صفحة 1 من 3 123 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 43

موضوع: والله انا حزين على مستوى الدروس فى القسم

ردود: 43 | زيارات: 2394
  1. #1

    Unhappy والله انا حزين على مستوى الدروس فى القسم

    السلام عليكم

    اخوانى الكرام و الله انا حزين على مستوى الدروس التى تقدم فى قسم الماكس مع العلم ان هناك محترفين ولهم اعمال فى السوق لكن مستوى الدروس يصنف بالدروس الجزئية وليست الكاملة الاحترافية ولو وجد درس متكامل هيبقا عددهم معروف جداااا واحيانا برة سوق العمل الحقيقى انا بتكلم على مجال الميديا يعنى الفواصل والتترات و الكلام دااا شحيح جدااا فى القسم وعلى النظير دروس احترافية 100 فى 100 لبرامج اقل قوة من الماكس انا مش هتكلم كتير دا لينك يبين الى انا بقولة


    http://www.amateurmedia.net/iron-man...turing-titles/

    رجااااااء عاوزين دروس زى دى مش دروس فى اجزاء من البرنامج ... مستنى الرد
    حاليا ادرس المايا
    الان اعمل فى قناة الحياة
    وفى قناة روتانا


  2. #2
    اتفق معك اخي العزيز فقد تدنى المستوى في هذا المنبر و اصبح معظم المشاركين يريدون الاخد دون بذل مجهود للعطاء اذكر ان هذا المنبر لم يكن هكذا وانه كان يعج بالمشاركات المفيدة اما مؤخرا فكل المواضيع تبتدئ ب "اريد او احتاج" فعلا انا أأسف للحالة اللتي اصبح عليها منتدانا الغالي

  3. #3
    عضو متميز
    صور رمزية ZAHER.O
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المنطقة
    ســــــــوريا
    ردود
    1,593
    كلامك صحيح بشكل عام فمستوى الدروس ليس جيد

    لكن بالنسبة لمجال الميديا أظن لأن السينما مشهور أكثر في هذا المجال لذلك تجد دروس له
    هذا اعتقادي والله أعلم

  4. #4
    مشكور اخى رشيد مغربي و zaher.o على المشاركة الطيبة .... ولكن يعنى اية البرنامج دااا مشهور فى المجال دااا مش فاهم قصدك يعنى الناس بتوع الماكس بترفعوااا عن مثل هذة الاعمااال !!!! لان الماكس بيعمل حاجات تانية مهم مثلا ... الحقيقة يااا اخى ان الاعمال الصغيرة دى الى فيهااا احترافية شديدة يعجز عنهاااا نااااس كتير لانهم بيقولو عليهااا ديمن انهااا سهلة مش محتاجة العملية يعنى ..... فى نااااس كتير هناااا فى القسم بتعجز عن مثل هذة الاعمااااال ودى حقيقة مش كلام الناس هناااا بتعرف البرنامج كويس جداااا لكن بدون ابداع " وطبعااا انا مش بجمع فى ناس وناس " بس الغالب ضعيف الربط بين المعلومات الناس محتاجة دروس متكاملة ياااااا محترفين وتكوووون مجانية مش لزم يكون بفلوس عوزين نرتقى بالمستوى يااااريت حد يسمعنااااااا
    حاليا ادرس المايا
    الان اعمل فى قناة الحياة
    وفى قناة روتانا

  5. #5
    Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    العمر
    34
    ردود
    4,720
    كلامك مظبوط وانا معاك بس للاسف لسه مجتمعنا فيه بعض الافكار الغلط واللى للاسف مش موجوده فى الغرب تلاقيهم هناك اللى بيعرف اى حاجه بيفيد الناس كلها علشان كده كلهم بيتقدموا طبعا فى ناس فى المنابر عندهم المبادئ دى وربنا يبارك فيهم بس فى ناس بنشوف اعمالهم وبس وبتبقى محترفه طيب وبس ومالوش ولا درس واحدان شاء الله قريب نعمل دروس جانعه ثرى دى وكومبوزيت ومؤثرات وغيره ومافيش حاجع اسمها برنامج وبرنامج كل البرامج زى بعضها المهم اللى بيستخدم البرنامج ومفيش حد عارف كل تولز البرنامج ميه فى الميه

  6. #6
    عضو متميز
    صور رمزية ZAHER.O
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المنطقة
    ســــــــوريا
    ردود
    1,593
    لا لا أنا لم أقصد أبداً أن الماكس ليس بمستوى هذه الأعمال لكن مثل ما قلت لك السينما مشهور أكثر في هذا المجال وأنا لا أعلم ان كان كلامي صحيح
    مثلاً المايا مشهور أكثر بالنسبة للتحريك وعمل الشخصيات

  7. #7
    عضو متميز
    صور رمزية The MAS
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المنطقة
    Amman, Jordan, Jordan
    العمر
    24
    ردود
    2,132
    بس كمان لآزم تعذروا الشباب ..يعني مش أغلبهم عنده وقت ..صح ؟؟

    <<Nobody>> سابقاً

  8. #8
    عضو نشيط
    صور رمزية ZEWAYED
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    35
    ردود
    573
    يا شباب لازم تعرفو شئ مهم جدا الحاجات اللى بتشوفوها ده وظيفتها انها تسوق برناج معين لا اكتر و لا اقل يعنى دوره هو دعاية للبرناج
    زى موقع video copilot
    بيعمل دعاية للافتر و فى نفس الوقت بيسوق البلجن اللى المصممين عملينها
    الموضوع تجارى بحت
    المهندس: سيد زويد


    00201271189017

    00966550743154

    لا يوجد اعظم من لا اله الا الله محمد رسول الله

  9. #9
    مشكورين اخوانى على التفاعل ... ياريت الناس فى المنابر هناااا تشوف الموضوع دااا والى قادر يحاكى الدروس دى على الماكس علشان الناس تستفيد ياريت يتفضل نحن فى الانتظار
    حاليا ادرس المايا
    الان اعمل فى قناة الحياة
    وفى قناة روتانا

  10. #10
    انا شايف ان الناس مبتردش على الموضوع اية المحترفين هيروحو للسينما فور دى ولا اية ؟؟؟؟؟
    حاليا ادرس المايا
    الان اعمل فى قناة الحياة
    وفى قناة روتانا

  11. #11
    Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    العمر
    34
    ردود
    4,720
    هههههههههههههه
    بص انا معاك ان السينما فور دى بيدعم حاجات فى الدخول للكومبوزيت احسن من كل برامج الجرافيك بس خلاص دلوقتى برامج الكومبوزيت بقت زكيه جدا وبتتعامل مع كل البرامج واللى بتعمله مع السينما بطريقه بتعمله مع الماكس او المايا او اى برنامج تانى بطريقه تانيه
    اصبر حبيبى عليهم شويه تلاقيهم بس لسه مشغولين بالماكس الجديد طفره ههههههههههه

  12. #12
    CINEMA 4D DESIGNER
    صور رمزية KING.SMB
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المنطقة
    K.S.A_الرياض
    العمر
    24
    ردود
    6,585
    تعال السينيما وابشر بالدروس
    ¨°o.O (قد يختفي الأمل...لكن لا يموت) O.o°¨


    شَكَوْتُ إلَى وَكِيعٍ سُوءَ حِفْظِي فَأرْشَدَنِي إلَى تَرْكِ المعَاصي وَأخْبَرَنِي بأَنَّ العِلْمَ نُورٌونورُ الله لا يهدى لعاصي

  13. #13
    مشرف منبر 3D Studio MAX
    صور رمزية A.Atef
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    ردود
    4,098
    ممكن طلب ؟؟
    إنت الأن عرضت مشكلة
    أين الحل ؟!!!!
    █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    الايميل : attef_omer@hotmail.com

  14. #14
    الحل اخى الكريم واضح جداااا ان المحترفين فى القسم يتفضلوا بوضع دروس على المستوى الى انا بعتوااا فى اللينك هو دااا الحل مفيش حلول تانية
    حاليا ادرس المايا
    الان اعمل فى قناة الحياة
    وفى قناة روتانا

  15. #15
    عضو نشيط
    صور رمزية ShrifAzmy
    تاريخ التسجيل
    Aug 2008
    المنطقة
    Cairo, Egypt, Egypt
    العمر
    40
    ردود
    666
    طيب.وهو مش بردو اللي يقترح حل يكون هو كمان اول ايد تساعد فيه
    اعذرني اخي الكريم انا ما اعنيش شيء
    بس من راى منكم منكرا فليغيره
    وابداء بنفسك
    ولا ايه؟؟؟؟؟

  16. #16
    والله يااا اخى انا احاول محاكات الاعمال الى فى الموقع على برنامج الماكس وان شاء الله لو وصلت لنتائج كويسة هرفعهاااا للجميع بس انا بتكلم بشكل عااام على دروس القسم ولا انت مش معاية ؟؟؟؟
    حاليا ادرس المايا
    الان اعمل فى قناة الحياة
    وفى قناة روتانا

  17. #17
    والله إحنا إن شاء الله في الطريق للوصول للقمة بالمنتدى

    ويمكنك التأكد من هذا الرابط

    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=176839

    وفي دورة جميلة بما أنك من عشاق مصطفى عزازي
    فأحب إنك تشارك فيها لأني من أنصار هذا الرجل

  18. #18
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة طباخ ماكس معاينة الرد
    والله إحنا إن شاء الله في الطريق للوصول للقمة بالمنتدى

    ويمكنك التأكد من هذا الرابط

    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=176839

    وفي دورة جميلة بما أنك من عشاق مصطفى عزازي
    فأحب إنك تشارك فيها لأني من أنصار هذا الرجل
    اضم صوتي لصوت شادي .. ولا تحزن يا طنطاوي الملتقى قادم ..
    ما يمكن للعقل البشري إستيعابه .. والأيمان به ...
    ...يمكن تحقيقه...

    إذا كنت لا تعلم إلى أين تذهب فكل الطرق تؤدي إلى هناك ...


  19. #19
    بصراحة يا أخوة أنا كنت مثل طنطاوي

    على قناعة تامة أن المنتدى ليس بالصورة المطلوبة

    وكنت حزين جدا أن المحترفين لم يقدموا دروس بالمستوى القوي الذي نتمناه


    لكن الدورة المعلن عنها أرى أنها أقوى دورة تم إعدادها حتى الأن في منتديات منابر

    بل وعلى مستوى العالم العربي و الإسلامي أجمع


    فريق محترفين ومدربين
    فريق من الطلاب

    وفريق مخصص ومتفرغ لإنجاح الدورة

    في الواقع كنت أتفق معك و الأن قد أختلف معك ههه
    وأظن أنك ستوافقني الرأي

  20. #20
    أخي إن شاء الله

    المنتدى يتجه للأفضل وسيكون منارة من منارات المواقع العربية
    قريبا بإذن الله

    ولكن المهم أن نتعاون ونتكاتف وسيكون ذلك

    كما يقول المثل

    أوقد شمعة ولا تلعن الظلام

    وشكرا

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل