Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

وجهونى فانا تائه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• وجهونى فانا تائه

بسم الله الرحمن الرحيم
    اسمى هيثم اتعلمت الجرافك لكن مكنتش محدد عاوز ايه منه ودلوقتى بعد ما تقريبا اتعلمت ..احتجت للعمل بمجال الجرافك . لكن لا اعلم ماهو المطلوب حتى اتقدم لوظيفه.
    انا بحب شغل السى ان سى ...او تحويل التصميم الى منتج صناعى .
    من أجل مستقبل أفضل ..يجب علينا أن نجتهد

هيثم

عشان تعمل في مجال التصميم لازم تكون خبرة على الأقل يطلبون ثلات سنوات و مهارة استخدام عدة برامج
    و ادا كنت حتقدم الطلب لشركة يحتاجون ديبلوم و بعض الأعمال التي قمت بها
    ألـــون عالمـــي بنفســـي

HM-MEDIA CREATIVE SERVICE

الرسم حياتي

اشكرك على متابعتك . طب لو انا خريج حاجه ثانيه غير الجرافك ممكن يقبلونى؟؟؟؟ ..
      *ولو حبيت اقدم فى شغل انه مجال احسن من حيث المرتب والاستمراريه التصميم الصناعى ولا المعمارى ..؟؟؟
      ودى بعض اعمالى المتاحه حاليا بالراينو والسينما .

هيثم

لو انت خريج طب ده جيد و بالنسبة لنوع التصميم فده يعتمد على نوع الشركة التي راح تدفع لهم الطلب
        من الأحسن أنك تقول بجيد التصميم المعماري و الصناعي و من جهة أمثلة للأعمال خد أحسن الأعمال و تكون كثيرة شوية و كلها رائعة عشان صاحب العمل ينبهر و يكون في طلب العمل البرامج التي تعمل عليها حتى و لو كانت لك دراية قليلة في الرنامج فده يخبي صاحب العمل يقدر يعتمد عليك في أشياء أخرى
        ألـــون عالمـــي بنفســـي

HM-MEDIA CREATIVE SERVICE

الرسم حياتي

ممتاز قوى اهو انا كده فهمت شويه . يعنى صاحب العمل يهمه المحصله النهائيه للشغل بغض النظر انا خريج مجال الجرافك او لا وطبعا مش كله اكيد ...اول شمعه اتنورت فى دماغى من ناحيه الشغل فى الجرافك ...
          جميل قوى ولو فيه حد له معرفه بالتصميم الصناعى ياريت يكلمنى عنه شويه .....
          وشكرا ليكم جدا

هيثم

ما عتقدشى ان التصميم الصناعى ليه السوق اللى للتصميم المعمارى
            بس انت محتاج الاتى
            اتعلم معمارى كويس قبل التصميم يعنى اتعلم اساسيات الرسم المعمارى والتصميم نفسه اماكت العرانيس وحسابات الميل والسلالم والحاجات التانيه بتاعة الجماعه المعماريين

واتعلم الرسم على الاوتوكاد والرفع ببرامج الجرافيك كويس
            واعمل كام تصميم جامد
            واعمل ريل فيديو لنفسك يضم مجموعه من الاعمال بتجول كاميرا فيها واستفيد من الريل بتاع الناس ادخل على اليوتيوب هتلاقى كتير وطبعا هنا ناس فى المنابر رهيب الريل بتاعهم

ومافيش مشاكل انك تفضل فترع من غير شغل بتجهز لنفسك لان شغلك هو اللى هيشغلك ان شاء الله
            وربنا يوفقك انت وكل شبابا المسلمين اللى عاوزين يكسبوا رزقهم من الحلال حتى لو الطريق صعب

خش على الماكس و الأتوكاد و الفى راى .. و العملية هتفتح معاك إن شاء الله و هتلاقى شغل بسرعة

جزاكم الله خير جميعا وهسمع نصيحتكم الجميله وهحضر تصاميم معماريه وانيميشن لشغلى يكون بشكل ممتاز .واروح اقدم وربنا المستعان
                *الاختيار اللى وصلته -(التصميم المعمارى)

هيثم

يعمل...
                X