Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة فى تنصيب الماكس 2011 الرجاء المساعدة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكلة فى تنصيب الماكس 2011 الرجاء المساعدة

السلام عليكم , اخوانى مشكلة بتواجهنى فى التنصيب , بعد ملئ البينات الازمة فى بداية عملية التنصيب , وتاتى مرحلة تصطيب البرامج الاتوماتيكة تأتي رسالة ما فهمته منها بان اقوم بادخال القرص , وهذه صورة توضيحية للرسالة

الحقيقة انا جربت بكل الطرق افتكرت الاول المشكلة من قارئة الاقراص الوهمية فقمت بفك ضغط ملف الiso وقمت بعملية التنصيب بدون استخدام برنامج قارئ الاقراص الوهمية ولكن واجهتنى نفس الرسالة !! توجهة الى مجلد الكراك واطلعت على ملف المفكرة المرفق فيه فلم اجد اى اشارة لالرسالة التى تظهر , فمن واجهتة المشكلة او يعلم حل للمشكلة بان يتكرم بوضع الحل هنا ,, ولكم جزيل الشكر مقدماً ..
    صبرا جميل والله المستعان

انا عندي مشكله أخرى أخرى .... تظهر لي رسالة اثناء التنصيب تقول :

a1: 5 2: adlmPITSetProductionInformation failed 3:26

مالعمل يا أخوان ؟؟ التنصيب لا يكتمل

حاول ان تنسخ نسخة الماكس على الجهاز وتنزلها من نفس الجهاز

طيب ما شغلت النسخة من الجهاز !! انا حملت النسخة من موقع gfxnews.ru طبعا النسخة الاخيرة وده رابط الموضوع طبعا النسخة عبارة عن ملف ايزو iso ,وده نوع من انواع الضغط يستخدم لعمية حرق الملفات على الاسطوانات , بس فى برامج بتغنى عن عملية الحرق دى وبتعملك قرص دفدي وهمى بس كل يالى عليك انك تدخل ملف الايزو ده على البرنامج وهو يقرالك اياه وكانك حرق الملف على اسطوانة .... يعنى كل شغلى من الجهاز ما فيش لا اسطوانات ولا دفدي .... بس مش عارف هو بيطلب منى قرص ايه دى مش فاهمها حقيقة !!!
        صبرا جميل والله المستعان

بص في محاولة ممكن تفيدك:
          افتح ملف الأيزو الخاص ببرنامج الماكس2011 ببرنامج بور ايزو ثم اعمل اكستراكت للملفات الموجوده كلها الي ملف اخر في اي مكان علي الهارد ثم سطب البرنامج من هذا الملف.
          إنما الأمراض والأسقام كفارات وعلو درجات

باشا امير , انا فعلا عملت كدة عملت استخراج للمفات يالى هيا اكستراكت يالى حكيت عنها انت طلعلى نفس الرسالة !! مش عارف انا يمكن احمل نسخة ثانية من موقع تورنت ثانى , انا حاولت وبحثت فى مواقع عدة لم اجد لهذه المشكلة وجود !! وما ظنيت احد من الاخوة هنا قابلته هالمشكلة لانو لو قابلتو المشكلة اقل مافيها لكان سبقنى وضع موضوع بيها ,,, على العموم شكرا لكم اخوانى وجزاكم الله كل خير ,,
            Farisq , كنت اتمنى انى اجد حل لمشكلتك لكننى بحثت ولم اجد لها اى وجود كذالك !! اتمنى ان ياتى احد الاخوة يفيدك هنا
            اكرر شكرى لكم ...
            صبرا جميل والله المستعان

السلام عليكم
              واضح ان المشكله ممكن ان تكون فى شيئين
              اولا طريقة الايزو التى تتبعها اسهل نصيحه افتح الملف ببرنامج وينرار عادى جدا بتاع الضغط winrar ثم اعمله اكستراكت على الهارد وكمل تسطيب
              والثانيه ان المشكله فى الديركت اكس لانك لسه فى الخطوه بتاعته وهو مشى شويه فى تسطيبه فشوف لو فيه مشكله

medo3d وعليكم السلام يا اخى , بالنسبة لطريقة الاولى فعلا انا عملت مثل ما حكيت , برضو انا بشك بانه من الدايركت اكس او يمكن فى عطب فى ملف الايزو نفسه بس يالى محيرنى انه بجيبلى قصة القرص دي مش عارف هو عاوز ايه ومش موضح المشكلة ده محيرنى جدا انا خايف اروح احمله كمان مرة الاقى نفس المشكلة , ده عشان كمية الانترنت عندى محدودة ومش كفاية 6 جيجا يالى حنقهر من عشانهم , حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا وزير الاتصالات سواء وزير رام الله او وزير غزة , لكان الحين بحمل نسخة ثانية وانا مطمن ...
                صبرا جميل والله المستعان

