Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

حادثة عجيبة وبها العبر الكثيرة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• حادثة عجيبة وبها العبر الكثيرة

حصلت هذه التجربة امامي وارغب ان اعرضها حتى اتبين اراء الاخوة عن هذا الامر وحتى نحاسب انفسنا ونتذكر بأن حياتنا ليست اخر مثوانا بل هناك حساب وجنة ونار

فيا ليت قومي يعلمون
    ......

ما رأيكم في شاب ( اللهم اهدي شبابنا وبناتنا ) يتحدث في دردشة الهوتميل مع فتيات من دول مختلفة .. ويقول لها من كلمات الغزل الرائعة والكثيرة ثم يوعدها بالخطبة والزواج ويطلب منها على النية الصافية ان يرى صورتها ويسمع صوتها ... ثم يقوم عن الجهاز لامر طارئ .. فيأتي شخص اخر او ( مديره بالاصح ) .. والفتاة لا تنتبه الا ان الشخص ليس هو الشاب ( بطل القصة المؤسفة ) وتكمل الغزل ... ويكتب المدير ان الشاب ليس موجود انما انا مديره ... ثم يرجع الشاب الى الجهاز .. وتقول له الفتاة لقد خفت من المدير خوفا شديدا وقد ارتبكت وارتعدت ... فقال لها الشاب : لا تخافي ابدا من احد وانا معك ... ثم يقول كلمته المشهورة : لكن خافي من الله فقط .... هنا المعجزة ... ينصحها وهو ذئب عظيم ... يعدها بالزواج ويرى صورها ويحملها ويسمع صوتها ويأخذ رقم هاتفها ويتكلم معها ... وللصدفة اسئله سؤال : هل انت جاد بانك تريد الزواج منها ؟؟ ضحك وقال : يا رجل انا لا ارضى ان اتزوج بفتاة وتكون اما لاولادي من المسنجر ....

وايضا اندهشت جدا عندما سمعت قوله .. فقط خافي من الله ... والشاب اكمل الحديث معها بغزل وخبث وضحك وهي سعيدة المسكينة ...

فأنا وضعت هذا الحوار للعظة وان تنتبهوا اخواتي ستركن الله في الدنيا والاخرة وان تنتبهوا اخواني الشباب .. لا تقعوا في المحرمات وفي ما حرم الله لنا ...

انتبهوا ... ووالله ما ضيع شبابنا الا استهانتهم واستهزاءهم بهذه الامور العظيمة وهي من الموبقات ...

بارك الله فيك اخي الحبيب
    وقصة قريبة حصلت معي
    في الثانوية وايام الطيش كان عندي صديق (رفيق سوء)
    المهم في احد الأيام اخبرني ان صديقته طرحت عليه سؤال محرج
    فقالت له اترضى لاختك ان تكون في علاقة مع شاب فماذا رد
    الخبيث قال لها ان كان يحبها مثل حبي لك فلما لا ؟؟
    فتعجبت من هذا القول فقلت له هل انت متأكد ؟؟ يعني لو رأيت شابا مع اختك
    ماذا تفعل ظحك وقالي اضربه حتى يـ .................... << كلام قبيح

فسبحان الله كثير من الفتيات يغفلن الى هذه المسائل والى الله المشتكى

بارك الله فيك اخي الحبيب ... خلها على الله !
      اللهم آتنا في الدنيا حسنه وفي الآخره حسنه وقنا عذاب النار

بارك الله فيك اخي

مع تحياتي
        w w w . MAXFORUMS . n e t

انتو لسه شفتم حاجة !
          اليومين الجايين كل حاجة هتحصل وبالهبل والعبط
          احنا واحنا لسه مراهقين كان لسه مش بيشيل موبايل ألا الوزراء وكبار رجال الدولة
          الوقتى ماشاء الله كل العيال 7 سنوات شايليين موبايلات
          اللى مصور أمه ومودى الصور لاصحابه واللى مصور خالته
          والعيل اللى يكبر شويه ويكلم واحدة هى كمان لازم بتكون هبلة لان الهبل طبع البنات (أقصد العبط)
          أى واحد يضحك عليهم بسهولة جدا
          العيال بكرة توصل للمراهقة وتكلم بنات وكمان المدارس أغلبها مشتركة وهو يضحك على البنت ويصورها فى أوضاع مخلة
          وهى دى المصيبة الأولى
          أما المصيبة التانية أن هو يرفع البلاوى دى على الفيس بوك اللى كل الناس الوقتى مشتركة فيه
          وده واقع
          والله الايام الجاية أيام زى الزفت بسبب التليفونات والعطلة اللى الناس فيها والفيس بوك
          أما احنا التصميم لاهينا عن كلام البنات والحوارات دى
          مفيش حد فاضى احنا بتوع المستقبل
          ربنا يهدى كل الناس والله عمرنا ما هيتصلح حالنا طول ما احنا بنقلد اليهود والممثلين اللى هما ألعن من اليهود والمغنيين اللى هما أوسخ من الكل

أنا والله نفسى أعرف المغنى ده بيشتغل ايه والله ما أنا عارف
            الممثلين والمغنيين ولاعبين الكرة أكلين الدولة من غير مافى حد استفاد منهم بأى حاجة
            رواتبهم بالملايين وبيقدموا المسخرة للناس علشان الشباب يتعلم
            ماهو ده الغرض
            اللهم اقضى على كل من يقدم الفساد أو يقضى على الدين

واحده زى ايناس الدغيدى ربنا يحرقها بجاز بتطلب بترخيص الدعارة وشوفوا كل أفلامها ازاى كلها زبالة
            وكأن احنا هنعيش فى الدنيا مدى الحياه ناسيه ان احنا ضيوف فى الدنيا وماشيين

هو ربنا أعطانا تصريح بوجود ممثل ومغنى ولاعب كرة ؟
            دول بيلهوا الناس عن الدين وعن كل حاجة

اللى يقولى هو استفاد ايه من ( مغنى أو ممثل أو لاعب كرة ) أنا أعطيله جهاز الكمبيوتر بتاعى
            بس يعطينى برهان لوجود اللملاعين دول وسط الناس اللى بتتعب علشان تجيب فلوس

تلك فتاة وقعت بسبب جهلها وعطفتها في شباك ذئب لا اريد ان اطيل الكلام فلا احب الان ان اذم وشتم .. بلاش نكتب على انفسنا سيئات

لكن يا اخي هناك فتيات ايضاً يردن هذا الامر والغريب ان هناك انتشار كبير وخيانات كثيرة بين الازواج وليس العزب وللعلم انصح من اراهم فيسخرون مني .. بكلمات تغضبني جداً فلا حول ولا قوة الا بالله

من اجل هذا لا نتقدم لأن اغلب فئات شبابنا وشاباتنا يتبعون شهواتهم

حسبتنا الله ونعم الوكيل

كان الفراغ مخيما ومع الشياطين احتفل
                كانت نصائحه من الشيطان ياأختى حيل
                إياكى ان تقعى بها مهما اراد وكم بذل
                أفلام عهر او مجلات بها سر الخلل
                وصديقة السوء التى ترمى بكى وسط الوحل
                جرح العفاف اخيتى مهما تداوى مااندمل
                فكلى امورك بالاله الحق خالقنا الاجل
                ما ضاع يأختى الذى بالهنا الهادى اتكل

يعمل...
                X