Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

أين كاميليا شحاته

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• أين كاميليا شحاته

أين كاميليا شحاته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بصراحه فكرت ممكن أعمل ايه لدعم أخت أسلمت وهى الان فى أيدى وحوش تعبد انسان قد كلمهم بالحق كما قال عن نفسه
    ملقتشى غير أكتب موضوع وأتسائل أين كاميليا شحاته حتى لو الموضوع اتحذف واتهمت انى بتكلم فى مواضيع جداليه عشان الفت الانتباه كما يقال أو إثارة مشاكل لاكن هو ده أخر قدراتى ولا حول ولا قوة الا بالله

ربنا ما يوقعشى اختكم فى ضيقة
    كتابى لتعليم برنامج مايا بالعربى
    http://aegypt72.googlepages.com/1.doc
    تعلم الانجليزية على ضمانتى
    http://maxforums.net/showthread.php?t=120347&page=2
    إسطونات محادثه(جمل+قطع) إنجليزى عربى
    http://maxforums.net/showthread.php?t=139351
    أكثر من مائة جملة للغة الانجليزية تساعدك على التحدث
    http://maxforums.net/showthread.php?t=108633

روح أسأل حسنى مبارك

ماذا تقصد ؟؟
      هى فى دير محبوسه بتتعذب او بيتغسل دماغها او موتوها من زمان

وانا لله وانا اليه راجعون
      اما تجد المسلمين نفسهم يكذبون الخبر ولا فى دماغهم وعمالين يضحكوا
      والله الامور مش عارف هتبقى باينه اكتر منن كده امتى بس
      عاوزين ايه تانى علشان تصدقوا ان الناس دى ولا بتحبنا ولا نيله وكله تبشير فى تبشير
      ادخلوا البالتوك وانتم تعرفوا تفكيرهم بالظبط

المشاركة الأصلية بواسطة medo3d مشاهدة المشاركة
        ماذا تقصد ؟؟
        هى فى دير محبوسه بتتعذب او بيتغسل دماغها او موتوها من زمان

وانا لله وانا اليه راجعون
        اما تجد المسلمين نفسهم يكذبون الخبر ولا فى دماغهم وعمالين يضحكوا
        والله الامور مش عارف هتبقى باينه اكتر منن كده امتى بس
        عاوزين ايه تانى علشان تصدقوا ان الناس دى ولا بتحبنا ولا نيله وكله تبشير فى تبشير
        ادخلوا البالتوك وانتم تعرفوا تفكيرهم بالظبط
        أنا بتكلم بجد .. نروح نسأل الريس .. هو ده إللى فى إيديه الأمور كلها ..

الاخ الجميل Maya -max انا مش عارف لية انت مصمم تتكلم ف الموضوع دة !!!! وبردوا مش عارف لية غاوى تشتم
          على اى اساس بتقول كلمة وحوش متهيقى دينك عمرة ما امرك انك تشتم اصحاب الديانات الاخرى
          وبعدين لما احنا وحوش تفتكر احنا ممكن نقول اية على اللى حصل ف نجع حمادى ولا الكشح ؟!
          (ولتجدن أقربهم مودة للذين آمنوا الذين قالوا إنا نصارى)
          وبعدين لما رفعت الموضوع دة قبل كدة قالولك ياريت ماتتكلمش فيه عشان ممكن تبقى كدبة وانت بردوا مصمم تتكلم
          ع فكرة عمر الكنيسة ما خطفت حد ولا فى حاجة ف الادير اسمها تعذيب , عموما انا مش هطول عليك بس ياريتك كنت سمعت كلام اللى نصحوك من الاول وربنا يسمحك على الشتيمة
          انا بس عاوزك تتفرج على الفيديو دة يمكن تغير رايك
          http://www.youtube.com/watch?v=v7Gsp...layer_embedded

المشاركة الأصلية بواسطة jesus love مشاهدة المشاركة
            الاخ الجميل Maya -max انا مش عارف لية انت مصمم تتكلم ف الموضوع دة !!!! وبردوا مش عارف لية غاوى تشتم
            على اى اساس بتقول كلمة وحوش متهيقى دينك عمرة ما امرك انك تشتم اصحاب الديانات الاخرى
            وبعدين لما احنا وحوش تفتكر احنا ممكن نقول اية على اللى حصل ف نجع حمادى ولا الكشح ؟!
            (ولتجدن أقربهم مودة للذين آمنوا الذين قالوا إنا نصارى)
            وبعدين لما رفعت الموضوع دة قبل كدة قالولك ياريت ماتتكلمش فيه عشان ممكن تبقى كدبة وانت بردوا مصمم تتكلم
            ع فكرة عمر الكنيسة ما خطفت حد ولا فى حاجة ف الادير اسمها تعذيب , عموما انا مش هطول عليك بس ياريتك كنت سمعت كلام اللى نصحوك من الاول وربنا يسمحك على الشتيمة
            انا بس عاوزك تتفرج على الفيديو دة يمكن تغير رايك
            http://www.youtube.com/watch?v=v7Gsp...layer_embedded
            http://www.youtube.com/watch?v=ZkLu4cVs-x4

ممكن تشرحلي بقى التناقض الفظيع بين كلام الأنبا أغابيوس و الدوبليره الفاشلة ؟!!

الاخ moaz اولا احب اشكرا على اسولبك ف الحوار والمناقشة . فهو اسلوب حضارى مفهوش اى نوع من السب وال شتيمة
              ثانيا انا هفترض معاك انها ممثله وفاشله كمان بس حضرتك رفعت الفيديو دة واعزرنى ان اقلوك انك مخدتش بالك من حاجة وهو ان الانبا اغابيوس بيقول انه بعت ناس استلموها (ا. كاميليا ) تفتكر اسقف الكنيسة ( الخاطفة ) هيبعت ناس عشان يستلموها من نفسهم يعنى ولا اية
              ثالثا : كمل باقى الفيديو هتلاقى ان فى حلات خطف للبنات كتير والكنيسة لسة بدور عليها ( معقول الكنيسة هتبقى خطفة البنات ودور عليها ؟!!! ولا زى مابيقولوا هتكفى على الخبر مجور ؟؟؟!!!! )
              رابعا : الفيديو اللى انا رفعتة دة كان ف مجله اليوم السابع , نفس الموقع اللى الاخ Maya اخد منه الفيديو الاول ( تفتكر ان موقع زى دة لية احترامة هيجيب دوبليرة ويكدب كلامة اللى قاله ف الاول بالنسبة لموضوع الخطف بسهوله )
              معلش انا اسف يمكن انا مش عارف اشرح كويس الكلام اللى انا عاوز اوصله عشان انا اول مرة اتكلم ف مواضيع زى دى

لن أدخل نفسي فى النقاش..

لكن نحن فى موقع خاص بالجرافيك والدقة أساس كبير فى أعمالنا

ولعديمى الخبرة فضلا عن أصحاب الخبرة إن دققوا بين الصور والفيديو
                عرفوا أن ثمة فرق شاسع بين كاميليا الحقيقة

وكاميليا التى فى الفيديو
                عن حذيفة ، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:
                1تكون النبوة فيكم ما شاء الله أن تكون ، ثم يرفعها الله تعالى
                2ثم تكون خلافة على منهاج النبوة ما شاء الله أن تكون ، ثم يرفعها الله تعالى
                3ثم تكون ملكا عاضا ( ملكا فيه خيرا و شر ) فتكون ما شاء الله أن تكون ، ثم يرفعها الله تعالى
                4ثم تكون ملكا جبرية ، فيكون ما شاء الله أن يكون ، ثم يرفعها الله تعالى
                5ثم تكون خلافة على منهاج نبوة ثم سكت .

الاخ moaz اولا احب اشكرا على اسولبك ف الحوار والمناقشة . فهو اسلوب حضارى مفهوش اى نوع من السب وال شتيمة
                  ثانيا انا هفترض معاك انها ممثله وفاشله كمان بس حضرتك رفعت الفيديو دة واعزرنى ان اقلوك انك مخدتش بالك من حاجة وهو ان الانبا اغابيوس بيقول انه بعت ناس استلموها (ا. كاميليا ) تفتكر اسقف الكنيسة ( الخاطفة ) هيبعت ناس عشان يستلموها من نفسهم يعنى ولا اية
                  ثالثا : كمل باقى الفيديو هتلاقى ان فى حلات خطف للبنات كتير والكنيسة لسة بدور عليها ( معقول الكنيسة هتبقى خطفة البنات ودور عليها ؟!!! ولا زى مابيقولوا هتكفى على الخبر مجور ؟؟؟!!!! )
                  رابعا : الفيديو اللى انا رفعتة دة كان ف مجله اليوم السابع , نفس الموقع اللى الاخ Maya اخد منه الفيديو الاول ( تفتكر ان موقع زى دة لية احترامة هيجيب دوبليرة ويكدب كلامة اللى قاله ف الاول بالنسبة لموضوع الخطف بسهوله )
                  معلش انا اسف يمكن انا مش عارف اشرح كويس الكلام اللى انا عاوز اوصله عشان انا اول مرة اتكلم ف مواضيع زى دى

بلاااااااش يا عم ....
                  إلحق اجرى قبل ما medo3d يجيلك او سلفى

اضيف علي كلام الاخ زوم كروم
                    لاحظوا الفتره العمريه بين الدوبليره وبين الاخت كاميليا
                    الفرق واضح
                    طبعا غير اختلافات الذقن والحواجب واتساع العين
                    اتمني من الاستاذ محب المسيح ان يراجع نفسه جيدا

بالمناسبه في اخ مسلم في منتديات الحق والضلال المسيحيه تم طرده من مجرد دخوله في المناقشه مع انه لم يشتم مطلقا
                    ولكن كان كلامه منطقيا.....فطرد

تحب اعاملك بالمثل ....

