Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة كبيرة أوى فى تسطيب ويندوز7

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكلة كبيرة أوى فى تسطيب ويندوز7

مشكلة كبيرة أوى فى تسطيب ويندوز7

فضلت أحمل فيه مده كبيرة وسايب مصلحتى

windos 7 64 bit professional

حبيت انى أستفيد بالرامات فحملت 64 بت وحملت كل برامج أدوب الأخيرة 64 بت والماكس وبعد كدة جيت أسطب النسخة لقيت الجهاز بيعطينى الرسالة دى والتنصيب بيقف مش عارف أعمل ايه
    المشكلة ان أنا عطلان فى الموضوع ده وأنتوا عارفين أن أى واحد بتاع جرافيك مش فاضى للعطلة دى

أنا بفرمت السى وأنا بنزل السفن وأرجع لما تحصل المشكلة
    أنزل الاكس بى تانى علشان أدخل أشوف حل وهكذا كل شوية أنزل نسخة لما زهقت والله
    أنا دورت كتير بس مش لاقى حل ولقيت ناس بتشتكى من دى كتير
    بس لقيت برنامج من مايكروسوفت يعمل صيانة ويحل المشكلة
    اسمه ParetoLogic PC Health Advisor
    والتعليقات انه حلها فعلا بس مش لاقى له سيريال.
    وللعلم جهازى امكانياته عالية جدا ومفيهاش أى مشاكل.
    اللى صادفته المشكلة أو يعرف حلها هدعيله والله.

دى الرسالة وصورتها فى المرفقات

Windows cannot install required files. The file may be
    corrupt or missing. Make sure all files required for
    installation are available
    , and restart the installation. Error code: 0x80070570

عاوز أثبت على نسخة بدل ماكل شوية بنزل نسخة كده
    وعاوز أنزل البرامج بدل ما أنا مشتت .
    ضرورررررررررررى من فضلكم

احتمال تكون المشكلة من نسخة الويندوز نفسها يالى انتا محملها .. يمكن فيها احد الملفات ناقصة , او احتمال الاسطوانة يالى نسختها عليها ضاربة ... جرب احرقها على اسطوانة ثانية اذا اشتغلت بكون المشكلة من الاسطوانة واذا تكررت المشكلة وظهرت المشكلة تاكد انو النسخة يالى انتا محملها فيها ملف ناقص , وعلى البدرى حملك نسخة ثانية ويستحسن تحملها من موقع مايكروسفت .... وان شاء الله كل حاجة تمشى معاك تماام ..
    صبرا جميل والله المستعان

تقريبا الرسالة دى مابتظهرش الا لما تكون النسخة بايظة او الاسطوانة ضاربة انسخ الويندوز على اسطوانة تانية
      ولو مشتغلش يبقى الويندوز فى ملفات ناقصة
      ريح نفسك واشتغل xp 64 bit احسن
      انا شغال عليها بقالى وقت طويل والحمد لله شغالة تمام
      اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

هو انت اصلا جهازك 32 ولا 64 ؟؟
        احتمال كبير من النسخه نفسها او من الاسطوانه زى ما الاخوه قالوا
        وجرب وندوز سفن ألتيمات افضل

المشاركة الأصلية بواسطة nedal isawy مشاهدة المشاركة
          احتمال تكون المشكلة من نسخة الويندوز نفسها يالى انتا محملها .. يمكن فيها احد الملفات ناقصة , او احتمال الاسطوانة يالى نسختها عليها ضاربة ... جرب احرقها على اسطوانة ثانية اذا اشتغلت بكون المشكلة من الاسطوانة واذا تكررت المشكلة وظهرت المشكلة تاكد انو النسخة يالى انتا محملها فيها ملف ناقص , وعلى البدرى حملك نسخة ثانية ويستحسن تحملها من موقع مايكروسفت .... وان شاء الله كل حاجة تمشى معاك تماام ..
          أنا فعلا محملها من موقع ميكروسوفت أكيد مش ناقصة شكرا لك

المشاركة الأصلية بواسطة ntoytoy مشاهدة المشاركة
          تقريبا الرسالة دى مابتظهرش الا لما تكون النسخة بايظة او الاسطوانة ضاربة انسخ الويندوز على اسطوانة تانية
          ولو مشتغلش يبقى الويندوز فى ملفات ناقصة
          ريح نفسك واشتغل xp 64 bit احسن
          انا شغال عليها بقالى وقت طويل والحمد لله شغالة تمام
          والله أنا كنت عاوز أترقى شوية وده لازم لأن ممكن فى يوم من الأيام تلاقى تراكم عليك كم كبير من التطورات علشان تلحقها لازم تاخد دورات ومش هتكون مستوعب أى حاجة
          وممكن تضطر انك تطور نفسك اجبارى اأن مستحيل الأن تلاقى حد شغال على نظام الدوس مثلا
          ويكون بيقول الدوس أحسن ما أتعب نفسى المقصود ان ممكن يجى اللى يصعب عليا المسألة

فأنا دايما بحب أكون فى المقدمة بحيث مبقاش متخلف عن غيرى
          ودلوقتى فيه ويندوز 8 وأنا لسه بنزل 7
          والموضوع أصلا ان أنا عندى ويندوز 32 بت اللى أنا شغال عليه والرام عندى 4 جيجا ونظام 64 بت بيقرأ كامل الرامات فحبيت انى أغير النظام ل64 بت فقولت أجيب نسخة متطورة شوية وبسمع ان الفيستا فيها مشاكل كتير .
          الأفترافكت بيقرأ عندى 2 جيجا رامات فقط أما نسخة64 بت بتقرأ كامل الرامات
          ومتشكر جدا لك
          المشاركة الأصلية بواسطة medo3d مشاهدة المشاركة
          هو انت اصلا جهازك 32 ولا 64 ؟؟
          احتمال كبير من النسخه نفسها او من الاسطوانه زى ما الاخوه قالوا
          وجرب وندوز سفن ألتيمات افضل
          جهازى بيدعم 64 بت يا عم ميدو والاسطوانة محملها من مايكروسوفت اكتب كود المشكلة فى جوجل وهتلاقى ناس كتير عندهم نفس مشكلتى وهتلاقى كمان ان هما اتعرض عليهم كل الحلول دى ومفيش فايده نفس المشكلة
          أنا ممكن أحمل الألتميت بس أكيد هتبقى نفس المشكلة شكرا ميدو
          أنا حاطط اسم برنامج فى الموضوع وده حل من مايكروسوفت أنا مش لاقى سيريال أو كراك
          التعليقات انه فعلا بيحل المشكة أنا عاوز السيريال ده أجربه

[QUOTE=Elghzawy;1802449]أنا فعلا محملها من موقع ميكروسوفت أكيد مش ناقصة شكرا لك

والله أنا كنت عاوز أترقى شوية وده لازم لأن ممكن فى يوم من الأيام تلاقى تراكم عليك كم كبير من التطورات علشان تلحقها لازم تاخد دورات ومش هتكون مستوعب أى حاجة
            وممكن تضطر انك تطور نفسك اجبارى اأن مستحيل الأن تلاقى حد شغال على نظام الدوس مثلا
            ويكون بيقول الدوس أحسن ما أتعب نفسى المقصود ان ممكن يجى اللى يصعب عليا المسألة

فأنا دايما بحب أكون فى المقدمة بحيث مبقاش متخلف عن غيرى
            ودلوقتى فيه ويندوز 8 وأنا لسه بنزل 7
            والموضوع أصلا ان أنا عندى ويندوز 32 بت اللى أنا شغال عليه والرام عندى 4 جيجا ونظام 64 بت بيقرأ كامل الرامات فحبيت انى أغير النظام ل64 بت فقولت أجيب نسخة متطورة شوية وبسمع ان الفيستا فيها مشاكل كتير .
            الأفترافكت بيقرأ عندى 2 جيجا رامات فقط أما نسخة64 بت بتقرأ كامل الرامات
            ومتشكر جدا لك

انت عندك حق احنا لازم نممشى مع التطور
            بس مش كل حاجة جديدة بتنزل هى تطور . ساعات كتير بتكون لغرض المكسب وبس
            على فكرة انا اشتغلت تقريبا على انظمة كتيرة اوى من اول 98 / xp / vista / windows 7 / windows server / وبعض انظمة اللينكس opensuse و ubuntu و pclinux و
            mandriva و الباقى مش فاكر اسمة
            عموما بالنسبة لانظمة مايكروسوفت مش هتلاقى افضل من ويندوز سيرفر واكس بى
            وعلى فكرة windows server 2008 r2 نزلت مع windows 7 وهى اللى اتعمل منها 7
            دة غير انها اسرع بكتيير وافضل فى الاستخدام والشغل يعنى مابتهنجش ولا بتعمل كراش
            سيبك من انها للسيرفر هى اساسا افضل نظام تشتغل بية ك desktop بس مع بعض التعديلات اللى لازم تعملها عشان تشتغل معاك تمام
            انا اشتغلت على 7 كتيير ومحستش فيها اى فرق فى السرعة او الامكانيات بالعكس فى برامج كتيير مش بتشتغل عليها زى السيرفر
            الحاجة الوحيدة ان الحماية فيها افضل يعنى صعب انها تتفيرس
            عموما ربنا يساهل وتلاقى حل لمشكلتك عشان تجربها بنفسك .

انت عندك حق احنا لازم نممشى مع التطور
              بس مش كل حاجة جديدة بتنزل هى تطور . ساعات كتير بتكون لغرض المكسب وبس
              على فكرة انا اشتغلت تقريبا على انظمة كتيرة اوى من اول 98 / xp / vista / windows 7 / windows server / وبعض انظمة اللينكس opensuse و ubuntu و pclinux و
              mandriva و الباقى مش فاكر اسمة
              عموما بالنسبة لانظمة مايكروسوفت مش هتلاقى افضل من ويندوز سيرفر واكس بى
              وعلى فكرة windows server 2008 r2 نزلت مع windows 7 وهى اللى اتعمل منها 7
              دة غير انها اسرع بكتيير وافضل فى الاستخدام والشغل يعنى مابتهنجش ولا بتعمل كراش
              سيبك من انها للسيرفر هى اساسا افضل نظام تشتغل بية ك desktop بس مع بعض التعديلات اللى لازم تعملها عشان تشتغل معاك تمام
              انا اشتغلت على 7 كتيير ومحستش فيها اى فرق فى السرعة او الامكانيات بالعكس فى برامج كتيير مش بتشتغل عليها زى السيرفر
              الحاجة الوحيدة ان الحماية فيها افضل يعنى صعب انها تتفيرس
              عموما ربنا يساهل وتلاقى حل لمشكلتك عشان تجربها بنفسك .
              ازاى هيا للسيرفر أنا مش فاهمها وهيا ممكن تشتغل حلو ازاى

انت ترجح ويندوز ايه وأنا هشتغل بيها لو ملقيتش حل
              أنا عاوز نسخة سريعة وتكون مشاكله بسيطة
              لأن انت عارف برامج الجرافيك بيكون ليها مشاكل كتير مع كتير من النسخ غير xp sp2
              النسخة دى حلوة مع الجرافيك
              لو فيه حاجة أحدث وأحسن قولى عليها وشكرا لك

بص احسن حاجة انك تجرب كل الانظمة يعنى انت اشتغل على xp و vista جرب 7 وسيرفر
                لو عندك الهارد كبير سطب الاتنين واشتغل عليهم وشوف انى نسخة شغالة احسن معاك
                اما بالنسبة لانى ارجح ويندوز اية زى ماقولتلك انا بشتغل على xp 64 bit sp2 و server 2008 و server 2008 r2
                السيرفر مشكلتها الوحيدة مع برامج الانتى فيرس لازم تنزل برنامج يكون لويندوز سيرفر
                اما غير كدة كل البرامج بتشتغل عليها عادى واجمل حاجة فيها انها اسرع من اى ويندوز دة غير ان ليها نظام قوى فى الحماية ومش بتهنج
                وممكن تسطب ال server 2008 32 bit وهاتقرا معاك كل الرامات لحد 128 جيجا
                اما ال server 2008 64 bit بتقرا لحد 2000 جيجا رامات

بص احسن حاجة انك تجرب كل الانظمة يعنى انت اشتغل على xp و vista جرب 7 وسيرفر
                  لو عندك الهارد كبير سطب الاتنين واشتغل عليهم وشوف انى نسخة شغالة احسن معاك
                  اما بالنسبة لانى ارجح ويندوز اية زى ماقولتلك انا بشتغل على xp 64 bit sp2 و server 2008 و server 2008 r2
                  السيرفر مشكلتها الوحيدة مع برامج الانتى فيرس لازم تنزل برنامج يكون لويندوز سيرفر
                  اما غير كدة كل البرامج بتشتغل عليها عادى واجمل حاجة فيها انها اسرع من اى ويندوز دة غير ان ليها نظام قوى فى الحماية ومش بتهنج
                  وممكن تسطب ال server 2008 32 bit وهاتقرا معاك كل الرامات لحد 128 جيجا
                  اما ال server 2008 64 bit بتقرا لحد 2000 جيجا رامات
                  أكيد هعانى كتير فى الموضوع من كتر النسخ وعطلة جامدة بس هحاول كده مع السفن لو مفيش نتيجة يبقى هنزل اكس بى 2 وخلاص متشكر أوى على الرد

نقلا عن موقع أدوبي الرسمي

Starting with CS5, Adobe® Premiere® Pro CS5 is a 64-bit application, running only on 64-bit operating systems. Adobe Premiere Pro supports Mac OS X 10.5 (Leopard), and Mac OS X 10.6 (Snow Leopard), but not Mac OS X 10.4 (Tiger). Adobe Premiere Pro supports Windows 7 64, and Windows Vista 64, but not Windows XP 64. As a 64-bit application, Adobe Premiere Pro can use more than 4 GB of RAM. Adobe Premiere Pro runs processes faster, handles large files and projects better, and remains more stable than 32-bit applications.

المصدر

http://help.adobe.com/en_US/premiere...8c14-7fff.html

وبكدة مبقاش أمامى غير ويندوز7 يا رجالة أدوب الله يصلح حالها ضيقت علينا
                    وداعا للاكس بى
                    حتى الأفترافكت نازل 64 بت فقط وأكيد نفس الروشتة دى

حمل نسخة كاملة للماكس

شكرا لك حبيبى أنا فعلا محملها من زمان ومحمل كل أدوب 64 بت لكن أدوب الجديد مش هيدعم الاكس بى 64 بت
                        لكن هيدعم ويندوز 7 64 بت
                        شكرا لك

يعمل...
                        X