Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيف ابدء العمل في الاظهار الداخلي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كيف ابدء العمل في الاظهار الداخلي

السلام عليكم ورحمة الله
    ازيكم يا شباب يا رب تكونو بخير
    ندخل في الموضو بصراحة انا بقالي سنة تقريبا بشتغل في مجال الاظهار المعماري مناظير خارجية
    لكن اول امس اتعرفت علي مهندس ديكور وعجبه شغلي وبناء عليه طلب مني اشتغل معاه في الاظهار الداخلي
    وانا مخفيش عليكم معلوماتي في الشغل الداخلي ضعيفة
    محتاج منكم المساعدة ابدء ازاي

اولا في المودلينج الداخلي
    الخامات التي تستعمل في الاساس و جميع الجزاء في الديكور الداخلي
    وكيفية عمل الخامات بانوعها من القماش ومرورا بالاسطح العاكسة وخلافه
    الاضائات بانواعها و استخدماتها
    واخيرا الريندر بالفيري لاني عمتا متعود علي ظبط اعدادت الريندر للمنظور الخارجي لكن مش عارف ايه نظامها في الداخلي

و اكون شاكر جدا ليكم علي مساعدتكم

ممكن تستعين باسطوانات شركه digital tutors انا الصراحه مجربتهاش لكن اعتقد انها احترافيه

انصحك تركز على الليت والرندر الان لانه اكيد عندك خلفيه في المودلينج والماتريل
      اّخر اعمالى
      مطعم بالماكس
      كـ‗__‗ـيـ‗__‗ـف أحـ‗__‗ـزن واللّـ‗__‗ـه ربـ‗__‗ـي
      غرفتى بالماكس

ممكن تدوني بردو فكرة او روابط عن المودلينج والخامات لاني اكيد ليا فيها بس انا عايز اخود فيها خبرة في الشغل الداخلي
        وطبعا العمل الداخلي فيه تفاصيل كتير علشان كدة انا بستعين بيكم

الموديلنج مش صعب معظمها موديلات جاهزة
          المهم الاضاءة و الرندر

معلش يا شباب انقطعت عنكم والبلد في حالة الخراب انا بردو موصلتش لمصدر ممتا> احمل منه تعليم للنم>جة الداخلية يعني مثال انا نفسي اتعلم اعمل موديلات كلاسيك ومودرن وكل ماشابه >لك في الديكو وكمان عايز اعرف كتب تعليم تصميبم داخلي وكتب تانية بتتكلم عن المقاسات القياسية للاساس المنزلي يعني عرض الانتريه ارتفاعه وكل ما شابه وانا بصراحة بعمل سيرش بالصيغة العادية في النت عن الي انا عايزه ومش بيجيلي حاجة وعلشان كدة بطلب منكم المساعدة

كنت عايز اقول بس ربنا مع كل المصريين

انا ضايع جدا جدا في خامات زي عمل خامات القماش و و خامات الفرش انا ضعيف فيهم بالاضافة لكدة انا بردو موضوع اني انمذج موديلات فرش كلاسيك انا اعتقد انها هتبقي صعبة عليا ويا ريت تدلوني علي دروس بتعمل نماذج فرش فيها تفاصيل كتير علشان اتعلم منها بالاضافة لموضوع الخمات الي كنت بتكلم عليه الاول

انا ضايع جدا جدا في خامات زي عمل خامات القماش و و خامات الفرش انا ضعيف فيهم بالاضافة لكدة انا بردو موضوع اني انمذج موديلات فرش كلاسيك انا اعتقد انها هتبقي صعبة عليا ويا ريت تدلوني علي دروس بتعمل نماذج فرش فيها تفاصيل كتير علشان اتعلم منها بالاضافة لموضوع الخمات الي كنت بتكلم عليه الاول[/color]

يعمل...
                  X