وجهه نظر في الموضوع :
                    تاكيد القس علي اسلام الاخت كاميليا شحاته ليس له بالنسبه لي سوي قصد واحد فقط
                    رساله للامتين المسلمه والمسيحيه
                    المسيحيه فلها انه من يسلم فلن يرحم كما يحدث لاختنا لكاميليا شحاته
                    للمسلين فتقريبا شئ اشبه باخراج اللسان للجميع...
                    مدخلك الي مايا موضوعي القديم
                    The Power Of Maya موضوعي الجديد

Mohamed Ragheb محمد راغب

جيسوس كويس اسلوب الحوار وهرد عاليك واحدة واحدة
                      اولا كمل الاية هكملها انا
                      قال تعالى: " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ(82)وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ(83) وَمَا لَنَا لَا نُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا جَاءَنَا مِنَ الْحَقِّ وَنَطْمَعُ أَنْ يُدْخِلَنَا رَبُّنَا مَعَ الْقَوْمِ الصَّالِحِينَ(84)فَأَثَابَهُمُ اللَّهُ بِمَا قَالُوا جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ جَزَاءُ الْمُحْسِنِينَ(85)وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ(86)

========
                      وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ

الايه بتتكلم عن نصارى فعلا لاكن بين من هم وقال اذا سمعوا ما اننزل إلى الرسول ترى أعينهم تفيض من الدمع مما عرفوا من الحق ومش كده وبس دا دخلوا الجنه كمان وده معناه انهم أسلموا
                      لان فى ديننا ان الدين عند الله الاسلام ومن ابتغى غير الاسلام دينا فلن يقبل منه
                      انتهت هذه النقطة

اما اتهامى بالوحوش ده اجابته
                      بقول جيسوس ما جئت لالقى سلاما على الارض بل سيفا (اقتلوا للهلاك)

اما الفديو ده الكنيسة قالت متعرفشى حاجة عنه ولو كلامك صح اية المانع انها ترجع فى وسط بيتها وتعمل مقابله مباشرة

لاكن يجيبوا واحدة شبهها ويعملوا فلم هندى ده يخيل على ........ فقط

اما الكنيسة يا استاذ يا محترم
                      اعرف ان الكنيسة بتحاول تعمل فتنه طائفية وده مخطط عالمى
                      لكى يظهر المسيح مرة اخرى على الارض ولان يظهر الا بتمكين الصهيونية على الشرق الاوسط كله وكثرة القتل والتناحر بين كل اقلية وكل دين وكل بلد

اليهود بيقتلوا لان انجيلك اداهم السلطة على البشر بالقتل واداهم اى ارض يعيشوا فيها تصبح لهم
                      ياعم
                      وبالنسبة ليسوع قال لا استطيع ان افعل من نفسى شىء كما اسمع ادين ودينونتى عادلة طب ليه يا يسوع لانى لا اطلب مشيئتى بل مشيئة الاب الاب الذى ارسلنى يعنى مش واحد اتنين والعقيدة المسيحية قائمة انهم واحد لم ينفصل اللهوت عن الناسوت ولو طرفة عين

شفتنى وانا ميت
                      كتابى لتعليم برنامج مايا بالعربى
                      http://aegypt72.googlepages.com/1.doc
                      تعلم الانجليزية على ضمانتى
                      http://maxforums.net/showthread.php?t=120347&page=2
                      إسطونات محادثه(جمل+قطع) إنجليزى عربى
                      http://maxforums.net/showthread.php?t=139351
                      أكثر من مائة جملة للغة الانجليزية تساعدك على التحدث
                      http://maxforums.net/showthread.php?t=108633

