موضوع: Mental Ray Shader Setup???

ردود: 3 | زيارات: 479
  1. #1
    عضو جديد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    المنطقة
    الأردن
    ردود
    13

    Mental Ray Shader Setup???

    الإخوة الأعزاء السلام عليكم ورحمة الله

    يوجد في أحد المواقع ملفات شيدر للتحميل "Mental Ray Shader"
    ( خامة كروم ، زجاج ، كوشوك ، ..)
    السؤال كيف يمكن استخدامها وتطبيقها على الأشكال؟
    وهل لها علاقة بخامات المنتال ري ، كالـ
    Mia Material
    وسؤال آخر ربما في ذات السياق: عندما أضع الميا ماتيريال لشكل وأقوم باختيار خامة ما من:
    Presets
    كيف يمكن تزويده بخامات آخرى؟؟ أي داخل ال Presets


  2. #2
    3D ARTIST
    صور رمزية WASSSIM
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    Maroc - Agadir
    العمر
    22
    ردود
    3,080

    mental ray Production Shaders in Maya
    http://digitaltutors.com/09/training.php?cid=41&pid=249
    اذا كنت تريد روابط الاسطوانة اتصل بي و شكرا

    2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

  3. #3
    3D ARTIST
    صور رمزية WASSSIM
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المنطقة
    Maroc - Agadir
    العمر
    22
    ردود
    3,080
    In this course we will learn how the mental ray Production Shaders can be used to take our Maya renders to a new level of realism and efficiency.

    Topics include rendering instantaneous motion blur using the mip_motionblur node, using the mip_card_opacity node to render accurate depth and normal passes, re-rendering portions of our images using the mip_render_subset node, compositing our 3D objects into live-action environments using the mip_cameramap, mip_matteshadow, and mip_mirrorball nodes, as well as many other mental ray Production Shaders found within Maya.


    1. Introduction and Project Overview



    3. Using the mip_rayswitch nodes



    5. Using the mip_motionblur node



    7. Utilizing the mip_gamma_gain node



    9. Compositing live-action environments into CG scenes



    2. Enabling the hidden production shaders in Maya



    4. Utilizing the mip_motion_vector node



    6. Exploring the mip_render_subset node



    8. Using the mip_card_opacity node



    10. Using the mip_matteshadow nodes

    2D , 3D cHAraCTeR dEsIGn + 3D M0DeLeR

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل