Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

iron man 2 with his audi r8 spyder

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• iron man 2 with his audi r8 spyder

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كيف حالكم اخواتى الاحباء ...
    هذا اخر عمل كنت اعمل عليه فترة تتجاوز حوالى اسبوعين فى البداية رايت هذه السيارة فى الشارع ولم تعجبنى فى البداية عندما رايت صورها ولكن عند رؤيتها وقعت فى حبها
    فبدات بالتصميم مستخدما ماكس 2010 كونت الجزء الخارجى وبعد حوالى يومين رايت ال Trial لفلم Iron man 2 و ايضا وجدت نفس السيارة وهى Audi r8 Spyder فى الفيلم رايت ايضا ان الممثل يسوق هذه السيارة فى الفيلم لا اعلم اذا كانت شخصية الرجل الحديدى سوف تسوق السيارة فى الفيلم ام لا ؟ لانى لم اشاهده بعد ولكن جائتنى الفكرة لعمل مشهد بالشكل ده فى البداية لم اكن اريد عمل الجزء الداخلى ولكن بعد ما استقريت على هذه الفكرة كان لازم اعمل الانتريور ويكون بتفاصيله الكاملة لان فى المشهد انا محتاج ابين الشخصية فى المشهد وبالتالى لازم يكون الانتريور بجودة عالية عموما بدات فى الانتريور وثانى حاجة انى مش عندى ستورى بورد للمشهد فبالتالى انا مش عارف هيخرج ازاى هل هتبقى Bird Eye view ولا هتبقى ايه عموما عملت الانتريور ثم بدات فى شخصية Iron man استعنت ببعض الصورة والتماثيل المنحوتة له لتكوين الراس
    هذا العمل فى نظرى هو 50 % وباقى %50 الاخرى وانا اتكلم عن الموديلنج فماذال اشياء كثيرة انا شغال عليها زى باقى جسد الشخصية وفى اخطاء فى الخيطاة انا باعدلها وايضا تفاصيل فى الجزء الخارجى لسة هاشتغل فيها وايضا تفاصيل فى الداخلى فان شاء الله اعرض عليكم هذا العمل كعمل تحت الانشاء واضع التطورات لا اعلم بعد سابدء بتكملة التفاصيل فى اى جزء بس انا عايز اروح اتفرج على الفيلم علشان يمكن الاقى فكرة تساعدنى
    العمل اخذ اسبوعين لا اعلم كم عدد الساعات انما ايام الشغل ممكن كنت باشتغل فيه ساعتين ويومين الاجازة كنت شغال فيه اربعة وعشرين ساعة لانى عايز انهيه بصورة جميلة لانى ايضا باحاول اعمل ديمو ريل حلو فانشاء الله يكون ده جزء منه
    بالنسبة لعدد البول فى السين هى 8ونصف مليون بس مافيش مشاكل لان كل الاجزاء متصلة ببعض بشكل كويس ومتكونين صح حوالى اربعة مليون لل خياطة مع الكراسى
    الصور كثيرة ازى حوالى 24 صورة وكلهم بحجم عالى عشان تبان التفاصيل
    ان شاء الله يعجبكم
    وعايز اقول لمحمود قشطة انى اسف جدا ان لم اضع لك الصور الي طلبتها فى الموضوع الى فات بس والله ما كنت بادخل على النت الي قليل جدا ولم يكن فى وقت خالص بس اوعدك انى ساضعها هنا ان شاء الله واوضح ما طليته فى اخراج هذا العمل وان شاء الله مش هتستنى كثير

اى ملاحظة على الرحب والسعة

التعديل الأخير تم بواسطة رجل السماء; 04 / 06 / 2010, 08:14 PM.
    Personal Website
    Twitter
    Youtube Channel

ما شاء الله لا قوة الا بالله كما عودتنا اخى الحبيب مصطفى العمل خرافى للان
    اظن ان شاء الله عند الاخراج ستذهل عقولنا
    اتمنى ارى اسلوبك بالنمذجه وكيف تاتى بالصبر على هذه التفاصيل الادق من دقيقة
    ما شاء الله تبارك الله الله يزيد يارب

صباح الخير اخى الحبيب
      Personal Website
      Twitter
      Youtube Channel

incredible details
        للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
        http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
        https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
        https://www.facebook.com/MCC4P

ما شاء الله عليك متميز جدا..

الله يوفقك..

عمل احترافى بمعنى الكلمة...
            اشتاق لرؤيته بعد الاكتمال...

ماشالله شيء احترافي جدا مستنين النتيجة النهائية كل التوفيق

ما شاء الله جميل جدا
                اتوقع ان العمل سيبهرنا جميعا بعد انهائه
                اتمنى لك التوفيق
                أريد أن أحسن مهاراتي كفنان, لذا أرجوا أن تقومو بإعطائي رأيكم الصريح, لا تقلقوا بشأن مشاعري

ماشاءالله عليك اخي مصطفى انت مبدع في نمذجة السيارات الله يوفقك يا....ملك السيارات.
                  « الانسان اذا نظر للرفاهيه وتنعيم جسده,وصار همه ان ينعم هذا الجسدالذي مآله الى الديدان والنتن,وهذا هو البلاء,وكأن الانسان لم يخلق لأمرعظيم,والدنيا ونعيمها انماهي وسيله فقط,نسأل الله ان نستعمله واياكم وسيله »

والله يا اخى انا مش صعبان عليا فى الموضوع ده كله غير جهازك ههههههههههههههه
                    ربنا يوفقك ويصبرك واوعى تمل لازم تكمل للاخر باذن الله
                    3D Prof

ما شاء الله اخي الكريم عمل جدا ممتاز, عندي مقترح بسيط لو تخلي الشخصية مخفية ما عدا الاطراف يعني تخلي الراس وجزاء من الرقبة يتلاشا واليدان ع المقود ويتلاشو من الساعد وكذلك بالنسبة للاطراف السفلية الارجل.......
                      تقبل تحياتي اخي الكريم.......
                      معـــرض أعمـــالي

http://arch-muradzeid.webs.com/apps/photos/

http://www.facebook.com/pages/Archit...66712423379258

ما شاء الله جميل وإحترافي
                        اتمنى لك التوفيق في حياتك
                        █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
                        الايميل : attef_omer@hotmail.com

عمل جميل جدا ما شاء الله

HP 8560w - i7 2620M - 8Go - Quadro 2000M 2Go

عمل رااااااااااااااااائع
                            --------------------------------
                            Graphic is my life

A
                            L I S A B R Y E L- S H A H A H T

لدي اقتراح لك .
                              لماذا لا تقم بعمل سيارات لم يقم موقع ايفرموشن بعملها وتتحفهم بها بصورة سريعة ومتتابعة ، وصدقني سيقوموا بالاتصال بك وعرض اتفاقية عليك مما ستساعد في فتح باب جديد للرزق لديك .
                              ابو محمد
                              قال غاندي:
                              سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :
                              http://www.maxforums.net/showthread.php?t=212605

يعمل...
                              X