المشاركة الأصلية بواسطة nazzal مشاهدة المشاركة
                        اضيف علي كلام الاخ زوم كروم
                        لاحظوا الفتره العمريه بين الدوبليره وبين الاخت كاميليا
                        الفرق واضح
                        طبعا غير اختلافات الذقن والحواجب واتساع العين
                        اتمني من الاستاذ محب المسيح ( علي الرغم من ان المسيح من محبته برئ ) ان يراجع نفسه جيدا
                        بالمناسبه في اخ مسلم في منتديات الحق والضلال المسيحيه تم طرده من مجرد دخوله في المناقشه مع انه لم يشتم مطلقا
                        ولكن كان كلامه منطقيا.....فطرد
                        تحب اعاملك بالمثل ....الموضوع بالنسبه للمشرف سهل
                        وجهه نظر في الموضوع :
                        تاكيد القس علي اسلام الاخت كاميليا شحاته ليس له بالنسبه لي سوي قصد واحد فقط
                        رساله للامتين المسلمه والمسيحيه
                        المسيحيه فلها انه من يسلم فلن يرحم كما يحدث لاختنا لكاميليا شحاته
                        للمسلين فتقريبا شئ اشبه باخراج اللسان للجميع

كنت فاكرك قاطعت اطراف الحديث من اخر مرة قرأت موضوعك بس الحمد لله طلعت غلطان

اما بالنسبة لموضوع الطرد للعضو المسلم دة شئ عادى جداااااً

حاجة للعضو محب ... انا مش قلت لك الحق اجرى طالما رميت الكلمتين دول ؟
                        اتمنى تكمل للآخر فى الكلام لأن النهاية معروفة ( الإسلام )

maya-max

شكرا على اسلوبك المهذب والمحترم في الحوار

وكون اني اختلف معاك في الديا نه هذا ليس اني لا احترمك بالعكس اعطيك كامل

حقوقك وعلى فكرة انا كان ليا اصحاب نصارى وعارف كويس ان في كتير من النصارى

مايعرفوش اللي بيحصل المهم ان في مصر الكنيسة دي زي مؤسسة مش دينية بس

ولكن كمان سياسية وفي كتير حالات خطف وتعذيب والادله كتير اما احنا كمسلمين

فالاصل عندنا لا اكراه في الدين لا بنخطف ولا يحزنون احنا ما بنجبرش حد انه يسلم بس لو اسلم وكفر تطير راسه

واحنا صرحه ودينا واضح وما بنضربش حد على ايده علشان يسلم

واي واحد مهما كان لا حيزود الاسلام ولا حينقصة بالعكس الاسلام هو اللي بينجي الشخص من الخلود في النار

وعارفين كويس مخططات الكنيسة بس احنا ديينا امرنا اانا نتعايش معاكم ونعاملكم بإحترام وبالعكس ليكم علينا

حقوق

اما عن ذكرك الاية فالمقصود بها النصارى الاول مش المؤلهين طبعا فاهم اللي هم مابيقلوش ان عيسي عليه السلام ابن مريم الاه

لاء بيقولوا انه رسول الله في التاريخ عندكم قتلوهم المؤلهين

الخلاصة ان دم المسلم غالي ومابيروحش هدر ان قتلتوها فهي شهيدة ولن تستفيدوا الا كراهية المسلمين لكم اكتر واكتر

انصحك الموضوع حساس وبلاش تدخل فيه احسن الكل حياكلك
                          لا عزة إلا بالكتاب و السنة
                          :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
                          وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
                          :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
                          ::

::موقعي::
                          لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم

المشاركة الأصلية بواسطة toxic15987 مشاهدة المشاركة
                            بلاااااااش يا عم ....
                            إلحق اجرى قبل ما medo3d يجيلك او سلفى

ههههههههههههههههه

انا جيت
                            التعديل الأخير تم بواسطة nazzal; 12 / 09 / 2010, 06:32 PM. سبب آخر: لا اريد ترك انطباع سئ عنده بالكلمه الاخيره في مداخلتك وطبعا بسبب اسم معرفك تحديدا حتي لا يسئ للسلف الصالح وجزيت خيرا :)
                            لا عزة إلا بالكتاب و السنة
                            :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
                            وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
                            :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
                            ::

::موقعي::
                            لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم

رابعا : الفيديو اللى انا رفعتة دة كان ف مجله اليوم السابع , نفس الموقع اللى الاخ maya اخد منه الفيديو الاول ( تفتكر ان موقع زى دة لية احترامة هيجيب دوبليرة ويكدب كلامة اللى قاله ف الاول بالنسبة لموضوع الخطف بسهوله )
                              مع احترامي انت لم تجب على سؤالي ,,, لماذا التناقض بين كلام الأنبا أغابيوس وتلك الدوبليرة ؟ هي تنفي تماماً اختطافها داخل الكنيسه , وهو يؤكد أنها تحت إشراف هيئة كامله من الكنيسه !

اذا كان لديك ما تقوله فقل , وإلا فالسكوت أفضل !
                              التعديل الأخير تم بواسطة Moaz.M; 12 / 09 / 2010, 09:09 PM. سبب آخر: ....

يعمل...
                              X