Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

رندر ل 3150 فرام بمقابل مادى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رندر ل 3150 فرام بمقابل مادى

الى عنده فكرة اقدر ارندر 3150 فريم فين وبكام بس يكون ثمن معقول
    انا دخلت rebusfram طلبوا 4500$
    ثمن رهيب جدا عليا
    ممكن لو حد يدلنى
    3dmax +vray
    هكون شاكل للمساعده
    الفريم الواحد بياخد حوالى 7 ساعات على الجهاز عندى
    جهازى 3.4 برمات 2

ياه 7 ساعات فىيعنى هتقعد 3 سنين ترندر ولا ايه
    اخى الحبيب انت ممكن تأجر سيبر وعلى حسب عدد الاجهزه اللى فيه تحسب هتقعد اد ايه
    وهيكون المبلغ اقل بكتير
    وترندر على كل جهاز جزء وتجمعهم بعد كده
    بس يارب يكون العمل خالى من المخالفات الشرعيه حتى لا اكون قد نصحتك فى غير مرضاة الله
    تقبل مرورى ولعل الفكره تعجبك

contact me Raphailo_uk@yahoo.com

يا سيدى العمل معمارى لا يوجد به اى مخالفات شرعية
        هى مشكلة السيبر انه الاقى انا سيبر يبقى فية اجهزة على الاقل كور تو ديو

طب ماتجرب الرندر اونلاين انا اعرف انه جامد جدا وبأحدث أجهزة ان شاء الله هيعجبك ..... بس تقريبا تكلفته مش هتبقى قليلة ولا هتبقى كتير بس الخدمة ممتازة يعنى تستاهل الدفع ... بالتوفيق

My Vimeo

دروس الاخ العقرب77 رحمه الله

خيركم من تعلم العلم وعلمه
          " هذه الجملة حكمة خالصة وليس لها علاقة باى احاديث شريفة "

لو كان الرندر رجلا لقتلته

المشاركة الأصلية بواسطة ahmed_1980 مشاهدة المشاركة
            يا سيدى العمل معمارى لا يوجد به اى مخالفات شرعية
            هى مشكلة السيبر انه الاقى انا سيبر يبقى فية اجهزة على الاقل كور تو ديو
            ماتزعلشى منى انا كنت خ=حريص عليك مش اكتر
            وان شاء الله تلاقى سيبر فيه اجهزه كويسه
            وحتى لو مش كورتيديو انت جرب معلشى اتعب شويه ممكن تروح ترندر صوره هناك ولا حاجه طبعا هتتفق مع صاحب السيبر وهو ماهيصدق يلاقى واحد يأجر منه السيبر بتمن اعلى من اللى بيدخله وفى نفس الوقت اوفر لك من الرندر اونلاين او مع الشركات

ان كان ما ستقبضه يسمح لك بتعويض الخسارة فقم بالرندر بالثمن الذي طلب منك
              و اجهزة السيبر غالبا رديئة و ماذا لو انقطعت الكهرباء في السيبر ؟
              عليك اخذ كل الاحتمالات في الحسبان
              اتمنى لك التوفيق

HP 8560w - i7 2620M - 8Go - Quadro 2000M 2Go

nedal@live.com بنفع اجرب عندى واشوف اذا كنت بقدر افيدك او لاء
                صبرا جميل والله المستعان

عليك بالبحث عن حلول اخرى لتقليل زمن الريندر
                  فمدة 7 ساعة للفريم الواحد كبيرة جداً جداً لمشاهد الإنيمشن خصوصاً مع 3000 فريم
                  انا قمت بحسابها لدي اربع اجهزة c2q 2.5 وفرضت ان كل فريم سوف يستغرق نصف ساعة بس بدون الدخول في متاهة المشهد وتفاصيله فوجد اني احتاج إلى 76 يوم
                  وحبذا لو وضعت بعض التفاصيل عن المشهد
                  المشهد داخلي ام خارجي هل هناك عناصر محتركة ام كل العناصر ثابتة
                  دقة الصورة
                  إعدادات الريندر
                  ولو لم تكن مستعجل ارفع الملف وانا اقوم بعمل تجربة ريندر على المنتال راي فهو اسرع من الفيراي بمراحل ولن تختلف معك كثيراً واقعية الصورة
                  ملاحظة اخرى كما قال seghier اجهزة السيبر في الغالب تعبانه ورديئة جداً من كثر الإستعمال ولا اظن ان هناك سيبر لديه اجهزة c2q حتى إذا اردت ان تستفيد فعلياً من الأجهزة

