Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

من الآخر ........ إنت مين؟؟؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

موضوع جميل بجد

موضوع راااااااااااائع بجد

بس يمكن انا غيركوا شوية
      انا دخلت تربية فنية واتخرجت واشتغلت فى مجال الجرافيك
      واخذت قرصات برضه 2d&3d
      وان شاء الله مش ههمد برضك زي مصطفى كده الا لما ان شاء الله انفع دينى بعلمي والعالم كله يعرفنى
      ان شاء الله

ربنا يوفقك ياباسم

انت راجل محترم وتستاهل كل خير

حاول تشوف فيديوهات كتير عشان تزود افكارك بس

عشان انت ماشاء الله شغلك جميل
        MOSTAFA MAHMOUD
        ................................

أنا بعد ماتخرجت قضيت 5 سنين من حياتى مع مهندس ديكور محترم.. واستفدت كتير من أفكاره.. لأنه كان الأول على دفعته فى الفنون الجميلة وكان متدين وملزم... وأثر كتير فى شخصيتى على العموم أنا ماستفدش إلا من التدريب بقدر الإمكان وأخد تدورات تساعدنى على تحويل المسار... من مؤرخ إلى مصمم والحمد لله النهاردة أصبحت محاضر فى برنامج الثرى دى ماكس
          احترف العمل فى مجالات الجرافيك المختلفة .. لمزيد من المعلومات اتصل الآن
          صفحة أكاديمية سمارت على الفيس بوك
          الآن
          تابعوا مجموعتنا على الفيس بوك
          ولمزيد من المعلومات الاتصال على رقم 22602718 أو رقم 0146091254
          الآن مجلة ورشة عمل العدد التجريبى الأول

المشاركة الأصلية بواسطة pixar 2 مشاهدة المشاركة
            ايه ده انا برده بشتغل في مجال المحاسبة سبحان الله حاجه غريبة وباخد كورسات برده زيك بالضبط
            :d:d:d
            وفي فشل في المحاسبه بردو والمدير بتاعي جاله السكر والضغط بسببي طبعا
            المشاركة الأصلية بواسطة sense مشاهدة المشاركة
            والله الموضوع دا تلاقيه كتير اوى فى مصر

انا كان عندى نفس الحلم

انى ادخل كلية فنون جميلة قسم جرافيك

والحمد لله دخلت تجارة واتخرجت وبقيت محاسب فاشل

حاجة تقرف والله

بس انا عاندت القانون بتاع البلد دى وخدت كورسات فى التودى والثرى دى والحمد لله بقيت مصمم جرافيك

ومش هسكت غير لما اكون بروفيشنال جرافيك ديزاينر وكل العالم يعرفنى

وانفع الناس بعلمى

بشكرك عالموضوع المميز

ويارب حال البلد دى يتعدل
            بما إن حضراتكم في تجاره ليه ما تقووش نفسكم في المجال ده ؟؟

أنا ممكن أفيدكم في الحوار ده ، بس على الخاص عشان في ناس مالهاش لازمه بتدخل في حاجات مالهاش فيها
            (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
              بما إن حضراتكم في تجاره ليه ما تقووش نفسكم في المجال ده ؟؟

أنا ممكن أفيدكم في الحوار ده ، بس على الخاص عشان في ناس مالهاش لازمه بتدخل في حاجات مالهاش فيها

لا يا عم انا بكره المحاسبة وبكرة الشغل ده اصلا يارب اشتغل في الجرافيكس يارب

هي صارت عنا عادة او شيئ الزامي انه الرجل الغير مناسب بالمكان الغير مناسب من فوق لتحت
                والاسباب عديده اهمها الحاجه للمال
                لكن من الاسباب الاخرى هو عدم توفر تخصصات ومكان عمل للتخصص
                وعندنا كمان مشكله وهي لو واحد مثلا فتح محل ملابس ونجح بمشروعه فعلى طول بيلحقو كذا محل وبيفشلو كلهم والسبب هو عدم الخبرة وايضا قله العمل
                وهذا الشيئ موجود بشتى انواع العمل والوضائف
                اذكر كانت فتره المحامي عندنا كان معاشه عالي فكثير من الاهالي الزمت اولادها بدراسه المحاماه واليوم كثير ما تجد خريجين محاماه يعملون باعمال حره مثل البناء والدهان وغيرها
                وهكذا الحال مع الكثير من الوضائف

