موضوع: كاميرا مبتدئين........تصوير ليلى وافراح الاصدقاء

ردود: 5 | زيارات: 4538

Smile كاميرا مبتدئين........تصوير ليلى وافراح الاصدقاء

انا من مصر وبحب المونتاج ولازم كل يوم اتعلم حاجة جديدة وكنت عايز ادخل مجال التصوير فى الافراح..........
    فقلت اشترى الاول كاميرا وابدئ اجرب فى افراح اصدقائى بس معرفش حاجة عن انواع الكاميرات..انا بشوف مصورى الافراح بيصورا بكاميرا باناسونيك 3000 كنت عايز اشترى كاميرا تكون بطلع صورة كويس وياريت تكون احسن من كاميرات الفيدو اللى بتتصور بيها الافراح.........
    يا ترى الهاندى السونى ال mine dv تنفع ويا ترى بتنافس كاميرات تصوير الافراح فى جودتها........
    اتمنى مساعدتكم لانى بحب المونتاج ونفسى يبقى شغلتى بس هبدئ من تحت الصفر واتعلم خطوة خطوة......
    طولت عليكم ................ياريت اعرف ارخص اجود الكاميرات فى مصر

عضو نشيط
    صور رمزية saud_alali
    المنطقة
    دولة الكويت
    ردود
    598
    اهلا اخي الكريم

بالنسبة لكاميرا للافراح يجب ان تكون متوسطة الحجم او كتفية .. هذا بالنسبة لآراء الناس .. لكي تبدو محترف ؟؟؟
    اما بالنسبة للكاميرات الحديثة اغلبهم يوفون الغرض المطلوب و هو تصوير الافراح .. ولكن يجب عليك ان تنتبه من الاضاءة .. كلما كانت الاضاءة جيدة كانت الجودة جيدة

اهو حكاية لكى تبدو محترف دى اللى مضايقانى...................انا قريت ان الكاميرات الهاندى كام تصويرها جودتها عالية ومناسبة لكن الناس مش فاهمة ده ولازم يشوفونى حاطط الكاميرا على كتفى وكل ما تكون اكبر يبقى فى نظرهم محترف اكتر...
    ممكن ترشح لى كاميرا هاندى كام تكون جيدة فى التصوير وممكن اركب عليها فلاش او ضوء زى الكايرات الكبيرة........
    وممكن اعرف سعر الكاميرات اللى فوق بالنسبة لمصر

عضو نشيط
    صور رمزية saud_alali
    المنطقة
    دولة الكويت
    ردود
    598
    اهلا اخي الكريم

بالنسبة للمستخدمين للكاميرات الهاندي فهي سوني .. هي ممتازة من الموديلات

http://www.sony.lv/product/hdd-avchd...ve/hdr-xr550ve

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة saud_alali معاينة الرد
    اهلا اخي الكريم

بالنسبة للمستخدمين للكاميرات الهاندي فهي سوني .. هي ممتازة من الموديلات

http://www.sony.lv/product/hdd-avchd...ve/hdr-xr550ve

صدقت يا اخى كنت لسه بشاهد ريفيو على اليوتيوب وفعلا هى كاميرا جميلة..........شكرا لتعاونك

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل