موضوع: طلب و استفسار

ردود: 5 | زيارات: 620

طلب و استفسار

السلام عليكم
    انا اخوكم راضي ,جديد ف المنتدي كعضو بس انا متابع من فترة طويلة كزائر .
    طلبي بسيط للغاية بس بالنسبالي هام جدا و هو اني اتصفح المنتدي من الموبايل و هذا لا يظهر ملفات اليوتيوت لانها إمبيديد ف الصفحة فانا بطلب من اي حد يحط فديو يبوتيوب يحط اللنك نفسه مكتوب تحت الفديو عشان اقدر اشوفه بالله عليكم.

استفساري بقي بخصوص اني بتابع دروس هنا و دروس شركات و بتعلم بس من غير مانفذ عملي ع جهاز, انا عارف ان ده غلط بس هل لما ابتدي انفذ ده هيفيدني ولا ده كده حشو عالفاضي.

انا بحب الجرافيك و المايا تحديدا بس للاسف مجال عملي بعيد عنه و انا بجد نفسي يبقي ده شغلي , بعد شهور هتخرج وابقي دكتور ومعني كده اني المفروض اتفرغ لوظيفتي و اتقانها و مع ذلك نفسي اتفرغ للمايا و الحجات اللي انا بحبها . مش عارف اعمل ايه عاوز حد يحكي و يقول رأيه, وادعولي عشان انا حاليا ف امتحانات البكالريوس
    والسلام ختام

عضو نشيط
    صور رمزية noxco
    المنطقة
    الكون الاحدب
    ردود
    496
    بالتوفيق و النجاح ان شاء الله
    و ما المانع ان تتعلم ما تحبه ... الانسان يجب ان تكون له هواية ينميها و يتوسع بها بل و العمل بها .
    انا اشجعك على متابعة المايا و عموما ال CGI , لانك تحبه فلا شك انك سوف تتقنه .
    الكثير منا هنا و منهم انا , لا علاقة لمصدر رزقنا و حرفتنا بالجرافكس ...
    WHAT DI I DO WITHOUT CGI

" لا إله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين "

عضو فعال
    صور رمزية Ole
    المنطقة
    الجزائر constantine
    ردود
    272
    70% بالتقريب
    منا لا يعتمدون على البرنامج كمصدر رزق

متشكر للرد
    بس انا قصدت ف كلامي يا اخواني ان الوقت اللي هقضيه مع المايا كهواية من الافضل اقضيه ف تطوير مهارات شغلي و دراساتي العليا او حتي اني اشتغل زيادة عشان اكون نفسي
    وف نفس الوقت نفسي اقعد ع جهازي و ابدع و اشخبط و ابتكر و اتعلم .
    لما باخد رأي حد من الناس الكبار او اصدقاءي اللي سبقوني كلهم بيقولو ان مهنتنا مفهاش وقت لهوايات و انا الكلام ده مش عاجبني و مش داخل دماغي
    انا مستني اخلص واشوف الايام هتوديني ع فين
    شكرا للرد
    معلش صدعتكو معايا

في وسط ضغط الحياة والواجبات لا يبقى إلا الهواية متنفساً يعيد لنا الاحساس بشخصياتنا
    أنا مجرد أن أمسك قلماً وورقة وأبدأرسم الخطوط أشعر بالراحة
    مع هوايتي أجد نفسي

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل