Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

يا ترى أخد ايه معايا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة elghzawy مشاهدة المشاركة
    ههههههههه
    أنا فعلا ناوى على كدة بس ياريت هيا ميجلهاش عقدة من الغربة
    واللى ياخد مراته هينسى أهله هههههههههه
    أكيد بتنزل كل 10 سنين مرة ههههههه
    ههههه
    بنزل كل سنة
    على فكرة لازم تكون متأكد من استعداد زوجتك القادمة إن شاء الله في الغربة معاك
    لأن للأسف فيه بعض الحالات النادرة اللي شفتها إن الواحدة مش عاجبها العيشة في الغربة وعاوزة تبقى جنب أمها

المشاركة الأصلية بواسطة mangawy مشاهدة المشاركة
      ههههه
      بنزل كل سنة
      على فكرة لازم تكون متأكد من استعداد زوجتك القادمة إن شاء الله في الغربة معاك
      لأن للأسف فيه بعض الحالات النادرة اللي شفتها إن الواحدة مش عاجبها العيشة في الغربة وعاوزة تبقى جنب أمها
      مشكلة كل واحدة أتقدم ليها أقولها تسافرى معايا تقولى لا شكرا هههههه
      عندكوا حلات نادرة أما عندنا كتير
      احنا عندنا بلد شبه منغلقة كل الناس تعرف بعض وتحب بعض وميقدروش يفارقوا بعض (بينا ترابط بس يوجد عدم اختلاط بين الرجال والنساء ده غير الشواذ طبعا )
      فكل انسان فيها يحب انه يكون مع أهله
      اللى بيتجوز من بره البلد بيكون قليل
      أما فى مصر نفسها ممكن تلاقى واحدة من محافظة ومتجوزة فى محافظة تانية خالص وأخدين على كدة شوية .
      بس على مين لازم أدلعها وأقولها ان سافرنا نسافر سوا وان متنا يبقى كل واحد مع نفسه هههههههه
      التعديل الأخير تم بواسطة Elghzawy; 16 / 10 / 2010, 05:01 PM.

يبقى خليها جنب امها خليها تنفعها الله يرحمك يا امي ,, الحريم بتاعه الجيل دي عوزين يتععملهم شيفت مع دليت ( انا متجوز على فكره وبعمل دليت احيانا من غير شفت )
        اّخر اعمالى
        مطعم بالماكس
        كـ‗__‗ـيـ‗__‗ـف أحـ‗__‗ـزن واللّـ‗__‗ـه ربـ‗__‗ـي
        غرفتى بالماكس

المشاركة الأصلية بواسطة evil14777 مشاهدة المشاركة
          يبقى خليها جنب امها خليها تنفعها الله يرحمك يا امي ,, الحريم بتاعه الجيل دي عوزين يتععملهم شيفت مع دليت ( انا متجوز على فكره وبعمل دليت احيانا من غير شفت )
          هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
          بس حلو موضوع الشيفت دليت .. رياحة دماغ علشان نفضى الهارد من المشاكل اللى عليه
          ولو اتزنقنا نحمل تانى مفيش مشكلة ههههههههه
          خد بالك دليت بعد دليت = شيفت دليت . ههههههههه

انت جبت أهم حاجة وجبت من الأخر
            أنا لسه منتظر العقد كى أستخرج الالأوراق المطلوبة
            شكرا لك وبارك الله فيك
            جزاك الله خير ويبارك فيك

من كثر سفر الأخوان والأحباب صارو عندنا كل المسافرين أخوان وأحباب

ان شاء الله ربنا يسهل امورك ويكتبلك التوفيف في كل شي

أهم شي تصلح ما بينك وبين الله فرب العالمين يصلح ما بينك وبين العباد

طيب ما دام مصمم تجيب معاك أشياء جبلنا معاك بسبوسة ومعمول باللوز من

محلات حلويات العبد ..وأنت وكرمك في كم كيلو

وشكرا
            اللَّهُمَّ إنِّي أعُوذُ بِكَ أنْ أُشْرِكَ بِكَ وأنَا أعْلَمُ، وأسْتَغْفِرُكَ لِـمَا لا أعْلَمُ

ربي اغفر لى ولوالدى وللمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

المشاركة الأصلية بواسطة منبر الخير مشاهدة المشاركة
              جزاك الله خير ويبارك فيك

من كثر سفر الأخوان والأحباب صارو عندنا كل المسافرين أخوان وأحباب

ان شاء الله ربنا يسهل امورك ويكتبلك التوفيف في كل شي

أهم شي تصلح ما بينك وبين الله فرب العالمين يصلح ما بينك وبين العباد

طيب ما دام مصمم تجيب معاك أشياء جبلنا معاك بسبوسة ومعمول باللوز من

محلات حلويات العبد ..وأنت وكرمك في كم كيلو

وشكرا
              متشكر لك جدا
              أكيد لنا لقاءات عديدة وفى كل لقاء مش هنسى البسبوسة هههههه

الموضوع لذيذ جدا
                لكن ربنا يوفقك يعم الحاج انت واللي زيك
                في الغربة كفاية انك هتبعد عن اهلك
                لكن ايه اللي رماك ع المر قال اللي امر منه
                ربنا يارب يوفقك ويجعلك في كل خطوة سلامة
                شكرا لك وبالتوفيق ياجميل
                اخوكم احمد من م ص ر ام الدنيا

المشاركة الأصلية بواسطة ahmed87xp مشاهدة المشاركة
                  الموضوع لذيذ جدا
                  لكن ربنا يوفقك يعم الحاج انت واللي زيك
                  في الغربة كفاية انك هتبعد عن اهلك
                  لكن ايه اللي رماك ع المر قال اللي امر منه
                  ربنا يارب يوفقك ويجعلك في كل خطوة سلامة
                  شكرا لك وبالتوفيق ياجميل
                  اخوكم احمد من م ص ر ام الدنيا
                  الله يبارك فيك ويخليك . أشكرك جزيل الشكر
                  دعواتك أحسها من القلب .. بارك الله فيك
                  عامة مجال الجرافبك (ثرى دى ماكس وأفترافكت)
                  استخدامه بسيط أوى عندنا . لذلك فالسفر واجب
                  ربنا يقدرنى فعلا على الغربة أنا هبدأ أخلص أوراقى فى الأيام المقبلة
                  ربنا معانا جميعا
                  واتجدعونوا كده علشان لو احتاجنا مصممين نأخذ من المنابر الشغل تبعنا .
                  شكرا لك أخى أحمد

بالنسبة للوزن
                    أنا سامع انى مقدرش أصطحب معايا أكتر من 30 كيلو
                    وأى زيادة بتكون بالفلوس
                    ده فعلا صحيح ؟

متكترش في الهدوم الهدوم اصلا هناك رخيصة والبراندات المشهورة للبس والجزم والكوتشيهات بتكون بسعر متوسط مش زي مصر ... ففي الهدوم السعودية ارخص واحسن

في الاكل برده السعودية ارخص نسبيا .... عندنا في مصر الاحياء الراقية والمحلات الكبيرة لها اسعار والمحلات الصغيرة بأسعار تانية في السعودية هتلاقي المحلات الكبيرة اسعار مناسبة للجميع في كل حته
                      السعودية كاسعار ومستوى معيشة لذيذة لكن المشكلة مش كله بيقدر يستحمل الغربة والروتين والحياة اليومية ومش هتعرفها غير لما تجربها

خد اوراقك وموبايلك وكام طقم هدوم واهم حاجة الغيارات الداخليه هاتلك 3 دستات عشان متغسلش كتير وعشان هناك يتهيألي مش هتلاقي غيارات داخليه زي اللي عندنا او هتلاقيها غالية

خد كل حاجة مهمة على سيدهات او خد الهارد اولابتوب لو موجود ...

اوعى تسمع كلام والدتك و تخد معاك اي اكل ايا كان .. هيبوظ من الحر في الساعتين بتوع الطيارة واسأل مجرب
                      والاكل هناك كتير وكل حاجة موجودة مصرية سعودية باكستانية هندية جميع انواع الاكل هناك وباسعار كويسة سواء جاهز او مجمد .

اعمل حسابك في حدود 2000 ريال في جيبك واول ما تنزل اشتري خط موبايلي وبدل الشريحة وطمن اهلك عليك
                      واعمل حسابك يكون معاك رصيد يمكن تحتاج تستقبل مكاملة تجوال على خطك المصري .
                      وطمنا وتروح وترجع بالسلامة وربنا يوفقك

متكترش في الهدوم الهدوم اصلا هناك رخيصة والبراندات المشهورة للبس والجزم والكوتشيهات بتكون بسعر متوسط مش زي مصر ... ففي الهدوم السعودية ارخص واحسن

في الاكل برده السعودية ارخص نسبيا .... عندنا في مصر الاحياء الراقية والمحلات الكبيرة لها اسعار والمحلات الصغيرة بأسعار تانية في السعودية هتلاقي المحلات الكبيرة اسعار مناسبة للجميع في كل حته
                        السعودية كاسعار ومستوى معيشة لذيذة لكن المشكلة مش كله بيقدر يستحمل الغربة والروتين والحياة اليومية ومش هتعرفها غير لما تجربها

خد اوراقك وموبايلك وكام طقم هدوم واهم حاجة الغيارات الداخليه هاتلك 3 دستات عشان متغسلش كتير وعشان هناك يتهيألي مش هتلاقي غيارات داخليه زي اللي عندنا او هتلاقيها غالية

اوعى تسمع كلام والدتك و تخد معاك اي اكل ايا كان .. هيبوظ من الحر في الساعتين بتوع الطيارة واسأل مجرب
                        والاكل هناك كتير وكل حاجة موجودة مصرية سعودية باكستانية هندية جميع انواع الاكل هناك وباسعار كويسة سواء جاهز او مجمد .

اعمل حسابك في حدود 2000 ريال في جيبك واول ما تنزل اشتري خط موبايلي وبدل الشريحة وطمن اهلك عليك

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة

والله متشكر ليك جدا
                          وأنا نويت فعلا على كده وهعمل بكل النصايح باذن الله
                          أنا حقا استفدت كتير
                          أنا كنت عاوز بس أعرف أقصى وزن أخذه وأنا مسافر كم كيلو لأنى ناوى أخذ الكمبيوتر الديسك توب كامل.
                          شكرا لك يا دكتورنا
                          ربنا يوفقنا جميعا

لو مسافر على خطوط سما او ناس تقريبا 30 كيلو وليك شنطة في ايدك في حدود 7 كيلو في الحدود دي ولو زادت عادي بس ميكونش حجمها كبير اهم حاجة تكون شنطة ايد عادية

بص لو فكرت تخد الكيسة انا منصحكش مبدأيا .. لكن لو مصر ممكن تفكها وتخد المازر والبروسيسور والكروت والرامات والهارد وتحطهم جوة شنطة ايدك ولما تروح هناك اشتريلك بس شاشة و كيسه وركبهم فيها بس تحطهم في شنطة صغيره تخدهم في ايدك واوعى شكل الشنطة يكون كبير او زيادة في الوزن عن 7 كيلو تقريبا عشان تعرف تخدها معاك الطيارة عشان معاملة الشنط مش ولابد واحتمال يتدغدغوا لو سبتهم لبتوع الشنط

لكن انا رأيي الاجهزة هناك رخيصة و قول 3000 ريال هيشترولك لابتوب محترم تشتغل عليه ماكس كويس كمان
                            وفي مستعمل كتير جدا استعمال نضيف وباسعار كويسه وممكن تلاقي كتير جدااااا بي سي او لاب تمشي حالك بيهم من اول 800 ريال الى 2000 حسب الحالة والامكانيات وشطارتك

انا رأيي خد الهاردات بس في شنطة ايدك ... لكن عامة براحتك بس تعمل زي ما قولتلك وان شاء الله خير

بصراحة يا دكتور
                              كلامك منطقى وأنا قررت أعمل بيه مع انى كنت ناوى أخذ الجهاز بالكامل معايا .
                              نويت انى اما أبيع الجهاز وأشترى لاب من هناك وده الحل الأمثل . أو أفك القطع وأخذها معايا .. وأشترى باقى المتطلبات من هناك . ده غير الهارد مش هبيعه طبعا .
                              مع ان الناس هنا بتبخس فى السعر جامد , أبقى جايب الجهاز ب4000 وممكن يقولك 1000 أو أقل كمان . ولولا كده مكنتش فكرت أخذ الجهاز معايا . بس خلاص اما هبيعه أو أفك القطع وأخذها . ولو معملتش كده هرميه فى البيت أحسن ما ينضرب سعره .
                              بس هجيب لاب هناك لو مش هأخذه معايا .. بس هنا فيه استفسار
                              هل اللاب يغنى عن أجهزة الديسك توب تماما .. أى يعمل ماكس وأفترافكت كويس ؟
                              يعنى أنا عندى جهاز امكانياته حديثه جدا وألاقى البرامج بتقفل منى . ده الديسك توب .
                              انت مقيم فين ؟ شكلك مسافر أو مجرب السفر.
                              وعامة شكرا جزيلا . كل اللى كتبته انت والأخوة أنا استفدت منه وهعمل بيه . والحمد لله انى طرحت الموضوع ده قبل ما أسافر .
                              بارك الله فيك

بصراحة يا دكتور
                                كلامك منطقى وأنا قررت أعمل بيه مع انى كنت ناوى أخذ الجهاز بالكامل معايا .
                                نويت انى اما أبيع الجهاز وأشترى لاب من هناك وده الحل الأمثل . أو أفك القطع وأخذها معايا .. وأشترى باقى المتطلبات من هناك . ده غير الهارد مش هبيعه طبعا .
                                مع ان الناس هنا بتبخس فى السعر جامد , أبقى جايب الجهاز ب4000 وممكن يقولك 1000 أو أقل كمان . ولولا كده مكنتش فكرت أخذ الجهاز معايا . بس خلاص اما هبيعه أو أفك القطع وأخذها . ولو معملتش كده هرميه فى البيت أحسن ما ينضرب سعره .
                                بس هجيب لاب هناك لو مش هأخذه معايا .. بس هنا فيه استفسار
                                هل اللاب يغنى عن أجهزة الديسك توب تماما .. أى يعمل ماكس وأفترافكت كويس ؟
                                يعنى أنا عندى جهاز امكانياته حديثه جدا وألاقى البرامج بتقفل منى . ده الديسك توب .
                                انت مقيم فين ؟ شكلك مسافر أو مجرب السفر.
                                وعامة شكرا جزيلا . كل اللى كتبته انت والأخوة أنا استفدت منه وهعمل بيه . والحمد لله انى طرحت الموضوع ده قبل ما أسافر .
                                بارك الله فيك
                                اوووووووعك تشتري لابتوب للجرافيكس , رح يتعبك كثيرا , ويحمى كتير , انا جربت 3 لابتوبات حتى الان , وكلهم بيتعبو اذا استعملتهم للجرافيكس ( مع انهم من ماركات ممتازه مثل توشيبا وايسر ) جيب ديسكتوب عادي احسن

وإن شاء الله توصل بالسلامه

يعمل...
                                X