية للمجتمع الذي يعيش فيه الشخص..
    إذا يلقن من طفولته أن كل شيء حرام وعيب وقلة أدب، سينتج لك شخص يبحث عن أتفه الأشياء ليفتخر بنفسه مثل لماذا لم يسلم علي فلان؟ أو لماذا يأتي للمناسبة الفلانية باللبس المعين؟ أو لماذا يعلمني التصميم وأنا عندي شهادات في هذا الموضوع؟

يعني المجمتع يخلق نواقص في شخصية البني آدم إلى يجعله يبحث عن أي شيء ليسد هذا النقص..
    Culture is your operating system

المشاركة الأصلية بواسطة dyf مشاهدة المشاركة
      هذه نتيجة طبيعية للمجتمع الذي يعيش فيه الشخص..
      إذا يلقن من طفولته أن كل شيء حرام وعيب وقلة أدب، سينتج لك شخص يبحث عن أتفه الأشياء ليفتخر بنفسه مثل لماذا لم يسلم علي فلان؟ أو لماذا يأتي للمناسبة الفلانية باللبس المعين؟ أو لماذا يعلمني التصميم وأنا عندي شهادات في هذا الموضوع؟

يعني المجمتع يخلق نواقص في شخصية البني آدم إلى يجعله يبحث عن أي شيء ليسد هذا النقص..
      لم افهمك جيدا ممكن توضيح

المشاركة الأصلية بواسطة oussabb مشاهدة المشاركة
        امنى عدم تغيير مسار الموضوع

اخي وسيم اظنك تقصد maya designer قبل ما يشوفنا اندرو

هههه
        و انت كمان نفس الحكي
        انظر شو كتبت اولا
        الكلمة الصحيحة هي
        Desinger

2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

و كمان هيك بتكون صحيحة MAYA Design

المشاركة الأصلية بواسطة benaissadz مشاهدة المشاركة
            اولا ضحكتني اللهجة التي تتكلم بها على ما اضن عملو لك فلاش ( مصري) ههههههههه

اه و الله
            بس انا ما بتكلم مصري و بس
            يعني لغة غريبة
            يعني سوري مع مصري و كمان مع السعودية هههه
            بس الحمد لله بيفهموني شو بقول
            لو حكيت لهم بالمغربي ما راح يفهموا حرف
            ربنا يوفقك يا غالي انا حكيت كمان مع محترفين كبااار جداااا
            و تعاملوا معي بلطف شديد
            بس ما طلبت منهم لي مساعدة او لي سؤال
            للاني الحمد لله متواجدة امامي 4000 اسطوانات للمايا
            ينصني فقط وقت للتحميل و التطبيق و ان شاء الله اطلع مثلهم
            ربنا يوفقك يا اخي

كلام ضياء صحيح .. عندنا فن المتجبرين
              يقول الدكتور راتب النابلسي يدخل الفرد فينا الجامعة جاهل ليتعلم يخرج منها جاهل متجبر ...
              برستيج الكبير على الصغير ... برستيج الاب .. كل هذا

فرصة لنعلم قيمة الاستاذ اكرم
              والاستاذ مصطفى عزازي
              ... ...
              الحرية هي التوحيد ..
              عكس الحرية الشرك بالله تعالى ..
              تحرر من عبادة الاشياء حتى عبادة النفس والهوى وصرفها لله وحده ..
              وتمرد على كل قانون غير قانون الله ..
              ان لم تعبد الله وحده ... سوف تكون عبدا لملايين الاشياء ..

المشاركة الأصلية بواسطة WASSSIM مشاهدة المشاركة
                هههه
                و انت كمان نفس الحكي
                انظر شو كتبت اولا
                الكلمة الصحيحة هي
                Desinger
                Un designer est une personne qui conçoit un produit en harmonisant les critères esthétiques et fonctionnels.Il est ainsi l'interface entre les services commerciaux qui déterminent les besoins des clients et les services fabrication. Il réunit les impératifs des uns et des autres pour les formaliser en un produit « intelligent ».

http://fr.wikipedia.org/wiki/Designer

لا اله الا الله محمد رسول الله
                ...قال : كيف قلت ؟ قال : قلت : الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه مباركا عليه كما يحب ربنا ويرضى . فقال النبي صلى الله عليه وسلم : والذي نفسي بيده لقد ابتدرها بضعة وثلاثون ملكا أيهم يَصعد بها .