وعليكم السلام
                  اخواني يمكن من النسخة رح أعطيك النسخة الأصلية إن شاء الله غداً

هو انا كان حصل معايا الحركة دي مع ماكس2010 وعملت زي ما قولت لك.
                    لكن لو منفعتش معاك اظن تنزل نسخة ويندوز تاني من باب التجربة اسهل من انك ترجع تحمل نسخة ماكس 2011 تاني بسبب حجمها الضخم.
                    عموما انا لسه بحمل نسخة الماكس 2011 وهجربها بس حجمها 6.8 جيجا؟
                    شيء مرعب؟
                    إنما الأمراض والأسقام كفارات وعلو درجات

غريبة أنا أمس مسطب الماكس الجديد 2011

على جهازي و ما فيش أي مشكلة ظهرت ...

كان التنصيب عادي خالص ..

الحكاية دي حصلت معاي في برنامج Autocad 2008

بس كان حلها إني نقلت البرنامج من السيدي الوهمي أو أي ملحق تاني

و نسخته على القرص الصلب للجهاز و الحمدلله لم تظهر هذه الرسالة تاني

حاول تنصيب البرنامج من القرص الصلب و إنشاء الله خير...

بالتوفيق ...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

جرب نسخ الملفات من Iso
                        بس للروت بتاع أى دريف مثال:
                        c:\ d

مباشرة من غير أى فولدر
                        السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
                        لرب نازلة يضيق بها الفتى زرعا و لها عند الله مخرجا
                        ضاقت فلما إستحكمت فرجت و كنت أظنها لامفرجا

غير اسم الملف واعمل ريستارت وجرب من تانى
                          ** وَقَالُواْ اتّخَذَ الرّحْمَـَنُ وَلَداً * لَقَدْ جِئْتُمْ شَيْئاً إِدّاً * تَكَادُ السّمَاوَاتُ يَتَفَطّرْنَ مِنْهُ وَتَنشَقّ الأرْضُ وَتَخِرّ الْجِبَالُ هَدّاً * أَن دَعَوْا لِلرّحْمَـَنِ وَلَداً * وَمَا يَنبَغِي لِلرّحْمَـَنِ أَن يَتّخِذَ وَلَداً * إِن كُلّ مَن فِي السّمَاوَاتِ وَالأرْضِ إِلاّ آتِي الرّحْمَـَنِ عَبْداً * لّقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدّهُمْ عَدّاً * وَكُلّهُمْ آتِيهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَرْداً

السلام عليكم
                            لا جرب تسطب وندوز تانى قبل ماتنزل البرنامج والبرنامج مش 6.8 ولا حاجه البرنامج اسطوانته 4 جيجا والباقى سامبلز

شكرا لكم جميعا اخوانى الكرام , انا جربت كل الطرق المذكورة بما فيها اعادة فرمات للويندوز لكن الان اصبحت متيقن بان هناك احد الملفات الناقصة فى مجلد الاسطوانة الاولى .. لانو بيقف عند الدايركت اكس ويوقف ولما فرمت الجهاز واول حاجة عملتها انى نزلت الماكس 2011 لقيتو نزل البرامج الاضافية يالى كانت نازلة من الاول على الويندوز القديم , ولكن مع الويندز الجديد فهى لم تكن موجودة فنزلها وقف عند الدايركت ,, شكرا لكم اخوانى على المساعدة , سوف اقوم بتحميل الاسطوانة الاولى من موقع تورنت اخر ان شاء الله .. تحياتى لكم جميعا والشكر موصول لكل شخص منكم .. تحياتى .
                              صبرا جميل والله المستعان

يعمل...
                              X