Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مساعدة فى الفيراى والمودلز

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مساعدة فى الفيراى والمودلز

السلام عليكم يا اخوانى انا عضوة جديدو هنا بالمنتدى ولسة مبتدئة شوية بالماكس وكنت صممت مبنى بالماكس وعندى الاصدار 3d max 9 32-bit وكنت عايزة حد يقوللى ازاى اظهر قوائم الفيراى اللى بتبقى موجودة فى الريندر لانى لازم اسلم التصميم دة بكرة وعندى VRay Adv 1.5 Rcs وكنت عايزة حد يقوللى كيفية تنصيبه واجيب الكيجن بتاعه منين ومعلشى عندى مشكلة كمان انا عندى مولدز جاهزة وعايزة ادخلها على مشروع انا عملته فياريت حد يقوللى ادخلها ازاى لانى كل ما ادخلها يفتح مشروع جديد ارجوكم الرد بسرعة ياجماعة وبتمنى الاقى حد يرد عليا لانى خلاص تعبت من التدوير فى النت ومش بلاقى اجابة
    وشكرا مقدما .
    أعـــشــق فى نـــفســى العنــــاد فكـــــم من كلمــــــات أرادوا بها قـــــتــــــلى كانـــــت بعنـــــادى عمــــرا جديــــدا

اولا ياريت تشيلى الصورة الرمزيه دى علشان كده عيب والمنتدى بيمنع الكلام ده
    ثاتبا الموضوع سهل جدا افيراى اصلا موجود علىى النت فى كل حته والكراك بتاعه معاه
    وبالنسبه لتدخبل الموديل فى الماكس اسهل حاجه اسجبى الموديل على البرنامج واختارى merge بدل open
    از من قايمة file احتارى merge

اولا احب اشكرك على ردك ليا وتنبيهى بس انا كنت شايفة ان الصورة مفيهاش حاجة لان لو كان فيها كان المنتدى بعتولى وقالولى بس برغم كدة انا شيلتها لانى مش بحب حد يبقى زعلان او مضايق منى فى أى حاجة وبالنسبة لموضوع الفيراى انا عارفة انه موجود فى كل حته وسؤالى كان واضح انى مش عارفة اظهره عندى فى الماكس دة غير انى مش عارفة اشغل الكيجن خالص بتاع الفيراى اللى نزلته واذا كان ع المودلز شكرا ع الافادة الكريمة واهتمامك بالرد فى الموضوع وياريت اللى يعرف يقوللى اركب الفيراى ازاى علشان اظهرة فى قائمة الريندر يقوللى
      أعـــشــق فى نـــفســى العنــــاد فكـــــم من كلمــــــات أرادوا بها قـــــتــــــلى كانـــــت بعنـــــادى عمــــرا جديــــدا

اولا شكرا على التجاوب والمنتدى مش بيحزف الصور او الردود والتعليقات او المواضيع الخارجه من نفسه دايما ممكن لما يلاحظها المشرفين او عضو يقول
        وبالنسبه للسؤال انا مش فاهم يعنى انتى سطبتى الفيراى ومش لاقياه فى الماكس ولا مش عارفه تجيبيه ازاى
        لو مش عارفه تجيبيه روحى على قايمة render وبعدين اختارى render setup هتلاقى فيها قايمه اختارى منها assign render واختارى الفيراى
        بس ازاى هتظبطى الاعدادات بتاعته وانتى مش عارفه تشغليه اصلا
        غريبه دى
        هههههههههههههههه

هههههههههههه هى غريبة فعلا لان انا لما سطبته مش بيظهر خالص فى الماكس ومش عارفة اعمل اى اضاءة خالص نفسى الاقى حل للموضوع دة ياريت تدلونى

اولا ياريت تشيلى الصورة الرمزيه دى علشان كده عيب والمنتدى بيمنع الكلام ده
            ثاتبا الموضوع سهل جدا افيراى اصلا موجود علىى النت فى كل حته والكراك بتاعه معاه
            وبالنسبه لتدخبل الموديل فى الماكس اسهل حاجه اسجبى الموديل على البرنامج واختارى merge بدل open
            از من قايمة file احتارى merge
            عندك حق الصورة صعبة اوى
            التعديل الأخير تم بواسطة ZEWAYED; 08 / 04 / 2010, 01:46 AM.
            المهندس: سيد زويد
            لا تنسوا زيارة قناتنا و الإشتراك
            https://www.youtube.com/channel/UCEoIbHgAiOkGMfjbjsh6KQA

لا تنسوا زيارة صفحتنا بالفيس
            https://www.facebook.com/sayedzewayedVideos

أتمنى لكم التوفيق جميعا

المشاركة الأصلية بواسطة zewayed مشاهدة المشاركة
              عندك حق الصورة صعبة اوى
              صورة ايه اللى صعبة دى صورة بنت كارتون مفيهاش حاجة وبعدين هو مكانش يقصد الصورة دى اصلا

يعمل...
              X