مشروع قرآنى شامل بمميزات فريدة

المشاركة الأصلية بواسطة ahmad-max مشاهدة المشاركة
                  كلام ضياء صحيح .. عندنا فن المتجبرين
                  يقول الدكتور راتب النابلسي يدخل الفرد فينا الجامعة جاهل ليتعلم يخرج منها جاهل متجبر ...
                  برستيج الكبير على الصغير ... برستيج الاب .. كل هذا

فرصة لنعلم قيمة الاستاذ اكرم
                  والاستاذ مصطفى عزازي
                  لا مش شرط بالنسبة للجامعة، بس عشان تبقى عارف دكاترة الجامعة فيهم الداء ده، لكن قليييييييييييييييل جداً هما اللي محترمين ومش خريجين جامعات عربية، كان عندنا دكتور في الجامعة إسمه محمد شاهين الدكتور ده واخد دكتوراة من أمريكا في إدارة الأعمال، وبيدرس في الأكاديمية البحرية في أمريكا، وبيدرس في جامعات بريطانية، لكن لو تتكلم معاه تفكّره موظّف عادي في الكلية، ولا واحد من بتوع الماجيستير، وملابسه أقل من العادية، جه يدرّس عندنا من سنتين وتعبان جداً من اللي بيشوفه من الطّلبة ومن الدّكاترة
                  (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

أولا السبب اكيد بعدنا عن دينا وتربيتنا الغلط حتى لو مش محترف التكبر موجود فى بعض الناس وعامة هما فين المحترفين اصلا العرب مافيش اعمال عملناها يبقى مافيش احتراف واحنا بنتكبر على ايه احنا مجرد مشتخدمين للبرامج وبس اخرنا نعمل برنامج اله حايبه ولا برنامج مخازن ولا حاجه ههههههههه
                    طبعا انا مش بقللمن كفائة العرب ولكن الموضوع وما فيه لازم يوجد منظمه ويكون لكل واحد دور متخصص فيها لكن احنا عاوزين يتكتب تحتالعمل ان اللى عمله فلان مش شركة كذا لا
                    الناس دى متربيه على كده من صغرها متربيه على ان اللى معايا اديه لغيرى علشان اخد منه بعد كده وكمن علشان ابدأ من مكان ما هو انتهى مش اقعد اعافر لحد موصل للى وصله وفى الاخر مافيش اضافه
                    الموضوع ببساطه ان الناس دى بيطبقوا الدين الى احنا سيبناه كل حاجه موجوده فى ديننا
                    اقولكم شىء جميل انا كنت باخد كورس من جامعة تومسون جامعه امريكيه كانت منحه فى القاهره
                    الكورس كان بيتكلم عن السوفت سكيلز والتيم وورك وحاجات كده
                    وفى اخر الكورس كان لينا مشروع بحث كل واحد بيعمله عارفين مشروعى كان الاول عارفين المشروع كان ايه
                    تخيلوا
                    كان اسمه teamwork in islam
                    كان عندى بحث لاحد العلماء اافاضل بيتكلم فيه عن العمل الجماعى فى الاسلام وجهزت البحث وضفت بعض الاشياء البسيطه والناس انبهروا بيه حتى ان واحد من الطلبه الاجانب على النت قاللى لما الحاجات دى موجوده فى تعاليم دينكم ليه انتو مش بتتقدموا قلتله لأننا مش بنتبع دينا صح وعمرنا ماهنتقدم الا بدينا
                    نسأل الله ان يردنا الى دينن ردا جميلا اسف للاطاله عليكم

وكمان مش وضعك الاجتماعى هو اللى بيخليك تتكبر او شهرتك
                      يعنى عندك مثلا لو كلمت عالم اسلامى مشهور والناس ملتفه حواليه تلاقيه فى منتهى التواضع
                      انا اعتكفت مره مع الشيخ ابو اسحاق الحوينى وهو بحر فى علم الحديث زكاه الشيخ الالبانى وقال لا اخشى على الحديث وفيه الحوينى المصرى تخيل كمية العلم اللى عنده وكان يجلس فى الفطار والسحور معنا والله كاخونا الكبير ويمكن ماكانشى بيلحق ياكل من كتر الرد على اسالتنا وكذلك الشيخ ياسر برهامى فى اسكندريه والشيخ المقدم وغيرهم
                      ليه لأنهم عندهم التربيه الدينيه السليمه
                      ربنا يكرمنا واياكم بالادب وحسن الخلق والتواضع

الموضوع ابسط من هيك :
                        كل فنان مبدع ومحترف قدير يحق له الافتخار لأنه الافضل
                        كن مثله

فعلا في بعض الناس وليس المحترفين فقط واغلبهم من غير المحترفين يفعلون هذا

ولكن احيانا اضطر لأقول لشخص اني مشغول , لما يكون دمه سميك وشايفني حاطط على الماسنجر مشغوووووول قد راسه , اكون اعمل مثلا او اتكلم مع عدة اشخاص يهمونني
                          وبتلاقيه نازل حكي بطعمه وبلا طعمه

لذلك ارجوا الإنتباه لحالة الماسنجر اذا كانت Busy لا يجب ان تتكلم مع الشخص حتى يزيل هذه الحاله , او اذا كانت Away فيمكنك وضع رسالة له حتى يشاهدها عندما يعود

يعمل...
                          X