Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مش لاقي شغل بالمايا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مش لاقي شغل بالمايا

مفيش شركه راضيه تعبرني وقاعد عاطل مش عارف اعمل ايه انا حاسس اني اتسرعت في اني اتعلمت المايا او يمكن مستوايا لسه مبقاش كويس ياريت تشوفوا الشوريل بتاعي وتحكوموا هو انا ينفع حد يشغلني انا الشو رييل بتاعي خد الرئيسيه في المنابر مش عارف اعمل ايه تاني ............................ انا فقدت الثقه بنفسي ومش عارف اعمل ايه لدرجة اني بدأت اذاكر ماكس من تاني
    اّخر اعمالى
    مطعم بالماكس
    كـ‗__‗ـيـ‗__‗ـف أحـ‗__‗ـزن واللّـ‗__‗ـه ربـ‗__‗ـي
    غرفتى بالماكس

بالعكس مستواك ممتاز
    حاول مرات ومرات واكيد حتلاقي شغل ان شاء الله

من اعمالي
    فيلم انيمشن "مزموز يستكشف الفضاء" http://vimeo.com/21055157
    "مزموز والذبابة تزين تزين" http://vimeo.com/16049808

السلام عليكم ||~

شوف حبيبي .. في البداية لابد من التضحيات >_<"
      انا انصحك انك تعمل موقع تضع فيه بعض الاعمال للي انت سويتها + بعض الاعلانات لبعض الشركات ( اذا انت لم يسبق لك انك سويت اعلان لشركة .. اعمل اعلان وهمي باسم اي شركة )
      حاول انك تنشر اعمالك في المواقع الاجتماعية مثل : تويتر و الفيسبوك
      لا بأس انك تعرض خدماتك مجاناَ للجمعيات الخيرية و المراكز التربوية .. عشان تعمل لنفسك قاعدة في السوق وتصير الناس تعرفك أكثر
      وزي ما قلت لك لابد من التضحيات .. يعني لا تفكر براتب عالي في بداياتك ولا تطلب مبالغ كبيرة -_-"
      احرص على المشاركة في المسابقات الدولية .. لان الناس اذا شافتك مشارك في مسابقات ولك اعمال كثيرة
      راح تتعاون معااك على طول

واسف على الاطلة ..~ موفق ان شاء الله ||~ تحياتي لك

أخى طور شوى كمان
        انت جامد بس مش جامد أوى
        كل شركة يتقدم لها الئات فى هذا المجال
        و تختار اثنين ثلاثة بس
        يعنى لازم تشد أكر و أكتر و كمل مايا
        و شوف سيديهات محترفين
        قال رسول الله (صلى الله عليه و سلم) "من كان يؤمن بالله و اليوم الآخر فليقل خيراً أو ليصمت"

أنا لست من خلط المزاح بجده .:. فالجد جد والمزاح مزاح

إذا صح منك الود فالكل هين .:. و كل الذى فوق التراب تراب

Stop aspiring, start doing

بص يا اخى ايفيل اولا لما شفت الديمو ريل بتاعك عجبنى جدا الصور بتاعت شغلك انما بعد الصور جيت على الانيمشن وبصراحة ضمر الدنيا يعنى قفلت الفيديو قبل ما اكمل رؤيته فى راى الغى خالص الانيمشن اذا كنت راجل بتعمل موديلج الخ الخ ومالكش فى الانيشمن يبقى ليه وضعته
          ثانى حاجة انت مستواك ممتاز اعجتنى تقريبا اغلب الصور انما حاجات كلها بسيطة وعامل كل حاجة لها صورة واحدة وده مش كويس فى ارى
          الغى الانيمشن خالص وخالى من كل موديل انت عملته 360 فيو مع كلاى ميش مثلا + كام صورة اظهاء لل يوفماب بتاعتك مثلا حاجات كدا دى هتطور العمل اكثر وتبين الحاجات بتاعتك لانى واحد مثلا ما لحقتش افهم انت كويس فى ايه وكمان اعمل حاجة معقدة او صعبة شوية خالى المشاهد يستمتع اكثر من انه يشاهد بس
          ماعرفش حكاية المايا والماكس دى وصلت فى مصر بالعكس ولا ايه انما اذا كنت كويس هيخدوك هيخدوك لو بتشتغل على البلندر فمش هتفرق فى حاجة فى راى بلاش تتضيع وقت فى الماكس وغيره مستواك هيفضل زى ما اهو وهتضيع وقت الحل الوحيد انك تعمل حاجة جديدة وحاول تبذل فيها مجهود ربما تكون اعمالك ممتازة وفيها واقعية مثلا انما خالى بالك فى كام واحد يعرف يعمل الحاجات دى
          كمان حاجة اخيرة انت ليه حاطط البنت فى الاخر مع انها المفروض فى الاول خالص !!!
          Personal Website
          Twitter
          Youtube Channel

احسن مكان تشتغل فيه وتحصل راتب جيد من غير مجهود كبير المكاتب الاستشارية وكمان متقولش انا بشتغل مايا معظم الشركات ميعرفش المايا دا سوفت وير ولا هرد وير قول بشتغل 3d ودي نمازج من شغلي وربنا يوفقك

أولا إنت شغلك جيد جدا
              ثانيا إنت مستعجل جدا جدا جدا اصبر شوية يا عم إيفل أقسملك بالله الشغل هييجي لغاية عندك لإن ده رزق من ربنا بس ده مش معناه إنك تنام وتستنى الشغل إنت تبحث وتعمل إللي عليك والباقي على ربنا وبعدين يا أخي خللي عندك ثقة في ربنا الأول وثقة في نفسك ثانيا إمال لو ما كنتش دارس المايا في أمريكا كنت عملت إيه؟ خللي عندك ثقة في نفسك شوية
              ثالثا غالبية شركات الجرافيك خارجة من موسم رمضان وفيه حالة ركود في الوقت الحالي وممكن الحال يتغير بعد شهر أو اثنين
              ربنا يوفقك
              سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
              لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

امامك حل من أثنين :
                1-انك ترجع اميركا تاني -انت مكانك هناك
                2- تشغل ماكس وترجع للاصل واللي فات قديمه تااااااااااااااااااااااااه

حبيب قلبي هيثومه (ابوعادل الصغير)
                ================================================

https://www.facebook.com/adel.voo

الله ييسر لك امورك يارب

ويسخر لك العمل الي تحبه وترتاح له
                  لا إله إلا الله محمد رسول الله

ياخي استهدى بالله وانا شاء الله ربنا هينولك مرادك وتشتغل في شركه محترمه تعرف قيمتك ان شاء الله
                    لا تجعل الله اهون الناظربن اليك
                    mohamed ghareab
                    طهروا مسامعكم بالضغط هنا

ربنا هايكرمك ان شاء الله
                      رَبّنَآ آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْت وَاتَّبَعْنَا الرَّسُول فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ

لا إله إلا الله والله أكبر ولا حول ولا قوه إلا بالله العلى العظيم

صبرا اخي اكيد هتفرج انا كمان بدور علي شغل بس صبرا
                        إنما الأمراض والأسقام كفارات وعلو درجات

ههههههه هو فين الشغل اصلا الحال من بعضة

الصبر جميل ولكل مجتهد نصيب

وربنا يوفقنا
                          سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                          وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

المفيـــــد

أنا بمر حالياً بنفس المشكلة ..
                            بص يا معلم الناس مفكرة إن مفيش شغل في البلد .. وأنا بقولك الشغل في البلد كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
                            بس التخصصات العالية زي مصممين الجرافيك .. مفيش أماكن ليهم .. صاحب المكان عايز واد يكون لسة بيتعلم 3d أو دعاية وإعلان .. يخاد 500 جنيه ويشتغل عنده 4 سنين ولا حاجة لحد ما يتعلم ومش هيعرف يسافر ويسيبه غرقان في الشركة لوحده وهيسمع الكلام بمعنى أصح يكون ( بليه أو عبد ) ..
                            أصحاب الشغل بقم بيصيعوا يا معلم آه والله .. بقى في إستهتار بالشخص .. وفي الآخر يقولك بفلوسي أشغل مية زيك ..
                            متزعلش إنك مش لاقي شغل أنا كمان مش لاقي شغل تعرف تلاقيه أول ما يشوفوا السي في بتاعك .. مش هيقروا كل اللي أنتا كاتبه ده هوا حط عينيه على حبة حاجات ( أمريكا و إلخ ) الموضوع كبير يعني يخشله راتب 4000 أو 5000 جنيه يعني مش نافع لإن الظروف زي الزفت .. بقولك إيه .. خدها نصيحة من واحد مجرب القرف ده .. لما تكون البضاعة بتخسر مش أشيلها إرميها في الزبالة طيب ما كده أنا خسرت أكتر .. لا .. أعمل إيه ..
                            أشغل دماغى شوية .. يعني تعمل إيه . ؟؟
                            فري لانسر .. خد شغل .. 3d
                            أمثلة : -
                            نقاش عايز يعمل أوضة نوم ..
                            بناء عايز يعمل حبة حاجات ثري دي ويوريها للزبون قبل ما يتشغل .. وهتعرف تعمل الحاجات دي على المايا برده ..
                            وسيبك من الماتيريال والأفشخانات دي حاجات على قد فلوسهم ..
                            واحد عايز يعمل إعلان في التليفزيون ...
                            عرفت شركة في القاهرة بتبعت وعايزة واحدة يشتغل معاها بس على النت أو في دبي أو في غيره ..
                            المهم إبتدت رجلك تخش في المعمعة هتبص نفسك عملت فلوس وأخدت خبرة في أكثر من حاجة ونفس الوقت الشغل مش هيجي بالسي في في مصر ..
                            أنتا مصمم بتاع ثري دي .. السي بتاعك لونه أسود قوي وتعبان في تصميمه شوف ولد مصمم دعاية يكون صاحبك هتلاقي يعملك سي في عليه القيمة شوية يا أخى خش على النت شوف السي فيهات .. وأنتا عامله إنجليزي ليه هوا حد عارف إنجليزي هنا يا معلم .. يا عم أبوس إيديك إعمله عربى وإنجليزي صفحتين شوف صاحب الشركة وهوا بيقرا لقيته بيقولك جميل ، كويس ، رائع ، تعرف أنه معرفش يقرا إنجليزي تقوم جاي لحقه بالعربي علطول ماشي ..

وغير يا أخي السي في مش حلو ..

المشاركة الأصلية بواسطة mody11511 مشاهدة المشاركة
                              أنا بمر حالياً بنفس المشكلة ..
                              بص يا معلم الناس مفكرة إن مفيش شغل في البلد .. وأنا بقولك الشغل في البلد كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
                              بس التخصصات العالية زي مصممين الجرافيك .. مفيش أماكن ليهم .. صاحب المكان عايز واد يكون لسة بيتعلم 3d أو دعاية وإعلان .. يخاد 500 جنيه ويشتغل عنده 4 سنين ولا حاجة لحد ما يتعلم ومش هيعرف يسافر ويسيبه غرقان في الشركة لوحده وهيسمع الكلام بمعنى أصح يكون ( بليه أو عبد ) ..
                              أصحاب الشغل بقم بيصيعوا يا معلم آه والله .. بقى في إستهتار بالشخص .. وفي الآخر يقولك بفلوسي أشغل مية زيك ..
                              متزعلش إنك مش لاقي شغل أنا كمان مش لاقي شغل تعرف تلاقيه أول ما يشوفوا السي في بتاعك .. مش هيقروا كل اللي أنتا كاتبه ده هوا حط عينيه على حبة حاجات ( أمريكا و إلخ ) الموضوع كبير يعني يخشله راتب 4000 أو 5000 جنيه يعني مش نافع لإن الظروف زي الزفت .. بقولك إيه .. خدها نصيحة من واحد مجرب القرف ده .. لما تكون البضاعة بتخسر مش أشيلها إرميها في الزبالة طيب ما كده أنا خسرت أكتر .. لا .. أعمل إيه ..
                              أشغل دماغى شوية .. يعني تعمل إيه . ؟؟
                              فري لانسر .. خد شغل .. 3d
                              أمثلة : -
                              نقاش عايز يعمل أوضة نوم ..
                              بناء عايز يعمل حبة حاجات ثري دي ويوريها للزبون قبل ما يتشغل .. وهتعرف تعمل الحاجات دي على المايا برده ..
                              وسيبك من الماتيريال والأفشخانات دي حاجات على قد فلوسهم ..
                              واحد عايز يعمل إعلان في التليفزيون ...
                              عرفت شركة في القاهرة بتبعت وعايزة واحدة يشتغل معاها بس على النت أو في دبي أو في غيره ..
                              المهم إبتدت رجلك تخش في المعمعة هتبص نفسك عملت فلوس وأخدت خبرة في أكثر من حاجة ونفس الوقت الشغل مش هيجي بالسي في في مصر ..
                              أنتا مصمم بتاع ثري دي .. السي بتاعك لونه أسود قوي وتعبان في تصميمه شوف ولد مصمم دعاية يكون صاحبك هتلاقي يعملك سي في عليه القيمة شوية يا أخى خش على النت شوف السي فيهات .. وأنتا عامله إنجليزي ليه هوا حد عارف إنجليزي هنا يا معلم .. يا عم أبوس إيديك إعمله عربى وإنجليزي صفحتين شوف صاحب الشركة وهوا بيقرا لقيته بيقولك جميل ، كويس ، رائع ، تعرف أنه معرفش يقرا إنجليزي تقوم جاي لحقه بالعربي علطول ماشي ..

وغير يا أخي السي في مش حلو ..

متفق معاك تماااااااااااااااااااااما وياريت يسمع الكلام ده ويتعلم منه ده كلام ناس مجربه ومطحونه في الموضوع .
                              والسي في ماطلعش احسن سي في في مصر ولا حاجه ده طلع وحش كمان علي شان نقتنع باراء الناس ومماتتعصبش لرائيك بس وسلامي لعدوله الصغير
                              ================================================

https://www.facebook.com/adel.voo

يعمل...
                              X