المشاركة الأصلية بواسطة يوسف فلسطين مشاهدة المشاركة
                  هي صارت عنا عادة او شيئ الزامي انه الرجل الغير مناسب بالمكان الغير مناسب من فوق لتحت
                  والاسباب عديده اهمها الحاجه للمال
                  لكن من الاسباب الاخرى هو عدم توفر تخصصات ومكان عمل للتخصص
                  وعندنا كمان مشكله وهي لو واحد مثلا فتح محل ملابس ونجح بمشروعه فعلى طول بيلحقو كذا محل وبيفشلو كلهم والسبب هو عدم الخبرة وايضا قله العمل
                  وهذا الشيئ موجود بشتى انواع العمل والوضائف
                  اذكر كانت فتره المحامي عندنا كان معاشه عالي فكثير من الاهالي الزمت اولادها بدراسه المحاماه واليوم كثير ما تجد خريجين محاماه يعملون باعمال حره مثل البناء والدهان وغيرها
                  وهكذا الحال مع الكثير من الوضائف
                  كلام فعلاً جمل بس المشكلة برده فى حاجات مهما..
                  غير كده يا حضرات..
                  مثلاً من ضمن المشاكل اللى بنوجها وبعيد عن العمل اللغات..
                  فى ابتدائى بندرس إنجليزى... وفى إعدادى بندرس إنجليزى.. وفى ثانوى بندرس إنجليزي.. وفى كلية نفس الكلام..
                  وماذا بعد....
                  بعد مانتخرج ... بنروح دورات إنجليزى... يعنى أكتر من 10 سنين مكفوش ....
                  ولو بنحضر دورة فى مجال جديد... بناخد المعلومة اللى ببتقال وبنروح... ما بنقلبهاش فى دمغنا كويس.. يعنى فى نهاية الدورة مفيش إي فايدة نتحصل عليها... لأننا خصصنا فى الأسبوع عدد محدد من الساعات نعرف فيها ماكس.. ويلا نطبق عملى ... تلاقى الدنيا صفر
                  الآن

المشاركة الأصلية بواسطة smartac مشاهدة المشاركة
                    كلام فعلاً جمل بس المشكلة برده فى حاجات مهما..
                    غير كده يا حضرات..
                    مثلاً من ضمن المشاكل اللى بنوجها وبعيد عن العمل اللغات..
                    فى ابتدائى بندرس إنجليزى... وفى إعدادى بندرس إنجليزى.. وفى ثانوى بندرس إنجليزي.. وفى كلية نفس الكلام..
                    وماذا بعد....
                    بعد مانتخرج ... بنروح دورات إنجليزى... يعنى أكتر من 10 سنين مكفوش ....
                    ولو بنحضر دورة فى مجال جديد... بناخد المعلومة اللى ببتقال وبنروح... ما بنقلبهاش فى دمغنا كويس.. يعنى فى نهاية الدورة مفيش إي فايدة نتحصل عليها... لأننا خصصنا فى الأسبوع عدد محدد من الساعات نعرف فيها ماكس.. ويلا نطبق عملى ... تلاقى الدنيا صفر
                    عشان منظومة تدريس الإنجليزي غلط يا أستاذي المحترم، قارن بين الإنجليزي بتاع المتخرجين من ثانوية عامه وثانوية لغات، وثانوية خارجية وانت تعرف الفرق الشاسع بين الثلاثه
                    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

طب وليه متقولشى إن الأباء يفتقدون للتوجيه... ومايعرفوش الحياة ماشيا إزاى..
                      مثلا... أخويا كان نفسه يطلع صيدلى... واحد قال لوالدى يعنى بعد سنين يطلع بياع... راح مدخله طب أسنان..
                      أنا كان نفسى أدخل فنون جميلة... قالى .. يعنى إيه فنون جميلة... حتشتغل إيه؟ أدخل آداب؟؟؟؟
                      بفضل الله بعيد عن الدراسة اللى جعلنى كويس فى الإنجليزى وجود أخويا الكبير - رحمه الله - بجانبى ومن أول سنة درست فيها إنجليزى وقف جنبى...
                      عايز تقول 10 سنين مش كفاية نتعلم إنجليزى....
                      الأب محتاج إنه يقف جنب إبنه يشجعه على النجاح والتعلم... والإبن محتاج لليفتح عنيه على الدنيا صح...
                      وده بيخلى كثير من الأبناء - إذا لم يجدوا مايريدون فى أسرهم - يتجهون إلى أصدقاء السوء الذين يسايروهم.. ويفتحوا أعينهم على حاجت غلط..
                      أكتر من 10 سنين مش كفاية لحفظ القرآن.... أكتر من 10 سنين مشكفاية لإظهار المواهب والفنون الكامنة فى خيال الأطفال...
                      شرب السجاير والبانجوا بيتعلموه فى يوم... و10 سنين مش كفاية...
                      الآن

يعمل...
                      X