Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

طلب و استفسار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• طلب و استفسار

السلام عليكم
    انا اخوكم راضي ,جديد ف المنتدي كعضو بس انا متابع من فترة طويلة كزائر .
    طلبي بسيط للغاية بس بالنسبالي هام جدا و هو اني اتصفح المنتدي من الموبايل و هذا لا يظهر ملفات اليوتيوت لانها إمبيديد ف الصفحة فانا بطلب من اي حد يحط فديو يبوتيوب يحط اللنك نفسه مكتوب تحت الفديو عشان اقدر اشوفه بالله عليكم.

استفساري بقي بخصوص اني بتابع دروس هنا و دروس شركات و بتعلم بس من غير مانفذ عملي ع جهاز, انا عارف ان ده غلط بس هل لما ابتدي انفذ ده هيفيدني ولا ده كده حشو عالفاضي.

انا بحب الجرافيك و المايا تحديدا بس للاسف مجال عملي بعيد عنه و انا بجد نفسي يبقي ده شغلي , بعد شهور هتخرج وابقي دكتور ومعني كده اني المفروض اتفرغ لوظيفتي و اتقانها و مع ذلك نفسي اتفرغ للمايا و الحجات اللي انا بحبها . مش عارف اعمل ايه عاوز حد يحكي و يقول رأيه, وادعولي عشان انا حاليا ف امتحانات البكالريوس
    والسلام ختام

بالتوفيق و النجاح ان شاء الله
    و ما المانع ان تتعلم ما تحبه ... الانسان يجب ان تكون له هواية ينميها و يتوسع بها بل و العمل بها .
    انا اشجعك على متابعة المايا و عموما ال CGI , لانك تحبه فلا شك انك سوف تتقنه .
    الكثير منا هنا و منهم انا , لا علاقة لمصدر رزقنا و حرفتنا بالجرافكس ...
    WHAT DI I DO WITHOUT CGI

" لا إله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين "

70% بالتقريب
      منا لا يعتمدون على البرنامج كمصدر رزق

متشكر للرد
        بس انا قصدت ف كلامي يا اخواني ان الوقت اللي هقضيه مع المايا كهواية من الافضل اقضيه ف تطوير مهارات شغلي و دراساتي العليا او حتي اني اشتغل زيادة عشان اكون نفسي
        وف نفس الوقت نفسي اقعد ع جهازي و ابدع و اشخبط و ابتكر و اتعلم .
        لما باخد رأي حد من الناس الكبار او اصدقاءي اللي سبقوني كلهم بيقولو ان مهنتنا مفهاش وقت لهوايات و انا الكلام ده مش عاجبني و مش داخل دماغي
        انا مستني اخلص واشوف الايام هتوديني ع فين
        شكرا للرد
        معلش صدعتكو معايا

في وسط ضغط الحياة والواجبات لا يبقى إلا الهواية متنفساً يعيد لنا الاحساس بشخصياتنا
          أنا مجرد أن أمسك قلماً وورقة وأبدأرسم الخطوط أشعر بالراحة
          مع هوايتي أجد نفسي
          عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مِحْصَنٍ الْخَطْمِيِّ رَضِيَ الله عَنْهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: "مَنْ أَصْبَحَ مِنْكُمْ آمِنًا فِي سِرْبِهِ مُعَافًى فِي جَسَدِهِ عِنْدَهُ قُوتُ يَوْمِهِ فَكَأَنَّمَا حِيزَتْ لَهُ الدُّنْيَا بِحَذَافِيرِهَا". أخرجه الترمذي و قال حديث حسن

يعمل...
          X