للاسف انا بحثت اليوم كثيرا جدا السيبرات اجهزتها بالكاد للجيمز مفيش اختلاف كبير
                    الريندر اون لاين بيوصل ل 25 الف لل3000 فريم
                    منتظر بعض التلفونات من بعض الاصدقاء قالوا ان هناك ريندر فارم فى كذا شركة فى القاهرة ب 700 جنية الساعة
                    اجهوة ورك ستشن قادره على تخليص ال 3000 فريم فى اقل من ساعتين
                    عدد الاجهزة زى ما سمعت ويا رب يكون صدق 150 جهاز
                    ادعولى
                    انا لم اتعامل من قبل مع مينتال راى ومش عارف انت تقدر تحول كل الاضائات لمينتل راى ولا لا
                    الاعدادات انا خفتها جدا الفريم كان معدى ال 15 ساعة انا شيلت النويز وده لواحده وفر 6 ساعات وخفيت فى باقى الاعدادات وفرت معايا الوقت ده
                    انا برندر 640 مش حاجة ضخمة يعنى
                    الفى يعرف اى تلفون لريندر فارم محلى يدهولى وتفضلوا بقبول وافر الاحترام
                    انا مش عارف اكيد الناس هنا بتقابلها المشاكل دى
                    الريندر مشكلة اى انيميشن

انا متاكد 100% ان في حاجه غلط في الاعدادات .. حاول ترفعلنا صوره من اعدادات الفي راي

الحاله الوحيده اللي يكون فيها الفريم بسبع ساعات انك تكون بترندر اكتر من 15 مليون بوليجون بدقه عاليه في اعدادات الفيراي

وكمان لو في حاجات متكرره كتير عندك في المشهد استخدم البروكسي

7 ساعات رندر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

قلل الاعدادت شويه ...

اكيد فى حاجة غلط ...

اقفل ال Gi وال AO لو مفعلهم ...
                            بيـــــــــــسٌ
                            ☺☺

السلام عليكم
                              هوا مشهد داخلى ولا خارجى ؟

انا شايف هناك بعض الاعدادات عاليه زياده عن اللزوم ومش هتفرق كتير فى جودة المشهد
                              اول حاجه ال irrediance map
                              ممكن تخليها meduim او meduim animation عشان تعالج مشاكل الفلكر وانصحك قبل الرندر تشوف توتريال لعلاج موضوع الفلكر ده عشان متفاجأش بيه بعد الرند
                              تانى حاجه ال details enhancement ممكن تستغنى عنها خالص وبعد الرندر ترندر لاير AO بنفس حركة الكاميرا وتعمله كمبوزت مع الرندر بالافتر افكت او ممكن تقلل اعداداتها شويه يعنى ال subdiv ممكن تخليه 0.8 وال reduis ممكن تقلله شويه عن قيمة 40 دى لان معناها انه هيحس بالتفاصيل ويأكد عليها على بعد 40 بكسل
                              ولا يفضل انك تشتغل بطرية ال screen مع الانيميشن لان الفيو بيتغير وممكن نفس التفصيله تجيبها الكاميرا مره كبيره ومره صغيره وده هيعمل مشكله معاك لما تجمع الصور ورا بعضها وتعمل الفيديو
                              يفضل انك تشتغل بطريقة ال world وتحدد قيمه معينه من سكيل المشهد وليكن 10 سم كمثال
                              جرب تعمل الحاجات دى ورندر وشوف الوقت هيفرق كتير ولا لأ

بالنسبه لتوتريال الفلكر اعتقد كان فى درس للمهندس احمد صبحى كان بيشرح فيه الموضوع ده
                              ابحث عنه فى قايمة الدروس بتاعتهم فى موقعم هتلاقيه باذن الله
                              http://www.al-rebat.com/arabic/Lessons.aspx

يعمل...
                              X