Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كتاب متخصص Expression عربى من ترجمتى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كتاب متخصص Expression عربى من ترجمتى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

نظرا لعدم وجود كتاب عربى يتكلم عن الــ Expression للافتر افيكت وبعد عناء البحث لم اجد احدا يتكلم عنه

نهائيا فقررت ان اقوم بترجمه كتاب امريكى متخصص فى الــ Expression للافتر افيكت حتى يستفيد الجميع

ولا تكون المعلومه حكرا لاحد وقدا بدات بالترجمه بالفعل ونظرا ان حجم الكتاب كبير فاردت ان يستفيد الجميع لما

وصلت له من ترجمه وللمعلوميه الترجمه مرفق معها الصور والامثله والشرح بطريقه مبسطه للقارىء حتى يمكنه

تنفيذ ما يقرا وارجو منكم ردودكم وارائكم وصالح الدعاء وجارى تكمله الكتاب وتفضلو ما وصلت له من ترجمه

تحميل الكتاب على ميديا فاير
    تفضلو
    http://www.mediafire.com/?yzyg2mh3tgd

مشكوووور..............

شكرا أخي..............على تفاهمك...............

الله يجزاك بالجنة

ويجعل لكل حرف لك فيه اجر بأذن الله

موضوع مهم جدا جدا

ياليت بعد ماتخلص الكتاب

ترسله اخي الكريم

wer555@hotmail.com
        سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

تسلم ايدك
          جاري التحميل

مشكور اخي جزاك الله خيراً
            Not ' More

جمييييييييييييل جدا بارك الله فيك يا اخي العزيز

جزاك الله خيراً

جزاك الله الف خير والله تستاهل الدعم المادي لان انت واللي مثلك يعتبرون رقم مميز في المجتمع

تسلم يا غالى على المجهود الرائع

اخوانى الكرام شاكر جدا لردودكم المشجعه وانشاء الله جارى تكمله الكتاب حتى تكونو قد دخلتم عالم احتراف برمجه الــ Expression للافتر افيكت وبكل سهوله ويسر صدقنى هتعرف تتعامل بكل سهوله انشاء الله

الله يجزاك بالجنة
                        https://www.youtube.com/@homesatlowcost2359

اخي انا شفت الكتاب و اعجبني كثييرا لكن لم تتكلم بعد عن برنامج الجافا سكريبت او ( المحرر ) يتم تنصيبه مع الافتر ايفكت و يعمل على النول اوبجيكت يعني تقدر بفضله عمل سكريبتات تعمل على الافتر ايفكت لربح الوقت كثييييييييييييرا
                          و ارجو ان يتم التكلم عن ذالك اسم البرنامج Adobe ExtendScript Toolkit 2 ياتي مع الافتر ايفكت او مجموعة ادوب رااائع كثييرا لانه يعمل على جميع برامج الادوب مثال على الفوتوشوب و الافتر ايفكت و الفلاش
                          لعمل سكريبتات تعمل في برنامج معين بعد البرمجة طبعا و السكريبت يكون حسب الفكرة لانه سيضاف كقائمة للبرنامج الذي تختره و كمثال و توضيح اكثر الدرس الاخير لموقع فيديوكوبيلوت عاملين سكريبت لتسوية الايرات في التيم لاين
                          لما تضيف السكريبت على اللايرات في التايم لاين و تختار مدة الوقت او الزمن بالثواني راح ذالك السكريبت ينقص من كل لاير ثانية و يعملهم باترتيب يعني اللاير الاول ناقص ثانية المشرة يكون في الثانية الاولى و الاير يكون في الثانية 2
                          و هكذا بترتيب و ان شاء الله وصلتك الفكرة و ارجو التكلم عنه او الترجمة كما قلت لانه مهم بلنسبة لي و لكم وشكرا لك

اخى الكريم benaiaaadz هو بالفعل لترتيب الوقت لــ layers وكده فى دى عندك حق فى برمجه الجافا وده فعلا اللى انا بكملو بس انت نسيت حاجه انه الشرح كما قلت من البدايه للاحتراف حتى ما يحصلش لخبطه للقارىء والمتعلم وصدقنى بالنسبه للكتاب انت مش هتحتاج ابدا لبرامج تعملك اسكربتات لانه اللى هيعمل السكربتات دى ويبدع فيها هو انت وده هدفى اللى اوصلو للقارى والمتعلم وعلى فكره انا كمان بتعلم زيكم وعشان كده بوصلك الموضوع ببساطه وعلى فكره كمان انا مش بس بترجم وكده انا الاول بطبق الموضوع وبعدين اترجمهولك ترجمه بسيطه ليك وتوصلك بسرعه وصدقنى لو قريت الجزء المترجم هتلاقى ان الجافا سكربت مش قصه كبيره بل بالعكس هى خطوات من الالف للياء وعشان كده انا اختصيت الجافا الخاصه بالــ Expression للافتر افيكت وتوضيح لما اشرت عليه بترتيب الوقت وخلافه انا انهارده بترجم ووصلتلو فعلا بس زى ما اشرت انا ما ينفعش اخد جزء من نصف الكتاب وكده واترجمو
                            انا ماشى خطوه خطوه عشان الناس تستفيد استفاده حقيقيه ومش كلام وخلاص والتوفيق لنا ولكم انشاء الله
                            التعديل الأخير تم بواسطة saad nokia; 09 / 04 / 2010, 09:13 PM.

طبعا اخي انا قلتلك اني احيك على العمل فقط ادرجة الفكرة و ان شاء الله نضيفها للكتاب كنهاية للكتابة لانو مستوى متقدم جدا جدا و شكرا لك اخي الكريم بارك الله فيك

يعمل...
                              X