Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

فيلم كرتون قصير

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• فيلم كرتون قصير

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هذه اول مشاركه ليه

ده فيلم كرتون
    http://www.youtube.com/watch?v=nlZELNxqG-Y

عملته انا وصديق ليه عن مشروع التخرج بتاعنا واكيد الفيلم في ملاحظات كثيره
    بس انا وهو اشتغلنا مودلينج + ماتريل واضاءه وخامات وريندر فيراي وكمان حولانا ننمنع الفلكره وكان علي ماكس 9

واجهزه بسيطه علي قد مانستطيع

ارجو معرفة رايكم ولو في اي فرصه لعمل في او اي مكان نحن فعلا جاادين لعمل وان شاء الله هذه البدايه فقط ومستقبلا سوف يكون اكبر بهذا فازي حضرتكم ماعرفين مافيش حد بيتولد ومعاه كل حاجه لا لازم يبدا واحده واحده المهم هي الفرصه لو جات مره الحمد لله ولو ماجتش برده نقول الحمد لله علي كل شئ بارك الله فيكم وعلي الموقع الجبار وجزاكم الله كل خير

حمدى انا ها افترض انك ما بتزعلش من النقد وها اتكلم براحتى اوكى؟
    اولا مجهود كبير اوى اللى انت عامله ده واكيييد اخد منكم وقت وترتيب كتير
    بص انا مش ها اتكلم عن الموديلينج لانه كويس ولا عن الاضائه واخراج الشغل لان ده بيتطلب جهاز بمواصفات عاليه انا عارف
    لكن ها اتكلم اولا قصة الفيلم ممله جدا
    ثانيا الحوار مش كويس خالص
    يا حمدى انتوا ماسكين ورق بتقروا منه وده اكبر غلط
    لازم يكون الكلام خارج طبيعي منكم علشان يتصدق بجد وحش جدا .. جدا
    وبعدين المونتاج عاوز يتظبط انت بتقطع والموسيقي مره واحده بطريقه مش كويسه بتفصل اللى بيتفرج
    بس دى العيوب الواضحه اما العيوب الصغيره مش ها نتكلم عنها دلوقتى
    وربنا يوفقك شد حيلك
    3D Prof

لالالالا طبعا ده ردك والله جميل جداا وفعلا بص هو الحجات اللي قلت عليها فعلا ماكنتش مترتبه لان احنا ماكنش عندنا قصه كانت البنت اللي عامله القصه ماكنتش كتباها كويس فا احنا اتزنقنا وقلنا نقول اي كلام وكان معانا ورق وكمان مقلنا بيه بس بجد فعلا هو الكلام عامل مشكله ومش كويس واكييد ان شاء الله راح افتح ورشه اول ما افضي واعمل فيلم كرتون النمله والنحله وراح تطلع قصه كويسه بمعاونتكم معانا يارب

هو متعوب عليه لكن التفاصيل غير جيده اخي .

والله احييك يا حمدى انتا فى مستوى لا بأس به ان شاء الله العمل القادم يبقى احسن من كدا

اهم حاجه الصبر والهدف وانتا من كلامك بيقول كدا

بالتوفيق
          3D Artist
          3D Character Animator

بارك الله فيكم وان شاء الله قدام نقدر نطور ونعمل حاجه احسن وشكرا لالاستا ذ ALSWEEDY

HossamAdel
            علي مروركم الجميل وان شاء الله انا هاسمح بنصيحة كل واحد وحاول اتطور بس انا خاليا فترة امتحانت وان شاء الله قدام نقدر نطور من فسنا

حمدى ان شاء الله لما تيجي تعمل الفيلم التانى ده
              ها اكون معاك لو احتجتنى فى اى حاجه
              وبالتوفيق ان شاء الله
              انا باحب اى حد بيحب الانيميشن
              3D Prof

باذن الله وهايكون فيه حركه للفرشات والنمل صعب ولا ايه؟؟؟ ههههههههههه

باذن الله هانكون مع بعض وهاتكون دوره فريده من نوعها لعمل فيلم قصير بس اخلص من الامتحانات الاول

السلام عليكم
                  مجهود معتوب عليه و ربنا يوفقك
                  عندي ملاحظة بسيطة و هو في البداية...تقريبا دقيقة من أجل أن يدأ الفيلم وهدا خطأ خلي تعريف عن الفريق حتى النهاية و لا يكون طوييل...
                  صفحتي على الفيسبوك للتواصل :
                  https://www.facebook.com/tarik.samoudi

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اهلا بيك يا zildasoft وجزاك الله كل خير فعلا هي ملاحظه حلوه انا عرضت عليهم كده ان ماينفعش الطول ده كله بس هما رفضم اعملهم ايه بقي بس المره الجايه اكيد هاصصصح الاخطا دي

الموضوع في عرض و نقد و بالتالي لا تزعل من النقد
                      اولا الفيلم ليس له قصه و لا هدف ... لا اعلم ما المغزى من عمل الفيلم فهو لا يوضح قيمة مثلا او يعرض فكره
                      ثانيا فين تحريك الشفايف او الذي يسمى لبسك على ما اظن ؟؟؟
                      ثالثا الأصوات سيئه جدا جدا جدا و الإلقاء ليس الا ناس بتسمع كلام محفوظ !!!
                      طبعا لن اتكلم عن البيئة المحيطة لانها تعتبر غير موجوده اصلا فالعناصر الموجوده قليله جدا و ايضا الإضاءة الرندر اظنها الاعدادات الافتراضية
                      الإنتقال بين المشاهد عباره عن قطع بسكين ... لا يوجد فيه اي احترافيه
                      الصوت ايضا و الموسيقى ... كل مقطع له ستايل خاص يختلف عن باقي الفيلم و عند نهاية المقطع الصوت ينقطع طريقة سيئه جدا
                      و بالنسبه للمقدمة ... لا ادرى ما الحكمة التي تجعلكم تضعون اسمائكم في بداية العرض .... حتى اقوى الافلام و مقاطع الانيميشن لا يوضع كاست العمل في الاول و لا يكون بهذا الطول المبالغ فيه لو وضع في النهاية
                      Our Services
                      al3rabeya.com

اللهم اجعل نُطقنا
                      ذكرا.. وصمتنا فكرا.. ونظرنا عبرا..
                      ولا تجعلنا ممن أطال الأمل.. وأساء العمل.. وأكثر الجدل.. واجعلنا ممن سمع الحكمة فوعى.. وسمع القرآن فدنا.. واتبع الصراط فنجا

المشاركة الأصلية بواسطة m-designs مشاهدة المشاركة
                        الموضوع في عرض و نقد و بالتالي لا تزعل من النقد
                        اولا الفيلم ليس له قصه و لا هدف ... لا اعلم ما المغزى من عمل الفيلم فهو لا يوضح قيمة مثلا او يعرض فكره
                        ثانيا فين تحريك الشفايف او الذي يسمى لبسك على ما اظن ؟؟؟
                        ثالثا الأصوات سيئه جدا جدا جدا و الإلقاء ليس الا ناس بتسمع كلام محفوظ !!!
                        طبعا لن اتكلم عن البيئة المحيطة لانها تعتبر غير موجوده اصلا فالعناصر الموجوده قليله جدا و ايضا الإضاءة الرندر اظنها الاعدادات الافتراضية
                        الإنتقال بين المشاهد عباره عن قطع بسكين ... لا يوجد فيه اي احترافيه
                        الصوت ايضا و الموسيقى ... كل مقطع له ستايل خاص يختلف عن باقي الفيلم و عند نهاية المقطع الصوت ينقطع طريقة سيئه جدا
                        و بالنسبه للمقدمة ... لا ادرى ما الحكمة التي تجعلكم تضعون اسمائكم في بداية العرض .... حتى اقوى الافلام و مقاطع الانيميشن لا يوضع كاست العمل في الاول و لا يكون بهذا الطول المبالغ فيه لو وضع في النهاية
                        اخي كل اللي قلت عليه ده انا عارفه والله بس معلش وريني انت اعمالك لو طلعت عمل زي ده انا مستعد ما امسكش ماوس تاني اوك وريني اعمالك

وبعدين الموقع بتاعك بتاع العربيه للتصميم كله كلام بس مافيش اي عرض اي صوره حتي معلش طريقة كلامك مش كويسه

خلي يكون في روح بالتعاون والنقد وبطريقه افضل ده حتي بيقلك عيش بالإيمان، عيش بالأمل،عيش بالحب، عيش بالكفاح، وقدر قيمةالحياة.

ربنا معاك اخي الكريم واتمني يكون في اسلوب افضل من كده كويس ومش هاممني رايك لان الاستاذ عطيه غني عن التعريف قالي كلام احسن من كده

جزاك الله كل خير

هههههههههههه ... بجد ضحكتني جدا
                            ماشي يا حبيبي ربنا يهديك بس انا مش بقول عن نفسي اني كراكتر انيميتور علشان اوريك شغلي

بس لو عايز تشوف شغلي المتواضع ممكن تشوف اللينك ده
                            صورة 1
                            صورة 2
                            صورة 3
                            صورة 4
                            و ده كان مستوايا من سنه
                            و اول صورة اخدت وسام التميز في منتدي طريق الجرافيك و موضوع بقسم الاعمال المميزة و ممكن تلاقي الرابط هنــــــــــــــا

و بعدين انا مش داخل تحدي معاك ... بس انا اتضايقت من ردك علشان انتا لسه مبتدئ بصراحه و داخل فيا شمال ... و مش لازم اقولك انتا هايل و ممتاز علشان مستواك يخليه كده لانك لو رحت لشركة محدش هيجاملك

بص يا حبيبي ... بالنسبه للعربية للتصميم الحمد لله عندي عملاء كتير جدا و محدش فيهم جالي الا علشان عارفين شغلنا و مستوى خدماتنا
                            و لولا انك عارف اننا شركة كبيره ولينا عملاء محترمين مكنتش ارسلت لياالإيميل ده

بسم الله الرحمن الرحيم

انا اسمي حمدي محمد موسي

انا قراءت اعلان حضرتك عن طلب وظيفه وااحبت ان يكون لي الشرف بالعمل معكم ومش مهم المرتب هايكون كام

المهم اني اجيد التعامل مع الافم الكرتون بشتي النواحي من لوكيشن من مودلينج انمشين اضائه خامات
                            ده اول فيديو ليه
                            http://www.youtube.com/watch?v=nlZELNxqG-Y

اتمني من الله ومن حضرتكم ايجدا فرصة عمل انا اخر سنه من المعهد العالي نظم معلومات اداريه وحاسب الي

ده رقم موبايلي
                            0100681205

هاخلص امتحانات يوم 10/6/2010
                            مش ينفع يكون اول فيديو ليك و تبعته لشركات علشان تتوظف ... و بعدين لازم تتمرس اكتر من كده قبل ما توري شغلك للشركات و مش ينفع انك تقول لحد انا عايز اشتغل عندك و خلاص و مش مهم الراتب

مش عارف انتا زعلت مني علشان النقد و لا علشان مرديتش على ايميلك بس في كلا الحالتين انا مكنتش بحرجك و لا بجرحك مع ان في عضو رد عليك برده بملاحظات زي اللي انا كاتبها

شكرا ليك
                            Our Services
                            al3rabeya.com

اللهم اجعل نُطقنا
                            ذكرا.. وصمتنا فكرا.. ونظرنا عبرا..
                            ولا تجعلنا ممن أطال الأمل.. وأساء العمل.. وأكثر الجدل.. واجعلنا ممن سمع الحكمة فوعى.. وسمع القرآن فدنا.. واتبع الصراط فنجا

اخخخخخ هو الجو اتكهرب كده ليه
                              M-Designs
                              رجاء خاص انا قديم زيك فى المنتدى هنا انت كنت قاسى اوى مع حمده وما فيش داعى انك تورينا رسالته الشخصيه اللى بعتهالك بلاش احراج
                              انا معاك فى انه مندفع شويه وعنده حماس كبير اوى
                              وانا بانصحه ان لازم تكون اتقل من كده ما تستعجلش على الشغل احترف البرنامج الاول وبعدين دور على الشغل
                              ياما فى ناس كتير فنانين ومبدعين فى الثرى دى وصدقنى قاعدين فى بيوتهم قدام التليفزيون
                              M-Designs
                              امسحها فى انا
                              حمدى بلاش تزعل منالراجل الطيب ده احنا كلنا اخوات هنا
                              3D Prof

يعمل...
                              X