Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

My show reel 2010 update ,,

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

مبرووووووووووووك الرئيسيه
    ================================================

https://www.facebook.com/adel.voo

شكرا يا phantom_3
      اّخر اعمالى
      مطعم بالماكس
      كـ‗__‗ـيـ‗__‗ـف أحـ‗__‗ـزن واللّـ‗__‗ـه ربـ‗__‗ـي
      غرفتى بالماكس

في ناس قالتلي اشيل التكست الي موجود
        اّخر اعمالى
        مطعم بالماكس
        غرفتى بالماكس

المشاركة الأصلية بواسطة evil14777 مشاهدة المشاركة
          احسن كتير جداااااااااااااا ... تسلم ايدك
          بس برضو ...!! في كام حاجه هاربانه منك ...!! معلش اصلي انا غتيييييييييت جدا وعاوز
          مصلحتك ههههههههههه

مأخوذ من How to make your Showreel \ CV
          2) زاي ماقولت ... اول 15 ثانيه ... هي دي فرصتك ...!! لاااااااااااااازم توريلوه اقوي حاجه عندك
          عشان تقوله .... وقف ياعم ..... انا حد جامد .... فامايطفيش ... ويفضل مركز معاك ..!! لو ماتشدش في 15
          دول .... شكرا ...!!!
          النقطه ده ...؟؟ هل اول 15 ثانية ده هي اقوي شغل عندك ..؟؟
          انت محتاج تعيد ترتيب الشغل ... وانا افضل ان ال still images تبقي في الاخر

الكلام اللي انت عامله في الول ده ماتعمله turn table .. وخليه فيديو rendered افضل بكتير
          من انه يبقي صورة ثابته

مأخوذ من How to make your Showreel \ CV
          5) افهم وظيفتك اللي بتقدم ليها ... انت عاوز ايه ...؟؟ او ايه اقوي حاجه عاوز تبيعها ..؟؟ انت بتاع كاراكتراات
          يبقي شوريل كله شخصيات وتحريك (وحاجات rigging) بتوري قوتك هنا ...!!
          موديلر ... wire frame للشغل و turn tables وتتفنن في اظهار الكلام ده ...!! لكن مش سلاطه ...!!!
          الا لو انت generalist دايس في كلو وبتشيل شغل كامل واحدك ..!!
          مممممممممممم هنا لنا واقفه ....
          1) انت ال title بتاعك graphic designer
          الكلام اللي في الشوريل ده مالوش اي علاقه بال title اللي انت كاتبة ...

2) انت وضيفتك ايه ..؟؟ عاوز تشتغل ايه ..؟؟ السؤال ده خطير ...!!
          لازم تفهم انت عاوز ايه ... مرة واحد صديقي كان مرة في siggraph وقدم شغله عند digital domain
          الراجل اعجب جدا بشغل صديقي جدا ... قاله انت عاوز تقدم علي ايه ..؟؟
          فاقام صاحبي قالو اي حاجه .... شغال .... "lighting artist \ shading artist \ texturing artist"
          اي حاجه انا دايس معااااااااااااااااكم يا باشا
          الراجل قاله ... مافيش حاجة اسمها كده .... ((((ماتخلينيش انا اللي ابدا اختارلك انت تشتغل ايه )))
          فهمت ...!!!
          معني كده ان انت مش عارف انت عاوز تبقي ايه ...!! وده كده معناه انك مش متمكن ...!!!

3) مالوش اي معني انك كاتب كل البرامج اللي انت كاتبها ... انا اتك موديلر ... او effect artist .... او digital painter
          حدد انت ايه .... وبناء عليه رتب ورقك ...

موديلر .... = turn tables ... وكمان wire frame ... وحاجات زي برش ... وحاجات مايا .... وتتفنن بقي في عرض الموديلز
          وكمية التفاصيل اللي في الموديلز بتاعتك .... تفاصيل تفاصيل تفاصيل تفاصيل تفاصيل تفاصيل ....!!!

effects artist ....= حاجات ريل فلو ((كتير)) .... انفجارات ... حاجات compositing live + 3d ... وشغل واقعي...
          وشقلاباظات ....!!

digital painter .... = رسمات كتير كتير ... + تفاصيل تفاصيل تفاصيل تفاصيل ... حاجات photoshop ... وحاجات
          بال painter .... وحاجات بالرسام العادي بتاع المويندوز ههههههههههه .... يعني بتقول انا بمشي علي الحيطة ...!!!
          لو جيبتولي برنامج "حمادة هلال والنجمه الدهبيه" هطلع digital painting مزهللللللللللللل ....!!!

كده يبقي شوريل بروفيشنال .... وحد متمكن جدااااااااااااااااااااااااااااا ... وعارف كويس جدا هو بيعمل ايه ...
          ارجو تكون فهمت وجهة نظري ... انا غرضي مصلحتك البحته .... ليس اكتر ولا اقل ...
          بس اقرا موضوع ال Showreel ده للاخر ((واقراه كويس)) هاتستفيد جدااااااااا لانه الناس
          دخلت حطت معلومات هااااااااااامة جدا وخبرتها في المجال ... وده مهم انك تعرفة ....
          ربنا يوفقك ....
          Hazem M. Sabry
          VFX Artist
          MBC Creative Service
          ===========
          www.hmsabryworks.com
          Voxel Works - My Tutorials Page

شكر ا لك اخ hmsabry استفدت كتير بنقدك وجاري التعديل
            اّخر اعمالى
            مطعم بالماكس
            غرفتى بالماكس