موضوع: مساعدة فى الفيراى والمودلز

ردود: 7 | زيارات: 581

Unhappy مساعدة فى الفيراى والمودلز

السلام عليكم يا اخوانى انا عضوة جديدو هنا بالمنتدى ولسة مبتدئة شوية بالماكس وكنت صممت مبنى بالماكس وعندى الاصدار 3d max 9 32-bit وكنت عايزة حد يقوللى ازاى اظهر قوائم الفيراى اللى بتبقى موجودة فى الريندر لانى لازم اسلم التصميم دة بكرة وعندى VRay Adv 1.5 Rcs وكنت عايزة حد يقوللى كيفية تنصيبه واجيب الكيجن بتاعه منين ومعلشى عندى مشكلة كمان انا عندى مولدز جاهزة وعايزة ادخلها على مشروع انا عملته فياريت حد يقوللى ادخلها ازاى لانى كل ما ادخلها يفتح مشروع جديد ارجوكم الرد بسرعة ياجماعة وبتمنى الاقى حد يرد عليا لانى خلاص تعبت من التدوير فى النت ومش بلاقى اجابة
    وشكرا مقدما .

Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    ردود
    4,720
    اولا ياريت تشيلى الصورة الرمزيه دى علشان كده عيب والمنتدى بيمنع الكلام ده
    ثاتبا الموضوع سهل جدا افيراى اصلا موجود علىى النت فى كل حته والكراك بتاعه معاه
    وبالنسبه لتدخبل الموديل فى الماكس اسهل حاجه اسجبى الموديل على البرنامج واختارى merge بدل open
    از من قايمة file احتارى merge

اولا احب اشكرك على ردك ليا وتنبيهى بس انا كنت شايفة ان الصورة مفيهاش حاجة لان لو كان فيها كان المنتدى بعتولى وقالولى بس برغم كدة انا شيلتها لانى مش بحب حد يبقى زعلان او مضايق منى فى أى حاجة وبالنسبة لموضوع الفيراى انا عارفة انه موجود فى كل حته وسؤالى كان واضح انى مش عارفة اظهره عندى فى الماكس دة غير انى مش عارفة اشغل الكيجن خالص بتاع الفيراى اللى نزلته واذا كان ع المودلز شكرا ع الافادة الكريمة واهتمامك بالرد فى الموضوع وياريت اللى يعرف يقوللى اركب الفيراى ازاى علشان اظهرة فى قائمة الريندر يقوللى

Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    ردود
    4,720
    اولا شكرا على التجاوب والمنتدى مش بيحزف الصور او الردود والتعليقات او المواضيع الخارجه من نفسه دايما ممكن لما يلاحظها المشرفين او عضو يقول
    وبالنسبه للسؤال انا مش فاهم يعنى انتى سطبتى الفيراى ومش لاقياه فى الماكس ولا مش عارفه تجيبيه ازاى
    لو مش عارفه تجيبيه روحى على قايمة render وبعدين اختارى render setup هتلاقى فيها قايمه اختارى منها assign render واختارى الفيراى
    بس ازاى هتظبطى الاعدادات بتاعته وانتى مش عارفه تشغليه اصلا
    غريبه دى
    هههههههههههههههه

هههههههههههه هى غريبة فعلا لان انا لما سطبته مش بيظهر خالص فى الماكس ومش عارفة اعمل اى اضاءة خالص نفسى الاقى حل للموضوع دة ياريت تدلونى

عضو نشيط
    صور رمزية ZEWAYED
    المنطقة
    مصر
    ردود
    573
    اولا ياريت تشيلى الصورة الرمزيه دى علشان كده عيب والمنتدى بيمنع الكلام ده
    ثاتبا الموضوع سهل جدا افيراى اصلا موجود علىى النت فى كل حته والكراك بتاعه معاه
    وبالنسبه لتدخبل الموديل فى الماكس اسهل حاجه اسجبى الموديل على البرنامج واختارى merge بدل open
    از من قايمة file احتارى merge
    عندك حق الصورة صعبة اوى
    أخر تعديل بواسطة ZEWAYED في 08 / 04 / 2010 الساعة 01:46 AM
    المهندس: سيد زويد

00201271189017

00966550743154

لا يوجد اعظم من لا اله الا الله محمد رسول الله

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة zewayed معاينة الرد
    عندك حق الصورة صعبة اوى
    صورة ايه اللى صعبة دى صورة بنت كارتون مفيهاش حاجة وبعدين هو مكانش يقصد الصورة دى اصلا

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل